|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
3ndurek
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:16, 20 Cze 2014 Temat postu: EXC 250-F / EXC 350-F dylemat |
|
|
Witam,
niedługo będe kupywał nowe enduro i mam dylemat, który wybrać. Na chwilę obecną jestem sklonny bardziej ku exc 350 ze względu na większą moc i świetny dźwięk rev limitera (nie wykluczam 250). Doszły mnie słuchy, że 350 szybciej sie kończy tzn. częściej trzeba robić tłok, rozrząd, regulacje i stąd pytanie czy faktycznie tak jest. Kolejna rzecz to wtrysk czy problem zapychania w rocznikach 12' został w chwili obecnej zażegnany, czy nadal są z tym jakieś problemy ?
Najważniejsze dla mnie - cena, pomijając fakt, że na chwilę obecną cięzko dostać już exc 350 z 2014 roku to czy jest szansa by zmieścić się w granicach 30 tys za ten sprzet ? w gre wchodzą starsze roczniki, aby tylko było taniej.
Prosilbym o podzielenie się doświadczeniem i opinią osób, które owe sprzety mają lub miały okazje sprawdzić l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:47, 20 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, 350 exc potrzebuje częstszego serwisu. Silnik jest bardzo wysilony bo ma bodajże 2KM mniej niż 450 z pojemności 350, oprócz tego kręci się bardzo wysoko. Wymiana tłoka co 100godz to konieczność bo jest on poprostu zużyty co widać już gołym okiem. Tak samo z korbą, ją można przeciągnąć do 150-200godz, ale nie więcej bo bardzo malowniczo się urywa tnąc pół silnika. Oczywiście znajdą się tacy co zrobili już 200godz nie otwierając silnika ale nie mówimy tu o toczeniu się od sklepu do sklepu w celu wypicia piwa.
Nie było nigdy problemu z zapychającymi się wtryskami tylko ludzie zapominali wymieniać co jakiś czas jeden z filtrów, jest to bardzo mały filterek który potrafi zapchać jedno ziarenko piasku, dodatkowo był umiejscowiony w ciężko dostępnym miejscu. Od modelu 2013 ten filtr jest umiejscowiony w szybkozłączu, które się rozpina aby ściągnąć zbiornik, i nawet w środku lasu kiedy się zapcha można szybko go wymienić.
W polsce mamy słabe paliwa więc ten filterek profilaktycznie trzeba kilka razy w roku zmienić.
Za 30 tysięcy bardzo mała szansa na wyrwanie 2014 modelu. To jest topowy model od kilku lat i KTM wali dużą cenę. Szukałbym za granicą bo już wszedł model 2015 i salony pozbywają się starych modeli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
3ndurek
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:40, 20 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście 350 ma ponad 45 koni według informacji ze strony KTM. Oczywiście, że takie części jak tłok czy korba trzeba robić na bieżąco, według serwisówki.
Dzieki za wyjaśnienie sprawy z tym filterkiem.
Tak jak pisałem wcześniej może być starszy rocznik 2012, 2013. Zalezy mi by zmieścić się na granicy 30 tys bo chciałbym zrobić małe doposażenie, a to tez swoje kosztuje. Co do zakupu z zagranicy rozglądam się już po stronach DE,NL, CZ od jakiegoś czasu i wychodzi jeszcze drożej niż u nas. Kupując tam nie mam gwarancji, gdzie u nas jest 1 miesiąc chyba, że się myle.
Jeżeli ktoś mógłby jeszcze podzielić się swoimi spostrzeżeniami co do exc250f/350f to bylbym wdzięczny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 3ndurek dnia Pią 22:44, 20 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 22:53, 20 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
w czechach drożej? zobacz na [link widoczny dla zalogowanych]
w 250 excf serwis jeszcze częśćiej, np, tłok co ok 80mth, a dlaczego nie 450? w tej cenie można coś fajnego dostać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:13, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym polecił 350 exc. Silnik ma mocny dół jak w 450, góra jak w mocniejszej crossowej 250 4T. Ma szybką reakcje na gaz i bardzo przyjemnie liniowo oddaje moc.
Jeździ się super, nie trzeba kręcić jak 250 exc-f, super precyzyjna skrzynia i super sprzęgło. Uważam że jest to najłatwiejszy ktm.. Motocykl jest super wyważony nie czuć tych 107 kg, 250 exc-f waży 105,5 więc prawie podobnie.
350 exc to najlepiej sprzedające się enduro ktma ostatnio.
Co do serwisu od pewnego zawodnika wiem że tłok w 350 wytrzymał 130 mth(nie amatorskiej jazdy), po rozebraniu okazało sie że jeszcze by te 20 mth spokojnie zrobił. Więc myśle że przy amatorskiej jeździe spokojnie pod 130-150 wytrzyma.
Za 30 tyś nówki raczej nie kupisz, dozbieraj jeszcze z 3-4 i coś sie może znajdzie. Jeśli chodzi o zakup za granicą, przerabiałem temat .. jeśli motocykl ma mniej niż 6 lat lub 6 tyś km musisz w Polsce zapłacić vat jak za nowy pojazd 23% (VAT25). A to przy zakupie używanych motocykli przestaje sie opłacać. Nowy też wyjdzie więcej albo tak samo, trzeba doliczyć transport itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 11:43, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Podobno nie ma już w sprzedaży EXC z rocznika 2014. 450 nie było już dwa miesiące temu. Trzeba poczekać na modele 2015, które najprawdopodobniej trafia do sprzedaży w tym miesiącu.
Oczywiście za 30000zł nie ogarniesz nówki, do której trzeba dokupić jeszcze wzmocnienia chłodnic, osłonę pod silnik i kilka pomniejszych detali.
Poza wymienionym przez kolegę major000 filtrem w szybkozłączce, warto zainwestować tez w filterek mocowany pod korkiem zbiornika, który skutecznie eliminuje większe zanieczyszczenia jakie moga dostac się do zbiornika w trakcie terenowego tankowania [link widoczny dla zalogowanych]
A tak ogólnie 350 to bardzo fajny motocykl. Sporo mocniejszy i elastyczniejszy niż 250. Wyrażnie poręczniejszy niż 450. Nie wiem czy jest mniej trwały niż 250 (nie wydaje mi się), ale na pewno jest łatwiejszy do zajechania niż pancerne 450/500.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Sob 13:08, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
tu masz fajny artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem w jakim terenie jeździsz,ale jeśli to raczej niziny itd to bierz 450. Mniej wysilony silnik o prostej konstrukcji będzie wymagał mniejszego serwisu i jest prostszy w naprawie, poza tym też na pewno żywotniejszy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Sob 13:09, 21 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Sob 15:35, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
generalnie tłok po 100mth czy korba po 150 nie jest serwisową tragedią, jak ktoś kupuje moto za 20-30koła to z takim kosztem napewno sie liczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
3ndurek
Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:19, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
KristofSX
Sprawdziłem tą stronke i brak nówek. 450 raczej odpada.
Pawel
Jak wygląda zakup z krajów UE, jeżeli dajmy na to kupuje sprzęt w Niemczech i place kwotę brutto czyli wartość motocykla z niemieckim podatkiem 19%, transport – za flaszke , tłumaczenia, przegląd techniczny, wydział komunikacji to co prócz tych opłat jeszcze dochodzi ? czy jest jeszcze prócz tego akcyza 3% ?
KNKS
Z EXC 2014 zostało już kilka exc 250. Roczniki 2015 już są na allegro od Rapid - Poznań cena za 350 37 000zł . Co do doposażenia to myślałem właśnie o płycie pod silnik, handbarach, akrapie i o paru innych drobnych rzeczach, ale to już na potem.
Co do terenu to sporo leśnych i polnych ścieżek, trochę grząskiego piaszczystego terenu właśnie prowadzącego przez las (prosta około 6km) no i oczywiście podjazdy :p
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 3ndurek dnia Sob 20:21, 21 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:11, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Kiedy zjawisz się u dealera z gotówka , to spokojnie wyjmiesz EXC 350 za 32000-32500.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:21, 21 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Przy motocyklach akcyzy nie ma. Poczytaj sobie transakcje wewnątrz wspólnotowe... W UE możesz kupić pojazd bez vatu, a u nas musisz zapłacić 23 % vatu (VAT25). Tylko sprawdź 2 razy ceny, bo tam motocykle nie są tańsze... Możesz poszukać też husaberga/husqvarny fe 350, to samo z innymi plastikami.
Co do ceny.. to nie ma szans niestety na zakup nowej 350 za 32, chyba że ktoś ma dobre znajomości... modele 2014 wszystkie wyprzedane.. a roczniki 2015 będą kosztować ok 36 tyś. Z tej ceny coś sie da utargować chyba, dzwoń po salonach.
Czy 450 exc mniej skomplikowane... przecież jedno i drugie to 4t. W 450 tłok trzeba by wymienić po ok 200 mth a w 350 ponad 150, przy jazdach amatorskich... Jeśli ktoś chce dużo cisnąć po prostych lub w głębokim piachu to wtedy 450 będzie bardziej pancerna..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
piotrekws
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 12:33, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Też przerabiałem temat i zajęło mi dokładnie rok zanim kupiłem 350. W lutym w salonach nie byli zbyt chętni schodzić z ceny, zresztą nie dziwię się bo jak byłem końcem maja to już wiało pustkami w salonach. Ceny z mobile po doliczeniu kosztów transportu nie są szczególnie korzystne, a same moto w niższych cenach też daleko mają od "używanych w lekkim terenie".
W moim przypadku sprawdziło się czekanie i w końcu w tym roku trafił się 2013 45 mth, salon pl, filtr w baku, podwyższona kierownica, kit obniżający, osłona silnika i chłodnic, moussy. Niestety nadal pozostała mi 530 do sprzedania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Nie 14:31, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
piotrekws napisał: | Niestety nadal pozostała mi 530 do sprzedania. |
Podeślij jakieś zdjęcia z opisem ew. link do ogłoszenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:38, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Z tego co wiem to S.Krywult w KTM Bielsko Biała ma do sprzedania EXC 350 2013 w bardzo łądnym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Nie 20:19, 22 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
tu masz alternatywę, Six Days 2012 za rozsądne pieniądze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|