|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 18:53, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
co ty za głupoty gadasz niby czemu cylindra sie nie honuje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:57, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
gówno prawda na nicasil nie ma sensu odejdzie zaraz.za stary cylinder na to, wiem to po sobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:15, 12 Paź 2012 Temat postu: Re: tłoczek |
|
|
Exc napisał: | Nicasilu się nie honuje, chyba, że masz Czeski czy jakiś tam czyli chrom techniczny ) Jak chcesz mieć Nicasil to wysyłaj cylek do renowacji do Angli koszt koło 1200zł. Co do tłoka to tak jak koledzy mówili zła mieszanka, za dużo powietrza, za mało paliwo, więc gaźnik do regulacji jak nie chcesz następnego tłoka zajechać. |
o kurna a głupki w fabryce czy to ktm czy yamahy czy nawet chińskiego kingwajaja honuja nowe cylindry, widzielm cylindry od tych angielskich speców i tez były shonowane...
tak dla jasnosci nie wazne czy masz w cylindrze nikasil, tuleje, chrom, nikiel, czy ceramike to w 99% sa one honowane.
Co do "czeskiego nikasilu" czyli chromu to ze w motocyklach sie on nie sprawdza to nie znaczy ze to zła technologia, bo nie które silniki maja własnie chromowana albo niklowana gładz cylindra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Pią 19:33, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
NiaSil - to powłoka wykonana z niklu zawierającego rozproszone ziarna węglika krzemu SiC. Jako część robocza cylindrów silników spalinowych skutecznie wyparła stosowane na ówczesne czasy konstrukcje złożone(tuleja + korpus) cylindrów. Powodem tego, wbrew panującego poglądu o zdecydowanie wyższych walorach użytkowych „nicasilu” były i są w dalszym ciągu względy ekonomiczne. Przy wysoko seryjnych produkcjach cylindrów stosowanie tych powłok niejako „nokautuje” tradycyjną tuleję cylindra, do której wykonania niezbędnych jest kilkanaście złożonych procesów technologicznych. Proporcja czasochłonności wykonania standardowej tulei cylindra w stosunku do pokrycia go Nicasilem wynosi 1:12, czyli bardzo upraszczając-podczas produkcji jednego cylindra z tuleją można wyprodukować 12 pokrytych powłoką. W tym miejscu wypada nadmienić, że skład powłok od momentu ich wdrożenia nie uległ znacznym ulepszeniom/dostrzec można jedynie rozwój w technikach ich osadzania [galwanotechniczna, implantacja jonowa, natryskiwanie cieplne, pokrywanie chemiczne] / czy modyfikacjom jakich dokonano na przełomie lat 90. w technologii materiałów kompozytowych. Zapotrzebowanie na materiały o nowych lub ulepszonych właściwościach, doprowadziło do badań i rozwoju technologii ich wytwarzania. Właściwości, skład, struktura, których wypadkową jest NIEZAWODNOŚĆ !!! z powodzeniem pozwala wykorzystywać je do wszelakich zastosowań w technice motoryzacyjnej przy produkcji wysokowydajnych jednostek, a zatem i przy regeneracjach m.in. cylindrów silników spalinowych. Zastosowanie w miejsce zużytej powłoki NiCaSil wkładki (tulei)- z odpowiedniego materiału gwarantuje 100% niezawodność takiej naprawy czego niestety nie może gwarantować ponowne pokrycie zużytego cylindra nową powłoką „nicasilową”, a tym bardziej powłoką chromową/często oferowaną jako powłoka nicasilowa !!!. Osadzenie „NiCaSil-u” daje bezsprzecznie 100% gwarancję jakości, jedynie w przypadku pokrywania nim jednolitego pod względem struktury materiału (stopu AL.). Dotyczy to tylko i wyłącznie cylindrów nowych a więc na etapie produkcji, w których nie zachodziły żadne procesy termo-chemiczne związane z pracą silnika. Cylinder używany jego właściwości na skutek pracy ulega szeregu przemianom, często dyskwalifikującym go z możliwości ponownego pokrycia warstwą „nicasilu”. Jego struktura szczególnie w okolicach kanału wydechowego(wylot spalin), czyli w miejscu gdzie stop aluminium na skutek działania wysokich temperatur diametralnie zmienia swe właściwości względem innych jego obszarów traci zdolność „przyswajania-przyczepności” powłoki NISi. Zjawisko to jest nieodwracalne! Pokrycie tego obszaru powłoką daje przeważnie efekt jedynie wizualny. Cylinder taki, po kilku godzinach eksploatacji zatraca swą funkcjonalność często wywołując uszkodzenia pozostałych podzespołów silnika.
W tym miejscu przed użytkownikiem pojawia się pytanie: posiadam zużyty cylinder- co w takiej sytuacji robić?
Otóż odpowiedzi są trzy:
- nabyć nowy cylinder
- zlecić nałożenie nowej powłoki NiCaSil , lecz po uprzednim roztoczeniu/usunięciu niejednorodnej warstwy bazowej stopu AL. która uległa przemianom/ czyli zwiększenie średnicy cylindra a za tym pojemności skokowej silnika zastosować tłok z szeregu nad wymiarowych „Big bore”+1mm +1,5 itp./tylko w tym celu są produkowane nadwymiar bez dodatkowych grup selekcyjnych/- Jest to jedyna dająca jakąś nadzieję skuteczności procedura osadzenia ponownej powłoki w używanym cylindrze !!! /czy opłacalna?/
-zlecić nam regenerację-przebudowę cylindra z zastosowaniem wkładki stopowej umożliwiającej zastosowanie tłoków w chronologii od nominału//sel.ABCD/oraz po dłuższym czasie eksploatacji dostępnych renomowanych tłoków nadwymiarowych +1mm,1,5mm
Czyli w sumie kilkaset motogodzin bezawaryjnej pracy Twojego silnika.
WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:57, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
jak dobrze pamietam tekst skopiowany ze stronki nicasil.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:44, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
yhm no ale nie ważne
ważne, że przedstawia o co w tym chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jankes2
Gość
|
Wysłany: Sob 2:37, 10 Maj 2014 Temat postu: cylinder |
|
|
witam potrzebuje jakis adres do niklowania cylindra
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|