Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 200 za dużo pali

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:09, 24 Cze 2011    Temat postu: EXC 200 za dużo pali

Witam
Od niedawna jestem posiadaczem 200 EXC z 1999r.
Motorek był dość zaniedbany. Podszykowałem co nieco. Do silnika nie zaglądałem bo ładnie cicho i równo chodzi ale masakrycznie pożera paliwo. Przy pałowaniu w terenie 8l na 45 km, przy spokojnej jeździe po polnych drogach 8l na 65 km. Gaźnik wyczyściłem wyregulowałem. Dysze zgodne z serwisówką, iglica na 2 rowku. Zawór wydechowy sprawny(sprawdzałem przez ten mały wizjer). Świeca czarna jak smoła z tłumika również smołą wali. No i przy wolnej jeździe lubi sobie zgasnąć (chyba się zalewa). W sumie już zabierałem się za ściągniecie cylindra aby zobaczyć co nieco na temat tłoka i cylindra bo wiadomo w remonty poprzednich właścicieli nie ma co liczyć zwłaszcza że reszta motorku była taka sobie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:18, 24 Cze 2011    Temat postu:

sprawdź zapłon czy dobrze wyregulowany

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szakul123 dnia Pią 22:20, 24 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciek




Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bogatynia

PostWysłany: Sob 5:24, 25 Cze 2011    Temat postu:

te motorki tyle palą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:23, 25 Cze 2011    Temat postu:

maciek napisał:
te motorki tyle palą


Ale pomogłeś. Dziękuje bardzo. Wyraźnie napisałem że świeca zasmolona co oznacza za dużo paliwa. Tylko nie mogę z najść przyczyny. Szakul123 zobaczę do zapłonu na to nie wpadłem. A jak nie zdejmę garnek może już tłok jest zmęczony życiem.

Edit:
Zapłon ustawiony prawidłowo na prawy cech wg serwisówki. Myślę jeszcze nad poziomem paliwa bo tego przy czyszczeniu gaźnika nie sprawdzałem. Tylko że akurat w KTM to się kijowo sprawdza. W innych motongach odkręca się śrubkę i sprawdza na wężyku a tu jakieś dziwne kąty.

Edit2: Poziom paliwa OK

Kończą mi się pomysły co może być ?

Edit3:
A więc tak zdjąłem cylek i siedzi tam tłok vertexa sel. B 63.95. Ma z 2 ryski od strony wydechu i 1 od gaźnika. Widać zużycie od strony wydechu i gaźnika z boków jak nówka. Co może świadczyć o wyjajonym cylindrze ale na "oko" nie ma co gdybać. Okopcony jest tylko do 1 pierścienia więc szczelność powinien trzymać. Jak już mam to rozebrane to daje do pomierzenia. Na warstwie nikasilu są jak by rysy - bardziej bym powiedział cienie bo są nie wyczuwalne. Żadnego przytarcia nie widać.

Po zdjęciu cylindra na tłoku i wale dość sporo oleju. Więc podejrzewam że pobiera sobie olej ze skrzyni co tłumaczyło by zasmolenie świecy i wydechu ale czy ma to coś wspólnego ze spalaniem ? No i teraz 2 scenariusze albo simering padł albo wersja gorsza - uszczelka.

Zawór wydechowy był prawidłowo ustawiony. Korba Royal. Mam jeszcze problem ze zdjęciem głowicy skubana trzyma jak diabli. Opukana gumowym młotkiem, szarpana i nie chce odpuścić.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartek85 dnia Nie 12:28, 26 Cze 2011, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 21:29, 08 Wrz 2011    Temat postu:

I jak z tym spalaniem wykombinowałeś coś?
A co do głowicy jeśli ktoś bd miał taki sam problem i ma zdjęty cylinder wraz z głowicą to można wsunąć drewniany kołek tak jak wchodzi tłok w cylinder by oparł się o głowice od środka, a cylinder w imadło lub czymś przytrzymać i puknąć przez ten kołek w głowice.
Albo drugi sposób to położyć cylinder wraz z głowicą na boku i puknąć w bok głowicy.

W obu przypadkach prawdopodobnie uszczelka będzie do wymiany albo do poprawy dodając specjalny sylikon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 8:35, 23 Wrz 2011    Temat postu:

Sprawdź dokładnie gaźnik.
Ja kupiłem teraz 380 i po rozkręceniu gaźnika okazało się, że iglica jest mocno wymęczona.
Dodatkowo musiałem wyczyścić cały układ wydechowy ponieważ był cały od grubego nagaru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukaszd7




Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:48, 23 Wrz 2011    Temat postu:

nie chciałbym sie mądrowac ale też walczylismy z exc 200 i wrzystko było powodem tłoka wymiana tłoka i ogolnie ogarniety moto i poszło wszystko spalanie w normnie takie 8 l na 80 km to norma juz przy spokojnej 8 na 100

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 14:19, 23 Wrz 2011    Temat postu:

8/100 normalne, ale nie tak jak pisze autor 8/50 czyli 16/100 !.

jak jajo w cylindrze to honowanie w najlepszym wypadku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 7:57, 25 Wrz 2011    Temat postu:

A więc tak. Rozebrałem cały silnik na części. Co było przyczyną jeszcze nie wiem bo wszystko w proszku, ale myślę że spory luz na tłoku - wyjajony cylinder. Padnięty simering przez co pobierał olej ze skrzyni, za bardzo odgięte blaszki w membranie. Teraz zbieram kasę na remont i się zastanawiam tuleja czy nicasil. Byłbym za nicasilem ale wiadomo to dość stary sprzęt i nie bardzo warto wkładać wiele kasy, a po zatem wiadomo w 2T lubi sobie jakiś tłoczek się przedwcześnie skończyć, pierścień pęknąć czy tam głupie zabezpieczenie wyskoczy i cały nicasil do kitu. A na tuleji szlif i następny tłok i po kłopocie.

Mam do was koledzy jeszcze następne pytania. Rozbierałem cały motocykl na części więc i lagi poszły w ruch marzochi 91. Zdziwiłem się nie równa pracą każdej pojedynczej lagi. Jedna tłumi od razu a druga odbija się jak bańka po nienaciśnięciu ręka. Od razu pomyślałem że w jednej brak oleju ale nie. Otóż lagi w środku całkowicie różnią się budową. Zawsze zdawało mi się że lagi muszą równo pracować u tu jest inaczej dlaczego tak jest ? lepsza progresja w każdym zakresie ?

Czy do EXC z 1999r podejdzie koło 19 od SX. Miałbym dostęp do tanich opon 19 i zakup koła szybko by mi się zwrócił. W serwisówce są inne numery części dla wahacza od SX i EXC.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie 19:45, 25 Wrz 2011    Temat postu:

mozliwe, że w jednej ladze możesz mieć sprężynę a w drugiej nie- we włochach tak jest, może ktm kiedyś też to praktykował ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek85




Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:43, 14 Lis 2011    Temat postu:

Remont ukończony: korba wossner, łożyska, tuleja robiona w motor-techu, tłok wossnera. Gaźnik wyregulowany, zawór wydechowy również. Spalanie bez zbędnego pałowania (lekkie docieranko) ale w terenie ok 8l na 100 KM czyli OK.

Wracając do tych lag to nawet w serwisówce pisze że na jednej ustawia się odbicie a na drugie dobicie. W sumie dziwne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 15:43, 14 Lis 2011    Temat postu:

bartek85 napisał:

Wracając do tych lag to nawet w serwisówce pisze że na jednej ustawia się odbicie a na drugie dobicie. W sumie dziwne.


Tak było w starszych modelach, dopiero od roku 99 mamy regulacje góra/dół


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin