|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enduros70
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Śro 10:18, 01 Kwi 2020 Temat postu: EXC 300 '16 rozrusznik nie ma siły |
|
|
Witam, temat wydaje się być wyczerpany przez wszystkie fora, ale nie mój przypadek. Cały szkopuł polega na tym, że wszyscy załatwiają sprawę wymianą przełożeń bendixa na te z 16 roku, lecz u mnie już takowe są.
Na wykręconej świecy kręci bardzo szybko, gdy ją wkręcę robi jeden obrót i stoi.
- tulejki wszystkie nowe
- dystansowane koło koronowe od bardzo ciasnego do luźnego, bez zmian
- bendix sprawny, testowany pod dużym obciążaniem w imadle czy nie ma poślizgu, robiłem również próby palenia na wysuniętym i zablokowanym na stałe, aby wykluczyć złe zazębianie z magnetem
- zasilanie podłączam z akumulatora samochodowego kablami rozruchowymi prosto do rozrusznika
- 2 rozruszniki - jeden używany arrowhead, drugi nowy chińczyk, który działa ludziom, mam jeszcze nowego arrowhead'a ale narazie go nie montuję, bo mogę zwrócić.
Jedyne odchylenie od normalności jakie znalazłem, ale jakże absurdalne patrząc na wartości to bicie koła koronowego wynoszące 0,05mm
https://www.youtube.com/watch?v=8t1l6tIxmhM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luksw
Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:15, 01 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
u mnie bardzo podobny problem kolego.. wszystkie elementy sprawdzone, szczotki nowe, kręci jak szalony ale pod obciążeniem nie potrafi zrobić pełnego obrotu tylko zawiesza się jakby w połowie czyli to samo co u Ciebie.Wszystkie tulejki nowe itd..
Sprawdzone na rozruszniku od 300 2013 który w 13stce normalnie śmiga a u mnie dalej bez siły) nie ma to jak zrobić dziadostwo, sprzedawać to przez 10 lat w niezmienionej formie i wołać za taką część w serwisie jak za zboże... tak się zarabia
ps jakby wpadł Ci do głowy jakiś nowy pomysł co jeszcze może być nie tak albo jakbyś rozwiązał problem to dawaj znać będę wdzięczny:D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enduros70
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Śro 12:33, 01 Kwi 2020 Temat postu: |
|
|
Uwierz, że siedzę nad tym już dość długo. Zawsze to ja pomagam w sprawach mechanicznych, ale nastał ten czas, że i ja postanowiłem użyć tego forum
Chyba zamówię koło koronowe jeszcze, jeśli nie pomoże to sprzedaję go tak jak stoi...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enduros70
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Czw 16:38, 11 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Jakby ktoś szukał rozwiązania to sprawę załatwił JMT HJTZ7S-FP. Dla tych rozruszników liczy się nie tylko prąd rozruchu, ale również wyższe napięcie, dlatego akumulator z samochodu nie wykazywał poprawy. Po zainstalowaniu tego litowca pali na dotyk. Pierwsze odpalenie z rana na kopa.
https://youtu.be/SOlKKUEH1es
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Enduros70 dnia Czw 16:39, 11 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 18:18, 11 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
A jak z ładowaniem tego akumulatora - faktycznie potrzebny jest "specjalny" prostownik czy zwykły elektroniczny np. z Lidla da radę ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 18:31, 11 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
naładować niby mozna wszystkim - instalacja motocykla tez nie jest specjalna pod litówki
ale zalecane sa specjalne ładowarki które nie uszkadzają baterii, z lidla moze przeładowywać i wtedy moze drastycznie spaść zywotnosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Czw 19:35, 11 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Maksymalny prąd ładowania akumulatorów litowych to 5C (pięciokrotność ich pojemności w Ah) czyli ten akumulator posiadając pojemność 2.42 Ah spokojnie można dojść do 10A. Każda ładowarka nadaje się do takich akumulatorów, która nie posiada funkcji odsiarczania, czyli wzbudzenia głęboko rozładowanego akumulatora. Podczas tej procedury napięcie może wzrosnąć do 16V co jest już zagrożeniem dla naszego litowca, który przyjmuje maksymalnie 15V. Napięcie w motocyklu zapewniające pełną sprawność litowca powinno zawierać się w przedziale 14-15V. Co jest niebywałą zaletą tych akumulatorów to wzrost prądu rozruchowego przy zadawaniu obciążenia, im bardziej go obciążamy tym więcej energii wyzwoli. Jest też druga strona medalu, o której nie wiele osób wie, mianowicie po postoju w niskich temperaturach musimy go wzbudzić do życia włączając światła przed odpaleniem bądź kilkukrotnie strzelać rozrusznikiem inaczej będzie wykazywał stan rozładowania
Podsumowując nie przeładujecie ich prądem z popularnych ładowarek motocyklowych jak i większości samochodowych, które posiadają prąd 5-6A, lecz napięciem z funkcji odsiarczania. Tanie ładowarki UNIT obsługują każdy typ akumulatora łącznie z litowcami.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Enduros70
Dołączył: 27 Lut 2018
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Czw 19:36, 11 Cze 2020 Temat postu: |
|
|
Maksymalny prąd ładowania akumulatorów litowych to 5C (pięciokrotność ich pojemności w Ah) czyli ten akumulator posiadając pojemność 2.42 Ah spokojnie można dojść do 10A. Każda ładowarka nadaje się do takich akumulatorów, która nie posiada funkcji odsiarczania, czyli wzbudzenia głęboko rozładowanego akumulatora. Podczas tej procedury napięcie może wzrosnąć do 16V co jest już zagrożeniem dla naszego litowca, który przyjmuje maksymalnie 15V. Napięcie w motocyklu zapewniające pełną sprawność litowca powinno zawierać się w przedziale 14-15V. Co jest niebywałą zaletą tych akumulatorów to wzrost prądu rozruchowego przy zadawaniu obciążenia, im bardziej go obciążamy tym więcej energii wyzwoli. Jest też druga strona medalu, o której nie wiele osób wie, mianowicie po postoju w niskich temperaturach musimy go wzbudzić do życia włączając światła przed odpaleniem bądź kilkukrotnie strzelać rozrusznikiem inaczej będzie wykazywał stan rozładowania Smile
Podsumowując nie przeładujecie ich prądem z popularnych ładowarek motocyklowych jak i większości samochodowych, które posiadają prąd 5-6A, lecz napięciem z funkcji odsiarczania. Tanie ładowarki UNIT obsługują każdy typ akumulatora łącznie z litowcami.
PS.
niech moderator usunie posta wyżej, nie byłem zalogowany
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Enduros70 dnia Czw 19:37, 11 Cze 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|