Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 400 2007 RFS Przegląd-Remont
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 8:07, 16 Sty 2018    Temat postu:

popieram kolege wyzej - najwieksza wada to poprzedni własciciele Very Happy dobrze powiedziane Very Happy

ogólnie to silnik dość prosty i wytrzymały, wiec jako tako, jak sie to dobrze posklada to wad nie ma, nie widziałem jeszcze wybuchu tego silnika bez winy uzytkownika.

co do uszczelniaczy - 95% przypadków sie montuje spręzynkami do czynnika - tak jak i w tym temacie, i tutaj tylko oryginalne sie spisuja, testowałem rózne kiedys, to tragedia, zamienniki ciekły przy samym wlewaniu płynu Very Happy jeszcze jest drugi bajer - wraz ze wzrostem cisnienia w układzie, te uszczelniacze sa "dociskane": wargami do wałka, jakby sie załozyło odwrotnie to cisnienie łatwiej przejdzie dalej - do drenażu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elMisza




Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: EL / EPD

PostWysłany: Wto 20:07, 16 Sty 2018    Temat postu:

Dziku napisał:
Teflon stosuje się w uszczelniaczach stosowanych w F1, często firmy nie sprzedają ich na wolnym rynku, bo przeciętny zjadacz chleba nie ma maszyn, gdzie osiągane są takie obroty, a jeśli już - to stosuje się uszczelniacz dedykowany przez producenta sprzętu.


Stosowany jest też np. w uszczelniaczu wału korbowego renault master ...
Jakieś 20-30 % nowo produkowanych uszczelniaczy ma "teflon" na wardze uszczelniającej .

Dziku napisał:

Piszesz ''W skali makro uszczelniacz nie puszcza oleju na stronę powietrza, ale w skali mikro delikatnie przepuszcza, olej z "wycieku" jest pompowany z powrotem za pomocą skośnych rowków / pasków / żeber które znajdują się po stronie powietrza. Tak projektuje się uszczelniacze dla wałów które pracują w jedną stronę ( dopuszcza się sporadyczną zmianę kierunku ). Bez oleju między wałem i krawędzią uszczelniającą daleko się nie ujedzie...''

Mógłbyś mi wskazać na schemacie poniższego uszczelniacza, gdzie są te rowki/paski/żeberka? Czy możesz mi wyjaśnić, jak będzie smarowany simering od strony pompy wody, gdzie nie ma on kontaktu z olejem? Smaruje go płyn chłodniczy?


Porównanie uszczelniaczy pracujących w różnych kierunkach


Przybliżenie x20-30 uszczelniacza skrzyni biegów ( VAG ) na przełom 2018/19r., średnica bodajże 38mm. Białą strzałką zaznaczyłem paski. Na czerwono wady na powierzchni, które eliminują produkt na testach funkcjonalnych.


Podejrzewam że płyn chłodniczy zapewni smarowanie. To tylko moje podejrzenie, bo zajmuję się tylko aplikacjami olejowymi w automotive.


henio12323 napisał:

co do uszczelniaczy - 95% przypadków sie montuje spręzynkami do czynnika - tak jak i w tym temacie, i tutaj tylko oryginalne sie spisuja, testowałem rózne kiedys, to tragedia, zamienniki ciekły przy samym wlewaniu płynu Very Happy jeszcze jest drugi bajer - wraz ze wzrostem cisnienia w układzie, te uszczelniacze sa "dociskane": wargami do wałka, jakby sie załozyło odwrotnie to cisnienie łatwiej przejdzie dalej - do drenażu Very Happy


Nic dodać , nic ująć Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elMisza dnia Wto 20:16, 16 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin