Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czemu KTM nie nawidzi wody? I co się dzieje ? NEW PROBLEM
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 9:36, 18 Paź 2014    Temat postu: Czemu KTM nie nawidzi wody? I co się dzieje ? NEW PROBLEM

Kiedyś już miałem ten sam problem więc teraz chcę szukać przyczyny.
Przechodząc do meritum,
na początku tego sezonu miałem taką sytuację że po jeździe w kałużach KTM zaczął przerywać i po czasie gasł po czym nie dało się go odpalić. Wcześniej przed tym zawsze było tak że jak dałem mu więcej niż pół gazu zaczynał dławić się jak by wachy mu brakowało, wystarczyło odpuścić gaz i na niskich obrotach dawało się jechać, ale jak już zgasł niemożliwe było jego odpalenie.

Po wymianie cewki problem ustał do dnia wczorajszego.

Wczoraj (tydzień u mnie padało), było super błoto i mnóstwo kałuż. Postanowiłem polatać, wszystko było spoko, aż nagle po jakiś 40min powtórka sytuacji- KTM zaczał dławić się więc na małych obrotach powli zacząłem zmierzać ku garażu. W pewnym momencie zdechł. Wychechłałem całe aku i odpalił. Po jakiś 500m znów zdechł i odpalenie było nie możliwe, więc pchanie do garażu (z 700m).
Na początku myślałem że może woda się dostała gdzieś, więc umyłem go, rozłączyłem wszytskie przewody, przedmuchałem sprężonym powietrzem, popsikałem izolem czy tam innym preparatem do kabli i zostawiłem rozłączone do dziś. Dziś wszystko złączyłem, ktm odpalił w miarę normalnie. Przejechałem spokojnie z jakieś 15min omijająć kałużę i znów powtórka z rozrywki czyli już pod garażem ktm zaczęła mulić, po czym jak zdechła niemożliwe odpalenie jej (jutro lub wieczorem odpali by pewno bez najmniejszych problemów ale znów będzie pewno to samo).

Teraz jestem pewny że jak zarzucę mu nową cewkę będzie latał jak głupi, ale co z nią się dzieję? Pali się od mokrego w niej część uzwojenia odpowiedzialnego za duże napięcie czy co, bo szkoda by było założyć cewkę, przelatać znów w kałużach, wodzie pół sezonu i się wkurzać.


Mam nadzieję że ktoś pomoże Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Czw 21:25, 30 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 9:48, 18 Paź 2014    Temat postu:

a co z gaźnikiem? może gdzieś Ci zasysa wodę ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 9:55, 18 Paź 2014    Temat postu:

Kurcze zdaje mi się mało proawopodobne, bo dobrze skręcone mam wszystko, gume między głowicą a gaźnikiem nową mam, dodatkowo wszystko spryskane dzisiaj silikonem w spreju (k2 do uszczelek samochodowych) i teraz w żadną kałuże nic nie wjechałem. Przelot po trawie (polna droga) niby wszytsko ok było dopiero pod garażem chyba cewka zagrzała się czy coś i tam zdechł (dobrze że nie gdzieś w polu) i właśnie kojarzę że na wiosnę miałem dokładnie to samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:04, 18 Paź 2014    Temat postu:

A fajkę kiedy wymieniałeś - ja miałem podobnie - nowa fajka i jest git Smile.
A i pamiętaj że świece tęz dosyć często się wymienia .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Sob 10:05, 18 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Sob 10:09, 18 Paź 2014    Temat postu:

To w takiej sytuacji teraz nie dotykaj gaxnika tylko podmień cewkę i zobacz co będzie.W taki sposób będzie można skupić się dokładnie na problemie(jeśli to to)Myślę że podmiana cewki jest szybsza niż rozwalanie gaxnika po drugie to puxniej nie będziesz miał pewności czy to cewka czy gaxnik zawsze są wątpliwości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 10:14, 18 Paź 2014    Temat postu:

Świece nowa irydowa denso.
Gaźnik jak mówię myślę że jest ok.
W ciemno walę że to wina cewki lub fajki czyli to samo co miałem kiedyś tylko dlaczego?
Wtedy kupiłem używkę cewkę z fajką i problem minał.

Cewki na podmianę nie mam, mam strą na której miałem ten sam problem więc lipa, chyba kupie nówkę i zobacze co wtedy, ale montując ją chciałbym uniknac takich problemów znów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 13:40, 18 Paź 2014    Temat postu:

przy kupnie tej cewki wymień przewód i fajkę na nową

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Sob 15:55, 18 Paź 2014    Temat postu:

Tak też zrobię.
Dodatkowo kabel WN+fajkę szczelnie i ostro owinę izolacją plus spryskam środkiem takim do aku uszczelniającym (wodoodpornym), tylko cały czas nasuwa mi się pytanie czy dzięki temu zabiegowi będzie ok, czy od wody gdzieś inne kable robią zwarcie lub coś co dalej skutkuje częściowym uszkodzeniem cewki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:55, 18 Paź 2014    Temat postu:

najczestrza przyczyna fajka i kabel. Ja wymieniałem te elementy zawsze profilaktycznie na poczatku sezonu i takich problemów nie miałem. Znajomi tak mieli i po wynianie fajki i kabla problem ustępował.
Zwróć uwage zeby dobrac fajke z odpowiednim gniazdem do swiecy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sav1




Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:30, 18 Paź 2014    Temat postu:

Miałem bardzo podobny problem. Przyczyną był niekontakt (mimo,że styki wyglądały ok) na wtyczce od statora, spiąłem opaską i jest ok. Może warto jeszcze raz spojrzeć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:17, 18 Paź 2014    Temat postu:

to samo włąsnie miałem ( tak jak Wójo pisał ) byle kałuża i gasł, zmieniłem fajke i problem zanikł.


chociaz raz miałem praktycznie nieokreślonąsytuacje bo gasł jak przejezdzałem nawet obok wody ;D podmieniałem swiece nic, fajka nic, postał na drugi dzien chodził idealnie, zaczałem znowu go katowac po kałużach i dalej chodził idealnie. wiec miał jakis kaprys na jeden dzien. od tamtej pory nic mi sie nie działo złego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GIENIU




Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: POLAND

PostWysłany: Sob 21:52, 18 Paź 2014    Temat postu:

ja w rfsie to samo miałem, gdy wjechałem w wode lub gdy pojechałem na myjnie po jezdzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 0:13, 19 Paź 2014    Temat postu:

Hmm, czylli reasumując chyba katy mają takie kaprysy Very Happy.

Faja nowa zamówiona.
Teraz upolować cewkę muszę, wszystko super uszczelnię i myślę że będzie spokój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:09, 19 Paź 2014    Temat postu:

nic nie maja, poprostu wymieniaj fajke i przewód na nowy i nie bedzie problemów. Dobrze tez jest zdjac co jakis czas fajke i ja przedmuchac, sprawdzic drożność otworu odpływowego w głowicy i bedzie ok, narazie cewke bym zostawił w spokoju.
Kolejna sprawa to potrafia sie poprzełamywac przewody wychadzace ze statora zaraz przy tych gumkach w które wchodza do obudowy/karteru. Sprawdz tez te miejsca pod kątem uszkodzen jak i pozostałe połaczenia elektryczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 21:25, 30 Paź 2014    Temat postu:

Panowie nie zakładam nowego tematu tylko kontynuuje tu.
Nauczony tym co miałęm kiedyś wyminiłem cewkę na nowiutką wraz z kablem WN+nowa fajka.
Złożyłem wszytsko kopie moto, cisnę starter fura nie odpala.
Na początku myslałem że nie ma iskry, bo chyba nie było, ponieważ kabel od przełącznika masował.
Teraz iskra na pewno jest ale moim zdaniem słaba, bo moto nie odpala. Kiedyś zdaje mi się że na jakieś 3-5mm była teraz może z 1mm.

Elektroniki i elektryki nie cierpie, ale postarałem się coś pomierzyć Very Happy.

Z moich pomiarów wyszło:

Impulsator: 94,5 Ohm, przy kręceniu rozrusznikiem 0V
Magneto: 12,7 Ohm, przy kręceniu rozrusznikiem można powiedzieć 0V, no czasem jak puszczałem rozrsznik to takie jakieś małe napięcie pojawiało się, bo same zera na multimetrze nie były, może max 2V.
Cewka (jej kabel ten niebieski razem z uziemieniem) - 0V przy kręceniu rozrusznikiem.

Ręcę mi opadają Very Happy. Jakieś sugestię ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Pią 8:27, 31 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin