Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 200 98r modyfikacja zawieszenia
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszczu768




Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:57, 04 Kwi 2012    Temat postu: EXC 200 98r modyfikacja zawieszenia

Witam, zwracam się z pytaniem do doświadczonych użytkowników tego forum. Zakupiłem pare miesięcy temu EXC 200 98r, wtedy nie czytając nic o tym motorze, nie wiedziałem co może w nim być uszkodzone i ile będą kosztowały te naprawy. Do dzisiejszego dnia wymieniłem już pół motoru, i myślałem że moje wydatki się skończą lecz niestety nie, trafiłem na przysłowiową minę.

Sprawa jest taka, w tym exc jest zawieszenie starego typu, nie upside-down, lecz golenie są przykręcone do ośki, a lagi do półki, czyli tak jak jest w większości starszych motocykli. Problem jest taki że po rozebraniu tego zawieszenia z mechanikiem znającym sie na tym, po sprawdzeniu stanu wszystkich oringów, uszczelek itd w lagach, okazało się że są one w katastrofalnym stanie, poprostu można je zalać olejem, lecz i i tak nie będą spełniać swojego zadania. Chodzą tylko góra/dół, i nic po za tym, żadnej amortyzacji no i miękkie są okropnie. Przez zmęczone oringi regulacja twardości zawieszenia także nie działa a jedna śruba od regulacji jest zerwana. Mechanik powiedział że zregenerowanie tego zawieszenia wynosiło by około 600zł, ale nie wiem czy na jedną lagę, czy oby dwie.

Więc mam trzy pytania:

1. Lepiej wyremontować te lagi?
2. Chyba najważniejsze pytanie, czy dało by sie kupić upside-down z jakiegoś nowszego modelu? oczywiście w grę wchodzi wymiana półki. Chodzi mi o to czy jest taka możliwość, albo było by to zbyt dużo przeróbek i stało by się to nieopłacalne.
3. Myślę nad sprzedażą tego ktm'a i kupnie jakiegos nowszego rocznika, ponieważ w silniku jest jeszcze dużo do roboty no i te wspaniałe zawieszenie.

Poradźcie coś chłopaki, może ktoś tez się spotkał już taką miną, na jaką ja trafiłem...

Pozdrawiam Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 8:17, 04 Kwi 2012    Temat postu:

hmm nie masz moze kolegi który ma nowszego kata? wtedy mozna było by głowki ramy porównac i moze akurat pasowały by zamiennie. wtedy tylko kupic półki, lagi i pewnie koło. i mozna smigac. tylko że to tez troche bez sensu bo z 1000 zł bedziesz musiał zainwestowac i nikt ci tej kasy potem nie odda

jak dla mnie to bym wyremontował w tym zawieszeniu co sie da. przeciez oringi kosztują 10 gr/sztuka. zadna kasa. i smigac, lub tak jak mówisz sprzedac i kupic cos nowszego ;P tak to jest im starsza wyczynówka tym wiecej wymaga niestety ;/ fajna bo tania w zakupie, i czasem nie odstaje bardzo od nowszych moto, ale jednak po tylu latach praktycznie wszystko jest do wymiany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 8:47, 04 Kwi 2012    Temat postu:

ramy są te same, musisz tylko kupić lagi z pólkami i tyle. Potrzebny ci będzie jeszcze mostek pod kierownicę, bo w marzocchi pólka ma zintegrowany a w WP jest osobno przykręcany.
nie rozumie niby czemu tyle ma kosztowqać zrobienie lagi, ja w moim USD też nie działaly mi regulacje brakowalo parę czesci, dokupilem je zapłacilem 40zł wymianilem olej i uszczelniacze i dziala. Ewentualnie jak jest luz na panewkach to koszt spory się robi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 9:58, 04 Kwi 2012    Temat postu:

Ja mam KTM380EGS z 99r w którym wymieniłem półki na te z LC4 z PP, lagi mam z SMR 07r i wszystko pięknie pasi. Mam też tylny damper z SMS 06r.
Będziesz musiał tylko pomyśleć o przednim kole ponieważ masz ośkę 20mm a zmieniając lagi na nowsze będziesz miał ośkę 26mm.
Uważam, że jak motocykl masz już wyremontowany to warto dalej w niego inwestować.
Uważam również, że warto wymienić zawieszenie na nowsze. Na pewno jest to jedna z lepszych modyfikacji.




Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 10:01, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:01, 04 Kwi 2012    Temat postu:

600zł to bardzo dobra cena za kompleksowa regeneracje lag u kogos kto ma o tym pojecie. Regeneracje czyli wymiana panewek, uszczelniaczy, oleju, wszystkich uszczelek i doprowadzenie ich do pelnej sprawnosci czyli naprawa regulacji tlumienia jak pisales ze masz uszkodzona.
Jesli za 600 zł dostaniesz w pelni sprawne, naprawione lagi to warto bo zeby zmienic na nowsze to itak za same graty wydasz około 800zł i wraz moze sie okazac ze lagi beda do roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 10:33, 04 Kwi 2012    Temat postu:

hacker33 oske do lag 48 tak ale do lag 43 czyli 2000-2003 chyba nie.

Pytanie do ciebie czy po wymianie zadupka i siedzenia te bedzie pasować na stary bak? Siedzenie oczywiście trzeba zmienic bo jest na jedną srubkę mocowane. DAj foty jak już skończysz, jestem ciekaw.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 11:52, 04 Kwi 2012    Temat postu:

bully nie będzie pasować. trzeba wymienić bak, kanapę, wszystkie plastiki.
mam już wszystko w przyszły weekend dam foty już całym body kitem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 11:52, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 19:46, 04 Kwi 2012    Temat postu:

ja mam sete z 2000r też mina władowane z 15-16tys a korbowód nie wymieniany jeszcze i zawieszenie z przodu ma zjechane śruby od dołu przez co nie da się odkręcić i naprawić zawieszenia. Regulacje nie działają ani nic.
Gdyby to byłą jakaś 250 to jeszcze mógłbym inwestować dalej ale seta się znudzi albo wybuchnie ; p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 9:10, 05 Kwi 2012    Temat postu:

16 tys zł ? chyba kolumbijskich pesos, za 16 tys to masz wszystko nowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 9:18, 05 Kwi 2012    Temat postu:

Asteros2012 napisał:
ja mam sete z 2000r też mina władowane z 15-16tys a korbowód nie wymieniany jeszcze i zawieszenie z przodu ma zjechane śruby od dołu przez co nie da się odkręcić i naprawić zawieszenia. Regulacje nie działają ani nic.
Gdyby to byłą jakaś 250 to jeszcze mógłbym inwestować dalej ale seta się znudzi albo wybuchnie ; p


Co nie da rady?

rozbierasz cale lagi czyli wybijasz simery bez odkęcenia tej dolnej śruby, ta dolna śruba trzyma tylko dolny goleń i wklad tłumiący razem. odkecasz tylko góre wyjmujesz spręzynę, simer przeciwpyłowy zabezpieczenie i rozdzielasz lagi, jesli potrzebujesz pogrzebać w tłumieniach to bierzesz palnik gazowy, laga w imadło za czesc gdzie ośka przechodzi, grzejesz tą cześć do ok 100st nastepnie wkładasz pręt w otwory na końcu golenia (te cztery takie dziury ) i odkrecasz goleń. masz już dostep do elementu tłumiącego, którego normalnie odkręcasz za tą śrube na środku (klucz chyba 22 lub 24) i masz rozebrane bez ruszania tej śruby na dole ktora po odkreceniu wkładu sama wypadnie. Srube przerabiasz na 17mm i całośc do kupy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 17:19, 07 Kwi 2012    Temat postu:

Może i spróbuje ale pewnie te lagi nie były rozbierane nigdy do tego stopnia i łatwo nie bd : p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
leszczu768




Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:13, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Szukałem w necie, na schematach itd. lecz nie orientuje się z jakich konkretnych modeli by te lagi pasowały (razem z pułkami oczywiscie). Pomoże ktoś?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 13:21, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Asteros2012 napisał:
Może i spróbuje ale pewnie te lagi nie były rozbierane nigdy do tego stopnia i łatwo nie bd : p

Jeśli byłbyś zainteresowany, zajmuje sie wymiana uszczelniaczy itp w lagach. 50zl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 13:23, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Czego dokładnie nie wiesz lub czego dokładnie szukasz?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Wto 13:24, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Wto 14:11, 10 Kwi 2012    Temat postu:

leszczu768 napisał:
Szukałem w necie, na schematach itd. lecz nie orientuje się z jakich konkretnych modeli by te lagi pasowały (razem z pułkami oczywiscie). Pomoże ktoś?


z wszystkich KTM po 2000 roku. do 2002 wychodzily 43mm potem 48mm, do 48mm bedzie wiecej rzeźby z kołem. szukaj 43 mm, najwieksze prawdopodobieństwo pasowania, bo w twoim motocyklu po 200 roku z takimi wychodzily.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin