Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

exc 350 wtrysk problem z odpalaniem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bob_son




Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kuj.-Pom.

PostWysłany: Śro 19:06, 31 Paź 2018    Temat postu: exc 350 wtrysk problem z odpalaniem

Witam
Mam problem z odpalaniem exc 350 z 2013r - wtrysk. Problem jest tylko przy odpalaniu rozrusznikiem gdyż nie za każdym razem po naciśnieciu przycisku startera uruchamia się pompa paliwa ( rozrusznik kręci) a wystarczy ruszyć delikatnie kopką i pompa startuje odrazu. Z kopki pali od strzała i z rozrusznika też ale pod warunkiem że wystartuje pompa w zbiorniku. Oczywiście problem nie jest stały czasami pompa uruchamia się odrazu a czasami trzeba bujnąć kopką żeby pompa ruszyła i już. Przeryłem całą instalację i układ paliwowy, wymieniłem przekaźnik i zamieniałem komputer od innego exc 350. Moje pytanie jest takie co odpowiada za wzbudzenie sygnału pompy skoro przy kopce za każdym razem pompa startuje? może ktoś ma jakiś pomysł bo mi ręce opadają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 0:36, 01 Lis 2018    Temat postu:

kiedys przerabiałem temat, nie pamietam dokładnie trzeba by schematy posledzić
dziwne że czy kopka czy starter to powinien miec ten sam "stan"
z tego co kojarze to jest jeden przewód on idzie w instalacji w takim owiniętym " kikucie" warto tą tasme rozebrac zobaczyc czy to nie jest zalane, koloru nie pamietam - ale na schemacie łatwo znaleźć rozdziela sie na 4 - jeden koniec idzie do wtyczki diagnostycznej, jeden do regulatora napięcia, jeden do przekaźnika i jeden do modułu - całe wzbudzenie odbywa sie przez regulator - moze on byc problemem ale działało by to tak samo kopka/ rozrusznik wiec raczej odpada. a wyzwala sygnał chyba moduł od czujnika połozenia wału


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 9:05, 22 Lis 2018    Temat postu:

Witam
Temat raczej rowiąząny, piszę raczej bo czekam na regultor napięcia. Tak jak kolega henio12323 słusznie pokierował skupiłem się na temacie wzbudzenia i okazuje się faktycznie, że odpowiada za nie regulator napięcia. Temat nie opiera się na uruchomieniu pompy tylko głównego przekaźnika za którego uruchomienie odpowiada właśnie regulator poprzez kabelek koloru czarnego z białym paskiem. Dlaczego przy kopniaku uruchamiał się odrazu ? myślę że podczas kręcenia rozrusznikiem powstaje jakiś spadek napięcia który nie uruchamia pewnej funkcji w regulatorze np. przekaźnika ( miałem tak samo w aucie). Gdyby coś się zmieniło dam znać ale na tą chwilę bardzo dziękuję za cenne informacje
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 13:18, 22 Lis 2018    Temat postu:

nie chce krakać ale to raczej nie to. owszem regulator steruje pracą przekaźników, gdy tylko pojawi się napięcie na cewkach statora, czyli jak zakrecisz, a jako że kręcisz tak samo kopką jak i rozrusznikiem ....
MOże być żez spada mocno napięcie podczas pracy rozrusznika, albo rozrusznik nie kreci wału (bendiks)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bob_son




Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kuj.-Pom.

PostWysłany: Czw 18:41, 22 Lis 2018    Temat postu:

No widzisz bully dlatego ten temat jest dla mnie ciężki i nie mogłem za hu.... tego zrozumieć ale mamy jeszcze 2szt 350 w podobnym roczniku i zaczęliśmy testy krzyżowe robić - statory, kamputer itd bo przerycie całej instalacji nic nie dało i w końcu podmianka regulatora przyniosła efekt. Rozrusznik kręcił jak diabeł za każdym razem ale trzeba mieć na uwadze, że moto kiedyś zostało utopione i mogło coś się wtedy wydarzyć. Zamówiłem regulator, jak tylko przyjdzie zamontuje i dam znać czy faktycznie diagnoza była trafna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karol556




Dołączył: 26 Lis 2019
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowa Wieś Ełcka

PostWysłany: Pią 17:32, 10 Sty 2020    Temat postu:

Problem rozważamy? Mam identyczne objawy jak dam minus na przekaźnik pompy moto odpali i działa do momentu zgaszenia po 2 sekundach przekaźnik puszcza i już nie odpali kolejny raz bez mostka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin