Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 '05 - luz na lagach - uszkodzone panewki?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pon 7:13, 25 Cze 2012    Temat postu: EXC 450 '05 - luz na lagach - uszkodzone panewki?

Witam. Wczoraj przy standardowych czynnościach serwisowych (smarowanie łańcucha, filtr pow. itd.) zauważyłem, że mam luz na przednich lagach - 100% to bo na główce ramy luz zlikwidowany.

I teraz pytanko: winne wszystkiemu są panewki, a może coś innego?
Jeśli tak, to czy np. taki zestaw wystarczy:

[link widoczny dla zalogowanych] ??

Plus oczywiście uszczelniacze i nowy olej.


Aha... i druga sprawa, jak zidentyfikować jaki rodzaj zawiasu mam u siebie?
Bo manuali do WP'ków mam kilka, a nie wiem którym się posiłkować.

Na szybko zdjęcia mojego moto. Jak wrócę do domu to mogę zrobić dokładniejsze fotki zawieszenia:


(Kliknij miniaturę, aby zobaczyć duże zdjęcie)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:01, 25 Cze 2012    Temat postu:

a olej cieknie ? jak nie cieknie to na pewno nie luz na amorach ;P moze łozyska w kole ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:08, 25 Cze 2012    Temat postu:

przy maksymalnie wysunietych lagach jest dopuszczalny pewien luz, przy serwisie ocen stan panewek i goleni i bedziesz wiedzial czy cos sie kwalifikuje do wymiany czy nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pon 21:31, 25 Cze 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
a olej cieknie ? jak nie cieknie to na pewno nie luz na amorach ;P moze łozyska w kole ?


olej nie cieknie, ale jest możliwość że w ogóle go tam nie ma Rolling Eyes (moto od zakupu nie był serwisowany pod tym kątem) - choć wydaje mi się, ze zawias pracuje jak należy?!

łożyska w kole - nówki sztuki Razz
łożyska w główce ramy - zero luzu (kasowany i sprawdzany na bieżąco) Razz

BTW - sprawdzałem luz przykładając kciuk na "łączeniu" golenia i zewnętrznej rury - stad właśnie moje obawy Wink


henio12323 - golenie są w BDB stanie (nie przetarte, nie porysowane). A czy jesteś w stanie określić aak duży luz jest dopuszczalny? Pytam, bo wydaje mi się, że w prawej ladze jest większy niż w lewej Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:35, 25 Cze 2012    Temat postu:

ja bym rozebrał i sprawdził. serwisówka po to jest zeby to opisywała Razz a rozebranie zawieszenia to kilka godzin roboty dla kogos kto robi to 1 raz o ile mniej wiecej wie co robić po kolei

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 22:40, 25 Cze 2012    Temat postu:

możliwy błąd w montażu lag, na forum był post opisywany co jest przyczyną - któreś tuleje są minimalnie stożkowe i po włożeniu nie tą stroną będą powodować taki objaw.sam kiedyś składałem lagi i właśnie popełniłem takiego babola, oddałem do serwisu, tam złożyli mi jeszcze raz na tych samych częściach i było git.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:08, 26 Cze 2012    Temat postu:

chodzi o podkładke pod uszczelniaczem olejowym która dociska panewki, jest taka lekko wypukła i jak włożymy ja odwrotnie to panewka może sie lekko wysunac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pon 20:08, 02 Lip 2012    Temat postu:

Lagi rozebrane. Panewki wyglądają tak:






Kwalifikują się do wymiany?

wójo napisał:
chodzi o podkładke pod uszczelniaczem olejowym która dociska panewki, jest taka lekko wypukła i jak włożymy ja odwrotnie to panewka może sie lekko wysunac.


A skąd mam wiedzieć, w którą stronę ją zamontować? Serwisówka nic o tym nie mówi Sad

Aha... i jeszcze jedno - zlany olej jest barwy kawy z mlekiem (jasny i mętny) - to chyba też o niczym dobrym nie świadczy?!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 21:17, 02 Lip 2012    Temat postu:

swiadczy o tym że dostała sie gdzies woda a panewki jak nabardziej do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon 21:44, 02 Lip 2012    Temat postu:

Panewki do wymiany.
Podkładka ma być zamontowana tak by dociskał ją uszczelniacz czyli :


) ]


nawias okrągły to podkładka, a kwadratowy to uszczelniacz olejowy.

zajmuję się regeneracją amortyzatorów, koszt regeneracji 50zł + części.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Czepek dnia Pon 21:44, 02 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pon 22:26, 02 Lip 2012    Temat postu:

Dzięki Panowie za info.

Jutro zamawiam panewki i komplet uszczelniaczy.


Jeszcze tylko jedno pytanko:
Ile oleju wchodzi do jednej lagi i jaki (marka) w ogóle kupić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:34, 02 Lip 2012    Temat postu:

od 450 do 600 ml - poczytaj w serwisówce co i jak Smile ja kupiłem litr i lałem po 500 ml.

taka rada zalej ( nie koniecznie oleju do zawieszenia ) w rurke w którą wchodzi ta cienka aluminiwoa rurka do wypychania zaworka. ja miałem to zawalone jakims syfem wodą itp i sie zaworek aż zaciął. teraz wlewam oleju i wylewam co prawda z odrobina syfu po roku czasu ale wszystko bardzo gładko i płynnie pracuje

jaka marka itp itd ? zalezy od kieszeni Razz ja tam leje motula fork expert czy jakos tak, oczywiscie 5W ( chociaz teraz na próbe nalałem 2.5W tylko że ja sie nie mieszcze w SAGu i musze albo kilka kg przytyc albo pozmienaic spręzyny ) ale miałem tez agipa i silkolene - szczerze to nie czuc zadnej róznicy. moze zawodnik wyczuje róznice w lepkosci czy czyms. dla amatora po prostu że jest to olej 5W wystarczy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czepek




Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto 11:00, 03 Lip 2012    Temat postu:

henio12323 napisał:
od 450 do 600 ml - poczytaj w serwisówce co i jak Smile ja kupiłem litr i lałem po 500 ml.

taka rada zalej ( nie koniecznie oleju do zawieszenia ) w rurke w którą wchodzi ta cienka aluminiwoa rurka do wypychania zaworka. ja miałem to zawalone jakims syfem wodą itp i sie zaworek aż zaciął. teraz wlewam oleju i wylewam co prawda z odrobina syfu po roku czasu ale wszystko bardzo gładko i płynnie pracuje

jaka marka itp itd ? zalezy od kieszeni Razz ja tam leje motula fork expert czy jakos tak, oczywiscie 5W ( chociaz teraz na próbe nalałem 2.5W tylko że ja sie nie mieszcze w SAGu i musze albo kilka kg przytyc albo pozmienaic spręzyny ) ale miałem tez agipa i silkolene - szczerze to nie czuc zadnej róznicy. moze zawodnik wyczuje róznice w lepkosci czy czyms. dla amatora po prostu że jest to olej 5W wystarczy Very Happy

jak olej bedzie dupiaty to zmienia swoje wlasciwosci pod wplywem roznych czynnikow np temperatura w skutek tarcia, i to juz odczuje kazdy jak nagle zawias sie zrobi betonowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:33, 03 Lip 2012    Temat postu:

to pytanie od razu którędy woda sie tam dostaje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 21:07, 03 Lip 2012    Temat postu:

jak moto było topione mogło regulacją od góry, albo jak ktoś mocno tam karcherem mył albo cos.

czepek fakt słaby olej szybciej sie zuzywa itp, ale ja jak pisałem a na tych olejach z róznych przedziałów cenowych ganiałem i nie widziałem róznicy na początku jazdy ani po jakims czasie uzytkowania. pozatym kazdy olej 5W ma podobną cene a czy to te marki jak podałem wyzej nie ma znaczenia Razz

druga sprawa to taka że oleje drozsze wyczynowe cechująsie nizszą wytrzymałoscia choć stabilniejsza pracą w róznych warunkach Razz ale jak pisałem przy typowej amatorce raczej to znaczenia nie bedzie miało ja przynajmniej nie czuje marki oleju w zawieszeniu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin