|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pią 6:44, 22 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie odgrzeje kotleta. Szukam osób, które miały styczność z EXC-F na big bore 280 Atheny. Wcześniej Henio pisał, że jego zdaniem reszta silnika dostaje mocniej (jestem w stanie to zrozumieć) ale czy teraz wiemy więcej i rzeczywiście tak jest? Czy trwałość nie odbiega od seryjnego EXC-Fa jeśli dba się z głową? Ile można na seryjnym/"athenowym" tłoku zrobić mth? Seryjne 250 z 2006 są raczej rzadko polecane? Zastanawiam się czemu? Jest jedna sztuka do wzięcia niedaleko mnie, a latać się chce okrutnie i badam temat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Pią 6:44, 22 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 17:31, 22 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Napisałem juz kiedyś w którymś temacie - znam dwa przypadki SXfów 250 z założonymi zestawami atheny i w obu poszły korby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 17:59, 22 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
to ja tez dorzuce co zauwazyłem - czasem jak jest korba wysłuzona - ale bez luzu, i po doprężeniu/ bigborach/ albo po prostu dobrym nowy tłoku jak stary był zjeżdzony, taka korba moze moment paść.
w 525 miałem taką sytuacje. korba była bez najmniejszego luzu, nawet na boki mocno nie latała. ale tłok miał swój przebieg znaczny, wsadziłem nowy tłok, ciasne pasowowanie ( wszystko w normach oczywiscie) no i pare miesiecy i zaczeło pukać..
stawiam na to że od nagle wiekszych obciażeń zaczeła sie szybko zuzywać. podobnie moze byc w tych przypadkach o których fourier pisze
tu nie trzeba byc specem, mechanikiem czy wrózbitą żeby na logike wywnioskować ze taki bigbore musi dac wieksze opory - chociazby spowodowane wzrostem masy tłoka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Sob 5:26, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Chyba skutecznie wybiliście mi ten temat z głowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomokat
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 410
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Sob 6:19, 23 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Gdyby juz ten big bore był zamontowany to nie przejmował bym się za bardzo żywotnością, przecież 250 i tak wymaga czestych serwisów. Korbę i tak się tam wymienia częściej niż w dużym czteropaku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Pon 7:12, 25 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Jest zamontowany. Zrobione niby 70mth bez problemów na tłoku (czyli i tak do zmiany w najbliższym czasie). Jednak jeśli dół silnika zostaje identyczny jak w 250, to nie ma bata, coś musi przyjmować większą moc na siebie (korba, wał)
Z podobną opinią spotkałem się w ostatnim czasie apropos Husqvarny TE310, że to delikatne sprzęty. A też brałem ją pod uwage. A tam też jest chyba tylko cylinder Atheny, a reszta jak w ćwiartce. Tylko wszystko to są jedna, dwie opinie, ciężko o sprawdzone informacje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Pon 7:19, 25 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 12:41, 25 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
huska to delikatny sprzet ale kazdy i od nowosci róznie to jeździ -= jednemu dłuzej innemu sie sypie co chwile, sam nigdy huski nie miałem - i chcieć nie bede widze tylko po uzytkownikach, a paru znam zapalonych husqviarniarzy ( mowa o tych starszych rocznikach przed przejeciem przez ktma) mimo odpowiedniego serwisu i tak te motocykle były zawodne nie raz,...
jak juz jest bigbore a sprzet ogólnie jest spoko to mozna brac, to nie jest tak że nagle to sie zrobi worek bez dna, koszt serwisu silnika wzrosnie nie wiem 10-20% ? jak normalnie wydajesz 1000 zł tu wydasz 1150 zł powiedzmy ( mowa o uśrednionych kosztach w długim terminie) wiec mysle ze to aż tak najgorzej nie wypada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszj9
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:41, 27 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Ja za to znam przypadek exc-f 280 model 12 z 700 mh na big borze, a po sprzedaży z tego co wiadomo dolatał do 1000 i dalej żyje. Tłok robiony co ok. 150 mh.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mumek426
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kobyla górka
|
Wysłany: Śro 21:40, 27 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
potwierdzam u nas mnie w rejonie też był swego czasu 280 z 2012 i miał sporo nalatane i bardzo dobrze się trzymał,a rajder też był bardzo dobry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Czw 12:29, 28 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
No właśnie, ostatnio rozmawiałem ze znajomym i niby niedaleko mnie tez ktoś lata takim big borem i sobie chwali. Spróbuje się z nim skontaktować. Z drugiej strony tak teraz myśle, że przecież mój były EXC 200 to też był big bore, a bardzo dobrze wspominam to moto. Przemyśle sprawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 15:40, 28 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
EXC 200 nie porównuj z tym 280. Zobacz sobie coś się robiło z SX 200...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Czw 19:28, 28 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Nie wiem co się robiło z SX 200. Możesz rozwinąć swoją myśl? I dlaczego nie porównywać tych motocykli?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wuhacz dnia Czw 19:29, 28 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Czw 20:15, 28 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
200 sx to ponoć istny szatan
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 20:51, 28 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Szatan - tak, ale nigdy nie miały dobrej opinii. Dół silnika nie wytrzymywał - ukręcały się wały, korby wychodziły bokiem. Nikt się nie zastanawiał dlaczego EXC 200 było produkowane tyle lat (od pojawienia się poprzedniej generacji silnika 125) a SX 200 tylko przez dwa? 144/150 wprowadzili dopiero 3 lata po zakonczeniu produkcji SX 200.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|