|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachurski12
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Wto 22:15, 08 Sie 2017 Temat postu: EXC 200 2005r szybkie kupno/awaria/remont prośba o pomoc |
|
|
Witam wszystkich jestem nowy
2 miesiące temu przyszedł czas na pierwszego enduraka - kolega dał na 1h exc 300 2010 rok i już wiedziałem że ma być to exc. Padło na 2t żeby większość rzeczy remontować samemu
Szybko poszukałem w okolicy co do kupienia, ponieważ dwóch znajomych już kupiło ( exc 200 , yz 125 )
Moj wybór padł na zmęczonego życiem KTMa EXC 200 2005 rok. Właściciel nie wiedział nic o remontach itp
Ktm miał b. mocno rozszczelniony wydech, do wymiany tarcza klocki łożyska przód, wymieniłem filtry oleje itp - wszystko zrobiłem na dniach i jazda w teren.
Ktmem zrobiłem całe 9 mth - w silniku zaczeło coś głośno stukać
Stukanie na wolnych obrotach, w połowie obrotów ustawało, na górnych obrotach silnik jakby miał wybuchnąc.
Po konsultacji z mechanikiem i poczytaniu paru postów na forum stwierdzam, że zdejme górę silnika, obczaje tłok cylinder i korbowód ( moim zdaniem on huczy )
Zdejmuję dziś głowicę - lekki nagar i UWAGA brak uszczelki pod głowicą !
Zdejmuję cylek i moim oczom ukazuje sie okopcony tłok.
Zdejmuję tłok i łapie za korbowód, lewo/prawo wyczuwalny luz, góra/dół brak ! ( myślałem że będzie mocno telepotał )
Mam zamiar zrobić generalkę tzn tłok/korbowód/łożyska i ew zrobić sprzęgło bo mam wrażenie że delikatnie slizga.
Proszę serdecznie o podpowiedz :
Czy tłok napewno jest do wymiany ?
Czy cylinder ma nicasil ? ( próbowałem dojrzeć tuleje ale nie udało mi się to )
I najważniejsze, czy zostawić korbowód w spokoju skoro nie ma żadnego luzu góra/dół ? Dodam że stuki z silnika naprawdę wskazywały na korbę.
Ktmem mam zamiar polatać 1/2 pełne sezony aby nauczyć się endurowania
Dziękuję za cierpliwość i liczę na podpowiedzi
przepraszam za linki - nie umiałem inaczej wstawić
Niestety muszę zrobić 3 posty aby opublikować zdjęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 22:22, 08 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
hej, nie jestem expertem od 2T ale się wypowiem
jak masz polatać 1-2 sezony to zrób silnik porządnie (korba,tłok - cylek do sprawdzenia/zmierzenia, do tego sprawdzenie stanu skrzyni + sprzęgła)
zrobisz raz i będziesz się cieszył bezproblemową jazdą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachurski12
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Wto 22:28, 08 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedz, - czy masz jakiś dobry serwis gdzie zawiozę wał do wymiany korby i łożysk ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Wto 22:29, 08 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, jak już takie cyrki przy cylindrze to ciekawe co w środku się dzieję, wyciągaj silnik i na stół. Nowe łożyska, uszczelki, simeringi i lecisz z tematem. Cylinder daj do pomierzenia do kogoś ogarniętego, on ci powie wszystko na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Wto 22:31, 08 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Witaj kolego z Garwolina. Jak masz zamiar trochę pojeździć to lepiej taki remont zrobić, przynajmniej profilaktycznie tłok wymienić. Mam identycznego exc i o kosztach mogę Ci trochę powiedzieć jak jesteś zainteresowany, u mnie była generalka.
Dobry serwis masz w Celestynowie - Lobo Moto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Przym dnia Wto 22:32, 08 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 6:33, 09 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
czy masz nicasil - kto to wie oddaj do kogos kto sie zna i tak do pomiarów musisz dać to Ci powie.
czy to że korbą poruszałeś swiadczy ze jest dobra - nie mamy pojęcia, ja tego nie widze to wróżył nie bede. ale tak jak koledzy pisali - chcesz pewne moto na dłużej to od razu wymien
nie ma uszczelki pod głowica - dziwne jakby była tam idą oringi
co do okopconego tłoka - norma, jak ktoś róznym stylem jeździł ( raz wolniej raz szybciej ) albo/i miał kiepsko wyregulowany gaźnik to taki tłok bedzie słabo wygląda od góry po kilkunastu godzinach ;D
najwazniejsze to ustalic stuki - ciezko strzelać co to moze byc, moze jakies łozysko, moze jednak korba. moze cos w zaworze wydechowym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachurski12
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Śro 7:53, 09 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dziękuje Wam za odpowiedzi. Wczoraj kolega dał na 30min pojeździć exc 200 rok starszy od mojego i poprostu inne moto, wszystko chodzi cacy. Okazuje się ze kupiłem za 7! Tys minę do remontu ehh...jaki to człowiek głupi jest. Czy polecacie oddać dół silnika do lobo moto Celestynów na generalny serwis ?? Dołu silnika niestety sam nie zrobię. Pozdawiam !
Edit : moto kosztowało 7tys, wsadziłem 1tys na łożyska kół przód tył, tarcze,klocki, filtr powietrza, manetki i klamki i wszelkie smary/oleje. Także mam już 8 tys i remont 3tys wyjdzie napewno, jeden z najdroższych exc 200 2005 i to bez papierów jeszcze
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stachurski12 dnia Śro 8:15, 09 Sie 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Śro 10:32, 09 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
To nie jest źle bo u mnie moto 10k a remont 5k
Dostałeś odpowiedź na priv...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 11:01, 09 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
jak chcesz taniej czesci pisz na PW cos moge pozałatwiac z rabatami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Śro 16:31, 09 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Co ty wiesz o wydatkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachurski12
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Śro 17:19, 09 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Zdaje sobie sprawę o co chodzi ze te moje 5k na remont to pikus, No ale zaznaczam ze to moj pierwszy endurak gdzie będę jeździł raz na tydzień wiec nie są to byle jakie pieniądze zdecydowałem się na remont w lobo moto mam do nich bardzo blisko i myśle ze zrobią mi to dobrze. Robił ktoś u nich moto ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 17:52, 09 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
niektórzy to by chcieli tak często jeździc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przym
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin (Mazowieckie)
|
Wysłany: Śro 20:14, 09 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
W lobo nasi sie serwisuja, ja zawieszenie u nich robiłem całe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yahoo
Dołączył: 02 Maj 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: PO
|
Wysłany: Pią 8:31, 11 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Robiłem dopiero co kapitalkę takiego 200exc, z roku 2004. Od góry do dołu. Wjechały wszystkie nowe łożyska, wszystkie nowe uszczelniacze, nowy tłok i korba, uszczelki itd. Częściowo OEMy, częściowo zamienniki. Wyszło - za części i usługi z nimi związane - w okolicach 2 tys pln na gotowo, z tym, że robiłem sam. To nie jest trudne, o ile masz serwisówkę, cierpliwość, porządne narzędzia i potrafisz się nimi posługiwać. Oczywiście takie rzeczy jak zmiana korby (140pln) i przehonowanie cylindra (120 pln) zlecałem, ale całą resztę możesz zrobić sam. Wykaz potrzebnych części mogę udostępnić
Resztę koledzy powiedzieli.
Po pierwsze: jedyny obiektywny sposób na ustalenie czy cokolwiek jest do wymiany - to przeprowadzenie pomiarów. Inaczej to szklana kula i wróżenie z fusów. Ale na moje jak stuka w funkcji obrotów silnika, niezależnie od biegu i prędkości, to układ wał-cylinder-tłok.
Po drugie - uszczelki pod głowicą w tym silniku to oringi. Innej nie ma.
Po trzecie: cylinder powinien być - fabrycznie - na nikasilu. Czy ten nikasil nadal tam jest to inna sprawa. Ale jak ktoś wstawił tuleję, to powinno być widać.
Reasumując, ja bym robił kapitalkę, dla świętego spokoju.
pozdrówki
yahoo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stachurski12
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Garwolin
|
Wysłany: Pią 8:50, 11 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za rzeczową odpowiedz
Wymiana korby, rozpołowienie i ponowne złożenie i wycentrowanie wału kosztuje tylko 140 zł ?
Za chwilę wstawie zdjęcia mojego cylindra, może ktoś dojrzy tam jakieś ostatki nicasilu
Zdecydowałem się na full remont, na szczęście w kacie zawieszenie jest luksus, więc czeka mnie tylko zrobienie silnika góra/dół i pojeżdze nim 2 sezony. - mam nadzieję że po dużym remoncie ominie mnie pozniej podczas jazdy kilka niespodzianek większych.
Remont dołu będzie robiony w lobo moto celestynów - ja sam niestety tego nie zrobię.
A w tym czasie rozbiorę cały pds, koła, piasty i wszystko wyczyszczę.
Wstawiam foty, widać nicasil czy to tuleja ? ( przepraszam za linki )
Pozdrawiam !
[link widoczny dla zalogowanych] tłok
[link widoczny dla zalogowanych] sciana cylindra
[link widoczny dla zalogowanych] sciana cylindra 2
[link widoczny dla zalogowanych] całość
edit :
Przeglądam allegro i dochodze do wniosku że grubo przepłaciłem za moto, 7,5k + full remont 4-5k w zależności czy nowy nicasil będzie, a można kupić 250 2t w cenie 11-12k ...masakra [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez stachurski12 dnia Pią 12:49, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|