Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

falujące obroty w 125

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MiszaRS




Dołączył: 16 Lut 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 20:03, 16 Lut 2020    Temat postu: falujące obroty w 125

Cześć wszystkim. Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z problemem falujących obrotów w mojej 125ce. z 2013r. Na wyświetlaczu check engine miga 2 długie, 4 krótkie. Alternator sprawdzony, regulator napięcia wymieniony. Co może być przyczyną...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:36, 16 Lut 2020    Temat postu:

24 to chyba jak na szybko sprawdziłem problemy z prądem, jakie masz napiecie ładowania ? sprawny masz akumulator ? jak to ok, to szukał bym połączeń masowych czy gdzies masa nie "ucieka"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 14:11, 17 Lut 2020    Temat postu:

[quote="henio12323"]24 to chyba jak na szybko sprawdziłem problemy z prądem, jakie masz napiecie ładowania ? sprawny masz akumulator ? jak to ok, to szukał bym połączeń masowych czy gdzies masa nie "ucieka"[/quote
Dzięki za info. Ładowanie 14V, aku sprawne. Masz może jakiś link, gdzie można sprawdzić znaczenie tych sekwencji check engine? Wiem, że można zawsze lecieć do warsztatu, ale chodzi jeszcze o.satysfakcję z ogarnięcia tematu samemu.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 15:53, 17 Lut 2020    Temat postu:

ja w google znalazłem opis, ale w ksiazce serwisowej tez to masz,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 21:32, 17 Lut 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
ja w google znalazłem opis, ale w ksiazce serwisowej tez to masz,

OK sprawa przedstawia się następująco...właśnie wróciłem z garażu i to z tarczą. Problem wariujących obrotów zniknął. Powodował go Bosh-owski czujnik położenia przepustnicy (ten po prawej stronie silnika). Po jego odpięciu (przy pracującym silniku) obroty przestały falować, lecz podskoczyły do 5 tyś i tak się utrzymywały. Poczekałem chwilę i wpiąłem kostkę. Silnik zaczął pracować na 1 tyś obrotów przez ok pół minuty po czym "zaskoczył" na 1,5tyś i tak jest już cały czas. Płynnie wchodzi i schodzi z obrotów. Także myślę, ze problem rozwiązany. Piszę, bo może pomogę komuś z podobnym problemem
Very Happy
P.S na pomysł z tym czujnikiem wpadłem ze względu na fakt, ze przy falujących obrotach silnik w ogóle nie reagował na rollgaz.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:12, 17 Lut 2020    Temat postu:

to troche dziwne, rolgaz tutaj steruje mechanicznie przepustnicą, przy okazji przepustnica zmienia swój kąt - który to odczytywany jest własnie przez TPS, moduł na podstawie odczytu otwarcia kąta przepustnicy ( i wielu innych danych ) dostosowuje dawke paliwa, wiec nie bardzo bym obstawiał falowania i zawieszania na obrotach przez TPS, a odłączenie wtyczki niewiele dało bo to nie naprawa, co prawda moduł cały czas sie "uczy" i wczytuje nowe dane, np odłączenie tpsu moze wyzerowac jego odczyt - zeby dało sie jechać nastawy są przyjęte odgórnie dla modułu na jakastam wartość ) ale to nie rozwiaze ewentualnego uszkodzenia, także czas pokaze czy sie naprawa " przyjmie"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin