|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pistol
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 17:13, 09 Sie 2018 Temat postu: Problem z układem chłodzenia - wiatrak nie działa |
|
|
Witam Panów. KTM Duke 125 2012 bez ABS: nie działa wiatrak chłodnicy pomimo, że temperatura na wyświetlaczu zamyka wskaźnik i jest wyświetlane ostrzeżenie o wysokiej temperaturze cieczy.
- bezpiecznik sprawdzony,
- wiatrak "na krótko" działa,
- płyn w normie,
- czujnik temperatury (niebieski z głowicy) wymieniony (chociaż oba teoretycznie wskazują to samo czyli skala temperatury wzrasta na maxa),
- I TERAZ CHYBA COŚ ISTOTNEGO - podczas pracy silnika, po odłączeniu kostki z tego właśnie czujnika, wiatrak uruchamia się po 1-2 sekundach a w międzyczasie silnik lekko zwiększa na chwilę obroty.
Ktoś coś pomoże? Wolałbym uniknąć wizyty w warsztacie jeśli to w ogóle możliwe ...
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 19:05, 09 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
a czy przypadkiem czujnik w głowicy to nie jest czujnik temperatury cieczy ? a nie ma przypadkiem drugiego czujnika który jest termowłącznikiem wentylatora ? jezeli tak to drugi czujnik - a raczej termowłacznik moze byc problemem
opcja druga - moduł steruje załączaniem wentylatora - bierze sygnał z czujnika temperatury, i w odpowiednim czasie załącza wentylator - wtedy moze byc uszkodzony moduł
nie jestem pewien jak to jest rozwiazane w DUKE ale obie opcje mozna sprawdzic - chociazby po katalogu częsci czy schematach elektryki
opcja kolejna to przekaźnik - wydaje mi sie że w duke załączaniem wiatraka steruje przekaźnik - i on moze byc problemem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pistol
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 9:52, 10 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Zgadza się, czujnik w głowicy jest czujnikiem temperatury cieczy ale żadnego innego czujnika znaleźć tam nie mogę, poza oczywiście czujnikiem ciśnienia oleju. I skłaniam się ku opcji drugiej, tyle że nie wiem który to może być moduł a bez rozszarpania wiązki sam go chyba nie namierzę bo kolory przewodów ni chusteczki nie pasują do manuala ... Wcześniej myślałem że to przekaźnik i namierzyłem 5 sztuk (upraszczając 5 brązowych i 1 czarny) zamieniłem dwa brązowe z którego jeden wytypowałem jako ten od wentylatora i jedyną zmianą było zapalenie się kontrolki CHECK na stałe więc wróciły na swoje miejsca. Poza tym na schemacie jest tylko ECU + bezpiecznik + wentylator + przekaźnik.
Zastanawia mnie właśnie to dlaczego wentylator załącza się po odłączeniu czujnika temperatury cieczy? Czy to może być prawidłowa reakcja? Czy może jest coś z ECU i bez komputera się niczego nie dowiem ... Może ktoś z DUKE'A 125 mógłby to sprawdzić - zdjąć kostkę z niebieskiego czujnika w głowicy (od strony tylnej motocykla) i się wypowiedzieć czy wiatrak wtedy odpala?
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leniec
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pią 14:13, 17 Sie 2018 Temat postu: Ten sam problem |
|
|
witam
jestem nowa na forum. Zakupiłam Duke'a z 2013 roku, rok temu. Sprowadzany z Niemiec. Od samego początku nie włączał mu się wiatrak. Mój prywatny mechanik (w postaci mojego Taty) próbował wielu rzeczy. Wymieniał przekaźnik- nie zadziałało. Jak spiął na krótko to działał.
Odpowiedzią okazało się podjechanie do mechanika który miał komputer. Okazało się że moto ma 3 błędy, w tym jeden wentylatora.
Od teraz wiatrak się włącza.
Mam jednak inne pytanie do Was (jako że to moje pierwsze moto): KTM na trasie ma 2-1 kreski do pierwszego zakresu więc problemu raczej nie ma. Problem zaczyna się gdy wjadę do miasta. Po 3-4 minutach temperatura podchodzi na max i włącza się ostrzeżenie "high coolant temperature" ale nie odcina mi moto. Czy to normalne w tym motocyklu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomjag
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polanica-Zdrój
|
Wysłany: Nie 14:16, 19 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Chyba nie. U mnie nigdy nie pojawił się ten komunikat nawet przy jeździe w korku w wysokich temperaturach.
Sprawdziłbym na twoim miejscu stan płynu i czy jest dobrze odpowietrzony układ.
Wiem ze strony międzynarodowej, że stosowany jest mod w postaci wymiany wiatraka na firmy SPAL, który jest wydajniejszy i cichszy, dodatkowo pasuje plug&play. Kurcze specyfikacji nie pamiętam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leniec
Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Sob 14:50, 25 Sie 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki za informację. Płyn kontrolowany jest na bieżąco, układ również. Być może problemem jest zdemontowany termostat, ale raczej nie w tym problem.
O wymianie wiatraka na inny już czytałam, niemniej jednak martwi mnie problem przegrzewania się silnika skoro piszesz, że u Ciebie się tak nie dzieje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
horhito
Gość
|
Wysłany: Pią 2:03, 28 Wrz 2018 Temat postu: ktm duke 200 2013 |
|
|
Witam mam problem z przelewem chyba, gdy przy chamowaniu stajac na przednie kolo motor jest przechylony wylewa sie paliwo jestem pewny ze tak nie moze byc! wW komisie gdzie go kupilem zapeniali mnie ze tak jest w tym modelu:D dodam ze mieszkam w irlandii. druga sprawa: gdy przytrzymam guzik set przy wyswietlaczu pojawia sie komunikat RPM2 10250. nie mam pojecia co to jest moge to przestawiac na miejsza cyfre badz wieksza. czemu to sluzy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 7:04, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
tam jest odpowietrzenie w korku wlewu paliwa, wiec rzeczywiscie to moze tak byc, co mas za moto i jaki przebieg ? bo druga opcja to słabo trzymajaca uszczelka korka wlewu
rpm1 i 2 to jest ta czerwona dioda co swieci na wysokich obrotach, rpm1 obroty kiedy zaczyna migać, rpm2 kiedy zazczyna juz swiecic ciągłym swiatłem, na docieranie motocykla sie ustawia nizsza wartosc, - i to jest wskazówka dla kierowcy, potem sie przestawia na wyzsza a uzytkownik moze sobie to przestawić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|