|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Świeżak
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:34, 31 Maj 2016 Temat postu: exc 125 |
|
|
Witam. Na wakacje planuje kupić w końcu upragnionego ktma. Będzie służył do jazdy enduro a jak nabiorę umiejętności to może jakieś amatorskie zawody (kiedyś tam...). Padło na ktm exc 125. Mam 22 lata, 173 cm wzrostu i 60kg. Doświadczenie- kilka motocykli szosowych, w terenie dawno temu dt 80, jakieś simsony i takie pierdziawki. Moje pytanie:
1.Czy wybrałem dobry model KTMa na swoje potrzeby i doświadczenie (a raczej jego brak )?
2.Czy przy moim wzroście nie będzie za duży?
Niestety mniejszego hard enduro nie ma :/ myślałem o sx85 ale chyba nie nadaje się do enduro a poza tym trochę dziwnie, żeby dorosły facet takim motorkiem dla dzieci jeździł (oczywiście nie chodzi mi o to, że za słaby). Na moto mam około 15 tys i zdaje sobie sprawę z kosztów eksploatacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:11, 31 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
1) kazdy moto w pewnym sensie ma sens. dobra jest i 450tka i 125tka -tylko tu i tu jest inna jazda
2) bedzie jak kazdy, mozna sie pobawic obnizyc kanape, itp itd. cairoli ( mistrz swiata MX jest kilka cm nizszy od cieie i jakos nie narzeka )
85 jest dla dzieci
ogólnie 125tka jak dla mnie ( kogos kto powiedzmy ze wie jak sie jeździ ) to moto dobre do technicznych spraw gdzie liczy sie waga, moze jakies superenduro, gaz mozna prawie zablokować i bawic sie tylko techniką, a w tej pojemnosci i wadze wystarczy łokiec unieść wyzej niz drugi i moto juz skręca ;P
jak masz zamiar latac po lesie i przelotach pomyslał bym minimum nad 200tką, bo 12ttke szybko zarzniesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Wto 21:14, 31 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Przy twojej wadzę 125 będzie spoko i pewnie nie będzie Ci mocy brakować, chyba że od razu będziesz po pionowych podjazdach jeździł ewentualnie 200 bo to taka sama rama
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:35, 31 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem exc 125 w podobnym wieku kupiłem co Ty. Na tym motorze się nauczysz dobrze jeździć żaden moto nie uczy pokory i opanowania jak wściekła seta 2t. Przed 125 2t miałem 300 4T i był to mój pierwszy moto i na tym moto tylko nauczyłem się złych nawyków. Po 125 2T kupiłem exc 200 i mogę powiedzieć, że na tym moto też się duży nauczysz trochę łatwiej się nim jeździ bo już nie trzeba go trzymać na obrotach jak 125.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Świeżak
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:43, 31 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
O 250 albo 450 nawet nie myślę bo to za mocne na początek. Ta 200 fajna ale 125 bym mógł na kategorię B jeździć a A2 mi się nie chce robić bo za 2 lata zrobię A. Chcę, żeby moto było jak najlżejsze i chcę się nauczyć techniki a nie tylko full gaz na prostej więc myślę, że czym słabsze moto tym więcej się nauczę. Mówicie, że 125t do szybszych przelotów po polach, lasach, do podjazdów, jazdy po błocie się nie nadaje? 200 też jest taka poręczna jak 125? Chyba po prostu będę szukał 125 i 200 i to co znajdę w dobrym stanie dosyć blisko to kupię. A co do wysokości. Oprócz kanapy można trochę obniżyć tak, żeby nie stracić na właściwościach jezdnych?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Świeżak dnia Wto 21:48, 31 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:47, 31 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Waga 200 a 125 jest taka sama. 200 różni się tylko cylindrem ma inny tłok. 125 spokojnie się nadaję do tego co piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 6:39, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Inaczej niż kanapą to tylko ingerencja w zawieszenie. Wpuszczanie lag w półki najłatwiej, ale zepsuje Ci się wtedy geometria.
Nie przejmuj się tym, że będzie wysoki. Mam podobny wzrost i swoją setą nawet po mieście jeżdżę tylko do ziemi dosięgam jedną nogą
A do przelotów się nie nadaje, bo trzeba piłować na wysokich obrotach na wysokim biegu i czuć, że sprzęt nie przepada za tym. No i na "trasie" robi się wir w zbiorniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 7:55, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
ewentuyalnie mozna cwiczyc trialowe techniki jazdy ;D wtedy praktycznie sie podpierać nie będziesz musiał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Świeżak
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:16, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Dziękuje za pomoc. Jeszcze takie pytanie: W które roczniki najlepiej celować? Oczywiście wiadomo, że czym młodszy tym lepszy ale chodzi mi o to czy w którymś roku była jakaś duża zmiana (słyszałem, że między 2007 a 2008 dużo pozmieniali?).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 10:49, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
masz 04/05 przejscie ramy, i 07/08 drugie przejscie ramy, kolejne jest 11/12 ale silniki kosmicznych zmian nie dostały, zawsze co rok/dwa jakies kosmetyczne zmiany. co po kilku latach miało jednak spore rzutowanie, ale nie ma przepaści miedzy rocznikiem a rocznikiem - no chya ze mowa o tych ramach, bo jednak 2007 nie prowadzi sie jak 2008 a 2008 nie jak 2012
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Świeżak
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:04, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
OK czyli będę szukał od 2008 do 2011. Dziękuje wszystkim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rejdzik
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hawick / UK
|
Wysłany: Śro 16:57, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Jestem tego wzrostu co Ty. Wpuściłem lagi w półki około 1cm. W butach dosięgam ziemi tylko czubkami. Nie przeszkadza to w niczym. Jak się zatrzymasz to lekki przechył na bok i już trzymasz nogę na ziemi.
Mam 200 chyba coś koło 2004 roku z dyfuzorem FMF Gnarly. Dla mnie to i tak za dużo, a jedzie pięknie od samego dołu.
Jeździłem na 125 też, to racja - da się nauczyć jeździć małymi 2t. Po przesiadce na 200 umiejętności okazały się niepotrzebne. Teraz tylko manetka, bez sprzęgła. Osobiście gdybym miał wybierać - szukałbym 250 też z Gnarlakiem, ale co nie znaczy, że do enduro 200 jest "słaba".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomir
Dołączył: 03 Gru 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: Śro 17:04, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Mam 180 cm i dobrze się czuje na exc125 , ale ja jestem totalny amator. Najlepiej się przejechać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grot
Gość
|
Wysłany: Czw 20:11, 02 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Miesiąc temu odebrałem nowe EXC 125 i jestem zachwycony.
Na niskich obrotach rzeczywiście glowy nie urywa ale jedzie bez najmniejszych problemow za to jak wskoczysz wyżej jest mega.
Mocy mi nigdy nie brakuje a ta poręczność i lekkość jak na rowerze.
Czasem muszę pojechać kilkanaście km asfaltem i jesli nie chcesz lecieć wiecej niż 90-100 km/h to sprzęt wcale sie nie meczy.
Podsumowując - dla mnie bomba!
Na koniec dodam: 183 cm, 83 kg, jestem początkujący.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
delta6583
Dołączył: 24 Mar 2015
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:24, 02 Cze 2016 Temat postu: ... |
|
|
Jak najbardziej exc 125 to fajny i mocny motorek (posiadam exc 125)
Też mam 173 cm wzrostu i z jazdą nie mam problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|