Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 16:24, 08 Kwi 2016    Temat postu:

trzeba by sprawdzic u producenta - mam teraz tłoka vertexa nowego do swojej 300 i jest tam etykietka i są tez chyba limity zuzycia. ( tylko tam też jest napisane że tłok w 300tce exc powinienem zmieniac co 20 godzin ;P ) wiec tez bym sie tego nie trzymał kurczowo jakos

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 20:06, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Znając moje szczęście to zapewne tego oto dźwięku miało właśnie nie być Evil or Very Mad

https://youtu.be/Lc7NF0IZH6E

Jak to w końcu jest z tymi korbami... czy do 400 rfs pasują też te od 520/525 ?? Czytałem gdzieś, że tak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Pią 20:36, 08 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:12, 08 Kwi 2016    Temat postu:

Tu kolega twierdzi że tak:
http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/korba-ktm-400-exc,16686.html#123216


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Sob 5:48, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Nawet nowa korba ma jakiś tam luz, ale nie jest wyczuwalny ręką.
Zeby tak pukac trzeba tych korb miec codziennie w rękach, bo kazda nawet nowa troche dzwoni tylko pytanie jak dzwoni? - czyli duzo doświadczenia. Korba z reguły chodzi do końca i decyduje w ostatniej fazie bardzo szybko zmęczenie materiału. Nikt nie powie na jakim etapie jest teraz dopuki nie pojawi sie duży, tzn już wyczuwalny ręką, luz.
Jak nie masz na caly remont. Skladaj to wszystko z powrotem i jezdzij.
Ktos tu pisal ze od nowości w jednych rekach na takim motorze jak twój wyjezdxil 800mth i pytal w serwisie ze może by do niego zajrzeć chociaz oznak ku temu nie było. Kazali jeździć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Sob 18:32, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 7:50, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Jeśli chodzi o luz w osi pionowej na czopie wału to w sumie chyba nic tam nie wyczówam, no może jakiś mini delikatny ale to na prawdę trzeba dobrze wychwycić ten moment. Dość duży luz jest tylko w osi poziomej wału.

No i teraz właśnie sie zastanawiam czy zrobić teraz dół a na następny sezon reszte, czy odłożyć $$ i robić wszystko na raz.

Silnik jak na moje ucho chodził dość ładnie chociaż jakieś tam stuki puki delikatne były, ale podobno tak ma KTM chodzić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 8:26, 09 Kwi 2016    Temat postu:

no i własnie tutaj jest problem, bo ktm ma chodzić głośno - ale trzeba wiedziec kiedy jest w normie a kiedy juz jest za głośno

co do wału - najlepoiej bedzie wrzucic cuzjnik zegarowy i zmierzyć ten luz góra dół i po problemie. ostatnio dostałem wał do japonca 0.12 około setek luzu na czujniku co juz dyskwalifikuje z eksploatacji i w rękach słychac było ze zdecydowanie dzwoniło jak sie trzymało za korbe wał w górze i reką od góry sie stukało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 13:49, 09 Kwi 2016    Temat postu:

No tu u mnie też dzwoni, ale czy mocno czy nie mocno nie wiem Confused

Piszesz tu o czujniku, czy normalnie w zakładzie szlifierskim zmierzą mi taki luz ?? Bo tak w rękach to naprawdę wydaje mi się że jest jakiś minimalny....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 14:04, 09 Kwi 2016    Temat postu:

na pewno na oko nie poznasz czy jest 0.08 czy 0,1 norma jest pewnie do jakies 0.06 ( srednio strzelam bo serwis chyba nic nie podaje )

jak koło 0.1 wskoczy to lipa już i szkoda zakładać.

czy zmierza - nie wiem, najlepiej to wsadzic w wywazarke do wału ( samochodowy warsztat tego na pewno nie ma ) plus dobry czujnik

ja sobie wrzucałem wał w imadło przykładałem czujnik na sztywno i ruszałem korbą góra dół po obudowie imadła jakby ( zeby wykluczyć chropowatosc powierzchni korby ) i koło 0.1 - 0.12 mi pokazywało, no i w rekach waliło.

na nowe korbie nie ma luzu zadnego ( w sensie nic nie słychać)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dioda




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 15:04, 09 Kwi 2016    Temat postu:

henio12323 o co Ci chodziło pisząc to "ruszałem korba góra dol po obudowie imadła jakby (żeby wykluczyć chropowatość powierzchni korby)"?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Sob 15:23, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Co do filmu, to też tak się kurczowo nie trzymaj dzwonienia. Daj kapkę oleju na dolne łożysko i już nie będzie dzwonić. Sam mówiłeś, że je myłeś.
Ja bym się nie zastanawiał i to składał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 19:53, 09 Kwi 2016    Temat postu:

No z olejem nie będzie tak dzwoniło na pewno... ale sprawdza się z wypłukanym tak ??

Nie wiem byłem znów w garażu i sprawdzałem ten luz... Jakiś tam jest, dzwonić też dzwoni.


Nagrałem jeszcze jeden filmik jak "testuje" ręką... Słychać że dzwoni i to dość mocno.

Więc, albo ma dzwonić, albo ma nie dzwonić no albo ma dzwonić, ale nie za bardzo Wink

https://youtu.be/kexme2uPQeA


Nie mam tu nikogo kto to może ogarnąć, chyba zdecyduje się na wymianę tej korby i tyle.

Ma ktoś może jakieś zniżki u olka ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Sob 19:54, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:14, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Zastanów się po prostu jakie koszta będą niższe:
pomiar luzu korbowodu + wiedza poglądowa ile ma jeszcze żywota vs kapitalka po ew. strzale (a mogą jednocześnie walnąć korbowód, tłok, głowica, cylinder i kartery).
A badanie na oko czy ucho to wiesz...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dziku dnia Sob 22:16, 09 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 22:20, 09 Kwi 2016    Temat postu:

No tak tylko u mnie za bardzo nie mam gdzie tego oddać, żeby ktoś na to fachowym okiem rzucił...

Tak jak już pisałem wcześniej jak bylem w serwisie KTM chłopak złapał za korbę podniósł do góry i pukał ręką... po czym stwierdził, że coś brzęczy, ale to było z polowa karteru na wale Smile

Także szlifiernie jakie tu mamy to same samochodowe, więc nie wiem czy ogarną przebicie korby, lub jej pomiar.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:03, 09 Kwi 2016    Temat postu:

Chociażby majster128 z wielu forów, mozna zrobić wysyłkowo - 607198003

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 15:44, 10 Kwi 2016    Temat postu:

dioda - wrzuciłem wał w imadło, scisnąłem żeby sie nie ruszało, korbe ustawiłem w dół, tak zebym mógł ręką docisnąć do imadła do scianki jakiejś, i czujnik przystawiłem od góry. i ruszałem tylko góra dół ( jakbym nie docisnął korby do scianki imadła to bym mógł tez ruszać na boki korbą i by mogł byc pomiar niedokładny )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 8 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin