|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grabarz
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodzimierzów
|
Wysłany: Pon 9:11, 21 Maj 2012 Temat postu: amortyzator |
|
|
witam. Od jakiegoś czasu po regulacji tylnego amortyzatora występuje dziwny dźwięk kiedy amortyzator odbija czyli gdy np zsiadam z motoru amortyzator wstaje i jest takie pukniecie występuje to za każdym razem. Czy da się to jakoś wyregulować czy nadaje się to do regeneracji?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 13:05, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A PDS w jakim stanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grabarz
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodzimierzów
|
Wysłany: Pon 14:58, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
a jak mam to sprawdzic? ogolnie moto 2009 rok kupilem niedawno nie wyglada na scioranego a przed regulacja nie bylo tego dzwieku i sprezyne troszke utwardzilem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 15:25, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
może jakies łożysko poszło na wahaczu, pdsie lub na górze amora
jak sprawdzić?wyjmij amora pdsa masz w wahaczu sprawdzasz luz i obecnosc teflonu u góry tak samo luz no i na wahaczu igiełki czy wszystko sie trzyma później przesmaruj oprócz pdsa i próbuj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 15:28, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Może przy skręcaniu sprężyna się również skręciła i się po prostu przesuwa na regulacji dając taki dziwny dźwięk.
W skrócie czoło sprężyny przesuwa się po tym o co się zapiera. A że jest tarcie itd to słyszysz taki dźwięk "trzaśniecie"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 15:29, 21 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 15:36, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Łożysko dolne pds ( te które sie wymienia, bo tam u góry rzadko siada) sprawdzić możemy bez wyciagania amora z ramy, a mianowicie motor stawiasz na podnośniku tak by tylne koło było w powietrzu. Następnie łapiesz za tylne koło i próbujesz je podnieś. Jeśli czujesz pierw luz a potem idzie z wahaczem to masz do wymiany oto te łożysko a jeśli wszystko twarde i bez luzów że koło od razu z wahaczem podnosisz łożysko sprawne i bez zarzutów.
Jeśli ten dziwny dźwięk pojawił ci się po regulacji ( ja także tam mam), to stawiał bym na to że amorka trzeba dać do regeneracji (nabicie gazem i wymiana oleju), ponieważ warto wspomnieć że amortyzator tylni teoretycznie powinno serwisować się co 70mth i olej w amorku pomimo że na gołe oko nie widać np że cieknie i amorek jest suchy to on delikatnie sobie przez uszczelniacz i tak będzie przepuszczać aż w końcu może go braknąć.
Wniosek taki:
Sprawdź luz na pds, jeśli jest to wymień łożysko, a jeśli nie, a masz kasę możesz zanieś amorka do serwisu i tam ci go sprawdzą i w razie potrzeby nabiją gazem i wymiana olej + uszczelniacze (zabieg ten tj regeneracja tylnego amortyzatora pds to koszt 290zł [motodiabły szczecin])
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grabarz
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodzimierzów
|
Wysłany: Pon 15:55, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
lozyska odpadaja nie ma zadnych luzow, tak jak ktos napisal musze sprawdzic czy sprezyna nie wydaje takiego dzwieku i ja przesmarowac. mozliwe ze za bardzo sprezyne sciagnalem? bede kombinowal z ta regulacja a jak nie to ostatecznie do regeneracji ale nie chce mi sie wierzyc zeby juz trzeba bylo cos z nim robic wczesniej mialem 125 exc i jedyne co to lozyska musialem wymienic i to wszystko wiecej nie bylo z nim zadnych problemow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:11, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
tak wszyscy myślą że tylny amor jest bez obsługowy a to nie prawda chcesz miec tip top to sobie zregeneruj
za mocno napięta nie będzie po to ta regulacja jest żeby ją napinać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grabarz
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodzimierzów
|
Wysłany: Pon 16:15, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
no to chyba regeneracja mnie czeka. a macie jakies namiary? bo te wyzej podane to w szczecinie troche daleko najlepiej centrum polski oczywiscie jesli ktos zna i moze polecic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 16:18, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Do szczecina można z tego co wiem chyba też pocztą wysłać. Robią dobrze i w miarę tanio w porównaniu do konkurencji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 16:25, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
ja mam sprzet z 05 roku i amor nie wymagał zadnej regeneracji poza wymianą oleju itp...
ja troche nie czaje co tam ci puka. zrób moze filmik albo cos. moze masz ustawione odbicie na soft i po prostu jak docisniesz i odbija to jest taki dzwiek ;P spróbuj dokręcic na hard i zobacz czy jak wolniej bedzie odbijał oto czy bedzie ten stuk. u mnie jak wcisniesz i puscisz szybko to stuknie ;D bo dojdzie do konca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 16:34, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | ja mam sprzet z 05 roku i amor nie wymagał zadnej regeneracji poza wymianą oleju itp...
|
Regeneracja amora to właśnie m.in wymiana oleju, uszczelniaczy, nabicie gazem )
A filmik dużo by wyjaśnił faktycznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 17:24, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
nie to jest serwisowanie
regeneracja to naprawa. bez wymiany oleju moge dalej jeździc. ale jak amor pocieknie i trzeba go zregenerowac to nie moge dalej jeździc
regeneracja to to zazwyczaj wymiana uszczelniaczy oleju itp. czasami dochodza napewki itp.
sama wymiana oleju i gazu to nie regeneracja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grabarz
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodzimierzów
|
Wysłany: Pon 18:26, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
w weekend nagram filnik i wstawie:) a jak krecicie dolna sruba to ma jakis opór tzn kliki sa tak samo mocne jak na tej gornej? bo wiem ze wczesniej krecilem i byl opor i nie wiem czy za bardzo nie przekrecilem mozliwe ze tam z regulacja cos sie stalo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 18:38, 21 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
raczej nie gdybys ukręcił regulacje to by ci srubka w rekach została i poszedłby olej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|