Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czyszczenie filtra powietrza exc 450 z 2010 r
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:41, 11 Mar 2013    Temat postu:

Ja również tylko i wyłącznie w benzynie ewentualnie rozpuszczalniku. Podczas mycia filtr puchnie ale jak wyschnie wraca do normy. Nie wyobrażam sobie mycia mydłem czy jakimiś płynami. Jak mam na prawde strasznie mocno zabrudzony to najpierw 2x w benzynie wypłukać olej i syf i dopiero po wyschnięciu jeszcze raz w ciepłej wodzie i płynie. Do nasączania używam jeden z tańszych valvonie w 1l puszcze i bardzo go sobie chwalę. Po myciu przedmuchuje jeszcze sprężarka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 18:44, 11 Mar 2013    Temat postu:

Odnoszę wrażenie że mowa dalej o oleju z mojego postu.
Jeśli tak przeczytajcie go dokładniej a napisałem wyraźnie że najlepiej prać w specjalnych preparatach jak np zestaw no-toil, a do nasączenia także oleju do filtrów lub spraju należy użyć, a że alternatywa jeśli się tego nie ma można ostatecznie zastoswać olej silnikowy niż zostawić suchy filtr . .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:31, 12 Mar 2013    Temat postu:

4tSTUNT napisał:
Odnoszę wrażenie że mowa dalej o oleju z mojego postu.
Jeśli tak przeczytajcie go dokładniej a napisałem wyraźnie że najlepiej prać w specjalnych preparatach jak np zestaw no-toil, a do nasączenia także oleju do filtrów lub spraju należy użyć, a że alternatywa jeśli się tego nie ma można ostatecznie zastoswać olej silnikowy niż zostawić suchy filtr . .


Panowie. o czym jest ta debata... Filtr należy wypłukać w beznynie ekstrakcyjnej, rozpuszczalniku, lub środku do płukania filtrów, a następnie, po uprzednim dokładnym wysuszeniu, nasączyć olejem DO TEGO PRZEZNACZONYM. Wszelkie inne metody to niepotrzebne kombinowanie i narażanie silnika na zasilanie niefiltrowanym powietrzem.

Przy okazji warto zawsze wyczyścić puszkę airbox'a, a przy montażu dokładnie sprawdzic przyleganie filtra i uszczelnić krawędzie styczne gęstym smarem.
Pamiętamy również o tym, że życie filltra piankowego nie jest jakoś specjalnie długie i że warto mieć zawsze drugi filterek w zapasie, ewentualnie na wymianę.
Ale przecież wszyscy o tym wiemy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 11:33, 12 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Poramańcz




Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 13:08, 12 Mar 2013    Temat postu:

Potwierdzam.
Od kilku lat tak robię i nie miałem problemów.
Dwie gąbki bardzo ułatwiają życie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 14:51, 12 Mar 2013    Temat postu:

4 jeszcze bardziej Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:43, 12 Mar 2013    Temat postu:

Dobrze ze ktoś wspomniał o myciu airboxa, dobrze jest się zaopatrzyć w specjalna zaślepkę którą się wkłada zamiast filtra i można airbox myjką ciśnieniową potraktować.
Tak to wygląda u mnie po każdej jeździe.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 20:40, 12 Mar 2013    Temat postu:

wyplakowanie airobxoa tez dobra sprawa Smile
no i obowiązkowo gesto smar na wargi filtra


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:52, 12 Mar 2013    Temat postu:

ja nie plakuje ale słyszałem ze po dobrym wyplakowaniu syf sie mocno nie trzyma. Co do smaru to tez obowiazkowo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 22:17, 12 Mar 2013    Temat postu:

ja kiedyś w lidlu kupiłem smar sylikonowy (chyba tak?) coś jak plak, do nabłyszczania plastików, po tym to pięknie wszystko schodziło, plak się chował. Jak zrobiłem całe moto tym (oczywiscie błotniki od spodu) to mycie motocykla chwila i zadnej chemii

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartex




Dołączył: 05 Lut 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 8:01, 13 Mar 2013    Temat postu:

W 4x4 plakowaliśmy wszystko dokładnie. Błoto schodzi rewelacyjnie.

W końcu wiem jak i ile ten magiczny filtr nasączyć. Dzięki Idea


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:20, 13 Mar 2013    Temat postu:

ja kiedys na zawodach przy plus 30 stopniach miałem wyplakowane moto, kolega nie. żeby sie nie kurzyło polewali wszystko wodą, i wystarczyło sie przejechac i błoto jak tylko doleciało na błotnik od razu zastygało na kamień :d i przez to że miałem wyplakowane mocno, to łatwo błoto odpadało, i sie nie trzymało. u kumpla prawie cegły odrywaliśmy Very Happy

jestem jeszcze ciekaw pasty do nagrobków Razz w sumie ona jest tania, tansza wyjdzie niz plak, troche trudniej sie ją naciera bo sie trzeba bawic w nanoszenie szmatkączy czyms. no i pytanie czy nie bedzie spływała razem z wodą czy cos. w tym roku to przetestuje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:13, 13 Mar 2013    Temat postu:

henio12323 napisał:
jestem jeszcze ciekaw pasty do nagrobków Razz


O kurde, o tym patencie jeszcze nie słyszałem. Pasta do nagrobków Shocked
A PLAK na spodnich częściach błotników rzeczywiście daje radę.
Podobnie jak silikonowy spray do uszczelek samochodowych.
Niemniej jednak ostrożnie z plakowaniem panowie, bo zapsikane tarcze hamulcowe potrafią spłatać psikusa przy hamowaniu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czlowiekwidmo




Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:59, 14 Mar 2013    Temat postu:

ok wszystko juz wiem musze sie zaopatrzyć w benzyne i smar do filtrów no i drugi filtr powietrza zapasowy . a o patencie z plaiem tz nie słyszałem ale napewno skorzystam .
Z góry wszystkim dziekuje za pomoc . pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin