|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biellik
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 7:55, 15 Lip 2016 Temat postu: Ktm duke 125, grzeje się, wiatrak się nie załącza. |
|
|
Cześć. Mam problem ze swoimi dukiem (rok 12). Do końca nie wiem jaka temperatura na wyświetlaczu jest optymalna (90 stopni). Sądzę, że jest to drabinka przed 'załamaniem'. Temperatura gdy idzie w górę poza załamanie wiatrak się nie załącza. Podpinałem na krótko - działa. Termostat się otwiera. W czym może być problem? Za odpowiedzi z góry dzięki.
Damian
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Biellik dnia Pią 8:04, 15 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Pią 17:57, 15 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Pewnie uszkodził Ci się czujnik temperatury, odpowiedzialny za włączanie wiatraka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biellik
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:00, 15 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
jak mozesz to powiedz mi jak wyglada (pokaz) i gdzie go zlokalizuje. da sie naprawic czy trzeba kupic nowy?
edit - wujek google nie gryzie wiem jak wyglada juz, zamowie sobie i zobacze co sie bedzie dzialo
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Biellik dnia Pią 18:10, 15 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biellik
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:51, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Hej. Czujnik wymieniony. Przed założeniem nowego (używanego) sprawdziłem kostkę czy wgl po zawarciu się wiatrak włączy, dla pewności czy kable są ok. Włączył się. Ale dalej niestety nie załącza się podczas jazdy. Temperatura skacze o 2 prostokąty od załamania, a wiatrak stoi... W czym może być jeszcze problem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 7:58, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Bo może temperatura jest za niska - sprawdź w "manualu" przy jakiejś wartości temperatury się załącza(pewnie przy 100tu kilku stopniach) i która to kreska na wyświetlaczu. Obstawiam, że przed ostatnia albo maks dwie przed końcem(nie wiem ile ich jest - nie znam wyświetlacza w małym Duke'u).
No i na koniec rzecz od której powineneś zacząć - sprawdziłeś bezpieczniki a szczególnie ten od wentylatora?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 10:48, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Ja też obstawiam za niską temp.
Czujniki zazwyczaj są chyba na 103 albo 105'C - to jest dużo.
Więc jak nie chce się załączyć to tylko się cieszyć dobrą termodynamiką naszego silnika:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biellik
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:11, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Bezpieczniki są ok,bo wentylator sprawdziłem czy się włącza jak ściągłem kostkę z czujnika temperatury i zamknąłem obwód. Więc pewnie jest jak mówicie, że temperatura nie jest na tyle wysoka,żeby wiatrak zaskoczył. Dziś to sprawdzę jak będę wracał do domu, tylko boję się, że go przegrzeje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:57, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Odpal moto pod domem i zrób parę przygazówek żeby temperatura skoczyła do maxa. Przynajmniej jak się wiatrak nie załączy to będziesz u siebie a nie że staniesz gdzieś w polu i co tu robić.
Jak dobrze przygazujesz to przy okazji też pozbędziesz się też nadmiaru płynu chłodniczego
edit: ty masz 125cc, ja mam 390' i układ chłodzenia jest identyczny. Z tego co pamiętam jak miałem 125cc to on bardzo mało się grzał. Miałem go zaledwie 3 miesiące więc głowy nie dam. U mnie temperatura praktycznie zawsze podchodzi do 3 kreski od końca (prawie na maxa) i nic się nie dzieje złego z motocyklem. Jeżeli u ciebie nie podchodzi pod maxa to bym się tym zupełnie nie przejmował.
Ewentualnie możesz nalać płynu chłodniczego na maxa i zobaczyć czy go wybija. Jeżeli nie, to z układem chłodzenia na 99% nic złego się nie dzieje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rozkmin dnia Czw 12:05, 21 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biellik
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:22, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Rozkmin, uspokoiłeś mnie trochę. Mi wskazywała 8 kreska na 13 i panika hehe. Także nic tylko sprawdzić. Dziś mam do domu z pracy jakieś 13 mil także się okaże a układ jest szczelny, pilnuje tego ostatnio też dzięki wielkie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:17, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Duke 125 i 390 mają taki sam układ chłodniczy (różnią się tylko nieznacznie ilością płynu). A skoro 390 ma 3x większą pojemność to siłą rzeczy będzie się grzał trochę bardziej. U mnie na te 13 kresek średnio mam 8-9 zawsze i nic złego się nie dzieje. Ważne żeby ci nie wyskakiwało do tych ostatnich 2 kresek które są przy końcu skali bo to oznacza że się grzeje (przynajmniej wg manuala). Dzisiaj będę wracał do domu z pracy motorem. Jak nie zapomnę to sprawdzę jak u mnie z pracą wiatraka.
Odnośnie szczelności, układ chłodniczy jako taki szczelny nie jest bo masz wężyk którym nadmiar płynu się wylewa. Mi po zmianie płynu i ostrej przygazówce raz wybiło płyn bodajże korkiem, ale że stało się to tylko raz to wnioskuję że był to po prostu nadmiar. Teraz już nic nie wybija a w zbiorniczku wyrównawczym mam płyn gdzieś po środku czyli w normie. Aczkolwiek płyn może cieknąć tylko z wężyka albo korka który jest na górze chłodnicy. W innych miejscach układ powinien być szczelny.
