Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 125 regulacja gaźnika i zawieszenia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 23:00, 19 Lis 2011    Temat postu: EXC 125 regulacja gaźnika i zawieszenia

Witam, zrobiłem dzisiaj sobie wypad na tor i spotkałem 2 facetów na 250 hondzie i 125sx pytałem się o rady do regulacji zawieszenia i gaźnika.
Powiedział że gdzieś w necie(a dokładniej na forach) są jakieś tabele według których można wyregulować gaźnik do powietrza, wysokości itp i tu pytanie czy słyszeliście coś o tym? Tak samo z zawieszeniem, że też są jakieś tabele.
Szukałem w necie coś o regulacji gaźnika to jedyne co sie dowiedziałem to:
"oddaj do serwisu" ; p
Chodzi mi dokładniej o te tabele bo np wiem że muszę nasączyć filtr olejem by mniej powietrza przez niego przechodziło ale o tych tabelach nic nigdy nie słyszałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:06, 19 Lis 2011    Temat postu:

te tabele to sciema. nigdy nie ustawisz gaźnik pod jakies tabele. chyba ze mega dokładne biorące pod uwage kilkanascie zmiennych. ustawiasz wyjsciowe dane wg serwisówki a od nich dodajesz korekte od siebie. ja to w 2T robie tak ustawiam jak mówi serwis. rozgrzewam moto. gaz odkręcam do konca na luzie, i kręce srubką od składu, tak aż zacznią obroty rosnąc, a potem nagle zaczną przerywac ( tak jakby odcinka) i jak zaczną przerywac to wracam minimalnie srubka. i tak jest dobrze ustawiony gaźnik i łatwo to zrobic. z tym że silnik troche dostaje ;D ale jak to sie szybko zrobi to nic mu nie bedzie Very Happy
co do zawieszenia w SXie na tor ustawiasz raz i mozna ganiac prawie na kazdym torze, z kolei w EXC pod kazdy tor, pod kazdy teren trzeba ustawiac inaczej, przynajmniej dla mnie. spora róznica jest w kilku kliknięciach chociazby,. po prostu musisz wiedziec za co kazda srubka odpowiada, i najlepiej wbijasz na tor, robisz kółko i ostawiasz potem jakas srubka całkiem w skrają pozycje i jedziesz i czujesz jak bardzo to sie zmieniło, i jak sie zmieniło Very Happy czy lepiej odbija, czy słabiej itp. jak obczaisz co do czego. wystrczy że zrobisz kółko i cały moto sobie dostroisz za 1-2 razem przynajmniej ja tak mam Very Happy wystarczy ze wjade na tor zrobie 2 skoki, przestawie co trzeba i zazwyczaj juz wiecej z niego nie wydusze Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 23:21, 19 Lis 2011    Temat postu:

Z gaźnikiem dobry pomysł ale nie słyszałem nigdy jak te 125 chodzą poprawnie wiec może być problem bo np dzisiaj jadać po lesie kręciłem śrubą mieszanki w jedna i w drugą i obroty takie same śrubę to mam prawie na maxa dokręconą a pali tak samo jak w połowie wykręcona. Zastanawiam się też czy za wczesne lub zbyt późne zamykanie zaworu przez pływaki w żaden sposób nie wpłynie na to. Z zawieszeniem też mogą być problemy bo 2gi raz w terenie jeździłem i to moje pierwsze motor więc nie mam wyczucia i nie wiem czy bd czół różnice :p no nic zobaczymy jutro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 23:28, 19 Lis 2011    Temat postu:

no własnie o to chodzi żeby czuć róznice, mam kumpla i cos tam mu podkręce, i mówie żeby sie przejechał i wraca i mówi że jest idealnie, ja siadam i czuje że tył nie jest "dopasowany" do przodu, wiec znów podkręcam i znów jeszcze lepiej mu sie jeździ, kto wie co i jak, to wyczuje kiedy jeszcze mozna cos podregulowac a kiedy nic juz nie da. wystarczy sie po prostu bawic srubkami i podczas latania wychwycic efekt jaki kręcenie daje ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 11:21, 20 Lis 2011    Temat postu:

są tabele w serwisówce, ale w ~10letnim moto to nie ma nawet co tego czytać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin