Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM Duke 125 2011 Wałek ssący rozrządu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaTr0k




Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 20:23, 26 Sie 2018    Temat postu: KTM Duke 125 2011 Wałek ssący rozrządu

Witam, po wielkich bojach i myśleniu "jak koń pod górę" zmuszony jestem do podjęcia tematu na forum. Mianowicie, posiadam KTM Duke 125 2011r przebieg 33800km, podczas powrotu do domu silnik zaczął bardzo głośno pracować z okolicy głowicy. Po dojechaniu do domu sprawdziłem luzy zaworowe, czy nie są za duże ( taka była moja pierwsza diagnoza), okazało się że są w porządku, ale po przyjrzeniu się krzywkom wałka ssącego zobaczyłem że prawa (patrząc na motocykl "siedząc") jest niemiłosiernie wytarta, a druga już się zaczyna wycierać. Wymieniłem: wałek na używany z tego samego modelu, tylko z 2014 roku w bardzo dobrym stanie, nowe dzwigienki na które naciska wałek, filtr paliwa i wszystkie możliwe uszczelki. Poskładałem całe moto, wszystkie znaki na wałkach i kole magnesowym się zgadzają, luzy zaworowe też są w porządku. Po dość długim kręceniu rozrusznikiem moto odpaliło, ale po dodaniu gazu nie chce wkręcać się na obroty i gaśnie, tylko czasami się wkręci jak bardzo powoli przekręci się manetkę, strzela na zimnym z wydechu ogniem (wydech Arrow) i lekko podkapca na czarno. Dziś ma nawet problem z odpaleniem, ale stawiam na słaby akumulator.
I teraz chciałbym się Was zapytać, co może być powodem takiego zachowania?
Czy ten używany wałek może robić taki cyrk, czy to jakaś elektroniczna sprawa? ( źle ustawiony TPS czy coś podobnego?)
Też jestem ciekawy dlaczego wałek był aż tak wytarty, ale podejrzewam niedopilnowanie przez poprzedniego właściciela wymian oleju (natryskiwacze leją olej jak wściekłe).
Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie, wakacje się kończą, a ja jestem bez moto. Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaTr0k dnia Nie 20:27, 26 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:36, 26 Sie 2018    Temat postu:

hmm teoretycznie powinien chodzic poprawnie, źle ustawiony TPS - nawet jezeli tak to jeżeli nim nie kręciłes to sie nagle nie przestawił.
jestes pewien że dobrze ustawiłes rozrząd ? moze jak długo postał rozebrany to parametry mu sie pokasowały adaptacyjne, daj mu troche pochdozic na wolnych obrotach moze sie " odnajdzie"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaTr0k




Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 21:00, 26 Sie 2018    Temat postu:

Rozrząd napewno jest dobrze ustawiony, znajomy mechanik motocyklowy sam na to spojrzał i mówił że wszystko jest równo. Jutro zrobię tak, jak mówisz, a w sprawie tego TPS'a, gdyby nie znalazł sobie tych "parametrów adaptacyjnych", jedyna możliwość jego ustawienia to podpięcie pod komputer? Pytam, bo najbliższy serwis KTM'a mam 178km od domu, a kogoś kto w Gdańsku zajmuje się "Pomarańczkami" nie znam.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaTr0k dnia Nie 21:00, 26 Sie 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 6:55, 27 Sie 2018    Temat postu:

szczerze mówiac nie kojarze jak sie ustawia TPS w duke, na kompie na pewno sie da ustawic, ale mysle ze "recznie" też nie bedzie problemu po wartosciach oporu

jeszcze jedno - popatrz dobrze czy wszystko pospinane jest, moze rozłączałes jakas wtyczke np czujnik cisnienia gdzies w airboxie i przez to może głupieć

a i czy wyrzuca jakies błędy komputer ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaTr0k




Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 13:57, 04 Wrz 2018    Temat postu:

Motocykl nadal nie chodzi, teraz zaczął podnosić sobie obroty do ok. 3tyś po odpaleniu pochodzi 3 sekundy i gaśnie, prawie wcale nie reaguje na gaz.
Wszystko jest dobrze podpięte, a po zgaśnięciu lampka MIL zaczyna mrugać kodem: 1 raz długo i 9 razy szybko...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:28, 04 Wrz 2018    Temat postu:

sprawdź w ksiazce serwisowej co ozbnacza ten błąd - moze to wiele wyjasnić w diagnizie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaTr0k




Dołączył: 26 Sie 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 22:09, 04 Wrz 2018    Temat postu:

Błąd układu paliwowego:

"Lampka pompy paliwa - błąd obwodu

Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa - sygnał wejściowy jest zbyt niski

Lampka ostrzegawcza niskiego poziomu paliwa - sygnał wejściowy jest za wysoki"

Powodem może być wymieniony filtr paliwa? Coś nie chce mi się w to wierzyć.

Ewentualnie, jeśli źle odczytuję ten kod (może w rzeczywistości miga tylko 9 razy szybko):

"Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze - sygnał wejściowy jest zbyt niski

Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze - sygnał wejściowy jest za duży"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 7:20, 05 Wrz 2018    Temat postu:

jak odpala to pompa paliwa raczej OK - chyba ze daje za małe cisnienie ale to raczej sie czyms innym objawia ( słaba reakcja na gaz, ucina górne obroty a na wolnych raczej chodzić powinien OK )

jak czujnik cisnienia w dolocie - to moze komp moze głupieć troche wiec ten czujnik do przejrzenia, czy na pewno wpięty, czy przewody są ok


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Duke i SM Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin