|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eltville (DE)
|
Wysłany: Wto 18:01, 29 Maj 2012 Temat postu: EXC 450 03'' slaba iskra. |
|
|
Witam wszystkich:)
Zaczne od poczatku: Jezdze sobie katem po lesie, skonczylo sie paliwo, przelaczam na rezerwe, a moto dalej nie pali. Po dlugich probach(kilka razy zalapal na moment, na popych) dalem sobie spokoj. Ostatnio siadlem przy motorze z serwisowka w lapach i zaczalem wszystko sprawdzac. Wyszlo na to ze uszkodzona jest cewka zaplonowa(nieprawidlowa rezystancja), dzisiaj ja wymienilem no i przy okazji swiece i fajke, iskra troche sie poprawila ale dalej jest bardzo slaba, no i moto dalej nie odpala. Sprawdzalem kable cewek wychodzacych z silnika i co sie okazalo cewki od ladowania maja nieprawidlowa rezystancje, reszta w normie.
Teraz moje pytanie: Czy cewki ladowania maja cos do zaplonu? Moze ktos mial podobny problem ?
Odrazu dodam ze moto jest swiezo po remoncie (ok 6 zbiornikow wyjezdzone) po wymianie: tloka, polowy glowicy, zaworow, sprezyn, rozrzadu, korby, lozysk i calej reszty ale zaplon nie byl dotykany) swiezo po wymianie oleju i regulacji zaworow i gaznika.
Pozdrawiam cieplo:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 18:16, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Skoro cewki te które są pod pokrywą magneta mają nieprawidłową rezystancję to nie daję odpowiedniego prądu na cewkę, która zaś ma dać duże napięcie na świecę, która ma wytworzyć iskrę. Reasumując chyba czeka ciebie przewijanie cewek.
-> To moja teoria, bo przecież jak byś powiedzcmy wcale nie miał tych cewek nie miał byś wcale iskry i moto by nie odpaliło. Cewki mają zła rezystancję więc dają iskrę ale za małą.
Dla upewnienie się poczekaj na wypowiedzi także innych osób.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eltville (DE)
|
Wysłany: Wto 18:27, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
W takim razie w silniku nie ma oddzielnej cewki do zaplonu? bo z tego co ja z serwisowki wyczytalem to jest i wg. pomiarow ma prawidlowa rezystancje. Oczywiscie moglem sie pomylic, mam serwisowke po angielsku a jezyk srednio znam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
4tSTUNT
Moderator
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE
|
Wysłany: Wto 18:37, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co mi się kojaży to cały układ zapłony składa się:
- moduł zapłony
- cewka ta która jest pod ramą i od niej idzie kabel wysokiego napięcia do fajki
- magneto i cewki na nim tj cewki(uzwojenie, stator) te co jest w pokrywie magneta.
I na logikę biorąc to impulsator zczytuje jakby czy dać iskrę i informacja ta idzie do modułu a dalej do cewki wysokiego napięcia i przez kabel do fajki a dalej na świecę.
Biorąc sytuację taką że te cewki ładujące9stator) są uszkodzone one dają mniejszy opór przez co impulsator daje inne wskazania modułowi a ten daje cewce inną informację która z kolei nie daje iskry takiej jak powinna.
Tak jak mówię nie wiem czy moja teoria jest dobra, aczkolwiek jak magneto nie wytworzy prądu to iskry ni ma
U siebie miałem tak, że impulsator mi się odgiął i iskry nie było, więc działa wszystko w dwie strony.
Aaa i jak nie jesteś pewny instalacji także można ją wysłać do firmy DIGITECH z Będzina chyba czy coś. Oni zajmują się diagnostyka modułów, cewek, etc. Wysyłasz cała instalacje, oni sprawdzają, mówią co jest uszkodzone, i podają cenę naprawy. Jak się zgadzasz to robią ci, a jak nie odsyłają. Mówię ci o nich bo sam myślałem w pewnym momencie
nad ich usługami, aczkolwiek sam sobie poradziłem z problemami
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 4tSTUNT dnia Wto 18:47, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DawidKTM
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:53, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Masz zapłon Kokusan czy jakiś inny ? Cewka którą dałeś może mieć za małe przełożenie i nie działać poprawnie . Jaka to jest nieprawidłowa rezystancja wg Ciebie i jaką podaje serwisówka?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DawidKTM dnia Wto 19:54, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:27, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
pierwsze co sprwdz impulsator i wszystkie przejscia na przewodach i czy kabel od gaszenia nie ma przebicia do masy, puzniej najlepiej podmien moduł zapłonowy i jak dalej bedzie lipa to stator do naprawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DawidKTM
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:32, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Impulsator nie ma nic do słabej iskry jak był by uszkodzony to iskra była by raz na jakiś czas bądź w ogóle by jej nie było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:03, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
oczywiscie ze ma i to bardzo duzo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DawidKTM
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:08, 29 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Proszę wyjaśnić w taki razie. Bo jestem bardzo ciekawy co ma impulsator do jakości iskry w module
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DawidKTM dnia Wto 21:14, 29 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
herkloss
Dołączył: 29 Paź 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KIELCE
|
Wysłany: Śro 9:50, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wes zarówke 5w taka mała od swiateł pozycyjnych.Rozpinasz kostkę z biało/czerwonym i czarno/czerwonym kablem i wpinasz te żarówke w te kable od strony magneta. Po kopie powinna jasno się zaświecić.jak nie albo ledwo co to ci jebła cewka w iskrowniku taka jest jedna co jest w specjalny laku cała oblana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Benek
Dołączył: 21 Sty 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Eltville (DE)
|
Wysłany: Śro 14:49, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
DawidKTM napisał: | Masz zapłon Kokusan czy jakiś inny ? Cewka którą dałeś może mieć za małe przełożenie i nie działać poprawnie . Jaka to jest nieprawidłowa rezystancja wg Ciebie i jaką podaje serwisówka? |
Kokusan, Cewka jest na sto procent wporzadku, kupilem ja w serwisie KTMa po nr. VIN. A nieprawidlowa rezystacja wg mnie jest wtedy gdy wartosc mierzona znaczaco odstepuje od danych fabrycznych:) nie pamietam dokladnie wynikow pomiarow, ale nie miescily sie w przedziale.
Dzieki chlopaki za rady moze jutro cos podlubie i sie sprawa rozjasni:)
EDIT:
Na zielono zaznaczone sa wartosci ktore mi sie zgadzaly, natomiast na czerwono wartosci ktore nie zgadzaly sie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Śro 15:08, 30 Maj 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
Gość
|
Wysłany: Śro 19:18, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź jeszcze czy cewki od ładowania akumulatora nie mają przebicia do masy, jeśli mają to zakłócają one pracę cewki ładowania cewki zapłonowej:) i stąd problemy z iskrą. Rozwiązaniem jest wtedy albo ich przezwojenie, albo wymiana statora.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:15, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
co do impulsatora to zastepuje on przerywacz z klasycznego zapłonu i jego nie sprawnosc moze objawiac sie tym ze iskra jest zbyt slaba jezeli daje np za długi impuls do modułu, czasami wystarczy ze jest zanieczyszczony jakimis opiłkami.
DawidKTM uwierz ze nie sprawny impulsator objawia sie na wiecej sposobów a nie tylko ze iskra jest albo jej nie ma bo mialem z tym doczynienia juz wiele razy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DawidKTM
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:19, 30 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Wiem co robi impulsator, co do długości impulsu zawsze tyrystor otwiera się tak samo czy jest to impuls przy 1000rpm czy pik przy 10000.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ramzi
Gość
|
Wysłany: Pią 13:22, 19 Kwi 2013 Temat postu: KTM nie odpala |
|
|
Witam czy ktoś pomoże? Na jesień odtstawiłem motor, ostatnio chciałem go odpalić i nie palił. po ogledzinach i sprawdzeniu iskry odkręciłem pokrywę statora było tam trochę wody. Wyczysciłem wszytko wysuszyłem i poskładałem, wymieniłem cewkę na nową razem z kablem wysokiego napięcia. Motor dalej nie pali co jakiś czas strzeli wwydech. Co może być uszkodzone ? opór statora wynosi 33 omy. Moja KTM to sxf 250 2006 r Proszę o info
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|