Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 350 czy 250Tpi
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 15:45, 19 Kwi 2021    Temat postu: EXC 350 czy 250Tpi

Sprzedaję swojego exc450'11, nalatałem 115mth w 15 m-cy i chcę coś świeższego.
Jeżdżę praktycznie tylko po torach leśnych: 1 piaskowy, szybki, drugi kamienisty, bardzo techniczny; bardzo chciałbym też zacząć startować w amatorskich rajdach...

W mojej okolicy stoi
* 350 z 2020 i 125mth
* 250Tpi z 2018 i 97mth
który będzie lepszy do moich potrzeb?

A jak z serwisami? 350 serwisuje się podobnie jak 450, którą miałem, więc do zmiany tłoka mogę przelatać drugie tyle, prawda?
a jak to jest ze zmianą tłoka w 250Tpi? Przy jakim przebiegu się to robi?

Jakieś typowe bolączki tych modeli/roczników?

Pierwszy raz będę miał wtrysk w enduro - warto czy więcej będzie z tym problemów?

ufff, dużo pytań, z góry dziękuję Wink

p.s. dla zainteresowanych linki do ogłoszeń:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Pon 15:47, 19 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 16:31, 19 Kwi 2021    Temat postu:

350tka wymaga troche wiecej obslugi
czy lepsze 2t czy 4T to juz sam musisz sobie odpowiedziec, oba są spoko, jezeli masz na mysli rajdy czyli długie przeloty - to raczej wygodniejszy jest 4T.
tlok w 2T 70-90h
wtrysk warto, troche dbania np filterki, no i jak sie cos sypie to trudniej samemu diagnozować bez sprzetu. ale jakbym mial wybierac gaźnik czy wtrysk raczej wybralbym wtrysk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 19:39, 19 Kwi 2021    Temat postu:

tutaj nie ma złego wyboru, musisz się przejechać jednym i drugim i wybrać ten przy którym zaiskrzy Smile
a serwisowo jak to serwisowo, 2T częściej za mniej, 4T rzadziej za więcej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pon 20:13, 19 Kwi 2021    Temat postu:

dzięki za odpowiedź, przemyślę sobie ten temat na spokojnie. w tych rocznikach to już dla mnie duża kasa, więc wolę na spokojnie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Śro 6:21, 21 Kwi 2021    Temat postu:

Wczoraj sprzedałem swojego, więc klamka zapadła, będzie zmiana.

Czy one wszystkie mają możliwość zczytania kodów błędów przez licznik?

A gdyby do rachunku dorzucić odpowiadające im (bliźniacze?) modele husqvarny? ma to sens?
Mieszkam w Szwecji, Husqvarny i jest tu dużo więcej i mniej trzymają cenę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 6:26, 21 Kwi 2021    Temat postu:

wiekszosc wtryskowych motocykli ma taka mozliwość
tak huska/ktm i teraz GG to praktycznie jedno i to samo, róznice niewielkie, głowna róznica to tylne zawieszenie w ktmie PDS w husce prolink - co kto lubi Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Śro 7:06, 21 Kwi 2021    Temat postu:

prolink czyli "kiwajka"? bo tak właśnie widzę na zdjęciach, że husqvarny mają kiwajkę

bardzo mi się spodobało w ktm-ie że nie ma kiwajki: prostsze smarowanie po myciu, mniej łożysk do kontroli i ew. wymiany, nie ma ryzyka zahaczenia. jak dla mnie same plusy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 8:49, 21 Kwi 2021    Temat postu:

dokładnie - wszystko to co piszesz to plusy. prolink ma jedynie tą zalete że w specyficznych warunkach może lepiej dzialac, progresja jest wywołana zmiana kata zawieszenia podczas pracy./ w pdsie kąt jest jeden, ale nowoczesne amortyzatory PDS swietnie działaja, maja progresywne spręzyny, moim zdaniem póki nie scigasz sie w zawodach na poważnie to nie poczujesz znacznej roznicy, moze inaczej - poczujesz ale ciezko stwirdzic co lepiej działa w terenie, troche inna charakterystyka ale oba kleją nieźle. z drugiej strony zaden zawodnik raczej nie lata na fabrycznych zawiasach Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pią 9:21, 23 Kwi 2021    Temat postu:

No to męczymy temat dalej Smile
z racji kiwajki odrzucam huskę
dla uniwersalności dojazdowej/dual sport odrzucam 2t (chociaż na szutry mam inne moto)
żeby się lepiej bawić na torze zmniejszę pojemność

wybór pada na exc-f 350

No i teraz pytanie o generacje, bo znalazłem ciekawe egzemplarze z roczników:
2015-2020
czy wszystkie te roczniki są na wtrysku i panewkach?

czy zmiany były na tyle istotne, że np. zdecydowanie warto iść w nowsze (oczywiście za większą kasę)???

na wikipedii znalazłem info o 450, że nowa generacja była od 2017, więc pewnie dla 350 też


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Pią 9:27, 23 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 9:40, 23 Kwi 2021    Temat postu:

chyba pierwsze nie, sprawdź w katalogu częsci bedzie najprościej i najszybciej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:55, 23 Kwi 2021    Temat postu:

450 ma wtrysk od 2012 a panewke na korbowodzie ( bo o to chyba pytasz) od 2014
I chyba jak patrze na fiszki na ktmsklep jest to samo w 350 - ale poprawcie mnie jak sie mylę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pią 10:02, 23 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pm2z




Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szwecja

PostWysłany: Pią 10:16, 23 Kwi 2021    Temat postu:

faktycznie,
no mnie z rysunku wynika że generacja -2016 już jest na panewce.
za to z jakiegoś artykułu wynika, że generacja 2017- ma od cholery zmian, w tym masę w silniku, więc chyba warto brać nowszego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 11:25, 23 Kwi 2021    Temat postu:

co roku jest cos na plus, a to amorki, a to geometria ramy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:23, 23 Kwi 2021    Temat postu:

pm2z napisał:
faktycznie,
no mnie z rysunku wynika że generacja -2016 już jest na panewce.
za to z jakiegoś artykułu wynika, że generacja 2017- ma od cholery zmian, w tym masę w silniku, więc chyba warto brać nowszego

W przypadku 350 na pewno.
Ale w przypadku 450 juz słyszałem opinie że najfajniesze sa z roczników 2014-2016 - jak ktos nie potrzebuje motocykla do ściagania się.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pią 13:23, 23 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pajka




Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: W-M

PostWysłany: Pią 13:43, 23 Kwi 2021    Temat postu:

Ja przesiadłem się z EXC 450 z 2012 na 350 z 2017 (co prawda Huśka) i to była bardzo dobra decyzja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin