Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak iskry KTM EXC 300 2009'

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieciu170




Dołączył: 25 Cze 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:50, 15 Lip 2021    Temat postu: Brak iskry KTM EXC 300 2009'

Witam ,

opisze problem od początku. Zakupiłem EXC 300 z 2009r po paru mth w pewnym momencie podczas jazdy motocykl zgasł, jakby brakło mu paliwa, lecz kopnąłem odpalił, jechał kawałek było okej, zatrzymałem się pomacałem konektory zapłon-moduł zapłonowy. Motocykl odpalił trzymał obroty pojechał dalej bez problemu. Przejrzałem instalacje nie zauważyłem nieprawidłowości, stwierdziłem, że gdzieś był słaby styk na przewodzie od impulsatora. Tydzień później wyjazd na piachowe podjazdy, jeździł bez problemowo przez 5 godzin, pod koniec jazdy nagle zgasł , jakby nagle brakło iskry, dojechał do bazy. Tydzień później próbuje odpalić, nie da rady, brak iskry. I od tego momentu nie moge zlokalizować problemu. Sprawdziłem chyba wszystko.

Dodam , że kabel (czerwono-czarny) od statora był przetarty od magneta , zlutował i niestety to nie pomogło.
I jakie powinno być napięcie przy kopaniu na cewce WN?

Dane z serwisówki : Zapłon Kokusan

-Pomiar cewek spod magneta

-Czerwony + zielony przewód ( impulsator ) - około 100ohm

-czarnoczerwon + białoczerwony - około 13 ohm

reszta od ładowania świateł na to nawet nie patrze

-Cewka wysokiego napięcia 

-niebieskobiały+ 0 na silniku - około 0,5 ohm

-niebieskobiały + przewód zapłonowy - 10-16 kohm



Moje pomiary wyglądają następująco :

-Impulsator = 108ohm

-czerwonoczarny+ białoczerwony - 12,6 ohm

Cewka WN

-Niebieskobiały + 0 = 0.6 ohm

-Niebieskobiały+ przewód zapłonowy = 6.5kohm

Może ktoś naprowadzi mnie gdzie szukać problemu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieciu170




Dołączył: 25 Cze 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:31, 15 Lip 2021    Temat postu: Re: Brak iskry KTM EXC 300 2009'

mieciu170 napisał:
Witam ,

opisze problem od początku. Zakupiłem EXC 300 z 2009r po paru mth w pewnym momencie podczas jazdy motocykl zgasł, jakby brakło mu paliwa, lecz kopnąłem odpalił, jechał kawałek było okej. Motocykl odpalił trzymał obroty pojechał dalej bez problemu. Przejrzałem instalacje nie zauważyłem nieprawidłowości, stwierdziłem, że gdzieś był słaby styk na przewodzie od impulsatora. Tydzień później wyjazd na piachowe podjazdy, jeździł bez problemowo przez 5 godzin, pod koniec jazdy nagle zgasł , jakby nagle brakło iskry, dojechał do bazy. Tydzień później próbuje odpalić, nie da rady, brak iskry. I od tego momentu nie moge zlokalizować problemu. Sprawdziłem chyba wszystko.

Dodam , że kabel (czerwono-czarny) od statora był przetarty od magneta , zlutował i niestety to nie pomogło.
I jakie powinno być napięcie przy kopaniu na cewce WN?

Dane z serwisówki : Zapłon Kokusan

-Pomiar cewek spod magneta

-Czerwony + zielony przewód ( impulsator ) - około 100ohm

-czarnoczerwon + białoczerwony - około 13 ohm

reszta od ładowania świateł na to nawet nie patrze

-Cewka wysokiego napięcia

-niebieskobiały+ 0 na silniku - około 0,5 ohm

-niebieskobiały + przewód zapłonowy - 10-16 kohm



Moje pomiary wyglądają następująco :

-Impulsator = 108ohm

-czerwonoczarny+ białoczerwony - 12,6 ohm

Cewka WN

-Niebieskobiały + 0 = 0.6 ohm

-Niebieskobiały+ przewód zapłonowy = 6.5kohm

Może ktoś naprowadzi mnie gdzie szukać problemu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 6:32, 16 Lip 2021    Temat postu:

podałes pomiary zmierzone, masz serwisówke to teraz je porównaj - bedzie wiadomo czy cos kuleje czy nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mieciu170




Dołączył: 25 Cze 2021
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:49, 16 Lip 2021    Temat postu:

henio12323 napisał:
podałes pomiary zmierzone, masz serwisówke to teraz je porównaj - bedzie wiadomo czy cos kuleje czy nie.

Wszystkie parametry są w normie. Jedynie nie ma napięcia na cewce wysokiego napięcia , jest około 100V , a powinno być 200-250?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 14:30, 16 Lip 2021    Temat postu:

czyli stator

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin