Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duke 125 i olej w puszcze filtra powietrza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elton




Dołączył: 06 Maj 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:11, 06 Maj 2022    Temat postu: Duke 125 i olej w puszcze filtra powietrza

Witam, wymieniałem olej jakieś 2 tyg temu i okazało się, że część jest w skrzyni a kilkaset ml w puszce filtra powietrza...odpowiedź z serwisu ktm jaką otrzymałem, cytuję :

Jest to objaw sugerujący nieszczelności w układzie tłokowym przez co w skrzyni korbowej następuję ponadnormatywne ciśnienie wypychające olej odmą, problem powinien być zdiagnozowany przez doświadczonego mechanika który zweryfikowałby nasze przypuszczenia.

Problem polega na tym, że Duke nie kopci nie zostawia żadnych plam oleju, nie czuję spadku mocy etc.
I zanim podejmę decyzję o wymianie najprawdopodobniej pierścieni co kosztuje lekką ręką 700 zł netto plus części chciałbym dopytać , bo może któryś z was miał podobny problem a przyczyna leżała gdzieś indziej ?

Z góry dzięki za info, dodam tylko ze Duke ma 23 tyś przebiegu i rocznik 2014


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 19:30, 06 Maj 2022    Temat postu:

moze byc po prostu za wysoki poziom, moze sie gdzies wywrócił. moze miec niedrozną odme, trzeba sprawdzic czy odma nie jest załamana i równo idzie. ustalic stan oleju na połowe oczka na rozgrzanym silniku wyłączonym na powiedzmy około minute. jak sie bedzie problem pojawiał - to tak zeby go wyeliminowac trzeba przejrzeć piec.
mielismy taki przypadek w motocyklu duuuuzo nowszym, wystarczyło że sie katowało na zimno Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Imil




Dołączył: 25 Maj 2021
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Turek

PostWysłany: Pią 22:56, 06 Maj 2022    Temat postu:

Kolega miał dokładnie ten sam problem w duke 125, tylko że u niego cały wahacz był ulany olejem na dodatek bo wypluło go. Efektem tego były uszkodzony tłok (pierścień się wbił w tłok przez co był nie szczelny)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elton




Dołączył: 06 Maj 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:17, 07 Maj 2022    Temat postu:

Dzięki za info, czyli to nie koniecznie musi byc wina pierscieni.
No ja go na zimnym nie katuje, uchlapany olejem nigdzie nie jest a oleju wlalem niecale 1.4 l i zawsze lalem max 1.5, jedyne czego dawno nie zrobilem to nie wymieniłem filtra powietrza bo byl stosunkiwo czysty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:34, 07 Maj 2022    Temat postu:

jak jest czysty i nie zapylony to nie wymaga strasznie wymiany. wiec to nie to. olej wlej tak zeby był poziom odpowiedni - masz oczko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elton




Dołączył: 06 Maj 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:24, 09 Maj 2022    Temat postu:

Olej wlałem ty, ile mi zostało z poprzedniej wymiany plus litr, jest ok jeśli o to chodzi.
Filtr nie był uwalony, rzadko ostatnio jeżdżę, nie mam czasu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 9:42, 09 Maj 2022    Temat postu:

a ile było w oczku po wymianie oleju wg procedury sprawdzania >?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elton




Dołączył: 06 Maj 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:41, 09 Maj 2022    Temat postu:

między dolną a górną kreską

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:26, 09 Maj 2022    Temat postu:

czyli ok - pojeździj teraz poobserwuj jak bedzie nadal wyrzucał - to jak chcesz zapobiec temu silnik na stół

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin