|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Pon 7:13, 25 Cze 2012 Temat postu: EXC 450 '05 - luz na lagach - uszkodzone panewki? |
|
|
Witam. Wczoraj przy standardowych czynnościach serwisowych (smarowanie łańcucha, filtr pow. itd.) zauważyłem, że mam luz na przednich lagach - 100% to bo na główce ramy luz zlikwidowany.
I teraz pytanko: winne wszystkiemu są panewki, a może coś innego?
Jeśli tak, to czy np. taki zestaw wystarczy:
[link widoczny dla zalogowanych] ??
Plus oczywiście uszczelniacze i nowy olej.
Aha... i druga sprawa, jak zidentyfikować jaki rodzaj zawiasu mam u siebie?
Bo manuali do WP'ków mam kilka, a nie wiem którym się posiłkować.
Na szybko zdjęcia mojego moto. Jak wrócę do domu to mogę zrobić dokładniejsze fotki zawieszenia:
(Kliknij miniaturę, aby zobaczyć duże zdjęcie)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:01, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
a olej cieknie ? jak nie cieknie to na pewno nie luz na amorach ;P moze łozyska w kole ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 21:08, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
przy maksymalnie wysunietych lagach jest dopuszczalny pewien luz, przy serwisie ocen stan panewek i goleni i bedziesz wiedzial czy cos sie kwalifikuje do wymiany czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Pon 21:31, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | a olej cieknie ? jak nie cieknie to na pewno nie luz na amorach ;P moze łozyska w kole ? |
olej nie cieknie, ale jest możliwość że w ogóle go tam nie ma (moto od zakupu nie był serwisowany pod tym kątem) - choć wydaje mi się, ze zawias pracuje jak należy?!
łożyska w kole - nówki sztuki
łożyska w główce ramy - zero luzu (kasowany i sprawdzany na bieżąco)
BTW - sprawdzałem luz przykładając kciuk na "łączeniu" golenia i zewnętrznej rury - stad właśnie moje obawy
henio12323 - golenie są w BDB stanie (nie przetarte, nie porysowane). A czy jesteś w stanie określić aak duży luz jest dopuszczalny? Pytam, bo wydaje mi się, że w prawej ladze jest większy niż w lewej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 22:35, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
ja bym rozebrał i sprawdził. serwisówka po to jest zeby to opisywała a rozebranie zawieszenia to kilka godzin roboty dla kogos kto robi to 1 raz o ile mniej wiecej wie co robić po kolei
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 22:40, 25 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
możliwy błąd w montażu lag, na forum był post opisywany co jest przyczyną - któreś tuleje są minimalnie stożkowe i po włożeniu nie tą stroną będą powodować taki objaw.sam kiedyś składałem lagi i właśnie popełniłem takiego babola, oddałem do serwisu, tam złożyli mi jeszcze raz na tych samych częściach i było git.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:08, 26 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
chodzi o podkładke pod uszczelniaczem olejowym która dociska panewki, jest taka lekko wypukła i jak włożymy ja odwrotnie to panewka może sie lekko wysunac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Pon 20:08, 02 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Lagi rozebrane. Panewki wyglądają tak:
Kwalifikują się do wymiany?
wójo napisał: | chodzi o podkładke pod uszczelniaczem olejowym która dociska panewki, jest taka lekko wypukła i jak włożymy ja odwrotnie to panewka może sie lekko wysunac. |
A skąd mam wiedzieć, w którą stronę ją zamontować? Serwisówka nic o tym nie mówi
Aha... i jeszcze jedno - zlany olej jest barwy kawy z mlekiem (jasny i mętny) - to chyba też o niczym dobrym nie świadczy?!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 21:17, 02 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
swiadczy o tym że dostała sie gdzies woda a panewki jak nabardziej do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 21:44, 02 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Panewki do wymiany.
Podkładka ma być zamontowana tak by dociskał ją uszczelniacz czyli :
) ]
nawias okrągły to podkładka, a kwadratowy to uszczelniacz olejowy.
zajmuję się regeneracją amortyzatorów, koszt regeneracji 50zł + części.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Pon 21:44, 02 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Pon 22:26, 02 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za info.
Jutro zamawiam panewki i komplet uszczelniaczy.
Jeszcze tylko jedno pytanko:
Ile oleju wchodzi do jednej lagi i jaki (marka) w ogóle kupić?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 22:34, 02 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
od 450 do 600 ml - poczytaj w serwisówce co i jak ja kupiłem litr i lałem po 500 ml.
taka rada zalej ( nie koniecznie oleju do zawieszenia ) w rurke w którą wchodzi ta cienka aluminiwoa rurka do wypychania zaworka. ja miałem to zawalone jakims syfem wodą itp i sie zaworek aż zaciął. teraz wlewam oleju i wylewam co prawda z odrobina syfu po roku czasu ale wszystko bardzo gładko i płynnie pracuje
jaka marka itp itd ? zalezy od kieszeni ja tam leje motula fork expert czy jakos tak, oczywiscie 5W ( chociaz teraz na próbe nalałem 2.5W tylko że ja sie nie mieszcze w SAGu i musze albo kilka kg przytyc albo pozmienaic spręzyny ) ale miałem tez agipa i silkolene - szczerze to nie czuc zadnej róznicy. moze zawodnik wyczuje róznice w lepkosci czy czyms. dla amatora po prostu że jest to olej 5W wystarczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Wto 11:00, 03 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | od 450 do 600 ml - poczytaj w serwisówce co i jak ja kupiłem litr i lałem po 500 ml.
taka rada zalej ( nie koniecznie oleju do zawieszenia ) w rurke w którą wchodzi ta cienka aluminiwoa rurka do wypychania zaworka. ja miałem to zawalone jakims syfem wodą itp i sie zaworek aż zaciął. teraz wlewam oleju i wylewam co prawda z odrobina syfu po roku czasu ale wszystko bardzo gładko i płynnie pracuje
jaka marka itp itd ? zalezy od kieszeni ja tam leje motula fork expert czy jakos tak, oczywiscie 5W ( chociaz teraz na próbe nalałem 2.5W tylko że ja sie nie mieszcze w SAGu i musze albo kilka kg przytyc albo pozmienaic spręzyny ) ale miałem tez agipa i silkolene - szczerze to nie czuc zadnej róznicy. moze zawodnik wyczuje róznice w lepkosci czy czyms. dla amatora po prostu że jest to olej 5W wystarczy |
jak olej bedzie dupiaty to zmienia swoje wlasciwosci pod wplywem roznych czynnikow np temperatura w skutek tarcia, i to juz odczuje kazdy jak nagle zawias sie zrobi betonowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:33, 03 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
to pytanie od razu którędy woda sie tam dostaje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:07, 03 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
jak moto było topione mogło regulacją od góry, albo jak ktoś mocno tam karcherem mył albo cos.
czepek fakt słaby olej szybciej sie zuzywa itp, ale ja jak pisałem a na tych olejach z róznych przedziałów cenowych ganiałem i nie widziałem róznicy na początku jazdy ani po jakims czasie uzytkowania. pozatym kazdy olej 5W ma podobną cene a czy to te marki jak podałem wyzej nie ma znaczenia
druga sprawa to taka że oleje drozsze wyczynowe cechująsie nizszą wytrzymałoscia choć stabilniejsza pracą w róznych warunkach ale jak pisałem przy typowej amatorce raczej to znaczenia nie bedzie miało ja przynajmniej nie czuje marki oleju w zawieszeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|