Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

450 RFS Ciągle za bogato

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:58, 11 Mar 2017    Temat postu: 450 RFS Ciągle za bogato

Mam problem ze swoim 450 rfs, bardzo łatwo się zalewa i ciężko pali. Gaźnik sprawdzany, grzebany, myty. Dysze już na ten moment seria główna 178 wolnych 42. Normalnie zgaszony po ludzku Razz czyli gaszakiem pali elegancko za strzałem z rozrusznika czy z kopki za pierwszym ale jak go zdusze jest już gorzej, po glebie jeszcze gorzej a jak leży na podjeździe to jest już tragedia kręci rozrusznikiem bardzo długo, zapala ale tak po kilku razach jest już posadzony aku, z kopa trzeba też się nakopać by go ruszyć. Najlepiej jest go odpalić z podjazdu w dół ale wiadomo, że to nie tak ma być- ma palić z guzika za strzałem zawsze.

Sprecyzuje oco chodzi- przy tych glebach, zduszeniach jak tak ciężko odpala trzeba go w piewszej sekundzie po odpaleniu wolno wkręcić na maksymalne obroty (inaczej zgaśnie) i już dalej wszystko jak trzeba. Gdy odpali i nie wkręce go (wolno na wysokie obroty) ma za wolne obroty (pyrka, ruszając gaśnie) po tej przygazówce obroty utrzymują się już normalne i schodzą z obrotów normalnie również. Dla mnie to jest jakby miał za bogato i zalewa go, brakuje mu powietrza, tak kombinuje...

I teraz co dalej robić, dysze są seria pomimo że mam pełny przelot, po przegazówce wali marchewy, raczej normalne przy przelocie ale i tak wygląda jakby miał za bogato. Dać mniejsze dysze? Mniejszą główną? Mniejszą wolnych? Za co się brać?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 17:59, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 18:14, 11 Mar 2017    Temat postu:

mozzna by dac mniejszą wolnych obrotów. głowna nie ma znaczenia do odpalania.

ewentualnie tez wkręcic nieco srubke od składu - ona tez ma wpływ na to jak moto odpala. i zachowuje sie na wolnych obrotach. ile obrotów jest w ogóle wykręcona ?

jest na niej oring i podkładka ? moze brac lewuche tędy.

iglica nie jest powycierana ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:22, 11 Mar 2017    Temat postu:

Na śrubce od składu wszystko jest, iglica jest w porządku, śrubka wykręcona jest o niecałe pół obrotu ( w tym miejscu są najwyższe jałowe i moto najrówniej pracuje)

A jeśli mniejszą wolnych to o ile mniejszą by to coś zmieniło?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 20:28, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 20:26, 11 Mar 2017    Temat postu:

hmm w takim razie u ciebie jest tak
skoro masz wykręcone tylko pół obrotu - to znaczy że śrubką masz ustawiony ubogi skład.

najlepiej jak wykręcenie srubki miesci sie w przedziale 1-2.5 obrotów. u ciebie w takim razie, trzeba by dać uboższą dysze wolnych obrotów - ale wykręcic wiecej obrotów srubką.
wtedy moto powinno miec troche uboższy skład na niskich obrotach - wiec ciezej bedzie zalać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:29, 11 Mar 2017    Temat postu:

patrze w sklepie ktm, że najmniejsza dostępna wolnych to 40, zrobi to różnicę względem 42, ewentualnie ska wziąść mniejsza?

Ogólnie też obstawiałem dysze wolnych ale zmiana z 45 na 42 nie zmieniła praktycznie nic (lub minimalnie) na wykręceniu śrubki od składu (też malutko trza było wykręcać) temu się zastanawiam czy 40 coś zmieni. Potem zaczęłem myśleć o dyszy głównej ale niby ona odpowiada tylko za najwyższe obroty z tego co widziałem do tej pory, może jest jednak inaczej?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 20:34, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 20:45, 11 Mar 2017    Temat postu:

dysza nie ma wpływu na wolne obroty - bo iglica ją zamyka i tam nie bardzo paliwo idzie. chyba ze jakos mocno wytarta iglica i nieszczelnie zamyka dysze.

wiec wolne obroty to w zasadzie tylko dysza wolnych obrotów - srubką składu, i ewentualnie ssaniem dostaje dawke

jak chcesz w poniedziałek sie odezwij, zobacze jakie mam dysze od ręki, powinienem mieć takie jak potrzeba, mam nie oryginalne ktma choc jakosciowo identyczne ale sa w lepszej cenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:54, 11 Mar 2017    Temat postu:

Spoko moge się odezwać po dysze choć jak patrzyłem u Olka, to do keihina nie ma mniejszej dyszy niż 40, wszystko co mniejsze to do mikuni.

A wysokość iglicy może mieć związek z odpalaniem? Ją też próbowałem obniżać choć słabo bo o zabek tylko- ciągle jest w okolicy połowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:18, 11 Mar 2017    Temat postu:

generalnie iglica reguluje sredni zakres obrotów wysokosc ustawia moment otwarcia przepustnicy i jednoczesnie ilosc podawanego paliwa przy otarciu, przy zamknietej przepustnicy, iglica i tak powinna dosyc szczelnie zamykać dysze główną wiec do odpalenia nie ma znaczenia aż takiego. bo jedyna przestrzen gdzie sie moze przedostać paliwo to między iglicą a rozpylaczem - a to nie wiem czy cokolwiek paliwa poda realnie.

dopiero jak zaczynasz otwierac gaz, częsc cylindryczna iglicy ( wałek w najgrubszym miejscu) opuszcza rozpylacz - i miedzy iglicą a dyszą robi sie szczelina - i paliwo zostaje podawane tamtędy, dodatkowo. i tak aż iglica znowu opusci dysze całkiem, i wtedy ona nie ma zadnego znaczenia a jedynie srednica dyszy ma znaczenie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:36, 11 Mar 2017    Temat postu:

Toś mi dał wykład o iglicy, na pewno się przyda w życiu Wink

A jeszcze se tak pomyślałem... jest opcja aby ssanie mogło puszczać pomimo zamknięcia?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 21:38, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 22:09, 11 Mar 2017    Temat postu:

teoretycznie tak ale w praktyce ten wałek jest dosyc dobrze spasowany, i ktos musiał by na prawde sie tym bawic żeby wytrzeć na tyle żeby lewuche łapało Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
picolo




Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:22, 19 Mar 2017    Temat postu:

Dałem dysze wolnych 40, okazało się, że kolega miał, wykręcenie śrubki od składu dalej mniej niż 0,5 obrotu. Z paleniem nic się nie poparwiło a nawet motor zaczął wolniej schodzić z obrotów (jakby za ubogo) Podniosłem iglicę o ząbek i dało się przelatać bak dziś ale to nie to co ma być... Co to może być, że tak mało trzeba wykręcać tą śrubke, pomimo zmiany dyszy wolnych z 45-42-40, kiedyś (z rok temu) pamiętam było koło 2 obrotów lub więcej.

Ma ktoś jakieś pomysły?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Nie 19:42, 19 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin