|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrick54
Dołączył: 22 Sie 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 9:40, 24 Sie 2022 Temat postu: "Luźna" zębatka na wałku zdawczym Duke 125 |
|
|
Hej, na początek przywitam się bo jest to mój pierwszy wpis.
Kupiłem Duke-a 125 z 2011 roku jakiś tydzień temu (jest to mój pierwszy motor). Jako, że mam doświadczenie w motoryzacji (rozebranie i złożenie silnika z auta osobowego nie stanowi dla mnie problemu, naprawa skrzyni dwusprzęgłowej też nie) to kupiłem motorek uszkodzony, tzn. był uszkodzony jeden karter (ktoś uszkodził "obudowę" filtra oleju przy jego wymianie), więc musiałem wymienić karter. Rozebrałem cały silnik na części pierwsze i złożyłem ponownie wymieniając karter i tu żadnego problemu nie mam (przynajmniej tak mi się wydaje, dzisiaj będę odpalał . Problemem jest zębatka na wałku zdawczym, ma luzy, tzn. przesuwa się około 1-1,5mm wzdłuż wałka zdawczego, poprzecznie na frezach luz nie występuje (zaznaczę, że jest dokręcona i nie demontowałem jej przy wymianie kartera ponieważ przekładałem go "w całości"). I teraz pojawia się pytanie, czy taki "luz" powinien występować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez patrick54 dnia Śro 9:51, 24 Sie 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 10:24, 24 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
wymieniłes jeden karter ?
co do koła łancuchowego to tak luz powinien wystepować przy takim rodzaju zamocowania, ale jak jest za duzy - wymien koło na nowe, i sprawdź stan wałka zdawczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrick54
Dołączył: 22 Sie 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 12:03, 24 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
tak, wymieniałem jeden karter, czy to źle? Wałek wizualnie wygląda ok, może pokuszę się o wymianę koła, natomiast tak jak pisałem, luzów poprzecznych nie ma a wydaje mi się, że przy zużyciu koła to takie luzy by się pierwsze pojawiły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Imil
Dołączył: 25 Maj 2021
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Turek
|
Wysłany: Śro 16:46, 24 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy dobrze powiem, ale kartery powinny być wymieniane parami (dawno temu obiło mi się o uszy to gdy był czasy zabawy silnikami 50cc 2t) gdyż są one dopasowane do siebie na frezarce (płaszczyzna pod montaż cylindra) ale to ktm więc może być inaczej i mogę się mylić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 16:55, 24 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
znacznie wieksza czesc silników ma kartery obrabiane osiowo, sa skrecane i wszystkie otwory przelotowe i płaszczyzny sa obrabiane ze soba. póki powierzchnie pod cylinder mozna sobie liznac, albo zniweluje to uszczelka, to np osiowosc otworów wału nie musi byc idealna - i tego moze nie byc czuc ale problem moze wyjsc z przebiegiem - np moze sie rozsypac łozysko, to samo skrzynia biegów
sa nieliczne motocykle gdzie kartery sa obrabiane w inny sposób - podejrzewam ze sa przykrecane do stołów i obrabiane inaczej. jedyny jaki znam to honda CRF - tam kartery mozna kupic osobno - bo po tym mozna pozać czy mozna " mieszać" czy też nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Imil
Dołączył: 25 Maj 2021
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Turek
|
Wysłany: Śro 20:30, 24 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | znacznie wieksza czesc silników ma kartery obrabiane osiowo, sa skrecane i wszystkie otwory przelotowe i płaszczyzny sa obrabiane
ze soba. |
O to to właśnie mi chodziło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
patrick54
Dołączył: 22 Sie 2022
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 9:55, 25 Sie 2022 Temat postu: |
|
|
Rozumiem, dzięki za info, tu kłania się brak mojej wiedzy o motocyklach . Dzisiaj już jestem w stanie rozłożyć i złożyć silnik w ciągu jednego dnia, więc jeżeli będzie się coś działo to będę musiał podmienić dwa kartery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|