|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartek85
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:41, 11 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ja również tylko i wyłącznie w benzynie ewentualnie rozpuszczalniku. Podczas mycia filtr puchnie ale jak wyschnie wraca do normy. Nie wyobrażam sobie mycia mydłem czy jakimiś płynami. Jak mam na prawde strasznie mocno zabrudzony to najpierw 2x w benzynie wypłukać olej i syf i dopiero po wyschnięciu jeszcze raz w ciepłej wodzie i płynie. Do nasączania używam jeden z tańszych valvonie w 1l puszcze i bardzo go sobie chwalę. Po myciu przedmuchuje jeszcze sprężarka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Pon 18:44, 11 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Odnoszę wrażenie że mowa dalej o oleju z mojego postu.
Jeśli tak przeczytajcie go dokładniej a napisałem wyraźnie że najlepiej prać w specjalnych preparatach jak np zestaw no-toil, a do nasączenia także oleju do filtrów lub spraju należy użyć, a że alternatywa jeśli się tego nie ma można ostatecznie zastoswać olej silnikowy niż zostawić suchy filtr . .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:31, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT napisał: | Odnoszę wrażenie że mowa dalej o oleju z mojego postu.
Jeśli tak przeczytajcie go dokładniej a napisałem wyraźnie że najlepiej prać w specjalnych preparatach jak np zestaw no-toil, a do nasączenia także oleju do filtrów lub spraju należy użyć, a że alternatywa jeśli się tego nie ma można ostatecznie zastoswać olej silnikowy niż zostawić suchy filtr . . |
Panowie. o czym jest ta debata... Filtr należy wypłukać w beznynie ekstrakcyjnej, rozpuszczalniku, lub środku do płukania filtrów, a następnie, po uprzednim dokładnym wysuszeniu, nasączyć olejem DO TEGO PRZEZNACZONYM. Wszelkie inne metody to niepotrzebne kombinowanie i narażanie silnika na zasilanie niefiltrowanym powietrzem.
Przy okazji warto zawsze wyczyścić puszkę airbox'a, a przy montażu dokładnie sprawdzic przyleganie filtra i uszczelnić krawędzie styczne gęstym smarem.
Pamiętamy również o tym, że życie filltra piankowego nie jest jakoś specjalnie długie i że warto mieć zawsze drugi filterek w zapasie, ewentualnie na wymianę.
Ale przecież wszyscy o tym wiemy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 11:33, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poramańcz
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 13:08, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam.
Od kilku lat tak robię i nie miałem problemów.
Dwie gąbki bardzo ułatwiają życie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 14:51, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
4 jeszcze bardziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:43, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Dobrze ze ktoś wspomniał o myciu airboxa, dobrze jest się zaopatrzyć w specjalna zaślepkę którą się wkłada zamiast filtra i można airbox myjką ciśnieniową potraktować.
Tak to wygląda u mnie po każdej jeździe.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 20:40, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
wyplakowanie airobxoa tez dobra sprawa
no i obowiązkowo gesto smar na wargi filtra
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:52, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
ja nie plakuje ale słyszałem ze po dobrym wyplakowaniu syf sie mocno nie trzyma. Co do smaru to tez obowiazkowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 22:17, 12 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
ja kiedyś w lidlu kupiłem smar sylikonowy (chyba tak?) coś jak plak, do nabłyszczania plastików, po tym to pięknie wszystko schodziło, plak się chował. Jak zrobiłem całe moto tym (oczywiscie błotniki od spodu) to mycie motocykla chwila i zadnej chemii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartex
Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 8:01, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
W 4x4 plakowaliśmy wszystko dokładnie. Błoto schodzi rewelacyjnie.
W końcu wiem jak i ile ten magiczny filtr nasączyć. Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 9:20, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
ja kiedys na zawodach przy plus 30 stopniach miałem wyplakowane moto, kolega nie. żeby sie nie kurzyło polewali wszystko wodą, i wystarczyło sie przejechac i błoto jak tylko doleciało na błotnik od razu zastygało na kamień :d i przez to że miałem wyplakowane mocno, to łatwo błoto odpadało, i sie nie trzymało. u kumpla prawie cegły odrywaliśmy
jestem jeszcze ciekaw pasty do nagrobków w sumie ona jest tania, tansza wyjdzie niz plak, troche trudniej sie ją naciera bo sie trzeba bawic w nanoszenie szmatkączy czyms. no i pytanie czy nie bedzie spływała razem z wodą czy cos. w tym roku to przetestuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:13, 13 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | jestem jeszcze ciekaw pasty do nagrobków |
O kurde, o tym patencie jeszcze nie słyszałem. Pasta do nagrobków
A PLAK na spodnich częściach błotników rzeczywiście daje radę.
Podobnie jak silikonowy spray do uszczelek samochodowych.
Niemniej jednak ostrożnie z plakowaniem panowie, bo zapsikane tarcze hamulcowe potrafią spłatać psikusa przy hamowaniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:59, 14 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
ok wszystko juz wiem musze sie zaopatrzyć w benzyne i smar do filtrów no i drugi filtr powietrza zapasowy . a o patencie z plaiem tz nie słyszałem ale napewno skorzystam .
Z góry wszystkim dziekuje za pomoc . pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|