Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

400 rfs remont
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:51, 06 Sty 2018    Temat postu: 400 rfs remont

Witam.
EXC 400 z 2004 kupiłem 2 lata temu. Do tej pory bez problemów zrobiłem niewiele bo 100 mth ( 3500 km). Ale ostatnio coś zaczęło delikatnie stukać w głowicy. Jakby zawór któryś ale przecież regulowałem ok 100 km wcześniej. Napinacz łańcuszka rozrządu jeszcze 3 ząbki do końca luz między talerzykami a dźwigienkami minimum 0.3 mm więc powinno być ok a tu stuka. To niestety trzeba rozbierać. Okazało się że zawory ssące jak żyletki luz na zamkach pierścieni ok 2 mm i korba buja się na boki też ok 2mm. Luzu góra dół nie wyczułem ale delikatnie da się ją delikatnie skręcać i ma luz osiowy ma stopie korbowodu ok 1 mm czyli raczej też do wymiany. Tłok elko 88.93 na cylindrze jeszcze widoczne ślady honowania. I teraz pytanie dla tych co sami przerabiali grubszy remont. Lepiej się opłaca samemu robić i kupować ściągacze czy nie zawracać sobie dupy i zlecić? Czy są jakieś kruczki na które trzeba szczególnie zwracać uwagę? Może ktoś podesłać serwisówkę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 21:58, 06 Sty 2018    Temat postu:

czołem!
serwisówka tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 22:33, 06 Sty 2018    Temat postu:

Tak sie składa że też jestem w trakcie remontu u siebie. Tylko że u mnie korba jest w porządku więc nie ruszam dołu. Ja robie sam i nawet jak bym miał dół robic to też wszystko samemu. Zależy jakie masz pojęcie o mechanice. Szybciej miałem 2t i zawsze remonty robiłem sam. To moje pierwsze 4t i tez robie samodzielnie. Oczywiscie czytam forum i serwisówkę. Jak masz kogoś kto Ci to zrobi porządnie i nie żałujesz grosza to mozesz oddac do mechanika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:47, 06 Sty 2018    Temat postu:

jak masz pijecie to dasz rade tak jak ze wszystkim, ale bez doswiadczenia zawsze błędy mozna narobić. wiec to pytanie nie do nas tylko do ciebie Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 1:03, 07 Sty 2018    Temat postu:

Musisz się poważnie zastanowić, jakie masz narzędzia? Sama zakuwarko-rozkuwarka łańcucha rozrządu kosztuje 200zł, przyda się czujnik zegarowy do sprawdzenia luzu osiowego wału - 100zł, smar do składania silnika - 50 zł, wszystkiego rodzaju kleje do śrub - 20-40zł, łożyska można wyciągnąć poprzez nagrzanie karterów w piekarniku - same wypadną, jeśli nie, to ściągacz kinetyczny 170-200zł, ściągacz magneta od 40zł, chyba, że zrobisz sam. Podczas składania musisz mieć klucze dynamometryczne, jeden Proxxon-a od 250 zł. Mechanik za rozłożenie, sprawdzenie i złożenie silnika bierze ok 600zł. Pozostaje problem Twojej wiedzy - możesz nie zwrócić uwagi, że jakaś część jest zużyta, albo, że coś źle składasz. No i musisz mieć czas i cierpliwość na poprawianie patentów poprzednich mechaników, o ile takowi byli Wink

Ale nie chcę Cię zniechęcać - jak już kupisz graty do remontu, to już je będziesz miał, kto wie kiedy przydadzą się po raz kolejny, a i wiedzy i doświadczenia przybędzie. Tutaj masz elegancki opis kapitalki - http://www.ktmracing.fora.pl/zdjecia-i-filmy-z-naszymi-ktm,7/remont-kapitalny-fotorelacja-moja-ogolna-galeria,3520.html

PS: Może chce sprzedać? Szukam czegoś do remontu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:30, 07 Sty 2018    Temat postu:

Dzięki chłopaki za szybką odpowiedź. Raczej będę składał sam. Robiłem już parę silników ( głównie XR XL i w młodości Junaki. Tam też były jaja żeby skrzynię wydystansować). Motocykl był sprowadzony z Belgii i wszystko jest w oryginale. Żadnych patentów czy dziwnych śrubek. Kata nie sprzedaję bo w sumie jest to naibardziej pasujący mi motocykl z jakich miałem a na nowszego mnie nie stać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:03, 07 Sty 2018    Temat postu:

Jak masz pojecie i narzedzia - to ten silnik nie jest technologią kosmiczną a tym bardziej że w serwisówce masz wszystko opisane krok po kroku.

Ktoś mi ostatnio opowiadał ze jest jakiś gość pod Warszawą co hurtowo robi KTM-y Wink - ponoć za rozebranie i złożenie silnika bierze 350 zł
ps
Ile ma przelatane mth ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Nie 11:05, 07 Sty 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
opu




Dołączył: 01 Sty 2018
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:30, 07 Sty 2018    Temat postu:

ja kupilem własnie pierwsze 4 t i kupuje wszystkie narzedzia do tego ktma ściagacze, rozkuwacz zabawki do zaworów. Nie ufam mechanikom jak ktos ma coś spierdzielic i mam za to zaplacić to wole spierdzielic samemu chociaż narzedzia mi zostaną Smile moj motocykl niby był roviony u mechanika ale widze tyle patuentów i zle poskładanych elemetów ze śmiem twierdzić to nie był mechanik. Nawet oleju nie spiszczal nakrętką spustową tylko filterkiem. Korozja na chłodnicy i wycieki z niej prubowano załatwic wlewajac doktora i wszystko musialem płukać i czyścić a wycieki i tak były.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez opu dnia Nie 12:32, 07 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:49, 07 Sty 2018    Temat postu:

O rodzimych mechanikusach można by pisać godzinami, ba, nawet dobre zakłady mogą coś zawalić, Piesy - fajnie, że sam robisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:35, 07 Sty 2018    Temat postu:

No właśnie odstrasza mnie od dawania sprzęta w obce ręce świadomość że nie wiem jak to będzie zrobione. A jak zrobię sam to wiem że będzie dobrze ( zarozumialec jestem Smile). Potrwa to trochę dłużej ale jaka satysfakcja. Co do motocykla to nie wiem ile ma nalatane. Ja nim zrobiłem ponad 100 mth a jak kupowałem miał 14 Smile Kupiłem go od handlarza ale sprzęt się trzymał kupy. Nie chodzi o to że miał nowe naklejki tylko ogólnie nie był zniszczony podnóżki ostre, manetki i przełączniki nie powycierane i takie tam. Dałem 9300 zł i nie żałuję. 2 lata bezproblemowej jazdy. Przekonałem się że ten typ moto mi pasuje i mogę inwestować. Będę pisał jak tam postępy.
Dzięki za podesłanie tematu 4tSTUNT (i dzięki dla niego że mu się chciało to pisać). Super opis i właśnie o to chodziło. Uwielbiam takie relacje z remontów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piesy dnia Nie 21:46, 07 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 9:11, 08 Sty 2018    Temat postu:

a ja troche z drugiej strony napisze - pracuje jako mechanik, i baardzo często trfiają do nas motocykle jak juz paru domorosłych mechaników zajrzy Very Happy wtedy dopiero ciekawostki są - także jak ktos sie czuje na siłach, ma troche myslenia jak najbardziej i bedzie to pewnie dokładniej zrobione, i taniej... ale jak ktos nie do konca ma myslenie jak mechanik moze zrobic wiecej szkody

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piesy




Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:59, 09 Sty 2018    Temat postu:

Panowie takie pytanie czy między stopą korbowodu a przeciwwagami wału powinny być miedziane dystanse? U mnie i ich nie ma a w oleju nie było nigdy żadnych opiłków. I między korbowód a przeciwwagę wchodzi blaszka szczelinomierza 0.8 mm. Natomiast na wałku rozrządu są łożyska ntn made in taiwan. Możliwe żeby austriacy coś takiegi dawali? Już bardzo są wychuśtane. Następna czysto teoretyczna sprawa bo jutro i tak daję do pomiarów. Na tłoku mam prawie nie ruszony teflon. Wydaje mi się że jak tłok na śmietnik to teflon powinien być starty. I ostatnia rzecz która mnie zastanawia to zawory ssące. Między lewy zawór a talerzyk wchodziła blaszka 0.3 mm a w prawym było to 0.25mm. Czyli teoretycznie jeszcze ok a zawory cieniutkie. Nawet średnica grzybka prawego zaworu była mniejsza o 1.5 mm od prawego. Tak był wyklepany. I jeszcze śrubki od regulacji zaworów wydaje mi się że mają duży luz na gwincie. Gdy się zluzuje kontrę to spokojnie dają się bujać na boki w dźwigience. To tyle w sumie luźnych spostrzeżeń. Remont będę robił sam. Brakujące narzędzia za odpowiednią gratyfikacją w płynie będę miał od dobrych ludzi. Będzie okazja odwiedzić starych znajomych. Howgh

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piesy dnia Wto 21:09, 09 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 21:11, 09 Sty 2018    Temat postu:

W niektórych rocznikach nie dawali tych blaszek. U mnie tez ich nie ma i tez mi wchodzi szczelinomierz 0.8mm. Łożyska na wałku NTN to oryginalne łożyska jakie montowano.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:17, 09 Sty 2018    Temat postu:

Tłok zużyty jest wtedy, kiedy nie trzyma wymiaru. Pomiar zużycia zaworów metodą blaszka+ talerzyk jest raczej teoretyczna. Na Twoim miejscu robiłbym kapitalkę głowicy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomokat




Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Wto 21:21, 09 Sty 2018    Temat postu:

Dokładnie, u mnie tez wchodzil listek 0.4mm a zawory ssace juz do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin