|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fordahord
Dołączył: 12 Lis 2024
Posty: 6
Przeczytał: 23 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 1:41, 14 Lis 2024 Temat postu: 2012 KTM Duke 690 wieszajace sie obroty |
|
|
Historia i Próby Rozwiązywania Problemów z KTM 690 Duke z 2012 roku
Problem
[]Objawy: []Obroty utrzymują się lub spadają powoli po odkręceniu gazu. - Rura wydechowa bardzo szybko rozgrzewa się do czerwoności, nawet gdy silnik pracuje na biegu jałowym.
Chronologia Zdarzeń i Podjęte Działania
26 października 2023 r.
- Wymiana wadliwego licznika: Licznik czasami się restartował. Nowy licznik miał przebieg 11 003 mil.
15 listopada 2023 r.
[]Awaria silnika: Silnik zepsuł się przy przebiegu 11 318 mil. []Wymiana silnika: Zamontowano używany silnik z KTM 690 Duke z 2013 roku. Instalacja została przeprowadzona zgodnie z instrukcją serwisową. - Uwaga: Nie mogłem zresetować KHRS, zaprogramować czujnika pozycji biegów ani odczytać pamięci błędów, ponieważ wymagało to narzędzia diagnostycznego XC2, którego nie posiadam.
13 grudnia 2023 r.
- Przepalanie bezpiecznika zapłonu: Jasnobrązowy przewód tuż przed złączem ECU ocierał się o ramę. Naprawiłem go, skręcając uszkodzone żyły i izolując je taśmą.
Przełom grudnia 2023 r.
- Przeprogramowanie mapy silnika: Motocykl został przemapowany z ograniczonej mocy A2 na pełną moc.
Do tego momentu motocykl działał prawidłowo.
Po dwumiesięcznym przechowywaniu
[]Problemy z uruchomieniem: []Motocykl można było uruchomić tylko przy odkręconym gazie; po jego odpuszczeniu gasł. []Wymieniłem świece zapłonowe (nie pomogło). []Podejrzenie problemu z paliwem: []Użycie sprayu "Easy Start" sugerowało problem z układem paliwowym. []Wymieniłem pęknięty filtr paliwa (Halfords Universal Fuel Filter - Small (FIXG374)). - Po wymianie filtra motocykl zaczął pracować na biegu jałowym, ale obroty spadały powoli przy dodawaniu gazu (wciąż wymagał gazu do uruchomienia).
30 kwietnia 2024 r.
[]Odczyt kodów błędów w warsztacie KTM: []Użyto narzędzia diagnostycznego XC2. []Znaleziono dwa nieaktywne kody błędów: []P0201: Wtryskiwacz cylindra 1. []P1231: Przekaźnik pompy paliwowej. []Trudności z uruchomieniem motocykla z podłączonym XC2 były spowodowane rozładowaniem akumulatora. []Działania po powrocie do domu: []Wymieniłem pompę paliwową (KEMSO 13001 Fuel Pump), co umożliwiło uruchomienie motocykla bez konieczności odkręcania gazu. - Sugerowano wymianę akumulatora na nowy. Zamontowałem nową baterię, ale nie rozwiązało to problemu.
Kolejne próby
[]Wymiana komponentów z KTM 690 Duke 2013: []Zamontowałem używaną przepustnicę, czujnik MAP i regulator ciśnienia paliwa. []Paliwo: []Wielokrotnie napełniałem i opróżniałem zbiornik świeżym paliwem. []Uruchamiałem motocykl z otwartą pokrywą zbiornika. []Układ powietrza: []Uruchamiałem motocykl bez filtra powietrza. []Sprawdziłem szczelność układu paliwowego, prowadząc paliwo ze słoika poza zbiornikiem. []Czyszczenie wtryskiwacza paliwa: []Wykonałem ultradźwiękowe czyszczenie wtryskiwacza przy użyciu środka do czyszczenia i sterowania przez Arduino. Usunęło to część zanieczyszczeń, ale problem pozostał. - Wtryskiwacz przeszedł testy w specjalistycznym centrum czyszczenia.
Dalsze działania
[]Czujniki ciśnienia powietrza: []Zamówiłem używany czujnik z KTM 690 Duke 2018, ale dostawa się opóźniała. []Zamówiłem kolejny czujnik z modelu 2012. []Po zamontowaniu czujnika z 2012 r. i usunięciu koszyka filtra z wtryskiwacza obroty zaczęły spadać prawidłowo. []Uwaga: Test był krótki, ponieważ odpadł boczny stojak z powodu zgubionej śruby. Śrubę znalazłem i zabezpieczyłem Loctite. []Wymiana korpusu przepustnicy: []Zamontowałem używany korpus przepustnicy, czujnik MAP i wtryskiwacz z KTM 690 Duke 2016 (przebieg 15 722 mil). []Sprawdzenie czujników temperatury: []Sprawdziłem rezystancję czujników temperatury powietrza i płynu chłodzącego w różnych temperaturach (użyłem czujnika z poprzedniego silnika). []Wydech: []Wymieniłem wydech na standardowy, ponieważ motocykle te są wrażliwe na pełne układy wydechowe aftermarket bez regulacji paliwa. []Uwaga: Motocykl kupiłem z tłumikiem SP Engineering. Od tamtej pory zakupiłem nowy tłumik. []Sonda lambda: []Zamontowałem eliminator sondy lambda, aby wykluczyć jej wpływ na problem. []Instalacja elektryczna: []Wyczyściłem wszystkie złącza elektryczne. []Sprawdziłem rezystancję przełącznika wyboru map zapłonu. []Cewki zapłonowe: []Zamieniłem cewki miejscami; rezystancja była identyczna. []ECU: []Przez pomyłkę uszkodziłem ECU, podając 12V do niewłaściwego kabla przekaźnika. []Uzyskałem używane ECU z KTM 690 Duke 2013. Motocykl nadal nie miał mocy. - Po zamontowaniu nowego ECU motocykl działał poprawnie przez pół godziny, po czym obroty znów zaczęły się zawieszać.
Sprawdzenie mechaniczne
[]Luz zaworowy i ustawienie wałka rozrządu: []Znalazłem nadmierny luz na zaworach wydechowych. []Specyfikacje: []Zawory ssące i wydechowe: 0,07–0,13 mm. []Pomiary: []FL (Przód Lewy): 0,16 mm []FR (Przód Prawy): 0,16 mm []RL (Tył Lewy): 0,10 mm []RR (Tył Prawy): 0,08 mm []Uwaga: Nie regulowałem luzu z powodu braku odpowiednich podkładek. []Automatyczny dekompresator: []Zweryfikowałem poprawne działanie mechanizmu.
Dalsze próby diagnostyczne
[]Odłączanie zbędnych złączy: []Odłączyłem złącza niekonieczne do działania silnika. []Czujnik pozycji biegów: []Odłączyłem czujnik i teraz wymaga on ponownego zaprogramowania w serwisie. []Uwaga: Nie było to konieczne przy wcześniejszej wymianie silnika i ECU. []Pytanie: Czy ktoś wie, jak odzyskać lampkę neutralu bez płacenia £99 za programowanie u dealera? []Alternatywa: Zamiast płacić £99 za zaprogramowanie lampki neutralnej, lepiej kupić OBDStar za £300, co pozwoli mi na samodzielne zresetowanie parametrów ECU i odzyskanie lampki. []Przepustnica elektroniczna: []Próbowałem przepustnicy z KTM 690 SMC R z 2015 roku. []Ciśnienie paliwa: []Sprawdziłem ciśnienie paliwa testerem; wynosi stabilnie 50 psi. []Uszczelnienie dolotu: []Usunąłem przekładki z kołnierza dolotowego, by wyeliminować nieszczelności między głowicą a przepustnicą. []Czujnik sprzęgła: []Przetestowałem czujnik; działa jako obwód otwarty lub zamknięty. []Objawy: []Przy zwarciu obroty spadają powoli. []Gdy jest podłączony, obroty utrzymują się na poziomie 4000 obr./min i muszę wyłączyć motocykl.
Najnowsze działania
[]Wymiana wiązki kabli: []Wymieniłem wiązkę, ale obroty nadal się zawieszają.
Materiał Wideo
Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=gJwQiUw5Hl8&feature=youtu.be
Podsumowanie
Pomimo licznych prób naprawy i wymiany różnych komponentów, problem z utrzymywaniem się obrotów w KTM 690 Duke z 2012 roku nadal występuje. Jeśli ktoś ma doświadczenie z podobnym problemem lub wie, jak odzyskać funkcję lampki neutralu bez konieczności programowania w serwisie, proszę o pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 9:01, 14 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
jak wtrysk był zasyfiony ewidentnie to moze byc uszkodzony, centrum czyszczenia nie powie jaki ma byc wydatek bo nie ma do tego danych, ozna porównawczo sprawdzac, ale tu juz bym podmienił wtrysk
pisałes o innej przepustnicy ale nie napisałes czy z wtryskiem czy nie
i nic nie widze o tps czy sprawzałes ustawienie - a w ktmie kompem jest cała procedura i nie wiem czy da sie łątwo ją wykonac bez kompa ktma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fordahord
Dołączył: 12 Lis 2024
Posty: 6
Przeczytał: 23 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:08, 14 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | jak wtrysk był zasyfiony ewidentnie to moze byc uszkodzony, centrum czyszczenia nie powie jaki ma byc wydatek bo nie ma do tego danych, ozna porównawczo sprawdzac, ale tu juz bym podmienił wtrysk
pisałes o innej przepustnicy ale nie napisałes czy z wtryskiem czy nie
i nic nie widze o tps czy sprawzałes ustawienie - a w ktmie kompem jest cała procedura i nie wiem czy da sie łątwo ją wykonac bez kompa ktma |
Jak druga przepustnice montowalem z KTM 690 Duke 2016 to ona tez byla z wtryskiem i motor tak samo sie zachowywal. sam fakt ze sprobowalem dwie inne przepustnice i obroty dalej sie tak samo zachowaly sugeruja ze to nie przepustnica ale moze po zmianie trzeba zresetowac parametry komputerka czego nie mam mozliwosci zrobic.
Mój Duke ma elektroniczną manetkę, a z tego, co słyszałem, lepiej nie ruszać TPS. Nawet w TuneECU nie mam opcji, aby ustawić TPS, więc tu też jestem ograniczony. duke iv gen
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fordahord
Dołączył: 12 Lis 2024
Posty: 6
Przeczytał: 23 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:12, 14 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | jak wtrysk był zasyfiony ewidentnie to moze byc uszkodzony, centrum czyszczenia nie powie jaki ma byc wydatek bo nie ma do tego danych, ozna porównawczo sprawdzac, ale tu juz bym podmienił wtrysk
pisałes o innej przepustnicy ale nie napisałes czy z wtryskiem czy nie
i nic nie widze o tps czy sprawzałes ustawienie - a w ktmie kompem jest cała procedura i nie wiem czy da sie łątwo ją wykonac bez kompa ktma |
najlepsze jest to ze obroty spadaly normalnie przez 30 min po zmianie ecu i nagle sie zaczely wieszac, ale motor dalej nie odzyskal pelnej mocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 10:08, 15 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
tps zdecydowanie do kontroli
i to oba bo są dwa i sruba "emergency"
niestety 690tki są dośc kapryśne na takie rózne tematy i diagnozy sa trudne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|