Jedyny problem mógł by się pojawić wtedy, jak by czujnik temperatury był uszkodzony i dawał złe odczyty. Wtedy wiatrak by się nie włączał mimo że powinien. Jednakże jeżeli czujnik to termopara to na 90% po uszkodzeniu dawała by całkowicie z dupy wyniki a nie że przekłamywała o 10-20 stopni. Chyba że jest to jakiś czujnik rezystancyjny, ale niestety z takimi nie miałem nigdy styczności więc nie pomogę.
Myślę że jeżeli poziom płynu jest w normie to nie powinieneś się martwić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rozkmin dnia Czw 13:18, 21 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biellik
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:54, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli już praktycznie wszystko wiem. Także jak możesz sprawdzić u siebie ten wiatrak to będę wdzięczny. Ja myślałem właśnie, że czujnik był padnięty, wymieniłem i dalej to samo. I mam w zasadzie teraz 2 dobre czujniki hehe. Tylko najdziwniejsze jest to,że dopiero od niedawna to zauważyłem, że tak się dzieje. Ale to może przez to, że wcześniej w Londynie (tu mieszkam) było zimniej i temperatura nie skakała wyżej 6 kresek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:36, 21 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Ok, u mnie sprawa wygląda tak, że jak temperatura jest o jedną kreskę mniej niż maksymalna 'bezpieczna' temperatura pracy silnika (czyli ten środkowy zakres), to wiatrak działa na postoju. Nie wiem jak to jest w czasie jazdy jak jest przepływ powietrza bo trochę ciężko to sprawdzić tak żeby się nie zabić ale jak się zatrzymałem, zsiadłem z motocykla i sprawdziłem to wiatrak chodził.
Niemnie jednak mnie niema się co jeszcze stresować. Mój ma 3x większą pojemność, więc logicznym by było żeby producenci ustawili inne nastawy regulatora sterującego wiatrakiem. Może być tak, że u ciebie żeby było 8 kresek nie trzeba wiatraka a u mnie musi on chodzić na full żeby utrzymać taką temperaturę.
W weekend jak się uda pojeżdżę więcej to ci powiem dokładniej co i jak, ale wg mnie jeżeli czujnik jest sprawny, i temperatura nie wychodzi poza widełki prawidłowej temperatury (a zgodnie z manualem prawidłowa temperatura sięga aż do końca środkowej skali) to nic złego z motocyklem się nie dzieje.
Weź spróbuj go przegazować pod domem porządnie tak żeby na chwilę temperatura podbiła pod maxa. Paręnaście sekund takiej pracy silnikowi nie zaszkodzi a przynajmniej dowiesz się czy wiatrak się załącza czy nie. W weekend spróbuję też u siebie pod domem przygazować trochę mojego i zobaczę przy której kresce temperatury włącza się wiatrak - to będziemy mogli porównać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rozkmin dnia Czw 18:37, 21 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biellik
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 6:53, 22 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, pomiędzy moim a Twoim może być taka różnica mimo tego,że są praktycznie identyczne. Jutro będę to sprawdzał na spokojnie pod chatą. Może mnie sąsiedzi nie uduszą za pyrkanie hahaha.
Edit- zajrzałem go do 9 kreski i nic się nie dzieje, a wydaje mi się, że już powinien zacząć działać, bo termostat i reszta była tak gorąca że nie szło ręki utrzymać. Jestem pod pracą i chcę jeszcze do domu wrócić więc bardziej nie grałem hehe
Edit2: przed skokiem na 10 kreskę zaskakuje wiatrak! Hehe mój problem został rozwiązany także teraz spokojnie mogę rzucać się w trasę dziękuję wszystkim za pomoc. Szerokości!
Damian
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Biellik dnia Sob 13:39, 23 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 9:22, 24 Lip 2016 Temat postu: |
|
|
No i bardzo dobrze
Sprawdziłem wczoraj jak to wygląda u mnie i wiatrak załącza się pomiędzy 8 a 9 kreską. Wychodzi na to że o jedną kreskę niżej niż u ciebie, ale to pewnie kwestia ustawień regulatora które są pewnie inne dla 125' i 390'. W każdym razie cieszę się, że udało ci się rozwiązać problem
Pozdrawiam
JakubR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Filip794
Dołączył: 26 Sty 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 22:31, 26 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Chciałem dołączyć się do tematu - Duke 125 2013r nie załącza wentylator - po przekroczeniu skali temperatury za pierwszy słupek wyskakuje komunikat high coolant temperature, a wentylator w dalszym ciągu stoi....
Bezpieczniki sprawdzone - są ok, wiatrak sprawdzony na "krótko" również działa.
Gdzie znajduje się czujnik temperatury ? I czy jest tylko jeden ?
Podejrzewam, że jest to ten od tyłu silnika z niebieską kostka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|