Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ciekawosc w sprawie serwisu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MoonShine




Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:02, 18 Paź 2015    Temat postu: ciekawosc w sprawie serwisu

Moze takie glupie pytanie dla niektorych ale mnie ono ciekawi i do konca nie znam na nie odpowiedzi .
A więc powiedzmy ze chodzi o ktm 450 exc jest to 4t hard enduro wyczynowy sprzet .
moje pytanie brzmi dlaczego trzeba wymieniac lancuszek rozrzadu zawory co ile mth tlok wiem ze jest to wyzylowana wyczynowka ale zastanawiam sie bo np wezmy jakiegos scigacza to tez jest jakby nie patrzec sportowy motocykl obtory tam sa mniej wiecej na poziomie 12-15 k ale tam jakos nikt nie wymienia tlokow walu nie reguluje sie zaworow wytlumaczy mi ktos czym roznia sie te silniki oprocz tego ze zazwyczaj scigacze sa rozlozone na rzedowa czworke a tu w ktm jest solowka . Ciekawi mnie taka mala roznica prosze o powazne odpowiedzi i bez hejtu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:19, 18 Paź 2015    Temat postu:

poniekąd sam sobie odpowiedziałes, sporty to przewaznie czterocylidrowe zedowki a crossy czy enduro to singile ktore musza robic cała robote jednym cylindrem. Ale nie przeceniał bym sportowych motocykli szosowych bo i te zadko kiedy potrafia dobic do 50k 60k przebiegu. mam na mysli 600 bo litry to juz ciezej zakatowac ale tez nie sa niezniszczalne. No i silnik jest bardziej zwary w sportach w crossach wszystko jest robione pod jak najmniejsza mase, w terenie czuc kazdy kilogram. Oczywiscie trzeba tez brac warunki w których jezdza poszczegolne typy motocykli, takiego enduraka sie pałuje w błocie albo na zwirowniach i jakis dołach gdzie nie ma przepływu powietrza i poruszasz sie z niewielka predkoscia pałujac i przegrzewajac sinik, a taki sport leci sobie szysciutki po obwodnicy i te chłodzenie ma lepsze itp. aha i piszesz ze w sportach nikt nie wymienia zaworów i tłoków bo poprostu sie nie opłaca i tyle, zdziwiłbys sie ile takich 600 albo litrów co sztrucle pomimo tego ze wizualnie sa ładne i piekne

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Nie 19:23, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:22, 18 Paź 2015    Temat postu:

Po pierwsze szosówki pracują w o niebo lepszych warunkach niż enduraki. Po drugie kultura pracy takiej rzędowej czwórki jest o niebo lepsza niż jednocylindrowego silnika a wibrację jak wiadomo są zabójstwem dla silnika. Do tego dodaj sposób użytkowania obu motocykli i tendencję do obniżania wagi w enduro i wyjdzie dlaczego trzeba często serwisować. Oczywiście jest mnóstwo pobocznych czynników wpływających na żywotność silnika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 19:22, 18 Paź 2015    Temat postu:

chyba główna różnica jest w wysileniu jednostki, w singlu o pojemnośći niecałe 450 ccm wyciskane jest 45KMów, do tego wszystkie części są odelżone do granic wytrzymałośći, żadnych zbędnych gramów, do tego prosty układ olejowy, praca w extremalnych temperaturach, te przebiegu w/g manual można trochę wydłużyć, ale niedużo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:22, 18 Paź 2015    Temat postu:

scigacze sa bardziej wysilone a ich trwałosc wynika z innej konstrukcji silnika i ich charakterystyki. co do serwisu to tak samo w sportach trzeba zmieniac rozrzad, regulowac zawory.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 20:29, 18 Paź 2015    Temat postu:

Zobacz sobie okresy wymiany/remontów torowej wersji nowej ninja H2R.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 21:01, 18 Paź 2015    Temat postu:

dzieki za odpowiedzi no tak ale h2r tak porównując do h2 tez pewnie sie rozni h2r chyba nie patrzac w wiki ma cos okolo 300 kucy chyba ?
tak czy inaczej dzieki za odpowiedzi
a teraz drugie pytanie jesli macie ochote odpowiadac
szukam sobie exc 450 do tej pory jezdzilem sx 150 nie wiem czy dam rade na takim exc czy moc mnie nie przerosnie no ale niewazne wszystkiego idzie sie powoli nauczyc powiedzcie mi tylko jak to jest z 4 taktami gdybym juz kupil takowego powiedzmy stan w miare jak na rocznik 07-10 , chodzi mi o to czy jak go kupie warto jest od razu inwestowac w cos , cos niezwlocznie wymienic czy rozebrac go u mechanika ( mam sprawdzonego od motocykli) i po prostu sprawdzic czy wszystko jest okej . W skrocie chodzi mi o to czy wymieniac cos zeby miec pewnosc ze mi nie padnie silnik no bo wiecie kupujac np uzywany samochod wymiania sie np rozrzad prawie wszyscy chyba to robia gdy kupuja auto od kogos a co do wymiany w takim ktm exc 450 ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 21:23, 18 Paź 2015    Temat postu:

Tak, 300 koni z litra. Dla porównania przyjmując że SXF 250 ma ~40 koni na silniku (różnie to podają) z litra masz 160 koni z jednego cylindra bez kompresora, a przy SX 125 wychodzi 320 koni Wink

Pierwsza czynność po zakupie to rozebranie silnika, niektórzy mówią że to głupota ale... mam w domu SX 150 - miał być tłok sel. B i nicasil ok. Sprzedający zapewniał że nic nie trzeba robić. Po 2 tygodniach złapało tłok, okazało się że był sel. C, a nicasilu już nie było. Dodatkowo pęknięty tylny błotnik, a żeby nie było tego widać naklejki (facet teraz sprzedaje sx 125, specjalnie pisałem jaki stan i "ideał, prawie wcale nie jeżdżone ale ja się na mechanice nie znam"). Na początku tego roku kupowałem SX 125 - sprzedawca też zapewniał że wszystko jest ok i że nic nie trzeba rozbierać. Co się okazało - nic nie trzeba wymieniać. Dopiero założony tłok sel A, na korbie zero luzu, sprzęgło (kosz, przekładki, tarcze) prawie idealne. Jedyny mankament to to, że kogoś prawdopodobnie przerzuciło na jednym i lekko były pokrzywione końcówki stelaża. To jest jak loteria - nigdy nie wiesz na co trafisz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 21:24, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 23:54, 18 Paź 2015    Temat postu:

no tak wiem ale czy jesli juz kupie 4 takta co jest taka podstawowa rzecza niezwloczna do wymiany czy jest taka rzecz czy po prostu i tak rozebrac silnik i zobaczyc ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 5:36, 19 Paź 2015    Temat postu:

Anonymous napisał:
no tak wiem ale czy jesli juz kupie 4 takta co jest taka podstawowa rzecza niezwloczna do wymiany czy jest taka rzecz czy po prostu i tak rozebrac silnik i zobaczyc ?


zawsze warto otworzyć i zobaczyć co jest w środku.
najwyżej będziesz w plecy 200zł na uszczelkach jak będzie wszystko ok
a jak nie to zrobisz uhhhh... bo uratowałeś silnik przed wybuchem:)
albo będziesz dzwonił do sprzedającego mówiąc "bierz pan to gówno!"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Pon 5:37, 19 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Śro 19:07, 21 Paź 2015    Temat postu:

Dodam też coś od siebie, kontrola i wymiana rozrządu związana jest bardzo dużymi zmianami prędkości obr silnika w takim przypadkowym ktmie. Pomyśl o siłach działających na łańcuch i wałki. Momenty przyśpieszenia itp...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin