|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pon 22:38, 23 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Czepek napisał: | Poramańcz napisał: | 850zł to czeski nikasil. |
850zł na allegro od uzytkownika patrykcz666 jest to nicasil angielski z langcourt. |
Skąd wiesz że z angli? Znasz kolesia na tyle dobrze?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leski
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:42, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No ja mam nadzieję że nikasilu nie będę musiał ruszać. Dół silnika wygląda jak by nie był nigdy rozbierany.
Dziwne że tak nagle ciśnienie uciekło. Bez większych objawów, troche słabo palił na zimnym ale to chyba wina mojej techniki kopania.
Dwa czy robić to samemu, sam wał dać komuś do wymiany korby? czy po drodze samemu bez specjalistycznych narzędzi dam rade dojść do wyjęcia wału? Czy zdejmę sam łożyska? Czy wybije swożeń aby zdjąć tłok?
Dobrze było by poznać silnik samemu, ale czy w ogóle to jakaś oszczędność? No i brak narzędzi pomiarowych aby ocenić cylinder i dobrac selekcję?
Szkoda czasu i nerwów czy próbować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Leski dnia Wto 8:43, 24 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:43, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
skoro pytasz o takie rzeczy, zakładam że nie masz doswiadczenia i nie robił bym tego sam....
zreszta mozesz zrobic wszystko jak taki magik jestes że w rękach sobie wał wyważysz to nie ma problemu ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leski
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:45, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No raczej zielony, ale z instrukcja powoli bym sobie poradził.
No właśnie o to chodzi że nie wiem co Wam się udaje zrobić samemu a co trzeba dawać do mechanika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:51, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
cąły silnik w 2t jeśli masz pojęcie rozbierzesz sam
oczywiscie wymiana korby tylko do speca
łożyska wybijesz/wbijesz sam
akle skoro nie masz pojęcia w ogóle to oddaj komus niech to zrobi
a jak nie pooglądaj najpierw filmy na internecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13871
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:53, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
serwisówka jak najbardziej jest niezbedna, kwestia tylko popełniac głupie błędy laika... np wsadzanie łozysk, niby banał ale wystarczy np wbijac na zimno i bez narzedzi moze ci rozwalic karter. trzeba miec troche pojęcia + ksiazka serwisowa i wszystko jest do zrobienia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leski
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:13, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Najlepiej jak by się znalazł ktoś miły i udostępnił garaż. Poprowadził za rękę itp.
W sumie dobra opcja, może było by kilku chętnych do poznania mechaniki na przykładzie mojego sprzęta? Takie forumowe zajęcia.
Widziałem że któraś ze szkół jazdy robi takie zajęcia warsztatowe chyba promotor, kasują za to kilka stów a chętnych full. Szkoda ze to tylko z obsługi podstawowej a nie remontowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:47, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
korbe tez mozna samemy wymienic i walu puzniej sie nie wywaza tylko centruje...
wszystko mozna samemu zrobic pod warunkiem ze masz wiedze, umiejetnosci i narzedzia.
zawsze mozna sie uczyc na własnym sprzecie ale czasami to kosztuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leski
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:05, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jakieś niespodzianki po drodze? Albo specjalne narzędzia triki aby sie nie namęczyć/popsuć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Wto 10:10, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Następnych właścicieli tez to później kosztuje, wiem bo miałem same takie sprzęty po takich naprawach.
Niespodzianek dużo.
czasami trzeba mieć klucz udarowy do odkręcenia kosza i żebatki wału.
ściagacz do magneta, dużo wałków i tulejek do wybijania wbijania łożysk i simerow, klucz dynamometryczny itd itp Do ogrzewania karterów wystarczy piec kuchenny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leski
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 10:30, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To chyba ostudziliście mój zapał
Ale jak by ktoś chciał takie warsztaty zorganizowac to chętnie.
W razie co kogo polecacie do takiej roboty w okolicy warszawy?
Jakieś opinie o BrosRacing Kędzierskich?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianEXC250
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 14:25, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Ja remont robię sam. Ogólnie nie jest to zbyt trudne zadanie tylko wiadomo na niektóre rzeczy trzeba uważać. Ja miałem problem że ściągnięciem magneta bo nie mam oryginalnego ściągacza ale poradziłem sobie innym na małym patencie ale się udało. Problem też jest z odkręceniem kosza sprzęgłowego który trzeba umiejętnie zablokować. Uważaj też przy rozpoławianiu karterów na skrzynie biegów bo się rozbiera sama ( ja pozakładałem opaski na wałki żeby tryby nie spadały i musisz uważać na małe tulejki na wybierkach bo lubią spadać a później ciężko je znaleźć). Jeżeli masz jakieś pojęcie, schematy silnika to rozebrał bym to sam. Ja tak zrobiłem jest to duża oszczędność no i dobry trening . Rozbierz wszystko wał daj do specjalisty żeby przełożył korbę i wycentrował go. Łożyska też dasz radę sam wyciągnąć. Ja jak na razie rozebrałem cały silnik i złożyłem cały dół i wszystko działa jak powinno ( skrzynia biegów i sprzęgło ). W składaniu bardzo pomogły mi zdjęcia które robiłem podczas rozbierania silnika aby w razie nie pewności sprawdzić siebie. No i nad moją pracą cały czas czuwał tata który jest doświadczonym mechanikiem. Więc jeżeli masz trochę pojęcia dobre rysunki to powinieneś dać radę nic skomplikowanego tam nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leski
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:13, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
No zdejmę górę zerkne co i jak. W razie mając tłok na wierzchu da się sprawdzić luz na korbie? Czy profilaktycznie wymienić?
Może zrobię sama górę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DamianEXC250
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 17:48, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Da się na boki może się ruszać ale góra dół powinno nie być luzów. Jeżeli korba będzie ok to rób samą górę i śmigaj dalej . A jak będzie luz to rób dół ja u siebie olałem korbę bo stwierdziłem że jeszcze polata i rozwaliłem sobie cały silnik i teraz muszę wyłożyć prawie 2 000zł na naprawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:08, 24 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
łożyska na wale sprawdź ruszając magnetem góra-dół bo jak one ci poleca to tak samo cały silnik do roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|