|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 17:58, 11 Mar 2017 Temat postu: 450 RFS Ciągle za bogato |
|
|
Mam problem ze swoim 450 rfs, bardzo łatwo się zalewa i ciężko pali. Gaźnik sprawdzany, grzebany, myty. Dysze już na ten moment seria główna 178 wolnych 42. Normalnie zgaszony po ludzku czyli gaszakiem pali elegancko za strzałem z rozrusznika czy z kopki za pierwszym ale jak go zdusze jest już gorzej, po glebie jeszcze gorzej a jak leży na podjeździe to jest już tragedia kręci rozrusznikiem bardzo długo, zapala ale tak po kilku razach jest już posadzony aku, z kopa trzeba też się nakopać by go ruszyć. Najlepiej jest go odpalić z podjazdu w dół ale wiadomo, że to nie tak ma być- ma palić z guzika za strzałem zawsze.
Sprecyzuje oco chodzi- przy tych glebach, zduszeniach jak tak ciężko odpala trzeba go w piewszej sekundzie po odpaleniu wolno wkręcić na maksymalne obroty (inaczej zgaśnie) i już dalej wszystko jak trzeba. Gdy odpali i nie wkręce go (wolno na wysokie obroty) ma za wolne obroty (pyrka, ruszając gaśnie) po tej przygazówce obroty utrzymują się już normalne i schodzą z obrotów normalnie również. Dla mnie to jest jakby miał za bogato i zalewa go, brakuje mu powietrza, tak kombinuje...
I teraz co dalej robić, dysze są seria pomimo że mam pełny przelot, po przegazówce wali marchewy, raczej normalne przy przelocie ale i tak wygląda jakby miał za bogato. Dać mniejsze dysze? Mniejszą główną? Mniejszą wolnych? Za co się brać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 17:59, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 18:14, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
mozzna by dac mniejszą wolnych obrotów. głowna nie ma znaczenia do odpalania.
ewentualnie tez wkręcic nieco srubke od składu - ona tez ma wpływ na to jak moto odpala. i zachowuje sie na wolnych obrotach. ile obrotów jest w ogóle wykręcona ?
jest na niej oring i podkładka ? moze brac lewuche tędy.
iglica nie jest powycierana ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:22, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Na śrubce od składu wszystko jest, iglica jest w porządku, śrubka wykręcona jest o niecałe pół obrotu ( w tym miejscu są najwyższe jałowe i moto najrówniej pracuje)
A jeśli mniejszą wolnych to o ile mniejszą by to coś zmieniło?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 20:28, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 20:26, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
hmm w takim razie u ciebie jest tak
skoro masz wykręcone tylko pół obrotu - to znaczy że śrubką masz ustawiony ubogi skład.
najlepiej jak wykręcenie srubki miesci sie w przedziale 1-2.5 obrotów. u ciebie w takim razie, trzeba by dać uboższą dysze wolnych obrotów - ale wykręcic wiecej obrotów srubką.
wtedy moto powinno miec troche uboższy skład na niskich obrotach - wiec ciezej bedzie zalać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:29, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
patrze w sklepie ktm, że najmniejsza dostępna wolnych to 40, zrobi to różnicę względem 42, ewentualnie ska wziąść mniejsza?
Ogólnie też obstawiałem dysze wolnych ale zmiana z 45 na 42 nie zmieniła praktycznie nic (lub minimalnie) na wykręceniu śrubki od składu (też malutko trza było wykręcać) temu się zastanawiam czy 40 coś zmieni. Potem zaczęłem myśleć o dyszy głównej ale niby ona odpowiada tylko za najwyższe obroty z tego co widziałem do tej pory, może jest jednak inaczej?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 20:34, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 20:45, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
dysza nie ma wpływu na wolne obroty - bo iglica ją zamyka i tam nie bardzo paliwo idzie. chyba ze jakos mocno wytarta iglica i nieszczelnie zamyka dysze.
wiec wolne obroty to w zasadzie tylko dysza wolnych obrotów - srubką składu, i ewentualnie ssaniem dostaje dawke
jak chcesz w poniedziałek sie odezwij, zobacze jakie mam dysze od ręki, powinienem mieć takie jak potrzeba, mam nie oryginalne ktma choc jakosciowo identyczne ale sa w lepszej cenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:54, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Spoko moge się odezwać po dysze choć jak patrzyłem u Olka, to do keihina nie ma mniejszej dyszy niż 40, wszystko co mniejsze to do mikuni.
A wysokość iglicy może mieć związek z odpalaniem? Ją też próbowałem obniżać choć słabo bo o zabek tylko- ciągle jest w okolicy połowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:18, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
generalnie iglica reguluje sredni zakres obrotów wysokosc ustawia moment otwarcia przepustnicy i jednoczesnie ilosc podawanego paliwa przy otarciu, przy zamknietej przepustnicy, iglica i tak powinna dosyc szczelnie zamykać dysze główną wiec do odpalenia nie ma znaczenia aż takiego. bo jedyna przestrzen gdzie sie moze przedostać paliwo to między iglicą a rozpylaczem - a to nie wiem czy cokolwiek paliwa poda realnie.
dopiero jak zaczynasz otwierac gaz, częsc cylindryczna iglicy ( wałek w najgrubszym miejscu) opuszcza rozpylacz - i miedzy iglicą a dyszą robi sie szczelina - i paliwo zostaje podawane tamtędy, dodatkowo. i tak aż iglica znowu opusci dysze całkiem, i wtedy ona nie ma zadnego znaczenia a jedynie srednica dyszy ma znaczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:36, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Toś mi dał wykład o iglicy, na pewno się przyda w życiu
A jeszcze se tak pomyślałem... jest opcja aby ssanie mogło puszczać pomimo zamknięcia?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Sob 21:38, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 22:09, 11 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
teoretycznie tak ale w praktyce ten wałek jest dosyc dobrze spasowany, i ktos musiał by na prawde sie tym bawic żeby wytrzeć na tyle żeby lewuche łapało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
picolo
Dołączył: 07 Mar 2016
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:22, 19 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Dałem dysze wolnych 40, okazało się, że kolega miał, wykręcenie śrubki od składu dalej mniej niż 0,5 obrotu. Z paleniem nic się nie poparwiło a nawet motor zaczął wolniej schodzić z obrotów (jakby za ubogo) Podniosłem iglicę o ząbek i dało się przelatać bak dziś ale to nie to co ma być... Co to może być, że tak mało trzeba wykręcać tą śrubke, pomimo zmiany dyszy wolnych z 45-42-40, kiedyś (z rok temu) pamiętam było koło 2 obrotów lub więcej.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez picolo dnia Nie 19:42, 19 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|