|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czlowiekwidmo
Dołączył: 23 Sty 2013
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:03, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
NOM SPORO KASKI 120 Z Ł ZA DWA LITRY Z PRZESYŁKA\ OBY BYŁO WARTO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Śro 13:35, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Odkopię temat, a mianowicie u mnie sytuacja jest tego rodzaju, że moto po odpalaeniu na ssaniu ładnie powiedzcmy pracuje ale jak zrzuce ssanie czyli obroty spadną strasznie słysze jak mi szumi i napiernicza rozrząd i to mnie składnia do myśli czy warto i czy zminić oryginalny hydrauliczny napinacz na manualny.
Dodatkowo w weekend zmiana oleju wypada więc może będzie ciszej.
Wypatrzyłem na alledrogo taki napinacz
[link widoczny dla zalogowanych]
Widać że to samoróba na wzór djh.
Myślę czy warto ją kupić, czy spróbować samemu takie cudo wytoczyć.
Aaaa i najważniejsze pytanie które się wszędzie przewija: jak mocno napiąć takim manualnym napinaczem rozrząd.
Z filmu dużo wniosków nie wyciągnąłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mumek426
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kobyla górka
|
Wysłany: Śro 14:12, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
ja montowałem ten napinacz od tego kolesia,i tak to samoróbka ale powiem że dobrze wykonana tak że z montażem i użytkowaniem nie było problemu.i prawdopodobnie znowu od niego kupię taki bo zmieniłem moto,a co do napięcia to nie wiem czy dobrze to robiłem ale poluzowałem a potem powoli naciągałem aż do momentu aż będzie sztywny z lekkim ugięciem,nie wiem czy dobrze to robię więc sam chciałbym info jak to zrobić prawidłowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 15:34, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
4tSTUNT napisał: |
Aaaa i najważniejsze pytanie które się wszędzie przewija: jak mocno napiąć takim manualnym napinaczem rozrząd.
Z filmu dużo wniosków nie wyciągnąłem |
naciągamy niedużo, jak wkręcasz śrubę to będzie czuć kiedy jest opór (czyli stopka dochodzi do ślizgu) i od tego momentu to z pół obrotu. ja ostatnio dociągnąłem za mocno i zrezało trochę ślizg tak że trzeba było wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Śro 15:52, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
polecam sprzedającego z aukcji Allegro, to mój serdeczny kolega, jeździmy razem na moto.
Zadzwoń do niego, wytłumaczy Ci dokładnie co i jak zrobić krok po kroku, również używam napinacza od niego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Śro 19:19, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Generalnie są dwie zasady napinania manualnych napinaczy.
Po pierwsze regulacje przeprowadzać na napiętym łańcuchu po przeciwnej stronie napinacza a po drugie nie za mocno.
Łańcuch jest napięty kiedy wciśnięte są zawory. Jak jest jeden wałek rozrządu to obojętnie które (wydechowe lub ssące), a jak dwa wałki, to kombinować tak, aby łańcuch pomiędzy kołami rozrządu też był napięty.
Obracając wałem, łatwo wyczuć kiedy śruba regulacyjna wkręca się najdalej i najłatwiej, co jest jednoznaczne z faktem, że łańcuch po stronie napinacza jest wtedy najlużniejszy. Lużniejszy już nie będzie, więc wtedy praktycznie wystaczy skasować tylko luz między śrubą a ślizgiem. Można np. wtedy dopchnąć slizg jednym palcem do łańcucha i dokręcić lekko śrubę w to położenie, wtedy nic się nie napnie za mocno.
Najlepiej pokrywę głowicy zdjąć i pomacać wszystko na koniec paluchem, bo to w motocyklach enduro czy crosówkach nie dużo roboty.
Dla bardziej doświadczonych i odważnych, wystarczy bez żadnego rozbierania, po prostu wykręcić napinacz hydrauliczny, wkręcić manualny, dokręcić trochę mocniej śrubę regulacyjną do wyczuwalnego końca napięcia łańcucha, uruchomić silnik, trochę, pomalutku, cofnąć i badzo bardzo lekko pomagając śrubie, sama się pomału wkręci tyle ile trzeba - zupełnie analogicznie jak się automatycznie napina łańcuch w rfs pod naciskiem sprężynki.
Łatwo to wyczuć, kręcąc śrubą tam i z powrotem o pół obrotu, ale trzeba uważać aby nie zluzować zbyt mocno i aby nie przeskoczył rozrząd na uruchomionym silniku!
Ten sposób regulacji w silnikach sportów (jakieś cbr'ki itp.), gdzie fabrycznie montowany jest napinacz ręczny jest normalną sprawą.
Napinacz hydrauliczne w ktmach, niestety nawet nowe, nie działają długo i problem wróci na pewno. Napinacze mechaniczne rozwiązują ten problem raz na zawsze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ciernik dnia Czw 6:37, 02 Cze 2016, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
husa66
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw 15:40, 28 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Co wy macie z tymi katami . Mialem dwa katy i w żadnym nie mialem problemy z tym napinaczem. Zakładaj dorobiony i jak polecisz w teren to myśl sobie czy dobrze go napiołeś. A potem koła zajechane itp. Jak widzę te patenty to juz bym go nie kupił. Najlepsze jest jak trzeba remontować silniki i potem sie zastanawiam ca za pała to zrobiła. Teraz wymieniam wał w ćwiartce ,boże ustrzeż te silniki od tych paproków. Gwinty pozrywane, każda śróba i innej parafi a w środku spotykam spawane kartery. A sie cieszę że nie kupuje tu motocykli w Polsce. Pozdrawiam i robić druciarstwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 16:41, 28 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie kiedyś padł ale w 6cio czy 7mio letnim moto. .
Wymieniłem na nowy OEM i święty spokój. Po rozmowie z kilkoma specami mającymi naprawdę spore pojęcie, wysłuchaniu ich argumentów, nie założyłbym manualnego. Poprawianie fabryki w tym temacie to śliski temat ale każdy robi jak uważa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:05, 28 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Oryginalne napinacze są nie do końca dobrze zaprojektowane stąd te awarię. Wpływ na usterkę ma kilka czynników, m.in. stan samego napinacza, stan pomp oleju, rodzaj oleju na jakim jeździmy i filtr oleju. Z racji że oryginalny napinacz nie ma zapadek zapobiegających cofaniu się tłoka napinającego każdy spadek ciśnienia w układzie prowadzi do luzowania się łańcucha. Kiedy pompy oleju są słabe, ciśnienie w układzie spada i napinacz może się odzywać. Pieniący się olej to samo. Słaby filtr oleju również obniża ciśnienie. To wszystko wpływa na pracę napinacza. Oczywiście same napinacze również się zużywają.
W silnikach jednowałkowych ryzyko przeskoczenia łańcucha jest mniejsze, za to w dwuwałkowcach bardzo często.
Tuningowe napinacze eliminują wszystkie te problemy. Nie jest to rzeźba w gównie tylko poprawienie fabryki. Mechaniczne są upierdliwe gdyż wymagają co jakiś czas ingerencji w celu napięcia łańcucha. Najlepsze są mechaniczne bezobsługowe, mają sprężynkę w środku która sama napina.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kprlsn
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 10:06, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
moze w wielu przypadkach to klekotanie jest spowodowane zuzytym rozciagnietym lancuszkiem? co ile mh wymienic lancuch? ja na swoim mam 80mh i czasami klepie na niskich obrotach,raz klepie raz nie ale na 10 razy 7 klepie filtr org olej xado 10w60 i tez powaznie mysle o napinaczu manualnym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 10:15, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
i jak ci sie na tym xado lata ? mi po wlaniu od razu sprzęgło poszło na smietnik ;/
to ze czasem klepie czasem nie własnie zalezy od oleju - czasami po chwili "zaciągnie" oleju i napnie, a czasami od razu zassie ładnie i napina. łancuszek 100 godzin spoko wytrzyma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kprlsn
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 10:21, 08 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
wczesniej smigalem na ipon 10w50 zaczol mi czesciec cykac wiec naczytwaszy sie o xado i org filtrach zalalem xado i org filtr i jest to samo co na iponie i hf z tym ze skrzynia feee biegi ciezej wchodza i sprzedlo delikatnie cignie na wolnych obrotach,na iponie jak mi zgasl to sprzeglo i odpalilem na biegu a na xado nie odpale bo jedzie takze wrazam do ipone katana moze jeszcze sproboje 10w60 no pewnie kupie manualny napinacz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 7:37, 09 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
kprlsn napisał: | wczesniej smigalem na ipon 10w50 zaczol mi czesciec cykac wiec naczytwaszy sie o xado i org filtrach zalalem xado i org filtr i jest to samo co na iponie i hf z tym ze skrzynia feee biegi ciezej wchodza i sprzedlo delikatnie cignie na wolnych obrotach,na iponie jak mi zgasl to sprzeglo i odpalilem na biegu a na xado nie odpale bo jedzie takze wrazam do ipone katana moze jeszcze sproboje 10w60 no pewnie kupie manualny napinacz |
Kup manualny i zapomnisz o napinaczu, cykaniu itp
Nie wiem jak w dwuwalkowych 250kach ale w exc 400 -530 łańcuch rozrządu po 100mth nie wykazuje zużycia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 18:51, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Witam
Mój hydrauliczny napinacz chodzi mniej więcej tak jak na filmiku.
Jest ok, czy do śmietnika i powineien że tak powiem bez zacięć chodzić?
YUTUBE
watch?v=ImzyQNIawxs
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 23:13, 15 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Anonymous napisał: | Witam
Mój hydrauliczny napinacz chodzi mniej więcej tak jak na filmiku.
Jest ok, czy do śmietnika i powineien że tak powiem bez zacięć chodzić?
YUTUBE
watch?v=ImzyQNIawxs |
Chodzi normalnie. Te zacięcia, jak to określiłeś, to zapadki.
Do montażu napinacza hudraulicznego należy stosować odpowiednią procedurę montażu. Jest opisana w instrukcji.
Napinacz wymieniasz jak zaczyna klepać. Najczęściej zaraz po uruchomieniu silnika, przez kilka sekund - to pierwsze objawy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|