Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 300 '16 rozrusznik nie ma siły

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enduros70




Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Śro 10:18, 01 Kwi 2020    Temat postu: EXC 300 '16 rozrusznik nie ma siły

Witam, temat wydaje się być wyczerpany przez wszystkie fora, ale nie mój przypadek. Cały szkopuł polega na tym, że wszyscy załatwiają sprawę wymianą przełożeń bendixa na te z 16 roku, lecz u mnie już takowe są.
Na wykręconej świecy kręci bardzo szybko, gdy ją wkręcę robi jeden obrót i stoi.

- tulejki wszystkie nowe
- dystansowane koło koronowe od bardzo ciasnego do luźnego, bez zmian
- bendix sprawny, testowany pod dużym obciążaniem w imadle czy nie ma poślizgu, robiłem również próby palenia na wysuniętym i zablokowanym na stałe, aby wykluczyć złe zazębianie z magnetem
- zasilanie podłączam z akumulatora samochodowego kablami rozruchowymi prosto do rozrusznika
- 2 rozruszniki - jeden używany arrowhead, drugi nowy chińczyk, który działa ludziom, mam jeszcze nowego arrowhead'a ale narazie go nie montuję, bo mogę zwrócić.

Jedyne odchylenie od normalności jakie znalazłem, ale jakże absurdalne patrząc na wartości to bicie koła koronowego wynoszące 0,05mm

Arrow https://www.youtube.com/watch?v=8t1l6tIxmhM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luksw




Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 12:15, 01 Kwi 2020    Temat postu:

u mnie bardzo podobny problem kolego.. wszystkie elementy sprawdzone, szczotki nowe, kręci jak szalony ale pod obciążeniem nie potrafi zrobić pełnego obrotu tylko zawiesza się jakby w połowie czyli to samo co u Ciebie.Wszystkie tulejki nowe itd..
Sprawdzone na rozruszniku od 300 2013 który w 13stce normalnie śmiga a u mnie dalej bez siłySmile) nie ma to jak zrobić dziadostwo, sprzedawać to przez 10 lat w niezmienionej formie i wołać za taką część w serwisie jak za zboże... tak się zarabia

ps jakby wpadł Ci do głowy jakiś nowy pomysł co jeszcze może być nie tak albo jakbyś rozwiązał problem to dawaj znać będę wdzięczny:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enduros70




Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Śro 12:33, 01 Kwi 2020    Temat postu:

Uwierz, że siedzę nad tym już dość długo. Zawsze to ja pomagam w sprawach mechanicznych, ale nastał ten czas, że i ja postanowiłem użyć tego forum Smile
Chyba zamówię koło koronowe jeszcze, jeśli nie pomoże to sprzedaję go tak jak stoi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enduros70




Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Czw 16:38, 11 Cze 2020    Temat postu:

Jakby ktoś szukał rozwiązania to sprawę załatwił JMT HJTZ7S-FP. Dla tych rozruszników liczy się nie tylko prąd rozruchu, ale również wyższe napięcie, dlatego akumulator z samochodu nie wykazywał poprawy. Po zainstalowaniu tego litowca pali na dotyk. Pierwsze odpalenie z rana na kopa.

https://youtu.be/SOlKKUEH1es


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Enduros70 dnia Czw 16:39, 11 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 18:18, 11 Cze 2020    Temat postu:

A jak z ładowaniem tego akumulatora - faktycznie potrzebny jest "specjalny" prostownik czy zwykły elektroniczny np. z Lidla da radę ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 18:31, 11 Cze 2020    Temat postu:

naładować niby mozna wszystkim - instalacja motocykla tez nie jest specjalna pod litówki
ale zalecane sa specjalne ładowarki które nie uszkadzają baterii, z lidla moze przeładowywać i wtedy moze drastycznie spaść zywotnosc


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 19:35, 11 Cze 2020    Temat postu:

Maksymalny prąd ładowania akumulatorów litowych to 5C (pięciokrotność ich pojemności w Ah) czyli ten akumulator posiadając pojemność 2.42 Ah spokojnie można dojść do 10A. Każda ładowarka nadaje się do takich akumulatorów, która nie posiada funkcji odsiarczania, czyli wzbudzenia głęboko rozładowanego akumulatora. Podczas tej procedury napięcie może wzrosnąć do 16V co jest już zagrożeniem dla naszego litowca, który przyjmuje maksymalnie 15V. Napięcie w motocyklu zapewniające pełną sprawność litowca powinno zawierać się w przedziale 14-15V. Co jest niebywałą zaletą tych akumulatorów to wzrost prądu rozruchowego przy zadawaniu obciążenia, im bardziej go obciążamy tym więcej energii wyzwoli. Jest też druga strona medalu, o której nie wiele osób wie, mianowicie po postoju w niskich temperaturach musimy go wzbudzić do życia włączając światła przed odpaleniem bądź kilkukrotnie strzelać rozrusznikiem inaczej będzie wykazywał stan rozładowania Smile

Podsumowując nie przeładujecie ich prądem z popularnych ładowarek motocyklowych jak i większości samochodowych, które posiadają prąd 5-6A, lecz napięciem z funkcji odsiarczania. Tanie ładowarki UNIT obsługują każdy typ akumulatora łącznie z litowcami.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Enduros70




Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Czw 19:36, 11 Cze 2020    Temat postu:

Maksymalny prąd ładowania akumulatorów litowych to 5C (pięciokrotność ich pojemności w Ah) czyli ten akumulator posiadając pojemność 2.42 Ah spokojnie można dojść do 10A. Każda ładowarka nadaje się do takich akumulatorów, która nie posiada funkcji odsiarczania, czyli wzbudzenia głęboko rozładowanego akumulatora. Podczas tej procedury napięcie może wzrosnąć do 16V co jest już zagrożeniem dla naszego litowca, który przyjmuje maksymalnie 15V. Napięcie w motocyklu zapewniające pełną sprawność litowca powinno zawierać się w przedziale 14-15V. Co jest niebywałą zaletą tych akumulatorów to wzrost prądu rozruchowego przy zadawaniu obciążenia, im bardziej go obciążamy tym więcej energii wyzwoli. Jest też druga strona medalu, o której nie wiele osób wie, mianowicie po postoju w niskich temperaturach musimy go wzbudzić do życia włączając światła przed odpaleniem bądź kilkukrotnie strzelać rozrusznikiem inaczej będzie wykazywał stan rozładowania Smile

Podsumowując nie przeładujecie ich prądem z popularnych ładowarek motocyklowych jak i większości samochodowych, które posiadają prąd 5-6A, lecz napięciem z funkcji odsiarczania. Tanie ładowarki UNIT obsługują każdy typ akumulatora łącznie z litowcami.

PS.
niech moderator usunie posta wyżej, nie byłem zalogowany


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Enduros70 dnia Czw 19:37, 11 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin