|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszczu768
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 5:57, 04 Kwi 2012 Temat postu: EXC 200 98r modyfikacja zawieszenia |
|
|
Witam, zwracam się z pytaniem do doświadczonych użytkowników tego forum. Zakupiłem pare miesięcy temu EXC 200 98r, wtedy nie czytając nic o tym motorze, nie wiedziałem co może w nim być uszkodzone i ile będą kosztowały te naprawy. Do dzisiejszego dnia wymieniłem już pół motoru, i myślałem że moje wydatki się skończą lecz niestety nie, trafiłem na przysłowiową minę.
Sprawa jest taka, w tym exc jest zawieszenie starego typu, nie upside-down, lecz golenie są przykręcone do ośki, a lagi do półki, czyli tak jak jest w większości starszych motocykli. Problem jest taki że po rozebraniu tego zawieszenia z mechanikiem znającym sie na tym, po sprawdzeniu stanu wszystkich oringów, uszczelek itd w lagach, okazało się że są one w katastrofalnym stanie, poprostu można je zalać olejem, lecz i i tak nie będą spełniać swojego zadania. Chodzą tylko góra/dół, i nic po za tym, żadnej amortyzacji no i miękkie są okropnie. Przez zmęczone oringi regulacja twardości zawieszenia także nie działa a jedna śruba od regulacji jest zerwana. Mechanik powiedział że zregenerowanie tego zawieszenia wynosiło by około 600zł, ale nie wiem czy na jedną lagę, czy oby dwie.
Więc mam trzy pytania:
1. Lepiej wyremontować te lagi?
2. Chyba najważniejsze pytanie, czy dało by sie kupić upside-down z jakiegoś nowszego modelu? oczywiście w grę wchodzi wymiana półki. Chodzi mi o to czy jest taka możliwość, albo było by to zbyt dużo przeróbek i stało by się to nieopłacalne.
3. Myślę nad sprzedażą tego ktm'a i kupnie jakiegos nowszego rocznika, ponieważ w silniku jest jeszcze dużo do roboty no i te wspaniałe zawieszenie.
Poradźcie coś chłopaki, może ktoś tez się spotkał już taką miną, na jaką ja trafiłem...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 8:17, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
hmm nie masz moze kolegi który ma nowszego kata? wtedy mozna było by głowki ramy porównac i moze akurat pasowały by zamiennie. wtedy tylko kupic półki, lagi i pewnie koło. i mozna smigac. tylko że to tez troche bez sensu bo z 1000 zł bedziesz musiał zainwestowac i nikt ci tej kasy potem nie odda
jak dla mnie to bym wyremontował w tym zawieszeniu co sie da. przeciez oringi kosztują 10 gr/sztuka. zadna kasa. i smigac, lub tak jak mówisz sprzedac i kupic cos nowszego ;P tak to jest im starsza wyczynówka tym wiecej wymaga niestety ;/ fajna bo tania w zakupie, i czasem nie odstaje bardzo od nowszych moto, ale jednak po tylu latach praktycznie wszystko jest do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Śro 8:47, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ramy są te same, musisz tylko kupić lagi z pólkami i tyle. Potrzebny ci będzie jeszcze mostek pod kierownicę, bo w marzocchi pólka ma zintegrowany a w WP jest osobno przykręcany.
nie rozumie niby czemu tyle ma kosztowqać zrobienie lagi, ja w moim USD też nie działaly mi regulacje brakowalo parę czesci, dokupilem je zapłacilem 40zł wymianilem olej i uszczelniacze i dziala. Ewentualnie jak jest luz na panewkach to koszt spory się robi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 9:58, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam KTM380EGS z 99r w którym wymieniłem półki na te z LC4 z PP, lagi mam z SMR 07r i wszystko pięknie pasi. Mam też tylny damper z SMS 06r.
Będziesz musiał tylko pomyśleć o przednim kole ponieważ masz ośkę 20mm a zmieniając lagi na nowsze będziesz miał ośkę 26mm.
Uważam, że jak motocykl masz już wyremontowany to warto dalej w niego inwestować.
Uważam również, że warto wymienić zawieszenie na nowsze. Na pewno jest to jedna z lepszych modyfikacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 10:01, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:01, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
600zł to bardzo dobra cena za kompleksowa regeneracje lag u kogos kto ma o tym pojecie. Regeneracje czyli wymiana panewek, uszczelniaczy, oleju, wszystkich uszczelek i doprowadzenie ich do pelnej sprawnosci czyli naprawa regulacji tlumienia jak pisales ze masz uszkodzona.
Jesli za 600 zł dostaniesz w pelni sprawne, naprawione lagi to warto bo zeby zmienic na nowsze to itak za same graty wydasz około 800zł i wraz moze sie okazac ze lagi beda do roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Śro 10:33, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
hacker33 oske do lag 48 tak ale do lag 43 czyli 2000-2003 chyba nie.
Pytanie do ciebie czy po wymianie zadupka i siedzenia te bedzie pasować na stary bak? Siedzenie oczywiście trzeba zmienic bo jest na jedną srubkę mocowane. DAj foty jak już skończysz, jestem ciekaw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 11:52, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
bully nie będzie pasować. trzeba wymienić bak, kanapę, wszystkie plastiki.
mam już wszystko w przyszły weekend dam foty już całym body kitem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 11:52, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 19:46, 04 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ja mam sete z 2000r też mina władowane z 15-16tys a korbowód nie wymieniany jeszcze i zawieszenie z przodu ma zjechane śruby od dołu przez co nie da się odkręcić i naprawić zawieszenia. Regulacje nie działają ani nic.
Gdyby to byłą jakaś 250 to jeszcze mógłbym inwestować dalej ale seta się znudzi albo wybuchnie ; p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 9:10, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
16 tys zł ? chyba kolumbijskich pesos, za 16 tys to masz wszystko nowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Czw 9:18, 05 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Asteros2012 napisał: | ja mam sete z 2000r też mina władowane z 15-16tys a korbowód nie wymieniany jeszcze i zawieszenie z przodu ma zjechane śruby od dołu przez co nie da się odkręcić i naprawić zawieszenia. Regulacje nie działają ani nic.
Gdyby to byłą jakaś 250 to jeszcze mógłbym inwestować dalej ale seta się znudzi albo wybuchnie ; p |
Co nie da rady?
rozbierasz cale lagi czyli wybijasz simery bez odkęcenia tej dolnej śruby, ta dolna śruba trzyma tylko dolny goleń i wklad tłumiący razem. odkecasz tylko góre wyjmujesz spręzynę, simer przeciwpyłowy zabezpieczenie i rozdzielasz lagi, jesli potrzebujesz pogrzebać w tłumieniach to bierzesz palnik gazowy, laga w imadło za czesc gdzie ośka przechodzi, grzejesz tą cześć do ok 100st nastepnie wkładasz pręt w otwory na końcu golenia (te cztery takie dziury ) i odkrecasz goleń. masz już dostep do elementu tłumiącego, którego normalnie odkręcasz za tą śrube na środku (klucz chyba 22 lub 24) i masz rozebrane bez ruszania tej śruby na dole ktora po odkreceniu wkładu sama wypadnie. Srube przerabiasz na 17mm i całośc do kupy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 17:19, 07 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Może i spróbuje ale pewnie te lagi nie były rozbierane nigdy do tego stopnia i łatwo nie bd : p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszczu768
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:13, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Szukałem w necie, na schematach itd. lecz nie orientuje się z jakich konkretnych modeli by te lagi pasowały (razem z pułkami oczywiscie). Pomoże ktoś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 13:21, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Asteros2012 napisał: | Może i spróbuje ale pewnie te lagi nie były rozbierane nigdy do tego stopnia i łatwo nie bd : p |
Jeśli byłbyś zainteresowany, zajmuje sie wymiana uszczelniaczy itp w lagach. 50zl.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 13:23, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Czego dokładnie nie wiesz lub czego dokładnie szukasz?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 13:24, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 14:11, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
leszczu768 napisał: | Szukałem w necie, na schematach itd. lecz nie orientuje się z jakich konkretnych modeli by te lagi pasowały (razem z pułkami oczywiscie). Pomoże ktoś? |
z wszystkich KTM po 2000 roku. do 2002 wychodzily 43mm potem 48mm, do 48mm bedzie wiecej rzeźby z kołem. szukaj 43 mm, najwieksze prawdopodobieństwo pasowania, bo w twoim motocyklu po 200 roku z takimi wychodzily.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|