|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:02, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
myśle że więcej niż 3 z 5tys. spokojnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciek
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: bogatynia
|
Wysłany: Śro 17:53, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie! te suche liczby i dane w przełożeniu na praktykę nabierają innego znaczenia. Wartość max mocy, a sposób jej oddawania to dwie różne rzeczy, czy zatem opinia o nieużytecznej agresywności 2t jest prawdziwa? Czy lżejszy i mocniejszy/bardziej agresywny 2t jest mniej skuteczny?
Przecież 2t ze swoją wybuchową charakterystyką oferuje większa swobodę wyboru toru jazdy niż 4t (jakże ważne przy wyprzedzaniu), choć jest trudniejszy do opanowania.
Zatem czy wystarczy nam umiejętności i techniki jazdy żeby użyć te 10km więcej, czy w ogóle potrzebujemy więcej mocy, czy nasz styl jazdy w ogóle pasuje do 2t? A może stawiamy płynny tor jazdy w zakręcie 4t, ponad 'stop and go' styl 2t? Lepszą trakcję 4t, pomimo zasadniczo jednego optymalnego toru jazdy? Czy wolimy inicjować zakręt przodem jak 4t, czy używać power slideu 2T i techniki 'squering off' . Motocykle 4t kiedyś faktycznie cięższe, teraz są konstruowane zdawało by się bardziej w stylu 2t, lekkie agresywne, wysokoobrotowe, o czym to świadczy? Czy nie dziwnym jest ze zatracają swój styl, niezawodnych ze świetnym momentem obrotowym, ale ciężkich motocykli. Warto też zauważyć różnice między przydatnością do jazdy for fun, a skutecznością w rywalizacji sportowej, kiedy jesteśmy zmuszeni przez przepisy sportowe rywalizować z motocyklami o niemal dwukrotnie większej pojemności. Z wielu porównań i testów dostępnych on line wynika, iż skuteczność 250 2t i 4t jest podobna, jeśli nie taka sama (na podstawie czasów okrążeń na torze) zarówno w rękach amatorów jak i zawodników PRO. Ciekawym testem był cr500 2t w podwoziu crf (bo nie było sprawiedliwe porównywanie dość przestarzałej podwoziowo oryginalnej cr, choć wciąż nie jest to współczesne podwozie 2t)) okazał się bardzo skuteczny również w rękach amatorów. Czterosuw jest łatwiejszy w jeździe, 2t wymaga większego wysiłku fizycznego, jak i umiejętności żeby wykorzystać pełen jego potencjał.
Koszt eksploatacji po bardziej szczegółowej analizie wygląda podobnie jak skuteczność podczas jazdy.2T jest jednak łatwiejszy w obsłudze .A jeśli chodzi o remonty generalne to 4t potrafi kosztem przewyższyć cenę używanego motocykla 2t. wynika to z zaawansowania technologicznego (np tytanowe zawory) i wysilenia współczesnych silników 4t, które nie są już tak niezawodne jak kiedyś.
ogólny koszt wydaje się być dużo wyższy w przypadku 4t. pro circuit MX team \po wprowadzeniu czterosuwu wystawiał 4rokrotnie mniej motocykli w zawodach.
Kwestia ekologiczna także w przypadku motocykli MX nie jest już taka oczywista, częsta wymiana oleju w 4t zdaje się być niemal ekwiwalentem używania mieszanki w 2t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 22:28, 04 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Masz rację. Co do utrzymanie 4t 2t to można tu gadać w nieskończoność.
podsumowując w grudniowy wieczór zeszly sezon dojdziemy do wniosku, że 2t =4t, tylko, że w 2t te pieniądze wydajemy stopniowo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|