Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 18:35, 11 Maj 2016    Temat postu:

Dopiero dziś udało mi sie załatwić czujnik zegarowy do pomiaru luzu osiowego.

Zamocowałem kartery w imadle i heja... Po pomiarze wyszło mi 0.22mm luzu na uszczelce dokręconej na 6Nm. Jeśli dobrze rozumuje to co podaje manual mam tego luzu za mało a po skręceniu karterów tak jak podają na 10Nm będzie jeszcze troche mniej.

Nie mam niestety jeszcze zakupionych podkładek, bo człek od wału mówił, że bedzie jak było... no ale mniejsza z tym.

Teraz siedzi podkładka 0.30mm więc jeśli ją wywale a dam 0.20mm bedzie około 0.32mm luzu ??? Manual podaje 0.25-0.35mm.... Czy dobrze kombinuje ???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Śro 22:12, 11 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motoandrzey




Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 121
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:25, 11 Maj 2016    Temat postu:

Witam, dawałeś wał do tego człowieka, którego poleciłem Ci przez telefon ? (Szczecin)
Masz statyw do tego czujnika zegarowego? Przy takim sposobie pomiaru łatwo o błędy rzędu kilku setek.

pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 4:35, 12 Maj 2016    Temat postu:

Oddałem w końcu gdzie indziej... robiłem głowice też, więc wysłałem wszystko w jedno miejsce.... Robił to mechanik ktory zajmuje się na co dzień zawodnikami żużlowymi w Gorzowie Wlkp.

Potwierdza to tylko to iż zawsze trzeba sprawdzić ten luz po wymianie łożysk, bo nawet różnice w wymiarach samej bierzni mogą być, wszystko jest ściągane zakładane więc wydaje mi sie, że ciężko uzyskać taki sam wymiar.

Czujnik mam na statywie a kartery w imadle więc wszystko sztywno zamocowane. Błędu pomiarowego raczej nie było. Czujnik sprawdziłem sobie z ciekawości na listkach szczelinomierza i pokazywał OK.

Chodzi mi teraz o dobór podkładek czy dobrze to wykombinowałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motoandrzey




Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 121
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:44, 12 Maj 2016    Temat postu:

Od jakiego rocznika masz manual ? U mnie było 0,1-0,2 podane

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 8:23, 12 Maj 2016    Temat postu:

Pobierałem ze strony Krista

[link widoczny dla zalogowanych] pozycja nr 32 Wink Podane jest że do roczników 2000-2007 ale na tytule samego już manuala jest 2005.

Mój rocznik to 2004



Compensating the axial clearance of the crankshaft

– Insert the crankshaft into the right casing half and apply the casing

gasket.

– Mount and tighten the casing bolts in the region of the crankcase.

– Mount the dial gauge holder on the engine casing and measure the

crankshaft's axial clearance.

Axial clearance: 0.25 - 0.35 mm

– If the value measured does not correspond to the desired value,

correct the axial clearance.

– For this purpose, dismantle the crankshaft and use the special tool

to pull the inner ring on the side of the ignition off the crankshaft.

Now, add or remove compensating washers.

NOTE: If the axial clearance is too large, you have to add compensating

washers. If axial clearance is too small, you have to remove

compensating washers. These compensating washers may be added only

on the ignition side.

Z tego co teraz popatrzyłem, to taki luz jak podajesz czyli 0.1-0.2mm jest w manualu dla rocznika 2003 ale nie ma tam znów exc 400.


EDIT:

Trochę to w sumie nie logiczne tak jak na to patrzę....

Mamy dwa manuale jeden dla roczników 2000-2007 gdzie luz jest podany 0.25-0,35 dla modeli 250/400/450/525 a tak naprawdę w pliku jest napisane ,że to do rocznika 2005
[link widoczny dla zalogowanych]


Drugi dla rocznika 2003 i modeli 250/450/525 gdzie luz podany jest 0.1-0.2 a plik po otwarciu pokazuje modele 250-525 bez rozgraniczenia rocznikowego....
[link widoczny dla zalogowanych]

Więc jak to w końcu mam być ??

Wg tego co było u mnie w moto, to w takim razie wersja nr dwa by pasowała bo mam luz około 0.22 na nie do końca dokręconej uszczelce....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Czw 16:22, 12 Maj 2016, w całości zmieniany 10 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:28, 24 Maj 2016    Temat postu:

Po konsultacji z Majster128 zostawiłem luz taki jak miałem....

Składam powoli ta moją padlinkę dalej , mierząc wszystko wg serwisówki, czyszcząc i dmuchając co tylko możliwe.

Jak do tej pory nic nie wykazuje śladów zużycia.

Tak sobie myślę, że gdyby nie ten stary tłok to będzie całkiem nowy silnik Smile Tłok jednak był w dobrym stanie więc go na razie nie wymieniałem.

Wał z nowym korbowodem
[link widoczny dla zalogowanych]


Głowica z nowym kpl zaworów, sprężynek, talerzyków i uszczelniaczy po dotarciu i lekkim liźnięciu gniazd. Prowadnice nie kwalifikowały się do wymiany.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Kartery z nowymi łożyskami
[link widoczny dla zalogowanych]

Dzisiaj poskładałem połówki do kupy założyłem kilka "trybików" i złożyłem pompy oleju.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Jutro znów przerwa, bo brak czasu Sad

Jedno co mogę powiedzieć to, że jeśli ktoś już kilka razy rozbierał te silniki to na prawdę robią się proste w nawet tak kompleksowej obsłudze i taka operacja przy dobrym sprężeniu sie trwa 2 dni a nie jak u mnie 2 miesiące hahhaaa...

Także każdemu kto nie ma dwóch lewych rąk polecam robić sobie samemu.
Oczywiście bez pomocy forum sprawa już nieco się komplikuję Wink

Gdyby ktoś miał jakieś praktyczne wskazówki do wykorzystania podczas składania to smiało śmiało nie krępować się. Każda pomoc/podpowiedź na wagę złota Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Śro 4:30, 25 Maj 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 8:33, 25 Maj 2016    Temat postu:

Im nowszy model tym większy luz ponieważ te małe luzy były powodami padania łożysk.
W husabergu jest dokładnie to samo tylko tam w każdym roczniku zmieniały się luz. Im nowszy tym luz był większy.
Ja zastosowałbym ten większy.
Jak luz będzie duży to nic wielkiego się nie stanie ale jak będzie za mały to już po kilku godzinach mogą paść Ci łożyska.

Taki silnik można rozłożyć i złożyć w jeden wieczór. Szybkość tej operacji zależy w głównej mierze od ilości porządnych i fachowych narzędzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:33, 26 Maj 2016    Temat postu:

gowica miała jakis odchył? była planowana??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 11:50, 26 Maj 2016    Temat postu:

Kiedy pisałem z Majster128 powiedział, że nie ma wielkiej różnicy czy dam 0.2 czy 0.3 luzu ale dobrze jeśli będzie większy niź 0.15. U mnie wyszło 0.2 więc myślę, że powinno być OK. Hacker gdyby ktoś podał mi wcześniej tą wiedzę tak jak ty teraz o tym luzie, to zrobił bym nawet te 0.35 no ale nie wiedziałem....

Co do głowicy to była planowana... zdjęte zostało 0.08, było opisane tylko się rozmazało...

Chłopak który mi to robił powiedział , że taki odchyłek mógł powstać podczas odkręcania głowicy... Niestety robiłem to pierwszy raz i nie odkręcałem śrub etapami, tylko od razu poluzowałem jedną całkowicie i tak dalej. Teraz już człowiek będzie o tą wiedze mądrzejszy Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Czw 12:54, 26 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Strona 10 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin