|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sniadypl
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Czw 22:00, 27 Wrz 2018 Temat postu: EXC 450 2012 Luz na wahaczu po wymianie łożysk |
|
|
Witam, wymieniłem łożyska wahacza na all balls i niestety jest duży luz. Ośka wygląda dobrze, pomierzyłem suwmiarką brak różnic w średnicy. Czy pomimo to wymienić ośkę ? Czy może te łożyska są marnej jakości ? Dodam że luz jest po obu stronach.
filmik
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sniadypl dnia Czw 22:02, 27 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 7:05, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
prędzej podejrzewam że to kwestia allballsa niz oryginalnej ośki ktma
to co pokazałeś na filmiku to nie jest nic złego, gdyby miało tam nie byc luzu musiał bys ośke wbijac młotkiem a nie wsadzac ręką, po skręceniu wszystkiego pewnie wszystko sie "pokasuje"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sniadypl
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Pią 10:04, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Tuleje łożysk nowych i starych maja dokładnie taki sam luz na ośce wiec nie wiem czy to kwestia zużytej ośki. Ośka w otwór w karterze wchodzi ze znacznym oporem i tam nie ma luzu.
Jakieś pomysły? Nie wiem czy zamawiać oryginały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 10:16, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
to jest normalne zjawisko, złóz cały wahacz skręc i zobacz czy wtedy bedziesz miał luz na wahaczu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 10:20, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
a co ma ośka wahacza do luzu na nim??? luz może byc tylko: tuleje- łożyska. Ośka dokręcona na 80Nm dociska ramę tuleje i kartery w jedną całość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sniadypl
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Pią 10:26, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
bully napisał: | .... luz może byc tylko: tuleje- łożyska. |
nie bardzo załapałem
Złożyłem, skręciłem i luz jest nadal. Nie wydaje mi sie żeby aluminowa nakrętka dokręcona na 80nM była w stanie ścisnąć ramę na tyle żeby skasować luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 10:48, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
oś skręca wszystko ze soba 80 NM w zupełnosci wystarczy by rame zacisnać i skasowac luz rama - tulejki-silnik-tulejki- i rama z drugiej strony. to wszystko jest tak sztywno skręcone że jedyny luz to na tulejkach na łozyskach.
jak nie rozumiessz to sobie poluzuj koło tylne - dokręć nakrętke palcami i sprawdź czy nie masz luzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Pią 10:50, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Ja nie załapałem jak mogłeś nie załapać
do łożysk wchodzą tuleje, one po dokręceniu ośki są nieruchome (bez luzu względem budy) jesli ci został jakikolwiek luz na wahaczu to luz pasowania tuleja ->łozysko, widocznie allballs taki ch.y, chociaż zakładałem tego z kilkanaście sztuk do róznych motocykli i nie zauwazyłem nienormalności.
A nakrętka aluminiowa, plastikowa czy z kupy psa zrobiona jesli jakimś cudem uda ci sie dokręcić na 80Nm to 80Nm, nie ma znaczenia materiał, siła to siła.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bully dnia Pią 10:51, 28 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sniadypl
Dołączył: 09 Sty 2016
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Pią 12:46, 28 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
problem rozwiązany. tak jak pisaliście, między tuleja a ośka nie ma znaczenia luz. Wszystko razem ściska i unieruchamia całość dokręcenie ośki. U mnie był problem zbyt dużego luzu między tulejami a ramą. zastosowałem cienkie podkładki i wszystko gra. Dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|