Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Exc 300 2016
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Nie 10:02, 02 Kwi 2017    Temat postu: Exc 300 2016

siemka , jezdzilem juz dluzszy czas 450 exc z 11 i dluzszy czas chodzilo mi po glowie sprobowac cos w 2t , chcialem kupic tego nowego z wtryskiem ( pisalem w innym poscie ze juz cennik bedzie od polowy kwietnia) ale jednak motorki beda dostepne dopiero od polowy lipca, wiec nie chcialo mi sie czekac.
Trafilem fajna okazje 6-miesieczna 300 z 52 godzinami z 2016
I tu moje pytanko jakie nawyki musze zmienic z 4t , na co zwracac uwage i jak z olejami czy trzymac sie serwisowki czy macie jakies inne propozycje
W 450 zawsze oleje czy czesci bralem z ktm a jak jest z tymi 300 -kami w 2t
Za kazda podpowiedz dziekuje z gory bo z 2t to tylko jawami sie jezdzilo Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 10:56, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Wyjdzie w praniu. Olej do wahy dobry. So skrzyni co 10/15 godzin i moto jezdzi i jezdzi.

Nawyk jedyny to taki zeby nie hamowac silnikiem

A to ze musisz hamowac hamulcami wyjdzie przy 1 zakrecie Very Happy

Reszty nie ma co teoretyzowac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Nie 11:19, 02 Kwi 2017    Temat postu:

No dzieki Henio a jakies myki czy bolaczki te modele maja zeby czemus przypadkowemu zapobiec w przyszlosci . Jakies mody w gazniku czy inne poprawki tez wystepuja jak np w 4 t na gazniku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DjLeonn




Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SJZ

PostWysłany: Nie 11:52, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Gadboy napisał:
No dzieki Henio a jakies myki czy bolaczki te modele maja zeby czemus przypadkowemu zapobiec w przyszlosci . Jakies mody w gazniku czy inne poprawki tez wystepuja jak np w 4 t na gazniku?


Rozrusznik, smarować i uszczelniać zobacz temat major000 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 13:53, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Ja nie do konca jestem za wpuszczaniem oleju ale tak to prawda amarowac i git

Co do gaznika zadnych modow nie trzeva - ale na pewno bedziesz musial go prwdzej czy pozniej regulowac bo jest czuly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Nie 14:00, 02 Kwi 2017    Temat postu:

DjLeonn napisał:
Gadboy napisał:
No dzieki Henio a jakies myki czy bolaczki te modele maja zeby czemus przypadkowemu zapobiec w przyszlosci . Jakies mody w gazniku czy inne poprawki tez wystepuja jak np w 4 t na gazniku?


Rozrusznik, smarować i uszczelniać zobacz temat major000 Smile


No nie moge tego watku znalesc , a z grubsza mozecie podpowiedziec
Wypiac rozruszbik przesmarowywac i uszczelbiasze trzymac w dobrym stanie? Tak to zrozumialem wiec napewno zwroce na to uwage
Co do gaznika to wiem ze dam rade to ogarnac , zobaczymy w praniu , latwiejszy dostep jednaj do regulacji niz w 4t wiec to jest spoko.
Bede latal tez na sm wiec wrzuce kola z mego starego z 2011 , juz zamowilem tulejki do lozysk ,
Myslicie ze tylko to wystarczy do zmiany? Ramie zacisku na wieksza tarcze powinienem chyba wlozyc bez zadnych modyfikacji?
I jeszcze sie dopytam propo oslon chlodnic , chce zamowic te ktm-owskie czy wystarcza i jak jrst z wiatrakiem czy warto inwestowac bo nie wiem czy w ciezkim terenie sie nie grzeje za mocno, w poprzedbim moim 4t mialem i wiatrak czesto sie wlaczal.?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gadboy dnia Nie 14:23, 02 Kwi 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:33, 02 Kwi 2017    Temat postu:

chodzi o to że sie zaslepia odpływ z dołu, na górze robi jakis korek i zalewa magneto olejem, - pływa w nim magneto i rozrusznik

jedni na tym latają, ja uwazam że to troche moze byc kiepskie dla sprzegiełka rozrusznika. ja miałem leciwą 2013stke rozrusznik smarowany, tulejki wymieniane co chwile i nic sie złego nie działo Very Happy

akurat rozrusznika nie trzeba wypinac. jest tam taka pokrywka, wystarczy ją odkręcic dowalic smaru i tyle. a co jakis czas to wszystko rozebrac pomyc itp;pp

jak masz wieksza tarcze to musisz miec adapter, hamulce sa takie same w kazdym roczniku niezaleznie 2t czy 4T wiec musi pasować.

2t ciezej zagrzać - kupisz pojeździsz i sam ocenisz. bez sensu pchać kase w dodatki których moize nie wykorzystasz - jak ci sie zagrzeje to dorzucisz i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Nie 14:47, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Tak cos znalazlem na yt wiec dzieki wam ze podpowiedzieliscie
Chyba cos takiego mozna z tym smarowaniem polepszyc
https://youtu.be/YwhAs-WaPMU
I z tym wentylatorem dzieki henio sie wstrzymam i obadam potwora czy tylko wiatr wystarczy😄


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gadboy dnia Nie 14:48, 02 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:57, 02 Kwi 2017    Temat postu:

tak dokładnie o to smarowanie chodzi Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmxre




Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 17:06, 02 Kwi 2017    Temat postu: A

Henio, ktore to są te tulejki co sie zmienia bo nie moge sie polapac?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:25, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Rozrusznik co 50godzin rozbierasz czyścisz, smarujesz smarem wodoodpornym, wymieniasz tulejki(łożyskowanie koła pośredniego i bendiksu). Wszystko składasz uszczelniając dodatkowo sylikonem żeby woda się nie dostała do środka. Jeśli rozrusznik nie był zaniedbany( a 50godz wystarczy żeby go zepsuć) to po tych zabiegach będzie długo żył.
Tłok zmieniasz średnio co 100 godzin. Olej do benzyny polecam Motula 800 2t, a do skrzyni Motul Transoil 10w40.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gadboy




Dołączył: 23 Sty 2015
Posty: 265
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bruxelles-Bialystok

PostWysłany: Nie 17:53, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Super dzieki major , od tego chyba zaczne i bedzie spokoj na jakis czas Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 18:04, 02 Kwi 2017    Temat postu:

bmxre - chodzi o tulejki w którym siedzi bendix, i te kółko pośrednie - w karter/pokrywki, wbija sie takie tulejki teflonowe, one leca dosyc szybko. podejrzewam ze nadmiar smaru je tez moze zabijać ( niby teflon kiepsko reaguje ze smarami innymi niż silikonowe) ja tam waliłem wodoodporne smary, co własnie jakis czas je wymieniałem na nowe - nie były jakies drogie z 6 zł sztuka. idą 4 wiec da sie przeboleć

no i oczywiscie stosowanie sie do serwisówki - mało kto wie że trzeba po jakims czasie zdystansowac koło pośrednie do rozrusznika mierzac luzy, i dokładajac podkładki... rózne zaniedbania skracaja zycie estartera.

jeszcze dodam że warto na silikon/smar wodoodporny zarzucic rozrusznik, i czesto zmienaic oringi - w nowym moto potrafi sie woda dostać przez to miejsce Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bmxre




Dołączył: 22 Sty 2016
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Nie 20:07, 02 Kwi 2017    Temat postu: A

A to musze zajrzec i pomierzyc. Smarowanie i uszczelnienie zrobilem i narazie pali Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 21:02, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Tak jak już wyżej koledzy pisali - w 2t nie hamuj silnikiem, dobrze co jakiś czas go przepłukać (redukcja, przed zakrętem itp). Do paliwa motul 800, ipone samouraii, motorex (nie lej castrola i podobnych wynalazków). Dbaj o filtr powietrza, nie pałuj silnika jak jest zimny (byłem świadkiem dwóch zatarć silnika od czegoś takiego a i tak niektórzy nie wierzą), nie pałuj na prostych (też może skończyć się zatarciem). Co do SM - nie wiem czy to jest dobry pomysł - ktmowskie 2t raczej nie lubią przelotówek (chyba że chcesz jeździć nim po torze to co innego).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin