Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 - Nieszczelny airbox - przestroga!!!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pią 12:03, 20 Lip 2012    Temat postu:

Filtr był dobrze nasączony.

Każdy wie, że katmany z tej serii mają średnio szczelny airbox.

Mój na dodatek był nieudolnie założony (przez poprzedniego właściciela), do tego dochodzi niespasowany stelaż (trochę pogięty) - wszystko widzę po fakcie, bo wcześniej do głowy by mi nie przyszło, że coś może być nie tak Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pią 22:02, 20 Lip 2012    Temat postu:

Pojawił się kolejny problem.

Potrzebuję podkładkę pod sprężynę zaworową, bo u mnie jedna sztuka się obraziła i podzieliła na połowę (kołnierz podtrzymujący sprężynę wew. odczepił się od reszty) - ma ktoś na zbyciu takie cudo?
Pytam bo w serwisie trzeba kupić cały zestaw sprężyn Crying or Very sad

I jeszcze jedno pytanie - zawory mają mieć płaską ściankę w miejscu styku z gniazdami zaworowymi? Bo u mnie ssące mają tą powierzchnię dosyć wklęsłą - wymiana?

Choć patrząc na w.w coś czuję że trzeba będzie zacisnąć pasa i kupić komplecik zaworów - tysiak pewnie z kieszeni pójdzie Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart
Gość






PostWysłany: Nie 9:17, 22 Lip 2012    Temat postu:

a ta podkładka nie jest przypadkiem od prawego ssącego? jesli tak to ssące już dawno do wymiany, polecam nie na oryginalne tylko kibblewhite bo kosztuja z przesylka z usa pare zł wiecej a starczają na dużo dłużej i nie robią sie tak szybko wklęsłe i nie trzeba regulować co 15h
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Nie 12:35, 22 Lip 2012    Temat postu:

Tak, to jest podkładka z prawego ssącego.

I teraz pytanie - skąd biorą się opinie o niezniszczalności tych silników KTM'a? Mój ma przejechane góra 100-150mth (patrząc na tłok/cylinder) i już zawory do wymiany? Może lepiej na tytanowe się przerzucić, bo jak tak dalej pójdzie to co sezon nowe zawory? Ani się obejrzę i dołożę drugie tyle co wartość samego moto Shocked


ps. Jak kupię te kibblewhite, to co ile regulacja i ewentualna wymiana?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:46, 22 Lip 2012    Temat postu:

z tad sie bierze bezawaryjnosc ze jak dbasz to nie zajezdzisz, jak ktos przed tpba nie regulowal zaworów albo zle to robil to szybko padły, jak rozwalilo tobie talezyk zaworowy to zawory obowiazkowo do wymiany, wpgule miales jakas przerwe miedzy dzwigienka a talezykiem ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
madart
Gość






PostWysłany: Nie 14:06, 22 Lip 2012    Temat postu:

Oryginalne ktm ssące to jakieś 200h z regulacją co 15. Im bliżej końca tym szybciej sie zapadają.
KW nie zapadają sie tak szybko i regulacje a raczej sprawdzenie co 30h wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Nie 14:31, 22 Lip 2012    Temat postu:

wójo napisał:
[...]wpgule miales jakas przerwe miedzy dzwigienka a talezykiem ?



no chyba, że faktycznie poprzedni właściciel nie regulował Mad
Ja osobiście robiłem to już dwa razy (co 15mth), z czego 3mth przed samą usterką silnika - zawory regulowane pomiędzy 0.10-0.15, tak więc luzy wg. serwisówki były prawidłowe.

Przełknąłem fakt, że jednak będę musiał wymienić te zawory (ssące i wydechowe) i teraz pytania:

1. Wymienić tez cały komplet sprężyn, czy tylko tą jedną podkładkę?

2. Czy faktycznie te KibbeWhite są najlepsze (ze stalowych) czy warto pokusić się o Prox'a, ewentualnie Wisseco, a może coś jeszcze innego?

3. A może kupić tytanowe i mieć spokój na długi czas (no chyba, że są jakieś przeciwwskazania)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:13, 22 Lip 2012    Temat postu:

wymieniaj komplet, wszystkie zawory, sprezyny, podkladki, talezyki i zabezpieczenia, co do tytanów to wlasnie słyszalem ze szybciej siadaja od stalowych ale trzeba to zweryfikowac.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 21:26, 22 Lip 2012    Temat postu:

nie kupuj tytanowych, ich żywotność nie przebija kosztu wymiany , nawet ostatnio rozmawiałem na ten temat z mechanikami KTM i mówią że stalowe sa wystarczające.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Pon 7:02, 23 Lip 2012    Temat postu:

No dobra, ale wracając do pytania nr. 2:

Czy faktycznie te KibbeWhite są najlepsze czy warto pokusić się o Prox'a, ewentualnie Wisseco?

Pytam, bo cena jednak gra tutaj niemałą rolę:

    KW (komplet) - ok. 1200pln (+przesyłka z USA)

    Oryginał KTM (komplet) - ok. 800pln (dla przykładu: ktmsklep.pl - nr. części: 59036030010)

    Prox lub Wisseco - ok. 540pln + 350 za oryginalny komplet sprężyn i uszczelniaczy.



ps. Ma ktoś może dojście do tańszych części niż na ktmsklep.pl ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 15:36, 24 Lip 2012    Temat postu:

zaczne od stwierdzenia co jest tanie to jest drogie
możesz założyć ssące KW i oryginalne wydechy do tego oryginalne komplety sprężyn, nie trzeba kupować drogich spreżyn od KW. 2 ssaki na ebayu to 84$ z przesyłką czyli 285zł. Wychodzi 140zł za zawór gdzie oryginał kosztuje 120 wiec różnica niewielka. Na ktmsklep.pl nie pokazuje mi ile kosztuje komplet sprężyn ale powinno coś koło 80zł
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Wto 16:10, 24 Lip 2012    Temat postu:

Tak zrobię, przy czym kupię wszystkie zawory KW.

A oryginalne sprężyny KTM dadzą radę (nie skrócą żywotności) tym zaworom??

ps. Komplet sprężyn (na jeden zawór) to koszt 75zł, tak więc dużo się nie pomyliłeś Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 18:59, 25 Lip 2012    Temat postu:

sprezyny oryginalne daja rade spokojnie
jedyne co je moze uszkodzic to wlasnie uderzenie w kapelusz sprezyny
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Czw 6:50, 26 Lip 2012    Temat postu:

Zamówiłem jednak cały komplet KibbleWhite - jak by ktoś chciał to tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych]

mają najlepszą ofertę (nawet na eBay'u jest drożej).

Za 4 zawory + komplet sprężyn + przesyłka do PL wyszło mi jakieś 980zł.
Jak mi nie łapną przesyłki celni to będzie git Wink

ps. w Międzyszasie zabrałem się też za wizualna stronę "remontu":

Elementy po malowaniu proszkowym:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Czw 20:36, 09 Sie 2012    Temat postu:

Zawory wreszcie dotarły - niestety doszło mi jeszcze CŁO (130zł) tak więc wyszło ponad 1100zł Crying or Very sad
jutro docieram gniazda zaworowe i biorę się za składanie wszystkiego do kupy Wink

ps. Zna ktoś dobrą i skuteczną metodę docierania gniazd zaworowych?

Nówki sztuki nie śmigane (jeszcze ciepłe) Wink



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin