Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 17:32, 10 Kwi 2016    Temat postu:

No więc postanowiłem zrobić jednak dół na gotowo.

Bedzie nowa korba i łożyska żeby zamknąć temat raz a dobrze

Zastanawiam się teraz nad wyborem korbowodu - hot rods vs prox vs wossner


Rozłupałem też dziś wszystko do końca Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak się patrzylem na to wszystko dookoła i zastanawiałem czy ja to poskładam Laughing


Głowicę rozpiąłem, ale jak zwykle nie potrafię ocenić sytuacji.

Zrobiłem jakieś fotki

Ssące
[link widoczny dla zalogowanych]



[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]






Wydechowe


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 17:35, 10 Kwi 2016    Temat postu:

strasznie zakopcone te zawory

ssące wyglądają juz kiepsko, a wydechy bym tylko lekko dotarł.


co do korby najwiecej osób lata prox i hotrods - bierz co trafisz taniej i bedziesz zadowolony


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba9121




Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:05, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Mi dziś się urwał zawór a luz pomiędzy dźwigienka a talerzykiem w nagorszej sytuacji miał 0.4mm na reszczie jeszcze większy był.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 19:17, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Myślałem może, żeby pośmigać na tych zaworach do końca sezonu ale może faktycznie warto wymienić...

Czym doczyścić głowicie z nagaru ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motoandrzey




Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 121
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:57, 11 Kwi 2016    Temat postu:

markosz napisał:
Bylem właśnie w szlifierni i zmierzyli mi tłok i cylek...


Ogólnie pan stwierdził , ze tłok wygląda dobrze i widać, że niedawno był zmieniany, ale cylinder przydało by się przehonować , bo ktoś tego nie zrobił przy wymianie tłoka.

Zrobił pomiar i tłok ma wymiar 88,94

Wg ich pomiarów luz jest w granicach 0,07-0,08 zależy w którym miejscu cylindra...

Po pomiarach stwierdził też, że można by wymienić tłok bo jest za duży luz, że nowe maja 0.05-0.06

Jednak z tego co wywnioskowałem z serwisówki teraz jest jeszcze w tolerancji....



Jak masz 8 setek luzu i chcesz przehonowac cylinder to lepiej wymien tlok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 20:00, 15 Kwi 2016    Temat postu:

Cylindra i tłoka na razie nie będę ruszał. Przejadę ten sezon i zobaczymy jak to będzie wyglądało.

Zastanawiałem się jakiś czas nad korbowodem.
Czytałem trochę i rozważałem hot rodsa i Proxa. Wossner nie jest u nas zbyt popularny, więc jakoś tak go odpuściłem. Chociaż wiem, że do aut robią dobre tłoki. Przekonała mnie do niego jednak osoba która będzie przebijać korbę.... mówiła, że robi dużo tego ale wossner najładniej współpracuje przy centrowaniu. Kozioł też powiedział, że nie mial żadnej skargi na nie więc sie zdecydowałem... Okazało się tez, że i cenę ma najlepszą Wink


Do kompletu będzie cały zestaw uszczelek , zestaw zaworów OEM, łańcuszek rozrządu IWIS, Wszystkie uszczelniacze i łożyska na silnik.

Dostałem od Kozła spis wszystkich łożysk. Przeglądałem forum w poszukiwaniu jakiegoś zestawienia, ale żaden nie był taki dokładny jak ten. Także pozwolę sobie go wkleić dla"potrzebujących"...

Wał - NJ206ECP/C3HVC058 - 2szt
Balanser - TM 16004 C3 - 2szt
Kosz sprzęgła - K 25X29X10 - 2szt
Kickstarter - K 22X26X10 A - 1szt
Zębatka zdawcza - NJ205 - 1szt
Dźwignia zmiany biegów - HK 1412 14X20X12 - 2szt
Wybierak biegów - 61805 C3 - 2szt
Wałek rozrządu - 6201 - 2szt
Łożyska koła zamachowego - K 10X13X16 TN 1szt
Łożysko koła zamachowego - HK 3016 B 1szt

Skrzynia biegów:


6205 C3 NTN - 1szt
6203 JR2 C3 - 1szt
K 22X26X13 TN - 2szt - łożysko dzielone
K 20X26X12 - 1szt - łożysko dzielone
K 22X26X10 DIVIDED - 3szt - łożysko dzielone

Części już jadą, więc mam czas, żeby wszystko poczyścić i przygotować...

Mam nadzieję, że mogę dalej liczyć na wasze wsparcie. Jak mi to odpali i nic nie wybuchnie to będzie sukces Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Nie 10:30, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Reddix




Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:23, 16 Kwi 2016    Temat postu:

Życzę Ci powodzenia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 14:25, 16 Kwi 2016    Temat postu:

NIE dziekuje... Smile

Bylem dziś w garage i troch wyczyściłem głowice i tłok... nie jest lśniace ale tylko naftę miałem pod ręką...

przed i po Smile

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]




Zastanawia mnie teraz tylko, czy zakładać nowe zawory i tylko dotrzeć ręcznie ?? Czy nie będzie to taka trochę robota po łebkach bez określenia/poprawy stanu w jakim znajdują się gniazda i prowadnice ??[


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Sob 14:31, 16 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 10:22, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Dotarły juz wszysstkie graty więc zabieram sie za składanie....


[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Korbowód pojechał na przebicie a glowica na sprawdzenie.

Wczoraj dostałem informacje, że wszystkie prowadnice są OK więc zostaną tylko delikatnie przefrezowane przylgnie i wszystko będzie poskładane.

Najgorzej, że podobno bieżnia łożyska na wale od strony sprzęgła tak się trzyma, że nie można jej ruszyć Druga podobno elegancko zeszła...

Ja w tym czasie wszystko poczyścilem i z braku zajecia zmieniłem sobie łozyska na wałku rozrządu oraz założyłem kpl naprawczy pompy wody.



[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

A tak wygląda na chwile obecną mój sprzęciorrrrr Smile
Już nie mogę się doczekać aż wszystko wróci na miejsce i będę w końcu mógł pośmigać bez stresu, że coś yeebnie.... Jak do tej pory to po zakupie może z kilometr przejechałem haha Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

Jutro wywalam wszystkie łożyska z karterów i zakładam nowe... a później tylko czekanie na wał, głowice i lecimy dalej.

Ma ktoś może jakieś praktyczne wskazówki dotyczące składania RFS a ?? Nieraz silniki mają swoje "tajemnice" a nie chciałbym popełnić jakiegoś błędu, który może wpłynąć na późniejsze funkcjonowanie silnika....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Nie 12:10, 24 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 12:26, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Cześć

Jak już wszystko poskładasz do kupy(silnik w ramie) to po ustawieniu zaworów zmierz sobie odległość dzwigni zaworowych od górnego talerzyka sprężyny,zapisz sobie gdzieś abyś miał odnośnik na przyszłość do ponownej kontroli.Po frezowaniu gniazd na pewno się coś zmieni,miejmy nadzieję że frezer nie będzie się zbyt zagłębiał w materiał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 12:45, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Chłopak ktoremu to oddałem wydawał sie znać zaworowe problemy RFS i mówił ze jesli nie bedzie większej potrzeby to tylko zabieli przylgnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 12:54, 24 Kwi 2016    Temat postu:

No to raczej nie będzie zbyt głęboko frezował.Ale wymiar po złożeniu i tak sobie sprawdź przyda Ci się w przyszłości do kontroli zużycia głowicy,zaworów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 20:50, 08 Maj 2016    Temat postu:

Składanie idzie jak krew z nosa, cierpię na chroniczny brak czasu. Wczoraj znalazłem chwilę , aby wywalić łożyska z karterów, 10 min w piekarniku przy 150 stopniach i wypadły praktycznie same. Tylko te od wałka balansera musiałem wydobyć ściągaczem do łożysk wewnętrznych....

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Jutro mam odebrać wal z nowym korbowodem i głowice z nowymi zaworami.


Mam tylko pytanie odnosnie sprawdzenia luzu osiowego wału. Czy kartery skręcać wszystkimi śrubami, czy tylko tymi w okolicy wału ?? Czy do ustalenia luzu wystarczy włożyć sam wał czy np balanser i inne bebechy też ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:17, 08 Maj 2016    Temat postu:

mozesz tylko te przy wale, - wiecej nie zaszkodzi. sam wał wkładasz. warto też rozszlifować w srodku stare bieżnie łożyska - zeby bez wiekszych oporów wchodziły na wał, łatwiej wtedy sobie rozbierać i zmieniac podkładki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leszek Tg




Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnowskie Gory

PostWysłany: Pon 0:09, 09 Maj 2016    Temat postu:

Ladnie to wszystko wyglada,co do korby to wossner jak najbardziej wiele razy zakowalem i nigdy nie bylo problemow Prox tez bardzo dobry,do ustawiania luzu osiowego skrec kartery na kilka srubach po przekatnej,wloz sam wal bez skrzyni itd,pamietaj o zalozeniu uszczelki pomiedzy kartery przy pomiarze oraz zaopatrz sie w sciagacz do wewnetrznych bierzni lozysk chyba ze zrobisz tak jak kolega wyzej pisal uzywajac starych biezni do pomiaru.

[img][/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 9 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin