|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 10:02, 02 Kwi 2017 Temat postu: Exc 300 2016 |
|
|
siemka , jezdzilem juz dluzszy czas 450 exc z 11 i dluzszy czas chodzilo mi po glowie sprobowac cos w 2t , chcialem kupic tego nowego z wtryskiem ( pisalem w innym poscie ze juz cennik bedzie od polowy kwietnia) ale jednak motorki beda dostepne dopiero od polowy lipca, wiec nie chcialo mi sie czekac.
Trafilem fajna okazje 6-miesieczna 300 z 52 godzinami z 2016
I tu moje pytanko jakie nawyki musze zmienic z 4t , na co zwracac uwage i jak z olejami czy trzymac sie serwisowki czy macie jakies inne propozycje
W 450 zawsze oleje czy czesci bralem z ktm a jak jest z tymi 300 -kami w 2t
Za kazda podpowiedz dziekuje z gory bo z 2t to tylko jawami sie jezdzilo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 10:56, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Wyjdzie w praniu. Olej do wahy dobry. So skrzyni co 10/15 godzin i moto jezdzi i jezdzi.
Nawyk jedyny to taki zeby nie hamowac silnikiem
A to ze musisz hamowac hamulcami wyjdzie przy 1 zakrecie
Reszty nie ma co teoretyzowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 11:19, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
No dzieki Henio a jakies myki czy bolaczki te modele maja zeby czemus przypadkowemu zapobiec w przyszlosci . Jakies mody w gazniku czy inne poprawki tez wystepuja jak np w 4 t na gazniku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DjLeonn
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SJZ
|
Wysłany: Nie 11:52, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Gadboy napisał: | No dzieki Henio a jakies myki czy bolaczki te modele maja zeby czemus przypadkowemu zapobiec w przyszlosci . Jakies mody w gazniku czy inne poprawki tez wystepuja jak np w 4 t na gazniku? |
Rozrusznik, smarować i uszczelniać zobacz temat major000
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 13:53, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ja nie do konca jestem za wpuszczaniem oleju ale tak to prawda amarowac i git
Co do gaznika zadnych modow nie trzeva - ale na pewno bedziesz musial go prwdzej czy pozniej regulowac bo jest czuly
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 14:00, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
DjLeonn napisał: | Gadboy napisał: | No dzieki Henio a jakies myki czy bolaczki te modele maja zeby czemus przypadkowemu zapobiec w przyszlosci . Jakies mody w gazniku czy inne poprawki tez wystepuja jak np w 4 t na gazniku? |
Rozrusznik, smarować i uszczelniać zobacz temat major000 |
No nie moge tego watku znalesc , a z grubsza mozecie podpowiedziec
Wypiac rozruszbik przesmarowywac i uszczelbiasze trzymac w dobrym stanie? Tak to zrozumialem wiec napewno zwroce na to uwage
Co do gaznika to wiem ze dam rade to ogarnac , zobaczymy w praniu , latwiejszy dostep jednaj do regulacji niz w 4t wiec to jest spoko.
Bede latal tez na sm wiec wrzuce kola z mego starego z 2011 , juz zamowilem tulejki do lozysk ,
Myslicie ze tylko to wystarczy do zmiany? Ramie zacisku na wieksza tarcze powinienem chyba wlozyc bez zadnych modyfikacji?
I jeszcze sie dopytam propo oslon chlodnic , chce zamowic te ktm-owskie czy wystarcza i jak jrst z wiatrakiem czy warto inwestowac bo nie wiem czy w ciezkim terenie sie nie grzeje za mocno, w poprzedbim moim 4t mialem i wiatrak czesto sie wlaczal.?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gadboy dnia Nie 14:23, 02 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 14:33, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
chodzi o to że sie zaslepia odpływ z dołu, na górze robi jakis korek i zalewa magneto olejem, - pływa w nim magneto i rozrusznik
jedni na tym latają, ja uwazam że to troche moze byc kiepskie dla sprzegiełka rozrusznika. ja miałem leciwą 2013stke rozrusznik smarowany, tulejki wymieniane co chwile i nic sie złego nie działo
akurat rozrusznika nie trzeba wypinac. jest tam taka pokrywka, wystarczy ją odkręcic dowalic smaru i tyle. a co jakis czas to wszystko rozebrac pomyc itp;pp
jak masz wieksza tarcze to musisz miec adapter, hamulce sa takie same w kazdym roczniku niezaleznie 2t czy 4T wiec musi pasować.
2t ciezej zagrzać - kupisz pojeździsz i sam ocenisz. bez sensu pchać kase w dodatki których moize nie wykorzystasz - jak ci sie zagrzeje to dorzucisz i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 14:47, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Tak cos znalazlem na yt wiec dzieki wam ze podpowiedzieliscie
Chyba cos takiego mozna z tym smarowaniem polepszyc
https://youtu.be/YwhAs-WaPMU
I z tym wentylatorem dzieki henio sie wstrzymam i obadam potwora czy tylko wiatr wystarczy😄
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gadboy dnia Nie 14:48, 02 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 14:57, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
tak dokładnie o to smarowanie chodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmxre
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Nie 17:06, 02 Kwi 2017 Temat postu: A |
|
|
Henio, ktore to są te tulejki co sie zmienia bo nie moge sie polapac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:25, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Rozrusznik co 50godzin rozbierasz czyścisz, smarujesz smarem wodoodpornym, wymieniasz tulejki(łożyskowanie koła pośredniego i bendiksu). Wszystko składasz uszczelniając dodatkowo sylikonem żeby woda się nie dostała do środka. Jeśli rozrusznik nie był zaniedbany( a 50godz wystarczy żeby go zepsuć) to po tych zabiegach będzie długo żył.
Tłok zmieniasz średnio co 100 godzin. Olej do benzyny polecam Motula 800 2t, a do skrzyni Motul Transoil 10w40.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gadboy
Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bruxelles-Bialystok
|
Wysłany: Nie 17:53, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Super dzieki major , od tego chyba zaczne i bedzie spokoj na jakis czas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 18:04, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
bmxre - chodzi o tulejki w którym siedzi bendix, i te kółko pośrednie - w karter/pokrywki, wbija sie takie tulejki teflonowe, one leca dosyc szybko. podejrzewam ze nadmiar smaru je tez moze zabijać ( niby teflon kiepsko reaguje ze smarami innymi niż silikonowe) ja tam waliłem wodoodporne smary, co własnie jakis czas je wymieniałem na nowe - nie były jakies drogie z 6 zł sztuka. idą 4 wiec da sie przeboleć
no i oczywiscie stosowanie sie do serwisówki - mało kto wie że trzeba po jakims czasie zdystansowac koło pośrednie do rozrusznika mierzac luzy, i dokładajac podkładki... rózne zaniedbania skracaja zycie estartera.
jeszcze dodam że warto na silikon/smar wodoodporny zarzucic rozrusznik, i czesto zmienaic oringi - w nowym moto potrafi sie woda dostać przez to miejsce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmxre
Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Konin
|
Wysłany: Nie 20:07, 02 Kwi 2017 Temat postu: A |
|
|
A to musze zajrzec i pomierzyc. Smarowanie i uszczelnienie zrobilem i narazie pali
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 21:02, 02 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jak już wyżej koledzy pisali - w 2t nie hamuj silnikiem, dobrze co jakiś czas go przepłukać (redukcja, przed zakrętem itp). Do paliwa motul 800, ipone samouraii, motorex (nie lej castrola i podobnych wynalazków). Dbaj o filtr powietrza, nie pałuj silnika jak jest zimny (byłem świadkiem dwóch zatarć silnika od czegoś takiego a i tak niektórzy nie wierzą), nie pałuj na prostych (też może skończyć się zatarciem). Co do SM - nie wiem czy to jest dobry pomysł - ktmowskie 2t raczej nie lubią przelotówek (chyba że chcesz jeździć nim po torze to co innego).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|