Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 390 DUKE 2016, kopci jak zimny, wyciek z pokrywy zaworów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
osa




Dołączył: 17 Sie 2020
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kościerzyna

PostWysłany: Pon 8:02, 17 Sie 2020    Temat postu: KTM 390 DUKE 2016, kopci jak zimny, wyciek z pokrywy zaworów

Cześć, jestem nowy na forum i tutaj witam wszystkich.
Niedawno nabyłem dla żony Duke'a 390 z 2016 roku z przebiegiem ok. 2k km. Ostatnio zauważyłem, że po odpaleniu na zimnym silniku (po 2 tygodniowej przerwie w jeździe) kopci, smród typowy dla palonego oleju. Któryś mechanik stwierdził, że to jednocylindrowy silnik zaprojektowany do pracy w wysokich temperaturach i uszczelnia się dopiero po osiągnieciu temperatury roboczej (rzeczywiście po rozgrzaniu kopcenie znika). Tutaj pytanie do Was o opinię odnośnie tej teorii ... Moto o przebiegu 2k km i z historią serwisową. Kolejna rzecz to uszczelka pod pokrywą zaworów zaczęła puszczać i też się zastanawiam czy to Typowe dla tego silnika, czy mój egzemplarz okazuje się jakiś nietrafiony ... Obie "usterki" zauważyłem krótko po zmianie ori wydechu na przelot dominatora, ale może to być tylko przypadek. Z góry dziękuję za Wasze opinie, porady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 8:35, 17 Sie 2020    Temat postu:

Kazdy silnik spalinowy dziaka najlepiej w temperaturze roboczej i nie ma czegos takiego jak projektowanie zeby dzialal typowo w niskich temperaturach. Bzdura toralna. Pojezdzij, upewnij sie ze poziom oleju ok i obserwuj. Jak bedzie kopcil po postoju na zimno to zwykle swiadczy o nieszczelnych uszczelniaczach zaworowych ( olej splywa po zaworze do komory spalania) podczas jazdy sa to tak male ilosci ze moze nie byc widac/czuc poboru oleju.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin