Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

400 rfs remont
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 8:49, 19 Sty 2018    Temat postu:

piesy - pomyliłes forum to motocyklowe a nie wróżek Very Happy

powiem ci że nawet jak sie ma cylinder w reku nie zawsze da sie idealnie powiedziec co zostanie po honowaniu - mało tego, czasem cylinder wyglada ok, a po honowaniu wychodza pionowe rysy których wczesniej nie widać. także mozna sobie gdybać co sie stanie jak przehonujesz - ale realnie to sie nie dowiesz Very Happy

no chyba ze ewidentnie widac że cos nie tak, ale skoro mechanik rzucił okiem i mówi ze smietnik to moze byc albo smietnik albo dopiero honowanie cos pokaże Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:04, 19 Sty 2018    Temat postu:

Tak naprawdę to ja to wszystko wiem;) Za dużo teoretyzuję bo nic więcej nie mogę teraz zrobić bo mam wyjazd a myśli krążą wokół remontu. Także sory za zawracenie dupy. Jak będzie trzeba to się szrpnę na nowy cylinder. Odezwę się jak będą jakieś konkrety

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:08, 19 Sty 2018    Temat postu:

Zaproponuję konkurs - jak myślicie czy cylinder jest do uratowania? Do wygrania informacja czy tak, czy nie Wink Pacjent EXC 450 2005, będę wysyłał do pomiarów i honowania w przysz. tygodniu, tylko jeszcze nie wiem gdzie, jakieś propozycje?






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:14, 19 Sty 2018    Temat postu:

Jeśli ten cylinder da się uratować to jestem spokojny o swój. Trzymam kciuki:). Jedną wycieczkę w górach odbędę w intencji powodzenia przedsięwzięcia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 21:46, 19 Sty 2018    Temat postu:

dziku - co tu ratować to drobne ryski, trzeba tylko zob aczyc ile nicasilu zostało, praktycznie mozna to poczuc palcem - czy nie ma progu od góry, i tam gdzie nie pracuje tłok ( widac przebarwienia) na moje oko po honowaniu bedzie wygladał jak nówka

jak ktos szuka dobrego honowania, pomiar oczywiscie tez ew. dobór tłoka to zapraszam na PW


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:51, 19 Sty 2018    Temat postu:

Łokurna to mi narobiłeś nadziei :/, jak bedzie źle to pod pachę i do Langcourt.

Edit: T co powyżej, to do Piesy, henio miałem nadzieję, że się odezwiesz w sprawie honowania Smile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziku dnia Pią 21:53, 19 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:11, 19 Sty 2018    Temat postu:

Dziku nie pisałem tego z myślą że Twój cylinder wygląda źle tylko że mój ma podobne ryski ale jest ich dużo mniej. Tylko w paru miejscach. Na nicasilach się nie znam i nie miałem skali porównawczej. Oczywiście że na podstawie fitografii się nie wyrokuje ale jakiś mały pogląd już jest. Z tego co henio pisze to nasze cylindry da się raczej uratować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:44, 19 Sty 2018    Temat postu:

szczerze torche tych cylindrów widziałem i to co wychodzi po honowaniu a przed to czasem 2 rózne bajki Very Happy
czasem triafiają zatarcuchy - ja bym na 1 rzut oka je widział na smietniku Very Happy a potem sie kazuje ze tylko drobne ryski zostają, a czasem odwrotnie - po honowaniu wyłazi sporo nieco glębszych pionowych rys. ale to tez tragedii nie ma, głębsza rysa co najwyzej może spowodować zuzycie oleju ale sa to tak małe wartosci ze pewnie pomijalne przy wymianach oleju - w sensie miedzy wymianami nic nie trzeba dolewac - mówie o takich ryskach drobnych które widac po przehonowaniu, nie o rysach do aluminium Very Happy ale i takie cylindry smigaja jeszcze długo długo

tutaj widac ze honowania nie ma od dawien dawna ;D wybłyszczone wszystko, także to tez nie działało do konca tak jak trzeba - po honowaniu duzo lepsze jest smarowanie - dłuzej żyje zestaw cały, lepiej troche oddawane jest ciepło - wiec trudniej cos zgrzac - raz przez lepsze oddawanie ciepła, dwa ze lepiej sie trzyma film olejowy.

a zeby nie byc gołosłow ym wygrzebałem swoje staaare fotki, chyba wtedy zatarła mi sie korba, i przez opiłki w układzie poleciał szybko cylinder i tłok ( potraciło to szybko wymiar ) ale jeszcze sie uratowało na jakiś czas, na 1 rzut oka widać ostro przetarty cylinder, i nawet ktos mi chyba wtedy mówił że to juz nie ma nicasilu tylko zjechane do amelinium

[link widoczny dla zalogowanych]

a tymczasem - po honowaniu na odpowiednim sprzęcie ( co tez nie jest bez znaczenia )

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

nie powiem ze cylionder był idealny bo widac na jednej fotce, miejsca tych ostrych przetarc nadal drobne ryski sa, ale na pewno jak smigałem to nie było problemu z jakims nadmiernym braniem oleju - na oem tłoku i wymiany oleju co 20h nawet nie zaglądałem w miedzyczasie. także honowanie załatwia troche temat takich rysek Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OPONA44




Dołączył: 13 Sty 2018
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:02, 20 Sty 2018    Temat postu:

Pytanko .Jestem na podobnym etapie. Co sądzicie o tłoku HIGHT COMPREDION .Czy on mocno nadwyręża podzespoły.Compresja do 12.5 z 11.2 ponoć.cylek nowy.i remont głowicy.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 8:06, 20 Sty 2018    Temat postu:

jak dla mnie dla amatora montowanie tłoków HC nie ma sensu, mocy nie wykorzystasz a silnik mocniej dostaje w tylek i trzerba na innych zasadach to kontrolowac - np częsciej rozbierac silnik. pozatym jak masz starszą korbe to też bardzo czesto jest tak że korba luzu nie ma fajnie wszystko ( a tłok był mocno zuzyty) i na nowym tłoku korba po miesiacu zaczyna postukiwac - bo ma nagle znacznie wieksze obciązenia, podobnie tylko gorzej było by z takim tłokiem HC zapewne Wink wiec jak on to trzeba by przygotowac gruntownie silnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:47, 20 Sty 2018    Temat postu:

Tłok HC bez zmiany dysz i wałka nie ma sensu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:54, 30 Sty 2018    Temat postu:

No to remontujemy dalej. Wał po wyciągnięciu i sprawdzeniu znaną metodą dzwoni jak dzwon Zygmunta, łożyska balansera dość chropowato się kręcą czyli to był ostatni gwizdek do remontu. Głowica i wał pojechały do regeneracji. I teraz pytanie o rolki dźwigienek zaworowych. Wydechowa bardzo luźna a ssąca w miarę dobra ale oczywiście obie chcę zmienić. Tylko że na ktmsklep występują w komplecie z dźwigienkami. Jakieś podpowiedzi gdzie mogę dostać same rolki?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piesy dnia Wto 20:56, 30 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Wto 21:22, 30 Sty 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
pozycja 12


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:28, 30 Sty 2018    Temat postu:

u mnie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:38, 30 Sty 2018    Temat postu:

Super dzięki. Życie jest prostsze jak można na Was liczyć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin