Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 20:39, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Blade nie blade... coś tam czasem sobie grzebię, co mogę sam zrobić robię. Zarówno przy aucie jak i moto. Tragedii nie ma, dwóch lewych rąk nie mam. A ten pierwszy raz zawsze musi kiedyś być. Na pewno będę potrzebował pomocy w kwestii określenia czy wszystko jest OK czy nie, bo tego niestety wiedzieć nie mogę skoro to pierwszy raz Smile

Dziś trochę porozkręcałem.

Zwaliłem pokrywę sprzęgła i całe zdemontowałem. Pomierzyłem wszystko i zarówno tarczki jak i przekładki mają idealne wymiary jak powinny mieć. Poza tym sprzęgło wygląda jak nowe.

Tylko pierwsza i ostatnia metalowa przekładka była lekko przytarta/porysowana. Nie wiem czy to normalne czy nie...



[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Po zdjęciu kosza nic nie widać wszystko całe, łożyska pod koszem całe. Zębatki wszystkie całe.


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Odkręciłem też pokrywę magneta i tam też czysto a przynajmniej na razie, bo czekam na ściągacz.

No i na dziś to byłoby tyle, bo mnie ciemność w garaży złapała a jak już wspominałem niestety brak prądu :/

Mam pytanie odnośnie łańcuszka rozrządu. Czy dam rade wybić jakoś jeden pin np wybijakiem cienkim ?? Jakieś patenty w przypadki braku beż zakówarki ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Pon 20:42, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
helmex




Dołączył: 26 Wrz 2015
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:58, 04 Kwi 2016    Temat postu:

ja nzawsze piłuje dwa nity, i rozbijam łancuch. potem nowa spinka za 14.50 i z głowy Smile pamiętaj ze nakretka na wale od strony sprzęgła ma lewy gwint Wink tarczki będą zawsze porysowane bo leża na aluminium... taki o wymysł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:01, 04 Kwi 2016    Temat postu:

brakuje jednego łozyska igielkowego na wałku (tam gdzie kosz sprzegłowy), co do wybijania pinu z ogniwa to sobie daruj, chyba ze pozniej łozyska na wałku rozrządu bedziesz wymienial

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 21:06, 04 Kwi 2016    Temat postu:

Łożyska na koszu były dwa, jedno zostało na walku a drugie w środku kosza...

Czyli lepiej nie wybijać... a czy przy wyciskaniu też trzeba spiłować najpierw bolce ??

Kurde nie lubię jak nie mam potrzebnych gratów i to mi robotę bloguje Evil or Very Mad Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Pon 21:09, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:12, 04 Kwi 2016    Temat postu:

ja mam rozkuwarke ale przed wyciskaniem bolców szlifuje wystajace bolce na równo z płytką

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:03, 04 Kwi 2016    Temat postu:

rozkuc mozna jak kolwiek, mozesz nawet jak pawciak mówi rozszlifować i praktycznie samo wyjdzie, albo uciąć kątówką Razz i tak warto dac nową zapinke. którą bedziesz musiał juz zakuć - ale zaklepać też mozna aby to dobrze solidnie zrobić, no i nie jest łatwo zaklepać bo ciezko zaprzeć o cos z drugiej strony zeby zebatki nie pogiąć itp Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 16:24, 05 Kwi 2016    Temat postu:

No więc sprawy mają sie następująco....

Wywaliłem dziś silnik z ramy.

Zwaliłem głowice i cyliinder.... No i jest tak jak mówiłem. Rozebrać rozbiorę, złożyć też dam pewnie radę, ale postawić jakiejkolwiek diagnozy czy to dobre czy nie niestety nie potrafię...

Cylinder wg mnie wygląda OK na dole widać ślady honowania ale tam pewnie tłok nie szaleje więc nie wytarł. Na reszcie cylindra też są widoczne ślady po honowaniu ale już nie tak wyraźne. Próbowałem robić jakieś fotki ale nie wiem czy będzie to widać...

Progu żadnego nie wyczuwam. Są tylko delikatne ryski których nie czuć pod paznokciem.

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Na tłoku są zarysowania z jednej strony jest więcej z drugiej praktycznie tylko widać wytarcie tej czarnej warstwy. Zarysowania wyczuwalne pod paznokciem. Zrobiłem tez zdjęcie numeracji tłoka...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]

Co wy na to Panowie ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sai




Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:03, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Nie stąd się wzięły te kawałki metalu. Musisz szukać dalej (rozpołowić silnik).
Jak masz cylinder i tłok na wierzchu to średnicówka i mikrometr w dłoń i pomierz je wg manuala.
Na oko to wiesz..
Widzę że masz tłok selekcji C wiec tym bardziej pomierz to.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sai dnia Wto 17:05, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 17:03, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Cylinder wygląda średnio, więc średnicówka prawdę powie. Na tłoku jest nagaru od cholery, więc warto przy okazji remontu sprawdzić głowicę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:55, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Przemyj łożysko stopy korbowodu w benzynie, najlepiej psikadłem od płynu do okien (jak nie masz nic innego). Jeśli korbowód ma pionowe luzy, to obstawiam własnie to łożysko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 18:45, 05 Kwi 2016    Temat postu:

ee cylek nie najgorszy, na 95% to do dalszej eksploatacji sie nadaje. cylinder ma jeszcze wyraźne slady honowania. jak u siebie sciągałem to miałem lustro na tłoku i cylindrze a było w poblizu maksymalnego zuzycia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sorek




Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:56, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Kasiora od handlarza doszła ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewertas




Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piła

PostWysłany: Wto 21:28, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Trochę ciekawa sprawa, 153 h i selekcja C?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:49, 05 Kwi 2016    Temat postu:

Dzięki, za wszystkie informacje i porady. Sam po prostu bym nie wiedział co i jak oceniać. To mój pierwszy silnik Wink

Chociaż na odległość to i tak nie to samo. Szkoda, że nie znam nikogo ogarniętego właśnie w mechanice to mógłby trochę wyjaśnić. Tak to tylko fora zostają, ale dobrze, że i to mam Smile

Cytat:
Jak masz cylinder i tłok na wierzchu to średnicówka i mikrometr w dłoń i pomierz je wg manuala.
Na oko to wiesz..
Widzę że masz tłok selekcji C wiec tym bardziej pomierz to

No i właśnie kolejny raz brak narzędzi... do pomierzenia tego.... Chyba będę musiał gdzieś to oddać, żeby mi sprawdzili...
Cylinder w rzeczywistości wygląda lepiej, na zdjęciach wszystko się świeci od oleju.

Cytat:
Trochę ciekawa sprawa, 153 h i selekcja C?

No właśnie też o tym pomyślałem... czy to możliwe ??

Cytat:
Przemyj łożysko stopy korbowodu w benzynie, najlepiej psikałem od płynu do okien (jak nie masz nic innego). Jeśli korbowód ma pionowe luzy, to obstawiam właśnie to łożysko.

Silnika jeszcze nie rozpołowiłem. Ściągacz magneta nie dotarł.
Ruszałem korbowodem i nie ma wyczuwalnych luzów pionowych na korbie. Tylko na boki.

Tutaj nawet mam filmik, bo nie wiedziałem czy tak ma być Wink
https://youtu.be/xN-LS7CTv1M

Cytat:
Na tłoku jest nagaru od cholery, więc warto przy okazji remontu sprawdzić głowicę

Dwa zdjęcia głowicy, ale to i tak nic nie powie. W czwartek może ją rozepnę. Czy na ten czas wykonać można testa z naftą ??


[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Do czwartku mam przerwę, bo muszę odrobić trochę czasu z żoną a nie od razu po robocie do garażu biegać Smile

Cytat:
Kasiora od handlarza doszła ?

Tak $$ jest już na koncie, więc tyle dobrego. Teraz właśnie się zastanawiam jaki kierunek działania obrać, jak już będę mial wszystko rozebrane i sprawdzone.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Wto 21:51, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:58, 05 Kwi 2016    Temat postu:

zawory ssące na oko konczą swój zywot.

wydechy jeszcze polatają.

150 godzin to taki tłok fabryczny sie dopiero dociera Very Happy mój miał przynajmniej z 200 jak kupiłem moto a nigdy nie był rozbierany, przynajmniej z setke zrobiłem i wtedy grama oleju nie brał i miescił sie w luzach. na pewno jakis czas było smigane bez licznika.

generalnei duzo sie nie ma co przejmować, bo znaleźć moto sprzed 2007 roku z przebiegiem 150 motogodzin, to tak jak znaleźć samochód 15 letni z przebiegiem ponizej 200 tysięcy.... są ale tylko na papierze ;P wazne zeby był zdrowy ogółem. ten cylinder wygląda bardzo dobrze tłok też, w ostatecznosci mozna troche poprawic honowanie. no i oczywscie pomierzyc

jeden pomiar jaki mozesz zrobic to wrzucic sam pierscien, pchnąć tłokiem o jakies 1-2 cm od górnej krawędzi, i zmierzyc szczeline - serwisówka jasno określa te wartości.

z drugiej strony określa dla oryginalnego tłoka, tutaj cisnieniowy tak samo, a olejowego w ten sposób raczej nie sprawdzisz


a co do pomiarów - wiem że nardzedzi nie masz, ale moim zdaniem nie bardzo sie opłaca zakup sprzetu do mierzenia jak masz jeden motocykl i bys mierzył to raz na nawet kilka sezonów ;P dobre urzędzenia tanie nie są. a z wiekiem też ich stan sie nie poprawia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 6 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin