|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid94320
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:33, 08 Kwi 2010 Temat postu: 125 EXC |
|
|
Witam wszystkich serdecznie jestem nowy także jak coś źle zrobię to mi porostu powiedzcie a nie banujcie jak na innych forach.
A wiec niedługo stanę się posiadaczem KTM EXC 125 z roku 2006 zacznie się tez przygoda w jeździe po terenie.Wcześniej jeździłem po terenie ale tylko 50 cmm ( Aprilia rx50) no wiec moim pytaniem jest eksploatacja tego motoru.
co trzeba wymieniać, jak dbać, jaki olej proponujecie( dla mnie najlepszy jest motul)słyszałem ze się tłok wymienia co sezon jakiej firmy proponujecie tłoka, no i wszystko co trzeba robić przed czy po wyprawie w teren.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi no i oczywiście pozdrawiam wszystkich posiadaczy Ktm'ow.
Zakochałem się w tej marce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 16:41, 09 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Cześć, witamy w gronie pomarańczowych i gratuluję wybory sprzętu
nie jestem specem od 2-taktów ale coś może pomogę
1. zawieszenie przód - wymiana oleju co sezon, i , jeśli nie ciekną, a budźet pozwala - wymiana profilaktyczna - simeringi i zgarniacze
2. zawieszenie tył - PDS - myślę że w 125 starcza na dłuuugo
3. hydrauliczne sprzęgło - czuły punkt w maszynie - wymiana płynu co sezon
4. łożyska tył - również newralgiczny punkt, - nie myć okolic łożysk wysokim ciśnieniem - znacznie wydłuża się żywotność
5. nie wiem jak z olejem w 2-taktach ( co ile wymiana) ale KTM zaleca MOTOREX (chociaż ja latam na castrolu )
6. tłok - vertex, korba - prox
7. dbaj o filter powietrza, najlepiej mieć dwa na zmianę i zestaw do czyszczenia, przy jeździe w dużym kurzu - co wyjazd, ogólnie przy myciu - utrzymywać komorę filtra w czystości, sprawdzać mocowanie (miałem przypadek że poluzowało się mocowanie filtra i zaciągnęło syf do środka...)
i przede wszystkim... cieszyć się jazdą
pozdro i udanego sezonu życzę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Nie 13:47, 11 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid94320
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:41, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
bardzo dziękuje za odpowiedz na pewno mi się przyda a co płyn do sprzęgła jest jakiś dobry czy każdy możne być?? aha i jeszcze z olejem do amorków przód?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 17:51, 10 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
do sprzęgła - hydrauliczny płyn (nie hamulcowy!) koniecznie mineralny (typu DA-1), oryginalnie ma być MAGURA BLOOD ale jest dosyć droga.
Do amorków - nie wiem co leje mój serwis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid94320
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:27, 11 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
okej za ta tez dziękuje a co z dotarciem po wymianie np tłoka czy korby??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid94320
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:07, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
jeszcze jedno malutkie pytanie co ile zmieniać olej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 21:51, 12 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
hej. dotarcie sprzętu - wyjeździć 2 baki paliwa (tak słyszałem) , a olej zmieniamy co ok. 10 motogodzin
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid94320
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:11, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie na temat skakania crossami.
A wiec bylem już dwa razy na małym torze dla crosuw i jak skakałem to zawsze moto spadało na przednie kulko i było to bardzo trudne do utrzymania wiec chciałbym się poradzić was jak się powinno sterować odpowiednio żeby jak najlepiej wylądować nie wiem możne muszę pokonać ten pagórek z większa prędkością ponieważ to dopiero mój 2 wypad na tor crossowy wiec za bardzo nie dawałem po garze żeby w pierwszy dzień się nie wywalić;d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Czw 15:48, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
2 baki wystarczą na dotarcie kata staraj sie jezdzic wmiare nie odkrecając całej manetki starczy pół gazu i staraj sie nie przegrzewac silnika na poczatek odpal kata i niech sie zagrzeje potem zgas i poczekaj az ostygnie silnik chodzi o to zeby sie pierscienie nie przegrzały zrób to 2 razy bedzie ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid94320
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:06, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
okej juz wiem jak docierac a z tym skakaniem jak mam sterowac moto, czy przy momencie skoku mam szarpnac kierownica??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 17:59, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
nie nie, żadnych szarpnięć, skaczesz na stojąco, kolanami utrzymuj sprzęt w linii, balansujesz przód - tył, sprzęta trzeba jakby troszkę wypuścić, (lekko odchylić się do tyłu), no i próbować, próbować próbować,
http://www.youtube.com/watch?v=LpJdhcoDDuM
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid94320
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:15, 16 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
dobrze będę próbował ale mam jeszcze jedno małe pytanie a wiec mam dobra ofertę na zakup ktm exc 250 w czterosuwie i się chce was zapytać czy n początek przygody offroadowej ten motor się nada czy pozostać na 125 w dwusuwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 21:21, 16 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Ja zdecydowanie polecam 4-sów, mniej agresywna charakterystyka oddawania mocy, lepszy "dół" - to dużo pomaga w jeździe terenowej. fakt że utrzymanie może będzie trochę droższe (chociaż przy spokojnej jeździe to rozrząd czy zawory - spokojnie raz w sezonie można robić, a wymiana oleju rzadziej niż co 10 mth) ale gdybym miał wybierać - brał bym 250 4T
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawid94320
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:30, 17 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
okej chyba pozostanę przy 2suwie ale jeszcze się zastanowię a jak jest z oponami na asfalcie bo do najbliższego toru mam kolo 40 km . Czy szybko się ściera kostka ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 9:27, 17 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
oj, szybko szybko... 40km do toru? to lepiej przyczepką albo busem lecieć bo szkoda sprzęta
pozdro!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|