|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 8:49, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
piesy - pomyliłes forum to motocyklowe a nie wróżek
powiem ci że nawet jak sie ma cylinder w reku nie zawsze da sie idealnie powiedziec co zostanie po honowaniu - mało tego, czasem cylinder wyglada ok, a po honowaniu wychodza pionowe rysy których wczesniej nie widać. także mozna sobie gdybać co sie stanie jak przehonujesz - ale realnie to sie nie dowiesz
no chyba ze ewidentnie widac że cos nie tak, ale skoro mechanik rzucił okiem i mówi ze smietnik to moze byc albo smietnik albo dopiero honowanie cos pokaże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piesy
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:04, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Tak naprawdę to ja to wszystko wiem;) Za dużo teoretyzuję bo nic więcej nie mogę teraz zrobić bo mam wyjazd a myśli krążą wokół remontu. Także sory za zawracenie dupy. Jak będzie trzeba to się szrpnę na nowy cylinder. Odezwę się jak będą jakieś konkrety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:08, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Zaproponuję konkurs - jak myślicie czy cylinder jest do uratowania? Do wygrania informacja czy tak, czy nie Pacjent EXC 450 2005, będę wysyłał do pomiarów i honowania w przysz. tygodniu, tylko jeszcze nie wiem gdzie, jakieś propozycje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piesy
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:14, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Jeśli ten cylinder da się uratować to jestem spokojny o swój. Trzymam kciuki:). Jedną wycieczkę w górach odbędę w intencji powodzenia przedsięwzięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 21:46, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
dziku - co tu ratować to drobne ryski, trzeba tylko zob aczyc ile nicasilu zostało, praktycznie mozna to poczuc palcem - czy nie ma progu od góry, i tam gdzie nie pracuje tłok ( widac przebarwienia) na moje oko po honowaniu bedzie wygladał jak nówka
jak ktos szuka dobrego honowania, pomiar oczywiscie tez ew. dobór tłoka to zapraszam na PW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:51, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Łokurna to mi narobiłeś nadziei :/, jak bedzie źle to pod pachę i do Langcourt.
Edit: T co powyżej, to do Piesy, henio miałem nadzieję, że się odezwiesz w sprawie honowania .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dziku dnia Pią 21:53, 19 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piesy
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:11, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dziku nie pisałem tego z myślą że Twój cylinder wygląda źle tylko że mój ma podobne ryski ale jest ich dużo mniej. Tylko w paru miejscach. Na nicasilach się nie znam i nie miałem skali porównawczej. Oczywiście że na podstawie fitografii się nie wyrokuje ale jakiś mały pogląd już jest. Z tego co henio pisze to nasze cylindry da się raczej uratować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:44, 19 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
szczerze torche tych cylindrów widziałem i to co wychodzi po honowaniu a przed to czasem 2 rózne bajki
czasem triafiają zatarcuchy - ja bym na 1 rzut oka je widział na smietniku a potem sie kazuje ze tylko drobne ryski zostają, a czasem odwrotnie - po honowaniu wyłazi sporo nieco glębszych pionowych rys. ale to tez tragedii nie ma, głębsza rysa co najwyzej może spowodować zuzycie oleju ale sa to tak małe wartosci ze pewnie pomijalne przy wymianach oleju - w sensie miedzy wymianami nic nie trzeba dolewac - mówie o takich ryskach drobnych które widac po przehonowaniu, nie o rysach do aluminium ale i takie cylindry smigaja jeszcze długo długo
tutaj widac ze honowania nie ma od dawien dawna ;D wybłyszczone wszystko, także to tez nie działało do konca tak jak trzeba - po honowaniu duzo lepsze jest smarowanie - dłuzej żyje zestaw cały, lepiej troche oddawane jest ciepło - wiec trudniej cos zgrzac - raz przez lepsze oddawanie ciepła, dwa ze lepiej sie trzyma film olejowy.
a zeby nie byc gołosłow ym wygrzebałem swoje staaare fotki, chyba wtedy zatarła mi sie korba, i przez opiłki w układzie poleciał szybko cylinder i tłok ( potraciło to szybko wymiar ) ale jeszcze sie uratowało na jakiś czas, na 1 rzut oka widać ostro przetarty cylinder, i nawet ktos mi chyba wtedy mówił że to juz nie ma nicasilu tylko zjechane do amelinium
[link widoczny dla zalogowanych]
a tymczasem - po honowaniu na odpowiednim sprzęcie ( co tez nie jest bez znaczenia )
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
nie powiem ze cylionder był idealny bo widac na jednej fotce, miejsca tych ostrych przetarc nadal drobne ryski sa, ale na pewno jak smigałem to nie było problemu z jakims nadmiernym braniem oleju - na oem tłoku i wymiany oleju co 20h nawet nie zaglądałem w miedzyczasie. także honowanie załatwia troche temat takich rysek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
OPONA44
Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:02, 20 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Pytanko .Jestem na podobnym etapie. Co sądzicie o tłoku HIGHT COMPREDION .Czy on mocno nadwyręża podzespoły.Compresja do 12.5 z 11.2 ponoć.cylek nowy.i remont głowicy.Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 8:06, 20 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
jak dla mnie dla amatora montowanie tłoków HC nie ma sensu, mocy nie wykorzystasz a silnik mocniej dostaje w tylek i trzerba na innych zasadach to kontrolowac - np częsciej rozbierac silnik. pozatym jak masz starszą korbe to też bardzo czesto jest tak że korba luzu nie ma fajnie wszystko ( a tłok był mocno zuzyty) i na nowym tłoku korba po miesiacu zaczyna postukiwac - bo ma nagle znacznie wieksze obciązenia, podobnie tylko gorzej było by z takim tłokiem HC zapewne wiec jak on to trzeba by przygotowac gruntownie silnik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dziku
Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:47, 20 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Tłok HC bez zmiany dysz i wałka nie ma sensu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piesy
Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:54, 30 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
No to remontujemy dalej. Wał po wyciągnięciu i sprawdzeniu znaną metodą dzwoni jak dzwon Zygmunta, łożyska balansera dość chropowato się kręcą czyli to był ostatni gwizdek do remontu. Głowica i wał pojechały do regeneracji. I teraz pytanie o rolki dźwigienek zaworowych. Wydechowa bardzo luźna a ssąca w miarę dobra ale oczywiście obie chcę zmienić. Tylko że na ktmsklep występują w komplecie z dźwigienkami. Jakieś podpowiedzi gdzie mogę dostać same rolki?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Piesy dnia Wto 20:56, 30 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ewertas
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piła
|
Wysłany: Wto 21:22, 30 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
pozycja 12
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:28, 30 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
u mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|