Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 20:01, 29 Mar 2016    Temat postu: Duże kawałki metalu przy wymianie oleju - co to może być !?

Panowie proszę o pomoc

Pacjent KTM EXC400 2004. Moto kupiłem tydzień temu. Sprowadzony.

Przebieg na liczniku 153Mth 5987km. Moto ogólnie widać zadbane nic nie połamane, rama w stanie bdb nie powycierana. Plastiki i okleina w bdb ale widać że używana więc nie był oklejany i picowany do sprzedarzy.


Przy zakupie lekko klepały zawory. Po sprawdzeniu w żaden zawór nie wchodził listek 0.1mm .

Po regulacji silnik chodzi cichutko. Słychać tylko szum łańcuszka. Na napinaczu 3 ząbki do końca.

Luzy ustawione na 0.1mm. Między dźwigienka a talerzykiem ponad 0.4mm

Sprzęt pali od kopa i strzała rozrusznikiem, nie ważne czy ciepły czy zimny.

Wszystko byłoby pięknie ale... Zabrałem się za wymianę oleju iii....

Na śrubie spustowej były malutkie typowe opiłki, olej nie był jakoś strasznie styrany.

Wywaliłem filtry i zabrałem się za siteczka. Wykręciłem długie z boku i było czyste. Więc zadowolony.

Wykręcam małe od spodu a tu opiłki już całkiem sporych rozmiarów więc ciśnienie skoczyło. Kulminacja nastąpiła gdy zlewałem stary olej z wiaderka.

Na zdjeciach widać co zastałem w oleju. Największe kawałki maja około 3-4mm.

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Co to może być ??

Czy przy takim uszczerbku na zdrowiu silnik mógłby normalnie pracować ?? Bo to mnie zastanawia.

Czy może to jakieś stare pozostałości albo jakieś łożysko się posypało...

Ogólnie jestem lekko załamany a z drugiej strony na prawdę moto po regulacji zaworów pracuje bardzo ładnie. Jechałem nim przed zakupem i kila kołek wokoło garażu jeszcze przed wymianą oleju i też nic się nie działo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Wto 20:27, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:33, 29 Mar 2016    Temat postu:

wydaje mi sie ze to którys z trybów rozrusznika... sciagnij pokrywe sprzegła to sie dowiesz na 100%, ewentualnie jeszcze mozesz wyciagnac rozrusznik i zobaczyc przez to okienko w jakim stanie jest tryb bezposredni rozrusznika...ale jak chcesz dalej kozystac z rozrusznika to i tak trzeba bedzie sciagnac dekiel i to wymienic, oczywiscie zakładajac ze to ktorys z tych trybików...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Wto 20:53, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:04, 29 Mar 2016    Temat postu:

To raczej i tak byłaby optymistyczna informacja z tym rozrusznikiem.

A opcja bardziej hard, to czy mogą to być części tłoka pierścieni czy zaworów ??

Jutro zwalę pokrywę. Czy po położeniu moto i odkręceniu pokrywy poleje się dużo oleju ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Wto 21:07, 29 Mar 2016    Temat postu:

Mi to troszkę wygląda na resztki koszyka z łożyska, ale przy takich wielkich łupkach to rozbierałbym silnik od razu do ustalenia przyczyny. Jak kupiłem lc4 to też znalazłem w oleju troszeczkę opiłków, rozebrałem silnik w panice, a okazało się że to resztki po wymianie łożyska pod koszem sprzęgłowym, które już ktoś wymienił bez połowienia silnika. Jednak lepiej wyłożyć te kilkaset zł na uszczelki niż kilka tysięcy na nowe kartery, skrzynię, cylinder, pompę oleju itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:10, 29 Mar 2016    Temat postu:

na pewno to nie zawory Very Happy zmiez wszystkie te kawalki na długosc i mi napisz ile maja mm i czy wszystkie maja mnie jwiecej tyle samo???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 21:12, 29 Mar 2016    Temat postu:

napewno nic z tłoka czy rozrządu bo już dawno moto by padło, albo coś z rozrzusznika może ze sprzęgła, po takiej akcji sprawdz pompę oleju bo jak poszedł syf to mógł ją trochę skatować. jak dasz moto na bok to bedzie ok , tylko zablokuj odmę bonolej pójdzie w gaźnik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:15, 29 Mar 2016    Temat postu:

To opcja też prawdopodobna, bo sam sprzedający twierdził, że nawet kosza sprzęgłowego nie słychać. I faktycznie jak sprzęgło wciskam to cisza jak i przed wciśnięciem.... Może było robione ??

Sam raczej nie dam rady rozebrać rozbiorę złożyć tez powinienem dać radę Wink

Kwestia tylko naprowadzenia co jak i gdzie, bo w temacie zielony jestem. . Raczej chciałbym robić sam i nie ze względu na oszczędności, ale dla samego siebie no raczej nikt nie zrobi tak jak sam sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:19, 29 Mar 2016    Temat postu:

zmierzyłem tryb rozrusznika ma 7mm jesli te długie kawałki maja wiecej jak 7mm to mozesz wykluczyc tryb Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:24, 29 Mar 2016    Temat postu:

7mm w którą stronę po obwodzie czy średnicy ??

Te 3 kawałki ułożone tak przypadkowo obok siebie maja na pewno 1cm długości. Szerokość około 1.2mm. Grubość może 1mm

Nie są prostokątne. Z jednej strony płaskie z drugiej jakby stożek.

Mówię teraz tak z pamięci bo tą sieczkę w garażu zostawiłem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Wto 21:27, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:27, 29 Mar 2016    Temat postu:

jak maja niektóre po 1 cm no to na pewno nie sa to kawałki trybów rozrusznika... Tak sie zastanawiam jak by to były jakies odłamik ze strony sprzegła to by je wyłapał długi filtr siatkowy a nie krótki....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawciak12 dnia Wto 21:30, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:30, 29 Mar 2016    Temat postu:

Nie nie, te największe mają max 4-5mm. Ogólnie te 3 szt razem na zdjęciu maja około 1cm.

W garażu też studiowałem schemat zasilania i filtrów oleju, ale nie za bardzo wiedziałem właśnie co i jak by wyłapywało.

Długi był praktycznie czysty.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Wto 21:33, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rejdzik




Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hawick / UK

PostWysłany: Wto 21:34, 29 Mar 2016    Temat postu:

Nie są to może resztki jakiegoś segera ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:47, 29 Mar 2016    Temat postu:

Raczej patrząc po kształcie mogę to akurat chyba wykluczyć.

KristofSX napisał:
.... jak dasz moto na bok to bedzie ok , tylko zablokuj odmę bonolej pójdzie w gaźnik


Tak siedzę i się zastanawiam właśnie jak to możliwe skoro u mnie odpowietrzenie skrzyni wisi sobie luzem.... Powinno to być gdzieś w gaźnik wpięte ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Wto 21:54, 29 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 22:07, 29 Mar 2016    Temat postu:

zdejmuj pokrywe pewnie sie duzo okaże wtedy i nie bedzie wróżenia z fusów


co do odmy - fabrycznie idzie tam pod cylindrem do gaźnika ( po prawej stronie, z tyłu gaźnika jest dokręcane takie mocowanie i na nie sie zakłada airboxa i jest wejscie do odmy

takie rozwiązanie jest spoko bo jest czysto, silnik oddycha czystym powietrzem

a wada - jak sie wywalisz i moto pójdzie d ogóry nogami to sie olej moze przelać do airboxa i potem kopcisz jak parowóz ;D

dlatego niektórzy wywalają odmy gdzies luzem, niby lepiej bo nie zassie oleju - ale moze sie woda dostać łatwiej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:24, 29 Mar 2016    Temat postu:

Dzięki za wszelkie porady. Jutro po robocie zwalę pokrywę. Mam nadzieję, że coś wyjdzie albo raczej nie wyjdzie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 1 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin