|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kauboy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Nie 16:44, 03 Lut 2013 Temat postu: 2t a 4t mity czy prawda ? |
|
|
to prawda ze w 2t nawet naped,klocki i opony sa dłużej niz 4t?jak to naprawde jest?Czy 2t naprawde jest dla biedniejszych czy na odwrót? Słyszałem to juz pare razy na torze i od innych ludzi ale do konca nie umieja tego wytłumaczyc...2t jest tansze w ekspluatacji niz 4t? np exc 250 2t vs 450 4t?oczywiscie w sieci mozna znalesc jakis tam pare porownań np jak ten [link widoczny dla zalogowanych] ale co sadza o tym aktywni użytkownicy z doswiadczen... Jak to naprawde jest ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:53, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
po 1 nie obrażaj mnie że jestem biedny skoro jeżdżę na 2t.
po 2 klocki, opony jak jeździsz w terenie kończą się tak samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kauboy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Nie 17:33, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
tak dobrze ze mi powiedziałes bo bym nie wiedział ale ty madry jestes,a po drugie to ty sie sam obrazasz w oczach innych piszac takia odpowiedz hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:13, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
klocki konczą sie tu i tu podobnie. róznica taka że 2T wazy kilka kg mniej wiec hamulce maja nieco mniej pracy ale wiekszą role odgrywa sposób hamowania, czy stan tarcz i klocków.
4T jest z kolei duzo bardziej łakome na opony i napęd. miałem mocne 2T i 4T wiec mam perfekcyjne porównanie.
koszta są podobne i tu i tu. troche też od szczęscia zalezy. mozesz kupic 4T cos padnie, i mozesz wydac np 7 tysi w sam silnik. to normalny koszt konkretnego remontu. w 2T masz koszta zdecydowanie mniejsze nie masz rozrządu ani nic co mogło by sie łatwo uszkodzic. ale częste remonty są troche uciązliwe. wymiana tłoków korbowodów itp to w 2T standard. było kiedys porównanie na scigacz.pl 2T a 4T. tam niby 2T było sporo tansze biorac pod uwage 3 lata serwisowania. moim zdaniem po tych latach koszta serwisu sie w miare zacierają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Nie 18:20, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak henio napisał, niby koszta sa porównywalne aczkolwiek moim zdanieim na dłuższą metę 4t jest bardziej opłacalny.
W 2t szybciej kończy się tłok, cześciej się zminia olej, do tego więcej pali, olej do mieszanki etc. W 4t jak się zrobi konkretny remont to można bardziej długo bezawaryjnie jeździć zmieniając tylko olej i lejąc paliwo.
Patrząc na same koszta remontów to 2t remont wiele tańszy, ale jak pisałem na dłuszą metę chyba 4t lepiej się opłaci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kauboy
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Nie 18:49, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
jedyne plusy 2t to waga i prostota i chyba nic wiecej no i jeszcze łatwy remont
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 22:20, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
dyskusja 2t a 4t to jedna wielka bezsensowna dyskusja, sa zwolennicy 2t, sa 4t tak samo jak nie wiem... windows/linux czy cos w tym stylu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 22:29, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
dokładnie mam to samo zdanie. akurat mam 4T bo urzekła mnie charakterystyka, i przy moim stylu jazdy i terenie 4T sie lepiej sprawdza. ale gdybym mieszkał gdzie indziej, i miał do dyspozycji inny teren np to bardzo chetnie przesiadłbym sie na jakies wieksze 2T
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:30, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
O czym tu gadać... W ogólnym rozrachunku 2T vs 4T bilans kosztów zawsze wychodzi tak samo... Nie ma nic za darmo. Głównym kryterium wyboru jest to co kto lubi, a nie to co wychodzi taniej... Temat 2T vs 4T był wałkowany milion razy na wszelkich możliwych forach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 22:49, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
bilans wychodzi tak samo to fakt, ale faktem jest tez to ze klocki w 2t ida znacznie szybciej bo nie ma czegos takiego jak hamowanie silnikiem, naped wytrzyma dłużej w 2t ze względu na mniejszy moment obrotowy i mniejsza szarpliwosc silnika, opony praktycznie jednakowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:04, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | ze klocki w 2t ida znacznie szybciej bo nie ma czegos takiego jak hamowanie silnikiem, naped wytrzyma dłużej w 2t ze względu na mniejszy moment obrotowy i mniejsza szarpliwosc silnika, opony praktycznie jednakowo. |
Oczywiście masz racje kolego, niemniej jednak są to różnice praktycznie niezauważalne w morzu kosztów generowanych przez hard-enduro/MX.
Jak sie chce jeżdzic to trzeba płacić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pon 18:58, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
to i to tyle samo kosztuje koniec i kropka, jeździłem na tym i na tym.
A hamulce kończą sie tak samo, chociaz w 4T się rzadziej hamuje tyłem, bo wystarczy manetę puścic, ale i tak wychodzi na to samo. opony tez ździeraja mi się tak samo czyli średnio jedna na dwa miesiące z tyłu.
jedyne co zauwazyłem na niekorzyśc 2T to hektolitry paliwa, wiem bo pisze sobie litry żeby liczyć mh, na sezon około 200l idzie, a jeżdzę nieduzo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:43, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
jedna opona na dwa miesiace ?? to ile przez te 2 miesiace przelatasz ? po asfalcie tylko jezdzisz ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:51, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
A co w tym dziwnego ???
Mnie w TE450 czy WR450 tylna opona starczała na jakieś 45 motogodzin co w przeliczeniu na kilometry daje jakieś 1500 km. W sezon nakręcam 150 motogodzin, czyli praktycznie 3 i pół opony
Oczywiście 95% teren.
Nie mówie o zjechaniu opony do gładkiego, ale do takiego stany przy którym traci już własności terenowe a klocki mocno się już zaokrąglają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:52, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
mi w takim tempie zszedł michelin cross competition i było to dla mnie mega szybko jak na enduro, ac10 spokojnie pół sezonu sie trzymała i była jeszcze w nie złym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|