|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 8:07, 16 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
popieram kolege wyzej - najwieksza wada to poprzedni własciciele dobrze powiedziane
ogólnie to silnik dość prosty i wytrzymały, wiec jako tako, jak sie to dobrze posklada to wad nie ma, nie widziałem jeszcze wybuchu tego silnika bez winy uzytkownika.
co do uszczelniaczy - 95% przypadków sie montuje spręzynkami do czynnika - tak jak i w tym temacie, i tutaj tylko oryginalne sie spisuja, testowałem rózne kiedys, to tragedia, zamienniki ciekły przy samym wlewaniu płynu jeszcze jest drugi bajer - wraz ze wzrostem cisnienia w układzie, te uszczelniacze sa "dociskane": wargami do wałka, jakby sie załozyło odwrotnie to cisnienie łatwiej przejdzie dalej - do drenażu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
elMisza
Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: EL / EPD
|
Wysłany: Wto 20:07, 16 Sty 2018 Temat postu: |
|
|
Dziku napisał: | Teflon stosuje się w uszczelniaczach stosowanych w F1, często firmy nie sprzedają ich na wolnym rynku, bo przeciętny zjadacz chleba nie ma maszyn, gdzie osiągane są takie obroty, a jeśli już - to stosuje się uszczelniacz dedykowany przez producenta sprzętu. |
Stosowany jest też np. w uszczelniaczu wału korbowego renault master ...
Jakieś 20-30 % nowo produkowanych uszczelniaczy ma "teflon" na wardze uszczelniającej .
Dziku napisał: |
Piszesz ''W skali makro uszczelniacz nie puszcza oleju na stronę powietrza, ale w skali mikro delikatnie przepuszcza, olej z "wycieku" jest pompowany z powrotem za pomocą skośnych rowków / pasków / żeber które znajdują się po stronie powietrza. Tak projektuje się uszczelniacze dla wałów które pracują w jedną stronę ( dopuszcza się sporadyczną zmianę kierunku ). Bez oleju między wałem i krawędzią uszczelniającą daleko się nie ujedzie...''
Mógłbyś mi wskazać na schemacie poniższego uszczelniacza, gdzie są te rowki/paski/żeberka? Czy możesz mi wyjaśnić, jak będzie smarowany simering od strony pompy wody, gdzie nie ma on kontaktu z olejem? Smaruje go płyn chłodniczy? |
Porównanie uszczelniaczy pracujących w różnych kierunkach
Przybliżenie x20-30 uszczelniacza skrzyni biegów ( VAG ) na przełom 2018/19r., średnica bodajże 38mm. Białą strzałką zaznaczyłem paski. Na czerwono wady na powierzchni, które eliminują produkt na testach funkcjonalnych.
Podejrzewam że płyn chłodniczy zapewni smarowanie. To tylko moje podejrzenie, bo zajmuję się tylko aplikacjami olejowymi w automotive.
henio12323 napisał: |
co do uszczelniaczy - 95% przypadków sie montuje spręzynkami do czynnika - tak jak i w tym temacie, i tutaj tylko oryginalne sie spisuja, testowałem rózne kiedys, to tragedia, zamienniki ciekły przy samym wlewaniu płynu jeszcze jest drugi bajer - wraz ze wzrostem cisnienia w układzie, te uszczelniacze sa "dociskane": wargami do wałka, jakby sie załozyło odwrotnie to cisnienie łatwiej przejdzie dalej - do drenażu |
Nic dodać , nic ująć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez elMisza dnia Wto 20:16, 16 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|