|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:02, 09 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
trzeba i tak rozpiac i sprawdzic, moze zawory są nowe a gniazda juz do wymiany i przez to siedzi wysoko. także to gdybanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piesy
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:13, 09 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Pewnie że będę robił kapitalkę głowicy. I nie tylko. Ja bojaźliwy człowiek jestem i wymienię wszystkie zawory wraz ze sprężynami. Coby nie mieć niemiłych niespodzianek przez najbliższe 4 lata. Co do tych blaszek to właśnie mnie zastanawiało że musiały by być cieńsze niż 0.4 mm. Strasznie cieniutkie. Tomokat jaki masz luz korbowodu na boki? KTMa dopiero się uczę ale zapewniam Was że będzie dobrze zrobiony i nie pójdzie do ludzi po wymianie pierścieni jako sprzęt po generalce ino jeździć.
PS. Zawory są rozpięte. Krawędzie grzybków od ssących ostre że się skaleczyć można
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piesy dnia Wto 22:15, 09 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:44, 09 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
w serwisówce masz opisane jaki luz powiniec miec korbowod na boki.
w tych silnikach ssące leca bardzo szybko, także to norma
jakbys potrzebował podfrezować gniazda to pisz na PW zajmuje sie czyms takim, tez moge cylinder przehonować np.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bravo_83
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: Czw 16:45, 11 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Też zaczynam remont takiego samego ktma (400 exs 2004r),ale nie smemu a u mechanika. później porównamy jak wyszło.... (remont na czesciach oem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piesy
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:43, 11 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Ja mam już zamówione części. Kolega ma warsztat motocyklowy i udało się zajebiste rabaty wywalczyć. Na razie zaklepałem tłok korbę zawory ssące i wydechowe (wydechy są jeszcze ładne ale boję się że mogło nastąpić zmęczenie materiału) łańcuszek rozrządu. Z ktmsklep wezmę sprężyny zaworowe z talerzykami i uszczelki. Do dobrania jeszcze łożyska i co tam wyjdzie w praniu tarcze sprzęgłowe czy inna drobnica. W lutym myślę że zacznę składać maszynę.
bravo_83 porównamy też koszty:)
Był tu temat ile wytrzyma rfs. Właśnie zamierzam to sprawdzić choć wiadomo że po remoncie to nie to samo co fabryka. Chciałbym nim przejeździć 5 lat i jakieś 15 tys km bez większych remontów. I przez ten czas składać na nowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:54, 11 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Piesy napisał: | Był tu temat ile wytrzyma rfs. Właśnie zamierzam to sprawdzić choć wiadomo że po remoncie to nie to samo co fabryka. |
A to niby czemu? Jak zrobisz kapitalkę to co się może stać? Oczywiście zależy jak kto podchodzi do tego tematu - dla niektórych kapitalka to wymiana tłoka. Mój 525 2005 ma o ile dobrze pamiętam 725 mth co daje ok. 29 000 kilometrów, po drodze przeszedł konwersję z 450 i dalej chce mu się jeździć. Była robiona jedna kapitalka, teraz ma nalatane na drugim tłoku 50mth, pierwszy był wymieniany przy 90mth. Kwestia wszystkiego pomierzyć i zrobić to z głową.
PS: Sprawdzałeś wałek od pompy wody w miejscu, gdzie wchodzi w uszczelniacz? Lubi tam się materiał wytrzeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Czw 23:09, 11 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Piesy napisał: | Ja mam już zamówione części. Kolega ma warsztat motocyklowy i udało się zajebiste rabaty wywalczyć. Na razie zaklepałem tłok korbę zawory ssące i wydechowe (wydechy są jeszcze ładne ale boję się że mogło nastąpić zmęczenie materiału) łańcuszek rozrządu. Z ktmsklep wezmę sprężyny zaworowe z talerzykami i uszczelki.
. |
Zrobiłeś pewnie tak samo jak ja czyli kupiłeś zawory proxa a sprężyny chcesz kupić OEM. Niestety nie opłaca się, trzeba było od razu kupować komplet OEM. Ponieważ i tak wyjdzie na to samo. Sprężyny zaworowe poszły do góry w cenie i komplet na 4 zawory kosztuję 600zł do tego jeszcze dochodzą uszczelniacze. I wychodzi lekko ponad tysiak. A komplet zaworów ze wszystkim OEM kosztuję 1100zł. Po 10% rabacie też wychodzi 1000zł. Zabezpieczeń nie liczę bo i tak i tak trzeba je osobno kupować.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomokat dnia Pią 10:40, 12 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OPONA44
Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:40, 13 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Choopy .Świeży nabywca exc 400 rfs 2007r,. rozbieram cały włącznie z silnikiem ale narazie góra sama i ocena co i jak .Pytanie :Oprócz strony KTM gdzie szukać wału kosza sprzęgła np.? HOD RODa .uszczele
ki itp.? co sprawdzić w silniku tak na bank .No i jakie bolączki .Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piesy
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:39, 13 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dziku może masz rację że po uczciwym remoncie bedzię chodził jak nowy i oby tak było. Sugeruję się branżą samochodową. Parę nowych aut już wyeksploatowałem ( zazwyczaj 600 tys km i nastepny). I cholera zawsze było tak że póki był w orginale to chodził a każda następna część brana z serwisu już tyle nie wytrzymywała.
Tomokat sprawdzę jeszcze dokładnie ile wyjdzie za komplet oem i może się skuszę. Mi za zawory proxa znajomy ppwiedział 70 za ssaki i 90 wydechy. Jeszcze nie kupiłem. Za 2 tygodnie będę robił bo niedługo jadę w góry. Jak mnie jakaś lawina nie zmiecie to pod koniec lutego myślę że silnik będzie gotowy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piesy dnia Sob 16:42, 13 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 16:56, 13 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
opona 44 - pisz do mnie na PW załatwie ci oem graty i zamienniki w dobrej kasie. ten silnik znam na pamięć praktycznie, to też wiem jakie zamienniki warto wrzucic a jakich omijać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 0:24, 14 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Jakby co, to komplet zaworów mogę załatwić po ''starej'' cenie, czyli ok 800zł, ale wysyłka z UK, czyli + jakieś 50zł (?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 0:50, 14 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dopiero teraz to mówisz? Nie mogłeś powiedzieć tego tydzień temu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piesy
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:06, 18 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dałem dziś cylek do pomiaru. Po dokładnym umyciu objawiły się drobne ryski. Tak jakby jakiś syf zassało. Koleś z warsztatu gdzie szlifują cylindry od razu powiedział że to śmietnik. Po powrocie do domu delikatnie przetarłem te ryski papierem wodnym 1500 i bez problemu znikały. Po pomiarach wyszło że cylinder rozjeżdża się ku górze o max półtorej setki. Dać nowy tłok plus honowanie czy tylko nowy nicasil ratuje? Na początku facet straszył że przez te ryski może tłok zmielić wał stanie i w ogóle armagedon. A później żeby właśnie dać nowy tłok i śmigać. Gdzie najlepiej to wysłać do prawidłowej oceny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|