|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kordzik
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:47, 22 Lip 2019 Temat postu: EXC 200 2007 problem z pracą na wolnych obrotach |
|
|
Cześć
Mam problem z EXC 200 2007. Z wyłączonymi światłami motocykl pracuje w miarę równo na wolnych jak włączę światło mijania zaczyna chodzić nieregularnie i się trząść. Światło też miga. Tak samo jak włączę kierunek który miga nieregularnie i powoduje nierówną pracę moto. Jeśli natomiast włączę kierunek + światło na raz motocykl chodzi coraz gorzej i gaśnie po chwili. Po dodaniu gazu mankamenty znikają oprócz tego że czasem się dławi i wolno schodzi z obrotów. Do tego wszystkiego miałem problem ze spalaniem stukowym ale już w miarę opanowany.
Nie wiem teraz gdzie szukać usterki. Z tego co widzę po schematach regulator napięcia wpływa tylko na oświetlenie więc nie powiniem powodować nierównej pracy moto. CDI natomiast zarządza jedynie zapłonem więc nie powiniennem mieć problemów z migającym oświetleniem chyba że oba urządzenia padły. Pozostaje jeszcze stojan i wirnik które wpływają w sumie na całe zasilania. W pierwszej kolejności pewnie wymienił bym cały generator jednak nie chcę tego robić w ciemno gdyż ceny części są bardzo wysokie. Dlatego też proszę o pomoc może ktoś zetknął się z podobnym problemem.
dzięki i pozdrawiam
Kordzik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:03, 22 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
swiatła sa na pradzie zmiennym, i ciekawy temat, ale tak moze byc ze włączenie swiateł daje wiekszy opór na całym zasilaniu ( alternator) to norma ale jeszcze nie spotkałem żeby opór był na tyle duzy zeby dało sie to odczuć w pracy silnika, wiec to raczej nie to, inna opcja cos źle jest z instalacją i przy okazji włączenia swiateł cos moze zwierać, kiedys widziałem takie przypadki jak np przewody były gdzies przegrzane i na jednych swiatłach moto gasł bo akurat sie zwierało wyłączanie zapłonu do masy ale żeby nierówno chodził to też trudno sobie wybrazic takie uszkodzenie. a moze po prostu masz kiepsko wyregulowany gaźnik ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kordzik
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:30, 23 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Cześć
Dzięki za poradę. Póki co pomierzę oporność na uzwojeniach stojana aby sprawdzić czy to nie generator (najdroższa rzecz). Posprawdzam czy wszędzie jest masa bo CDI może bez masy świrować z zapłonem.
Gaźnik nie jest problemem jest ok.
Jak coś znajdę dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 11:19, 23 Lip 2019 Temat postu: Re: EXC 200 2007 problem z pracą na wolnych obrotach |
|
|
Kordzik napisał: |
Po dodaniu gazu mankamenty znikają oprócz tego że czasem się dławi i wolno schodzi z obrotów. Do tego wszystkiego miałem problem ze spalaniem stukowym ale już w miarę opanowany.
Kordzik |
Z tego co piszesz chyba nie do końca gaźnik nie jest problemem. Poprawna regulacja gaźnika w tych sprzętach to niełatwa sztuka. Sprawdź elektrykę, ale skoro coś się dławi to gaźnik też wymaga korekt. Być może te problemy nie są ze sobą powiązane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kordzik
Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:43, 23 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Gaźnik jest spoko dławi się tylko po obciążeniu instalacji bez świateł daje jak młody bóg.
Dziś zrobiłem kilka pomiarów wg. gównianego chińskiego miernika uzwojenie ładujące generatora - charging coil ma rezystancję o 100% większą niż powinno (dopuszczalne 20% odchylenie). Kondensator jest ok. Cewki zapłonowej nie mierzyłem bo to raczej nie to. Po odpaleniu regulator napięcia wskazywał 16-19 V a po włączeniu świateł i kierunków spadało nawet do 10 V czyli albo nie ma "ładowania" albo regulator wywalony no i teraz mam dylemat kupować stator za ponad tysiaka czy regulator.... Bo oba są nie za bardzo....
Póki co kupię lepszy miernik i powtórzę pomiary. Sprawdziłem też masę czy nie ucieka i jest ok. Tylko nie wiem co jest winowajcą. Modułu CDI do zapłonu póki co nie biorę pod uwagę bo i tak go nie pomierzę. Zaczynam mieć wrażenie że problemy ze spalaniem stukowym brały się z falowania napięcia bo moduł CDI również mógł głupieć i nie dawać właściwej informacji o zapłonie przy takich spadkach..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 6:15, 24 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
jak regulator nie ubija od razu tych 16-19V to stawiał bym bardziej na niego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|