Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Enduro dla dziewczyny - seta w 2t czy cwiara w 4t?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Yamer6




Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Śląskie

PostWysłany: Nie 20:44, 27 Mar 2016    Temat postu: Enduro dla dziewczyny - seta w 2t czy cwiara w 4t?

Siema. Moja dziwczyna postanowila przylaczyc się do jazdy enduro. Na poczatek kupilismy starą 125 exc. Jednak po dzisiejszej jezdzi nie wiem czy to dobry pomysl. Jak sądzicie czy 4t bedzie lepszy na początek? Ja jezdzie 2t 250 i zawsze jak wsiadam na slabszego czterotakta to mam wrazenie ze to jezdzi samo?stad wychodze z zalozenia ze byloby jej latwiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 21:08, 27 Mar 2016    Temat postu:

i lepiej i gorzej

2T jest zdecydowanie lepszy bo 1) jest duzo lzeszy w prowadzeniu, mniej sie trzeba nasiłować zeby zmienic kierunek jazdy czy sie podeprzeć jak cos pójdzie nie tak 2) ma słaby dół - zwłaszcza stara 125tka idzie dopiero gdzie sie wydaje że juz tłok ma wyjsc wydechem ;D to dopiero sie otwiera zawór i costam zaczyna jechać. a ten cały dolny zakres jest bardzo przyjemny do nauki - bo nie jest zrywny.

swoja drogą - moja kolezanka tez kupiła exc 125, ale testowała w międzyczasie lc2 ktma, i mówi że lc2 jej sie wydawał mocniejszy - a to dlatego że lc2 rzeczywiscie ciągnie z dołu dobrze ale potem juz nie przyspiesza spektakularnie, jej exc z dołu jest słaby, ale jak sie wkreci to idzie jak trzeba.


zaleta 4T z kolei to płynność, z dołu do góry idzie tak samo, wiec nie zaskoczy mocą, jest wygodniejszy do takich przelotów

ale generalnie jak sobie nie radzi z exc 125 to z exc-f250 tak samo byłby problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:49, 27 Mar 2016    Temat postu:

Zawsze można jeszcze się pobawić tym zaworem wydechowym i wyregulować go tak żeby lepiej dołem szedł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pon 22:45, 28 Mar 2016    Temat postu:

Nie wiem ile dziewczyna ma wzrostu ale... CRF150

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
widghet




Dołączył: 13 Gru 2015
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:29, 30 Mar 2016    Temat postu:

Moja dziewczyna kupiła w lutym sx 85 na dużych kołach z 2009. Motorek wydaje się być idealny do nauki jazdy. Jest to jej pierwszy motocykl w życiu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spidi




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 20:00, 30 Mar 2016    Temat postu:

Moim zdaniem do enduro, na pierwsze kroki dla laski 250 4T byłoby lepszym wyborem.
Moze i CIT cięższe ale to nie MX gdzie masz non stop skoki i zakręty, na których niska masa i łatwe prowadzenie są kluczowe. W tym konkretnym wypadku 4T jeździłoby się łatwiej bo wybacza braki w technice i ułatwia życie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:03, 30 Mar 2016    Temat postu:

Freeride jest idealny dla dziewczyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 21:22, 30 Mar 2016    Temat postu:

ale w enduro wg mnie 250tka cięzsza jest jeszcze gorsza. w MX jak sie moto rozpędzi to idzie jak po szynach, fakt ciezej zmienic kierunek jazdy ale nie trzeba sie podpierac itp. a w enduro, kawałek górki - i jak laska nie ma za duzo sił to moto ją przygniecie. - wady i zalety ;P

a co do freeride to sie zgodze, fajna maszyna, niskie siodło, nisko srodek ciezkosci, nawet 350tka spoko sie nadaje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 21:22, 30 Mar 2016    Temat postu:

Tak jak pisałem - wszystko zależy ile ona ma wzrostu.



[img]https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xpl1/v/t1.0-9/12715583_588819747938215_1754849277203489247_n.jpg?oh=003267a5eefd5ff2e4cf804d9ccc045f&oe=578A657B[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 22:02, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 12:23, 31 Mar 2016    Temat postu:

oo pamietam ją z winowa.

jedna wazna rzecz, 2T łatwiej odpalić Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ronin53




Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice Husaberg fe 570

PostWysłany: Nie 17:49, 12 Lis 2017    Temat postu:

Podłącze się do tematu.
Ma ktoś podobne doświadczenia bo córka mi się pali się do enduro i chcę jej coś kupić.
Dziewczyna ma 16 lat, 50kg, 175 cm wzrostu i dosyć wysportowana. Nigdy wcześniej niczym nie jeździła.
Zastanawiam się nad 4T 250 bo lepszy do przelotów i wydaje mi się łagodniejszy w oddawaniu mocy, ale 2T 125 było by chyba łatwiejsze i lżejsze.
Może freeride byłby dobry, chociaż kolega miał i jakieś takie ciulate mi się to wydawało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 18:46, 12 Lis 2017    Temat postu:

znajomy niedawno kupił freeride 350 dla córki, mniej więcej podobny wiek i daje radę. całkiem fajne moto.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 19:03, 12 Lis 2017    Temat postu:

i freeride dobry, i 125 i 250 4T Very Happy

najfajniej jakby sie sama czyms mogła przejechac i oceniła co bardziej leży
2T najłatwiej podnieśc, i ogarnąć, jak sie wkręci to idzie.... ale jak sie zapnie wyzszy bieg, to nawet jak sie nie ma opanowania w wyczulonej pracy gazem, to moto nie wyrwie nagle w nieoczekiwanym kierunku - we freeride gdzie charakterystyka bardziej trialowa juz trzeba uwazać na gaz- a to juz zalezy jak dziewczyna jest ogarnięta w tym. freeride do jazdy swietny tez w sumie, niski, wąski, i dosyc lekki zwłaszcza wersja w 2T. 250tka duża w 4T fakt faktem sporo wybacza - bo wystarczy puscic gaz a moto samo hamuje, najbardziej liniowo oddaje moc, ale juz jest troche cięzszy i większy wiec nie bedzie tak łatwo ogarnąć siłowo może - chociaz znowu to są takie troche niuanse, bo ogarnać to nie ogarnie np 450tki, a z tych 3 wymienionych to moze byc odrobinka lepiej lub gorzej


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ronin53




Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gliwice Husaberg fe 570

PostWysłany: Pon 16:23, 13 Lis 2017    Temat postu:

henio12323, bardzo fajnie to podsumowałeś.
Dla mnie jako ojca piorytet to bezpieczeństwo, a później wygoda, łatwość itd.
4T wydaje mi się z racji hamowania silnikiem i bardziej liniowego oddawania mocy bardziej bezpieczne. Też tak jak pisałeś wydaje mi się że dużo wybacza, chociaż patrzę na 250 z perspektywy 450.
W 2T 125 trochę obawiam się tego zero-jedynkowego gazu na wyższych obrotach, ale praktycznie nie mam doświadczenia z 2 T


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:57, 13 Lis 2017    Temat postu:

zalezy jeszcze jakie roczniki obstawiasz - te nowoczesne chodza bardzo fajnie,jeszcze co do freeride to on nie ma typowo crossowej charakterystyki, ma duzo momentu i raczej woli iśc wolnymi obrotami - czy to 4T czy 2T. taka trialowa charakterystyka, to jest nawet niezłe w nauce

chociaz mam kolezanke której znam "kariere" i najpierw miała klx 250 - po pół roku był za słaby - ale to zalezy d tego do czego sprzetm a być, bo do popyrkania po lesie lepszego nie ma Razz potem potem był exc 200 - moto fajne ale jak juz sie chce atakować pionowe sciany to trzeba umieć iść ogniem - dlatego potem jak sie przesiadła na 250 w 2T podjazdy same wychodziły - ale w mało kontrolowany sposób Razz teraz sie przesiadła na moto pokroju freeride w 2T i jedzie kazdy podjazd przy czym dosyc niexle kontroluje co sie dzieje z motocyklem - a to ważne... chociaz tu też doswiadczenie robi swoje.

wiec mi jednoznacznie tez by ciezko było stwierdzić że ten lub tamten konkretnie. kazdy ma coś w sobie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin