|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markosz
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 17:32, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No więc postanowiłem zrobić jednak dół na gotowo.
Bedzie nowa korba i łożyska żeby zamknąć temat raz a dobrze
Zastanawiam się teraz nad wyborem korbowodu - hot rods vs prox vs wossner
Rozłupałem też dziś wszystko do końca
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak się patrzylem na to wszystko dookoła i zastanawiałem czy ja to poskładam
Głowicę rozpiąłem, ale jak zwykle nie potrafię ocenić sytuacji.
Zrobiłem jakieś fotki
Ssące
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Wydechowe
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 17:35, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
strasznie zakopcone te zawory
ssące wyglądają juz kiepsko, a wydechy bym tylko lekko dotarł.
co do korby najwiecej osób lata prox i hotrods - bierz co trafisz taniej i bedziesz zadowolony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
seba9121
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:05, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Mi dziś się urwał zawór a luz pomiędzy dźwigienka a talerzykiem w nagorszej sytuacji miał 0.4mm na reszczie jeszcze większy był.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markosz
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 19:17, 10 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Myślałem może, żeby pośmigać na tych zaworach do końca sezonu ale może faktycznie warto wymienić...
Czym doczyścić głowicie z nagaru ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motoandrzey
Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 121
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 6:57, 11 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
markosz napisał: | Bylem właśnie w szlifierni i zmierzyli mi tłok i cylek...
Ogólnie pan stwierdził , ze tłok wygląda dobrze i widać, że niedawno był zmieniany, ale cylinder przydało by się przehonować , bo ktoś tego nie zrobił przy wymianie tłoka.
Zrobił pomiar i tłok ma wymiar 88,94
Wg ich pomiarów luz jest w granicach 0,07-0,08 zależy w którym miejscu cylindra...
Po pomiarach stwierdził też, że można by wymienić tłok bo jest za duży luz, że nowe maja 0.05-0.06
Jednak z tego co wywnioskowałem z serwisówki teraz jest jeszcze w tolerancji....
|
Jak masz 8 setek luzu i chcesz przehonowac cylinder to lepiej wymien tlok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markosz
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 20:00, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Cylindra i tłoka na razie nie będę ruszał. Przejadę ten sezon i zobaczymy jak to będzie wyglądało.
Zastanawiałem się jakiś czas nad korbowodem.
Czytałem trochę i rozważałem hot rodsa i Proxa. Wossner nie jest u nas zbyt popularny, więc jakoś tak go odpuściłem. Chociaż wiem, że do aut robią dobre tłoki. Przekonała mnie do niego jednak osoba która będzie przebijać korbę.... mówiła, że robi dużo tego ale wossner najładniej współpracuje przy centrowaniu. Kozioł też powiedział, że nie mial żadnej skargi na nie więc sie zdecydowałem... Okazało się tez, że i cenę ma najlepszą
Do kompletu będzie cały zestaw uszczelek , zestaw zaworów OEM, łańcuszek rozrządu IWIS, Wszystkie uszczelniacze i łożyska na silnik.
Dostałem od Kozła spis wszystkich łożysk. Przeglądałem forum w poszukiwaniu jakiegoś zestawienia, ale żaden nie był taki dokładny jak ten. Także pozwolę sobie go wkleić dla"potrzebujących"...
Wał - NJ206ECP/C3HVC058 - 2szt
Balanser - TM 16004 C3 - 2szt
Kosz sprzęgła - K 25X29X10 - 2szt
Kickstarter - K 22X26X10 A - 1szt
Zębatka zdawcza - NJ205 - 1szt
Dźwignia zmiany biegów - HK 1412 14X20X12 - 2szt
Wybierak biegów - 61805 C3 - 2szt
Wałek rozrządu - 6201 - 2szt
Łożyska koła zamachowego - K 10X13X16 TN 1szt
Łożysko koła zamachowego - HK 3016 B 1szt
Skrzynia biegów:
6205 C3 NTN - 1szt
6203 JR2 C3 - 1szt
K 22X26X13 TN - 2szt - łożysko dzielone
K 20X26X12 - 1szt - łożysko dzielone
K 22X26X10 DIVIDED - 3szt - łożysko dzielone
Części już jadą, więc mam czas, żeby wszystko poczyścić i przygotować...
Mam nadzieję, że mogę dalej liczyć na wasze wsparcie. Jak mi to odpali i nic nie wybuchnie to będzie sukces
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Nie 10:30, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reddix
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:23, 16 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Życzę Ci powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markosz
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 14:25, 16 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
NIE dziekuje...
Bylem dziś w garage i troch wyczyściłem głowice i tłok... nie jest lśniace ale tylko naftę miałem pod ręką...
przed i po
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zastanawia mnie teraz tylko, czy zakładać nowe zawory i tylko dotrzeć ręcznie ?? Czy nie będzie to taka trochę robota po łebkach bez określenia/poprawy stanu w jakim znajdują się gniazda i prowadnice ??[
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Sob 14:31, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markosz
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 10:22, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dotarły juz wszysstkie graty więc zabieram sie za składanie....
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Korbowód pojechał na przebicie a glowica na sprawdzenie.
Wczoraj dostałem informacje, że wszystkie prowadnice są OK więc zostaną tylko delikatnie przefrezowane przylgnie i wszystko będzie poskładane.
Najgorzej, że podobno bieżnia łożyska na wale od strony sprzęgła tak się trzyma, że nie można jej ruszyć Druga podobno elegancko zeszła...
Ja w tym czasie wszystko poczyścilem i z braku zajecia zmieniłem sobie łozyska na wałku rozrządu oraz założyłem kpl naprawczy pompy wody.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
A tak wygląda na chwile obecną mój sprzęciorrrrr
Już nie mogę się doczekać aż wszystko wróci na miejsce i będę w końcu mógł pośmigać bez stresu, że coś yeebnie.... Jak do tej pory to po zakupie może z kilometr przejechałem haha
[link widoczny dla zalogowanych]
Jutro wywalam wszystkie łożyska z karterów i zakładam nowe... a później tylko czekanie na wał, głowice i lecimy dalej.
Ma ktoś może jakieś praktyczne wskazówki dotyczące składania RFS a ?? Nieraz silniki mają swoje "tajemnice" a nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu, który może wpłynąć na późniejsze funkcjonowanie silnika....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Nie 12:10, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 12:26, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Cześć
Jak już wszystko poskładasz do kupy(silnik w ramie) to po ustawieniu zaworów zmierz sobie odległość dzwigni zaworowych od górnego talerzyka sprężyny,zapisz sobie gdzieś abyś miał odnośnik na przyszłość do ponownej kontroli.Po frezowaniu gniazd na pewno się coś zmieni,miejmy nadzieję że frezer nie będzie się zbyt zagłębiał w materiał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markosz
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 12:45, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Chłopak ktoremu to oddałem wydawał sie znać zaworowe problemy RFS i mówił ze jesli nie bedzie większej potrzeby to tylko zabieli przylgnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 12:54, 24 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
No to raczej nie będzie zbyt głęboko frezował.Ale wymiar po złożeniu i tak sobie sprawdź przyda Ci się w przyszłości do kontroli zużycia głowicy,zaworów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markosz
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 20:50, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Składanie idzie jak krew z nosa, cierpię na chroniczny brak czasu. Wczoraj znalazłem chwilę , aby wywalić łożyska z karterów, 10 min w piekarniku przy 150 stopniach i wypadły praktycznie same. Tylko te od wałka balansera musiałem wydobyć ściągaczem do łożysk wewnętrznych....
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
Jutro mam odebrać wal z nowym korbowodem i głowice z nowymi zaworami.
Mam tylko pytanie odnosnie sprawdzenia luzu osiowego wału. Czy kartery skręcać wszystkimi śrubami, czy tylko tymi w okolicy wału ?? Czy do ustalenia luzu wystarczy włożyć sam wał czy np balanser i inne bebechy też ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 21:17, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
mozesz tylko te przy wale, - wiecej nie zaszkodzi. sam wał wkładasz. warto też rozszlifować w srodku stare bieżnie łożyska - zeby bez wiekszych oporów wchodziły na wał, łatwiej wtedy sobie rozbierać i zmieniac podkładki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leszek Tg
Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnowskie Gory
|
Wysłany: Pon 0:09, 09 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ladnie to wszystko wyglada,co do korby to wossner jak najbardziej wiele razy zakowalem i nigdy nie bylo problemow Prox tez bardzo dobry,do ustawiania luzu osiowego skrec kartery na kilka srubach po przekatnej,wloz sam wal bez skrzyni itd,pamietaj o zalozeniu uszczelki pomiedzy kartery przy pomiarze oraz zaopatrz sie w sciagacz do wewnetrznych bierzni lozysk chyba ze zrobisz tak jak kolega wyzej pisal uzywajac starych biezni do pomiaru.
[img][/img]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|