|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Pon 15:45, 19 Kwi 2021 Temat postu: EXC 350 czy 250Tpi |
|
|
Sprzedaję swojego exc450'11, nalatałem 115mth w 15 m-cy i chcę coś świeższego.
Jeżdżę praktycznie tylko po torach leśnych: 1 piaskowy, szybki, drugi kamienisty, bardzo techniczny; bardzo chciałbym też zacząć startować w amatorskich rajdach...
W mojej okolicy stoi
* 350 z 2020 i 125mth
* 250Tpi z 2018 i 97mth
który będzie lepszy do moich potrzeb?
A jak z serwisami? 350 serwisuje się podobnie jak 450, którą miałem, więc do zmiany tłoka mogę przelatać drugie tyle, prawda?
a jak to jest ze zmianą tłoka w 250Tpi? Przy jakim przebiegu się to robi?
Jakieś typowe bolączki tych modeli/roczników?
Pierwszy raz będę miał wtrysk w enduro - warto czy więcej będzie z tym problemów?
ufff, dużo pytań, z góry dziękuję
p.s. dla zainteresowanych linki do ogłoszeń:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Pon 15:47, 19 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 16:31, 19 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
350tka wymaga troche wiecej obslugi
czy lepsze 2t czy 4T to juz sam musisz sobie odpowiedziec, oba są spoko, jezeli masz na mysli rajdy czyli długie przeloty - to raczej wygodniejszy jest 4T.
tlok w 2T 70-90h
wtrysk warto, troche dbania np filterki, no i jak sie cos sypie to trudniej samemu diagnozować bez sprzetu. ale jakbym mial wybierac gaźnik czy wtrysk raczej wybralbym wtrysk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 19:39, 19 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
tutaj nie ma złego wyboru, musisz się przejechać jednym i drugim i wybrać ten przy którym zaiskrzy
a serwisowo jak to serwisowo, 2T częściej za mniej, 4T rzadziej za więcej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Pon 20:13, 19 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
dzięki za odpowiedź, przemyślę sobie ten temat na spokojnie. w tych rocznikach to już dla mnie duża kasa, więc wolę na spokojnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Śro 6:21, 21 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Wczoraj sprzedałem swojego, więc klamka zapadła, będzie zmiana.
Czy one wszystkie mają możliwość zczytania kodów błędów przez licznik?
A gdyby do rachunku dorzucić odpowiadające im (bliźniacze?) modele husqvarny? ma to sens?
Mieszkam w Szwecji, Husqvarny i jest tu dużo więcej i mniej trzymają cenę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 6:26, 21 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
wiekszosc wtryskowych motocykli ma taka mozliwość
tak huska/ktm i teraz GG to praktycznie jedno i to samo, róznice niewielkie, głowna róznica to tylne zawieszenie w ktmie PDS w husce prolink - co kto lubi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Śro 7:06, 21 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
prolink czyli "kiwajka"? bo tak właśnie widzę na zdjęciach, że husqvarny mają kiwajkę
bardzo mi się spodobało w ktm-ie że nie ma kiwajki: prostsze smarowanie po myciu, mniej łożysk do kontroli i ew. wymiany, nie ma ryzyka zahaczenia. jak dla mnie same plusy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 8:49, 21 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
dokładnie - wszystko to co piszesz to plusy. prolink ma jedynie tą zalete że w specyficznych warunkach może lepiej dzialac, progresja jest wywołana zmiana kata zawieszenia podczas pracy./ w pdsie kąt jest jeden, ale nowoczesne amortyzatory PDS swietnie działaja, maja progresywne spręzyny, moim zdaniem póki nie scigasz sie w zawodach na poważnie to nie poczujesz znacznej roznicy, moze inaczej - poczujesz ale ciezko stwirdzic co lepiej działa w terenie, troche inna charakterystyka ale oba kleją nieźle. z drugiej strony zaden zawodnik raczej nie lata na fabrycznych zawiasach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Pią 9:21, 23 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
No to męczymy temat dalej
z racji kiwajki odrzucam huskę
dla uniwersalności dojazdowej/dual sport odrzucam 2t (chociaż na szutry mam inne moto)
żeby się lepiej bawić na torze zmniejszę pojemność
wybór pada na exc-f 350
No i teraz pytanie o generacje, bo znalazłem ciekawe egzemplarze z roczników:
2015-2020
czy wszystkie te roczniki są na wtrysku i panewkach?
czy zmiany były na tyle istotne, że np. zdecydowanie warto iść w nowsze (oczywiście za większą kasę)???
na wikipedii znalazłem info o 450, że nowa generacja była od 2017, więc pewnie dla 350 też
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pm2z dnia Pią 9:27, 23 Kwi 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 9:40, 23 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
chyba pierwsze nie, sprawdź w katalogu częsci bedzie najprościej i najszybciej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 9:55, 23 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
450 ma wtrysk od 2012 a panewke na korbowodzie ( bo o to chyba pytasz) od 2014
I chyba jak patrze na fiszki na ktmsklep jest to samo w 350 - ale poprawcie mnie jak sie mylę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pią 10:02, 23 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pm2z
Dołączył: 30 Gru 2019
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szwecja
|
Wysłany: Pią 10:16, 23 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
faktycznie,
no mnie z rysunku wynika że generacja -2016 już jest na panewce.
za to z jakiegoś artykułu wynika, że generacja 2017- ma od cholery zmian, w tym masę w silniku, więc chyba warto brać nowszego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 11:25, 23 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
co roku jest cos na plus, a to amorki, a to geometria ramy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 13:23, 23 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
pm2z napisał: | faktycznie,
no mnie z rysunku wynika że generacja -2016 już jest na panewce.
za to z jakiegoś artykułu wynika, że generacja 2017- ma od cholery zmian, w tym masę w silniku, więc chyba warto brać nowszego |
W przypadku 350 na pewno.
Ale w przypadku 450 juz słyszałem opinie że najfajniesze sa z roczników 2014-2016 - jak ktos nie potrzebuje motocykla do ściagania się.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pią 13:23, 23 Kwi 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pajka
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 606
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-M
|
Wysłany: Pią 13:43, 23 Kwi 2021 Temat postu: |
|
|
Ja przesiadłem się z EXC 450 z 2012 na 350 z 2017 (co prawda Huśka) i to była bardzo dobra decyzja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|