Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 250-F / EXC 350-F dylemat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
3ndurek




Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:16, 20 Cze 2014    Temat postu: EXC 250-F / EXC 350-F dylemat

Witam,
niedługo będe kupywał nowe enduro i mam dylemat, który wybrać. Na chwilę obecną jestem sklonny bardziej ku exc 350 ze względu na większą moc i świetny dźwięk rev limitera Very Happy (nie wykluczam 250). Doszły mnie słuchy, że 350 szybciej sie kończy tzn. częściej trzeba robić tłok, rozrząd, regulacje i stąd pytanie czy faktycznie tak jest. Kolejna rzecz to wtrysk czy problem zapychania w rocznikach 12' został w chwili obecnej zażegnany, czy nadal są z tym jakieś problemy ?
Najważniejsze dla mnie - cena, pomijając fakt, że na chwilę obecną cięzko dostać już exc 350 z 2014 roku to czy jest szansa by zmieścić się w granicach 30 tys za ten sprzet ? w gre wchodzą starsze roczniki, aby tylko było taniej.
Prosilbym o podzielenie się doświadczeniem i opinią osób, które owe sprzety mają lub miały okazje sprawdzić Smile l


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 17:47, 20 Cze 2014    Temat postu:

Tak, 350 exc potrzebuje częstszego serwisu. Silnik jest bardzo wysilony bo ma bodajże 2KM mniej niż 450 z pojemności 350, oprócz tego kręci się bardzo wysoko. Wymiana tłoka co 100godz to konieczność bo jest on poprostu zużyty co widać już gołym okiem. Tak samo z korbą, ją można przeciągnąć do 150-200godz, ale nie więcej bo bardzo malowniczo się urywa tnąc pół silnika. Oczywiście znajdą się tacy co zrobili już 200godz nie otwierając silnika ale nie mówimy tu o toczeniu się od sklepu do sklepu w celu wypicia piwa.
Nie było nigdy problemu z zapychającymi się wtryskami tylko ludzie zapominali wymieniać co jakiś czas jeden z filtrów, jest to bardzo mały filterek który potrafi zapchać jedno ziarenko piasku, dodatkowo był umiejscowiony w ciężko dostępnym miejscu. Od modelu 2013 ten filtr jest umiejscowiony w szybkozłączu, które się rozpina aby ściągnąć zbiornik, i nawet w środku lasu kiedy się zapcha można szybko go wymienić.
W polsce mamy słabe paliwa więc ten filterek profilaktycznie trzeba kilka razy w roku zmienić.
Za 30 tysięcy bardzo mała szansa na wyrwanie 2014 modelu. To jest topowy model od kilku lat i KTM wali dużą cenę. Szukałbym za granicą bo już wszedł model 2015 i salony pozbywają się starych modeli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
3ndurek




Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:40, 20 Cze 2014    Temat postu:

Rzeczywiście 350 ma ponad 45 koni według informacji ze strony KTM. Oczywiście, że takie części jak tłok czy korba trzeba robić na bieżąco, według serwisówki.
Dzieki za wyjaśnienie sprawy z tym filterkiem.
Tak jak pisałem wcześniej może być starszy rocznik 2012, 2013. Zalezy mi by zmieścić się na granicy 30 tys bo chciałbym zrobić małe doposażenie, a to tez swoje kosztuje. Co do zakupu z zagranicy rozglądam się już po stronach DE,NL, CZ od jakiegoś czasu i wychodzi jeszcze drożej niż u nas. Kupując tam nie mam gwarancji, gdzie u nas jest 1 miesiąc chyba, że się myle.
Jeżeli ktoś mógłby jeszcze podzielić się swoimi spostrzeżeniami co do exc250f/350f to bylbym wdzięczny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 3ndurek dnia Pią 22:44, 20 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 22:53, 20 Cze 2014    Temat postu:

w czechach drożej? zobacz na [link widoczny dla zalogowanych]

w 250 excf serwis jeszcze częśćiej, np, tłok co ok 80mth, a dlaczego nie 450? w tej cenie można coś fajnego dostać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:13, 21 Cze 2014    Temat postu:

Ja bym polecił 350 exc. Silnik ma mocny dół jak w 450, góra jak w mocniejszej crossowej 250 4T. Ma szybką reakcje na gaz i bardzo przyjemnie liniowo oddaje moc.
Jeździ się super, nie trzeba kręcić jak 250 exc-f, super precyzyjna skrzynia i super sprzęgło. Uważam że jest to najłatwiejszy ktm.. Motocykl jest super wyważony nie czuć tych 107 kg, 250 exc-f waży 105,5 więc prawie podobnie.
350 exc to najlepiej sprzedające się enduro ktma ostatnio.

Co do serwisu od pewnego zawodnika wiem że tłok w 350 wytrzymał 130 mth(nie amatorskiej jazdy), po rozebraniu okazało sie że jeszcze by te 20 mth spokojnie zrobił. Więc myśle że przy amatorskiej jeździe spokojnie pod 130-150 wytrzyma.

Za 30 tyś nówki raczej nie kupisz, dozbieraj jeszcze z 3-4 i coś sie może znajdzie. Jeśli chodzi o zakup za granicą, przerabiałem temat .. jeśli motocykl ma mniej niż 6 lat lub 6 tyś km musisz w Polsce zapłacić vat jak za nowy pojazd 23% (VAT25). A to przy zakupie używanych motocykli przestaje sie opłacać. Nowy też wyjdzie więcej albo tak samo, trzeba doliczyć transport itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 11:43, 21 Cze 2014    Temat postu:

Podobno nie ma już w sprzedaży EXC z rocznika 2014. 450 nie było już dwa miesiące temu. Trzeba poczekać na modele 2015, które najprawdopodobniej trafia do sprzedaży w tym miesiącu.
Oczywiście za 30000zł nie ogarniesz nówki, do której trzeba dokupić jeszcze wzmocnienia chłodnic, osłonę pod silnik i kilka pomniejszych detali.

Poza wymienionym przez kolegę major000 filtrem w szybkozłączce, warto zainwestować tez w filterek mocowany pod korkiem zbiornika, który skutecznie eliminuje większe zanieczyszczenia jakie moga dostac się do zbiornika w trakcie terenowego tankowania [link widoczny dla zalogowanych]

A tak ogólnie 350 to bardzo fajny motocykl. Sporo mocniejszy i elastyczniejszy niż 250. Wyrażnie poręczniejszy niż 450. Nie wiem czy jest mniej trwały niż 250 (nie wydaje mi się), ale na pewno jest łatwiejszy do zajechania niż pancerne 450/500.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Sob 13:08, 21 Cze 2014    Temat postu:

tu masz fajny artykuł:
[link widoczny dla zalogowanych]

Nie wiem w jakim terenie jeździsz,ale jeśli to raczej niziny itd to bierz 450. Mniej wysilony silnik o prostej konstrukcji będzie wymagał mniejszego serwisu i jest prostszy w naprawie, poza tym też na pewno żywotniejszy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KozioŁ dnia Sob 13:09, 21 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 15:35, 21 Cze 2014    Temat postu:

generalnie tłok po 100mth czy korba po 150 nie jest serwisową tragedią, jak ktoś kupuje moto za 20-30koła to z takim kosztem napewno sie liczy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
3ndurek




Dołączył: 20 Cze 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:19, 21 Cze 2014    Temat postu:

KristofSX
Sprawdziłem tą stronke i brak nówek. 450 raczej odpada.
Pawel
Jak wygląda zakup z krajów UE, jeżeli dajmy na to kupuje sprzęt w Niemczech i place kwotę brutto czyli wartość motocykla z niemieckim podatkiem 19%, transport – za flaszke Very Happy, tłumaczenia, przegląd techniczny, wydział komunikacji to co prócz tych opłat jeszcze dochodzi ? czy jest jeszcze prócz tego akcyza 3% ?
KNKS
Z EXC 2014 zostało już kilka exc 250. Roczniki 2015 już są na allegro od Rapid - Poznań cena za 350 37 000zł Sad. Co do doposażenia to myślałem właśnie o płycie pod silnik, handbarach, akrapie i o paru innych drobnych rzeczach, ale to już na potem.
Co do terenu to sporo leśnych i polnych ścieżek, trochę grząskiego piaszczystego terenu właśnie prowadzącego przez las (prosta około 6km) no i oczywiście podjazdy :p


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez 3ndurek dnia Sob 20:21, 21 Cze 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:11, 21 Cze 2014    Temat postu:

Kiedy zjawisz się u dealera z gotówka , to spokojnie wyjmiesz EXC 350 za 32000-32500.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel




Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:21, 21 Cze 2014    Temat postu:

Przy motocyklach akcyzy nie ma. Poczytaj sobie transakcje wewnątrz wspólnotowe... W UE możesz kupić pojazd bez vatu, a u nas musisz zapłacić 23 % vatu (VAT25). Tylko sprawdź 2 razy ceny, bo tam motocykle nie są tańsze... Możesz poszukać też husaberga/husqvarny fe 350, to samo z innymi plastikami.

Co do ceny.. to nie ma szans niestety na zakup nowej 350 za 32, chyba że ktoś ma dobre znajomości... modele 2014 wszystkie wyprzedane.. a roczniki 2015 będą kosztować ok 36 tyś. Z tej ceny coś sie da utargować chyba, dzwoń po salonach.

Czy 450 exc mniej skomplikowane... przecież jedno i drugie to 4t. W 450 tłok trzeba by wymienić po ok 200 mth a w 350 ponad 150, przy jazdach amatorskich... Jeśli ktoś chce dużo cisnąć po prostych lub w głębokim piachu to wtedy 450 będzie bardziej pancerna..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piotrekws




Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:33, 22 Cze 2014    Temat postu:

Też przerabiałem temat i zajęło mi dokładnie rok zanim kupiłem 350. W lutym w salonach nie byli zbyt chętni schodzić z ceny, zresztą nie dziwię się bo jak byłem końcem maja to już wiało pustkami w salonach. Ceny z mobile po doliczeniu kosztów transportu nie są szczególnie korzystne, a same moto w niższych cenach też daleko mają od "używanych w lekkim terenie".
W moim przypadku sprawdziło się czekanie i w końcu w tym roku trafił się 2013 45 mth, salon pl, filtr w baku, podwyższona kierownica, kit obniżający, osłona silnika i chłodnic, moussy. Niestety nadal pozostała mi 530 do sprzedania.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 14:31, 22 Cze 2014    Temat postu:

piotrekws napisał:
Niestety nadal pozostała mi 530 do sprzedania.


Podeślij jakieś zdjęcia z opisem ew. link do ogłoszenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNKS




Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:38, 22 Cze 2014    Temat postu:

Z tego co wiem to S.Krywult w KTM Bielsko Biała ma do sprzedania EXC 350 2013 w bardzo łądnym stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Nie 20:19, 22 Cze 2014    Temat postu:

tu masz alternatywę, Six Days 2012 za rozsądne pieniądze.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin