|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesoi
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:47, 05 Sie 2016 Temat postu: Przełożenie silnika z Duke 390 do Duke 125 |
|
|
Witam.
Orientuje się ktoś, czy idzie przełożyć silnik z Duke 390 do Duke 125?
Gdzieś wyczytałem, że jest to możliwe, a chcę się upewnić co do tego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ozman
Dołączył: 05 Cze 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 15:37, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Sam czaję się na tego moda ale potrzebne będzie silnik, kompletna przepustnica i ECU. Na zagranicznych forach robili tą przekładkę. Podobno wszystko P&P.
Jedyny minus to dostępność silnika. Masz jakieś źródło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 19:01, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na chwilę obecną były to tylko myśli nad przekładką.
Wiem, że jest ciężko z dostępnością silników, ale może coś się uda zrobić w temacie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:01, 05 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Nie masz 18lat czy problem ze zdaniem prawka? Jeżeli problem z prawkiem to wrzuć sobie na luz. Po drugim oblanym teście miałem podobne pomysły co ty. Zdałem za trzecim i teraz się cieszę że nie próbowałem się za to zabierać. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesoi1
Gość
|
Wysłany: Sob 7:33, 06 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Niestety nie opłaca mi się teraz robić prawka na jeden sezon, a później pełnego.
A w 125 braknie tych 5-10km/h by się nie wlec za osobówkami
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:13, 08 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No rozumiem. Miałem duke 125 a teraz mam 390, wg mnie przekładkę da się zrobić 'bez problemu' bo praktycznie to te same motocykle i różnią się tylko tym o czym wspomina kolega 'ozman'.
Różnica między tymi silnikami jest diametralna. Na 125' możesz sobie jeździć tylko z innymi 125' a mając 390 nadążysz za każdym większym motocyklem na każdej drodze oprócz autostrad.
Problem jest taki, że z tego co się orientuję kable serwisowe do małego duke mają tylko w autoryzowanych serwisach. Więc jak będą jakieś problemy z ECU to może być trochę lipa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rozkmin dnia Pon 10:15, 08 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Morusek
Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:50, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Rozkmin napisał: | Na 125' możesz sobie jeździć tylko z innymi 125' a mając 390 nadążysz za każdym większym motocyklem na każdej drodze oprócz autostrad... | Gdzie indziej z kolei czytywałem, że 390 to rower sam się nad tym moto drapię po łysinie.
Tak na marginesie do autora to jest jeszcze DUKE 200 24 KM to sporo mocy. Miałem dawno temu MT TEZ 251 i miał chyba 21 KM i na serio było czym jechać. Przynajmniej po dawniejszych drogach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Morusek dnia Nie 10:51, 14 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesoi
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:56, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Tylko, że silnik od 200 nie wejdzie do ramy od 125 bez przeróbek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:59, 14 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jesteś pewien że nie włożysz? Jestem prawie pewien, że rama jest taka sama. Projektowanie i produkcja osobnych ram dla różnych pojemności małego Duke raczej było by trochę nieekonomiczne i myślę że inżynierowie tak główkowali żeby jednak wszystko upchać do jednej ramy.
Jeżeli się mylę to bardzo proszę o info gdyż temat ciekawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:47, 15 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
A odnośnie tego czy Duke to rower - jak dla mnie to jest całkiem trafne porównanie. Ja mam porównanie tylko z Suzuki Gladius, ale w stosunku do nich prowadzenie jest dziecinnie proste. Dzięki swojej małej masie, zwrotności i bardzo udanemu ABS po mieście można naprawdę jeździć bardzo 'agresywnie' i mówię, regularnie zdarza mi się w korku wyprzedzać chłopaczków ledwo panujących nad swoimi 'lytrami'.
Ale np czy chciał byś na rowerze jechać z prędkością 170km/h? - próbowałem ostatnio ile wyciągnie mój Duke, 175km/h poszedł na prostej ale jednak do takich prędkości wolał bym mieć większy rozstaw kół i kilkadziesiąt kilogramów więcej pod tyłkiem
Dzisiaj miałem przyjemność polatać na dalszą trasę z riderem na Hayabuzie. Chłop jechał z dziewczyną, ogarnięty bardzo i z już dużym doświadczeniem na moto. I mówię, jazda w miarę dynamiczna (ale bez brawury) i Duke dawał radę. Wiadomo że jak by się postarał to szybko by mnie zgubił, ale przy rozsądnej jeździe to nie jest tak że musiał na mnie specjalnie kiedykolwiek czekać.
Swoją drogą ostatnio zacząłem 'trenować' Gymkhane, amatorsko, i powiem szczerze że mały Duke całkiem całkiem daje sobie radę w tym sporcie Jeszcze jak by tylko zamiast singla była rzędówka to naprawdę można by na nim kręcić przyzwoite czasy
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Rozkmin dnia Pon 21:56, 15 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czesoi
Dołączył: 02 Lip 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:04, 18 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Rozkmin masz rację, jest to samo mocowanie. I silniki nie różnią się też za bardzo pod względem wielkości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rozkmin
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:48, 19 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Ale różnią się na tyle, że nie ma ch** żeby wymienić świecę bez ściągania baku, mimo że w 125' robi się to bez problemu. Poniżej filmik jak LutZyn robi to w 125', próbowałem u siebie i piec jest zwyczajnie za wysoki. Próbując wyciągnąć kapturek świecy okazuje się że jest on za długi a bak jest za nisko. Trzeba rozebrać pół motocykla żeby się tam dostać. No w sumie to robota na 5min ale jednak
Żeby było jeszcze śmieszniej, do 390 dają narzędzia, i jest w nich klucz do odkręcania świec, tyle że jest on za krótki. Tzn do 125' pasuje zapewne jak ulał ale w piec 390' wpada cały i nic nie wystaje. Dobrze że ojciec miał jeszcze stare narzędzia z czasów jak jeździł maluchem i to jakoś u niego w garażu wspólnie odkręciliśmy
https://www.youtube.com/watch?v=ZOly83ccARY
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rozkmin dnia Pią 8:50, 19 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mechanik90
Dołączył: 19 Mar 2023
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pią 12:10, 21 Kwi 2023 Temat postu: |
|
|
Silnik się mieści bez problemu rama jest ta sama przednie mocowania do 390 są inne wystarczy je zmienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|