Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dusi go czasem, ale jakoś dziwnie.
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 12:56, 10 Lis 2013    Temat postu: Dusi go czasem, ale jakoś dziwnie.

Panowie mam mianowicie problem, że ktm'a dusi się na niskich obrotach jak by jej paliwa brakowało, ale zacznijmy od początku.

Jakieś 2 dni temu po prawie 2tygodniach odpaliłem moto i mówię pojadę w teren. Odpalił bez problemu, po jakiś 300m, zredukowałęm go do 1b bo skręcałem w las, a on zaczął kichać i zgasł. Próbowałem go odpalić nie dało rady. Przepchałęm moto do garażu, zrzuciłęm bak, aptrzę iskra jest, więc zarzuciłem go spowrtem, moto odpaliło ijeździłęm wokół garażu dalej się dusił.
Rozebrałem więc gaźnik, wyczyściłęm go bop myślałem, że może dysza jakaś się zasyfiła, dodatkowo wrzuciłęm nowy filtr powietrza i nową świecę. Moto zagadało bez problem, latając wokł garażu żadnych problemów (przjechałęm może z 1km). Dzisiaj odpaliłem moto poleciałęm w treren, żadnych problemów, moto normalnie miało moc, nic się nie dusiło, wszytsko w porządku. Po jakiś 10km moto przy redukcji znów do 1b zdechło, naszczęśie odpaliło i po przejechaniu 300m znów zdechło, potem trochę walki było i znów odpalił i dojechałem jakoś do domu, ale strach był, że znów zdechnie bo przyduszało go kilkukrotnie ale nie zdechł.

Co może być bo szczerze nie wiem.
Świecę, filtr powietrza, gaźnik (czyszczony, wcześniej przy tych ustawieniach latałem i przy tej tem i nie było problemów) należy wyeliminować.

Iskra niby jest, ale może cewka czasem odmawia posłuszeństwa i wtedy są takie sceny? Czasm kręcąc rozrusznikiem klepsydra na liczniku motogodzin nie przewracasię jakby nie było iskry.

Jakieś porady, sugestie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 13:31, 10 Lis 2013    Temat postu:

Ja bym zaczął od najprostszego - sprawdź kranik czy się nie zapycha i ew. odpowietrzenie zbiornika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kzq




Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubań

PostWysłany: Nie 19:57, 10 Lis 2013    Temat postu:

Może być tak że w paliwie masz jakichś syf, wyczyścisz gaźnik i za chwile to samo. Ażeby to wyeliminować to musisz sprawdzić czy do komory pływakowej napływa paliwo, odkręcasz śrubkę spustową i sprawdzasz czy leci paliwko.

Jak @UP pisze sprawdź też korek paliwa czy nie zapchany, bo jeżeli tak to pochodzi chwilę i przestanie z tego względu że nie może paliwa zaciągnąć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 12:43, 11 Lis 2013    Temat postu:

Odpowietrzenie zbiornika na pewno sprawne, nawet sprawdziłem.
Korek czyścutki.
Paliwo napływa do gaźnika i syfu na pewno ani w baku nie mam (bak czyszczony jakies 15mth temu), oraz paliwo cały czas leje z tej samej stacji orlen od 3lat Very Happy.

Możliwe że znalazłęm winowajcę zamieszania, a mianowicie membrana pompki przyśpieszającej. Niby nie ma dziur, ale elementy metalowe są pordzewiałe. Co o tym myślicie? (dziś znów odpaliłem sprzęt, na początku wszystko ok, po 5minutach, jak zwykle moto zmuliło i zdechło)






Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 12:55, 11 Lis 2013    Temat postu:

Nie gubi ci iskry czasem? po tych ~5min

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 13:20, 11 Lis 2013    Temat postu:

No właśnie mam dwie teorie.
Pierwsza że czasem gubi iskrę i dlatego stawiam na cewkę, ale nie mam na podmiankę, a druga to membrana pomki przyśpieszającej i nie wiem, w którym kierunku dalej iść.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart




Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:56, 11 Lis 2013    Temat postu:

membrana pompki w takim stanie to raczej norma, zawsze tam leci woda od wodzika
wez sobie swiece i jak ci zgasnie przepnij do niej kapturek i zobacz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 13:59, 11 Lis 2013    Temat postu:

Witam ktm to nie moja dziedzina ale co do gubienia iskry może to też być moduł zapłonowy po rozgrzanie poprostu przestaje działać kiedyś dawno temu miałem taki problem w simsonku a 2 miesiące temu lc4 kolegi robił taki numery wymienił on cewkę ale nic to nie pomogło,co nie znaczy ze u Ciebie nie warto by ją podmienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Pon 14:02, 11 Lis 2013    Temat postu:

U kolegi w tym lc4 okazał się że moduł padł rozebrał on stary kupił części i ukleil nowy maszyna firma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Pon 18:44, 11 Lis 2013    Temat postu:

madart napisał:
membrana pompki w takim stanie to raczej norma, zawsze tam leci woda od wodzika
wez sobie swiece i jak ci zgasnie przepnij do niej kapturek i zobacz


Dobry pomysł, będę musiał tak zrobić, chodź u mnie najczęściej jest tak, że jak moto zgaśnie, to czasem odpali odrazu, a czasem jak się poczeka z 10minut to odpala, ale potem znów go zdławi coś ;/


szaman108 napisał:
Witam ktm to nie moja dziedzina ale co do gubienia iskry może to też być moduł zapłonowy po rozgrzanie poprostu przestaje działać kiedyś dawno temu miałem taki problem w simsonku a 2 miesiące temu lc4 kolegi robił taki numery wymienił on cewkę ale nic to nie pomogło,co nie znaczy ze u Ciebie nie warto by ją podmienić.


Moduł w KTM'ie raczej rzadko pada oraz jest drogi więc mam nadzieję że to nie on. Cewkę na podmiankę chciałbym ale nikt w okolicy od kata nie ma ;/





Ogólnie starałem się dzisiaj pomierzyć cewkę, ale z elektryką u mnie cienko Very Happy.

Temp przy pomiarach ~10 stopi
Przy nastawienie multimetru do 20k ohm rezystancja między uziemieniem a fajką wyszła 12,12
Przy nastawieniu do 200 ohm rezystancja między niebiesko-białym kablem a uziemieniem wyszła raz 02,2, drugi raz 01,8.
Dałem chyba także dupy bo chyba powinien zmierzyć między fajką a kablem nibiesko-białym, a tego nie zrobiłem.
Chciałem także napięcie zmierzyć jakie jest na wyjściu z fajki, ale jak bym multimetra nie podłączał (może źle to robiłem Very Happy), nic nie wyskakiwało.

Sam nie wiem w co łapy pchać. Elektryki nie cierpię, a latać się chce Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13840
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:10, 12 Lis 2013    Temat postu:

taka rada, składaj gaźnik na smar w miejscu gdzie pracuje ten popychacz to woda tak nie leci, ja jak rozbieram to mam idealnie czysto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 14:53, 12 Lis 2013    Temat postu:

Dzięki za poradę, ale dalej troszkę nie wiem czy moje słuszności podejrzewania cewki są dobre?
Czy może ktoś zinterporetować wyniki rezystancji jakie otrzymałem, bo nie wiem czy dobrze zmierzyłem i co tym mysleć, a nie chciał bym w ciemno nazamawiać części, które okażą sie sprawne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Wto 19:56, 12 Lis 2013    Temat postu:

Sprawdź czy w momencie gdy nie możesz moto odpalić masz iskrę (gdy będzie rozgrzany).
Ja bym raczej obstawiał na przebicie stojanu.

W serwisówce masz dokładnie podane parametry jakie powinna mieć cewka zapłonowa i stojan. Może spróbuj wszystko pomierzyć wg serwisówki kiedy silnik jest zimny i ciepły. Sprawdź też czy cewka ładowania CDI nie ma przebicia do masy.
Niestety drobne uszkodzenia cewki zapłonowej są trudne do wykrycia.

Jeśli dobrze pamiętam to napięcie na przewodach podłączonych do cewki zapłonowej powinno wynosić około 70V (są to impulsy w momencie kręcenia rozrusznikiem). Sprawdzanie napięcia między fajką a masą racej nie ma sensu.


Kiedyś w DR 350 miałem podobna sytuację, winnymi okazały się zamienione połączenia minusa i masy, kable miały ten sam kolor i rodzaj złączki. Ale ta opcja u ciebie raczej odpada.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 18:33, 24 Lis 2013    Temat postu:

temat rozwiązany, okazało się że fajka zamaist mieć rezystancję 5k ohm, miała 6k ohm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 20:13, 24 Lis 2013    Temat postu:

No przecież. To było oczywiste Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin