Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 Nie pali, bardzo dziwny przypadek
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Wto 21:56, 18 Gru 2012    Temat postu: EXC 450 Nie pali, bardzo dziwny przypadek

Witam, na wstępie chciałbym powiedzieć że jestem już maksymalnie wkurzony, zdesperowany, i przeszukałem chyba cały internet a nadal nie mogę rozwiązać dręczącego mnie problemu. Wstawilem sobie motorek do piwnicy, i z zamiarem rozbierania powoli i czyszczenia sprawdzania i coś prawdopodobnie zepsułem. Oczywiście zanim wstawiłem go do piwnicy to do ostatniego dnia jeździł wszystko git.


Główny problem to : Nie pali
No cóż, jest to dość pospolite zjawisko, gdzie trzeba wszystko po kolei sprawdzić i wyeliminować powód.

-Pierwsza rzecz którą zrobiłem, to sprawdzenie świecy = iskra jest.
-Na wszelki wypadek kupiłem nową = nadal jest iskra Smile
-Sprawdzony przewód i fajka, oraz rezystancja na cewce, wszystko jest OK.
-Wyczyszczony na błysk gaźnik.
- Filtr powietrza również
-Sprawdzilem czy nie masuje się przewód od killswitcha, nic podobnego.
-Kostki od modułu(te niebieskie) również podłączone.

Motocykl nadal sie nie odzywa.
W końcu spróbowalem drastycznych sposobów, na uruchomienie silnika mianowicie lanie dawki paliwa bezposrednio na głowice, rownież się nie odzywa.
Po 10ciu takich próbach, raz zaskoczył, ale poźniej już nic.
Świeca oczywiście robi się mokra, dawka paliwa przez gaźnik idzie dobra.
Przy próbach odpalaniu z kopa, czasami jest tak że pierd*lnie ogniem z tłumika na 40cm.

W akcie mojej desperacji przepuszczam nawet myśli ze mógł się przestawić zapłon lub rozrząd(?) co jest chyba raczej niemożliwe, żeby tak sam z siebie jak stał nie odpalany Smile

A, i powiedzcie mi, czy to prawda, że jak zamoczymy świece w benzynie, i kopniemy kopniakiem to ona się zapali żywym ogniem normalnie ? Kumpel głosi takie teorie, próbowałem to robić, i nic się nie dzieje, nie zapala się.


Będe ogromnie wdzięczny, jeśli ktoś ma jakieś pomysły czemu tak sie dzieje i chce się nimi ze mną podzielić Very Happy









Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariantofana




Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 383
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:01, 18 Gru 2012    Temat postu:

Przed wszystkim napisz co przy nim grzebałeś żeby było wiadomo co mogłeś spapraćWink
majstrowałeś coś przy gaźniku? rozbierałeś go potem składałeś? Rozrząd... zdejmij czapkę i sprawdź ustawienia rozrządu według serwisówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 22:02, 18 Gru 2012    Temat postu:

Rozumiem że moto smigało i jak porozbierałes pomierzyłeś to moto przestało palić.
Skoro nawet dawanie paliwa nic nie daje to czyli problem leży gdzie indziej nie w dopływie paliwa.
Przyczyny bym szukał w zaworach - wyreguluj je i przy okazji sprawdź czy przy swoich rozbiórkach nie przestawiłeś rozrządu i krzywki na wałku się zgadzają, oraz stan napinacza bo może on nie zaskoczył i przestawił rozrząd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Wto 22:06, 18 Gru 2012    Temat postu:

Poprawka, rozbiorka dotyczyla tylko ramy i gaźnika i kabli, bo szukalem jak naprawić stop Very Happy, przy silniku nic nie grzebałem, nie ruszony nic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Asteros2012




Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:09, 18 Gru 2012    Temat postu:

To sprawdź napinacz rozrządu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Wto 22:11, 18 Gru 2012    Temat postu:

jest w ogole to możliwe że rozrząd przeskoczył ? toć on tam naciągniety jak struna Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Wto 22:38, 18 Gru 2012    Temat postu:

sprawdź jeszcze czy czasem nie oberwało klina na magnecie...choć w ktmie sie jeszcze nigdy nie spotkałem. Iskra może być ale nie w odpowiednim momencie i stąd to cyt. "czasami jest tak że pierd*lnie ogniem z tłumika na 40cm" Smile

A jeśli regulowałeś gaźnik to nie wkręciłeś czasem na maxa śruby od regulacji składu mieszanki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 22:39, 18 Gru 2012    Temat postu:

Klinu nie mogło mu oberwać bo też o tym myślałem - wtedy praktycznie wcale iskry by nie miał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Wto 22:47, 18 Gru 2012    Temat postu:

4tSTUNT napisał:
Klinu nie mogło mu oberwać bo też o tym myślałem - wtedy praktycznie wcale iskry by nie miał.


skąd taka teoria?

ostatnio robiłem grizzly 660 ze zerwanym klinem i iskra była wporządku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
4tSTUNT
Moderator



Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 1533
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: LUBUSKIE, ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Wto 22:50, 18 Gru 2012    Temat postu:

Jak masz bdb iskrę moto przecież powinno odpalić, a na zerwanym klinie nie będzie moim zdanim bdb iskry bo wtedy magneto nie ma punktu zaczepiania by się obrócić na wale czego konsekwencją będzie to że nie wytworzy prądu, impulsator nie zczyta impulsu i dalej inf do modułu i do cewki nie pójdzie i bd kaszana.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawcios




Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 113
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: okolice krakowa

PostWysłany: Wto 23:00, 18 Gru 2012    Temat postu:

ok? jak odpali gdy przeskok iskry przypadnie np. przy otwartych zaworach?

magneto przy zerwanym klinie nadal dociskane jest do stożka na wale przez nakrętke


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13852
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 0:15, 19 Gru 2012    Temat postu:

tak, ale wystarczy że sie obróciło o kilka stopni i iskra jest dawana w złym momencie - jest ale nie odpala. kiedys miałem RM i stator był wsadzony przekręcony o 180 stopni iskra jak malinka ;D a za nic nie chciał odpalić.


co do problemu - tez to miałem jak robiłem gaźnik i załozyłem tą przesłone przepustnicy w drugą stronę. moto odpalał tylko jak sie mocno kopało i trzymał tylko wyższe obroty. nie było mowy o odpaleniu z rozrusznika. na pycha dawał rade :d wiec sprawdził bym też to.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
manta19




Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Śro 15:21, 19 Gru 2012    Temat postu:

A cisnienie sprężania patrzyleś??Może zawor Ci sie podstawił któryś jeśli ich w pore nie wyregulowałeś i to może być przyczyna,albo go wypaliło.Poza tym swiece to sie bierze na kuchenke gazową i wypala,a nie moczy w benzynie.......
Aha i sprawdź czy czasem gdy grzebałeś w instalacji nie rozpięła sie jakaś wtyczka badź np włącznik gaszenia moto nie jest zwarty do masy cały czas bo nie odpalisz napewno.....Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez manta19 dnia Śro 15:25, 19 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zyzek512




Dołączył: 15 Lut 2012
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Węgorzewo

PostWysłany: Śro 15:36, 19 Gru 2012    Temat postu:

Tak jak napisałem na początku, kable na 100% dobrze, wszystko sprawdzone. a świece też wypalałem, nic to nie dało. Sprężanie jest Ok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:35, 19 Gru 2012    Temat postu:

A co dokładnie robiłeś z tym gaźnikiem?
Rozbierałeś na czynniki pierwsze czy tylko wyciągnąłeś i wsadziłeś z powrotem?
Kiedy ostatni raz go odpalałeś - kiedy jeszcze działał dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin