|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Pią 12:03, 20 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Filtr był dobrze nasączony.
Każdy wie, że katmany z tej serii mają średnio szczelny airbox.
Mój na dodatek był nieudolnie założony (przez poprzedniego właściciela), do tego dochodzi niespasowany stelaż (trochę pogięty) - wszystko widzę po fakcie, bo wcześniej do głowy by mi nie przyszło, że coś może być nie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Pią 22:02, 20 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Pojawił się kolejny problem.
Potrzebuję podkładkę pod sprężynę zaworową, bo u mnie jedna sztuka się obraziła i podzieliła na połowę (kołnierz podtrzymujący sprężynę wew. odczepił się od reszty) - ma ktoś na zbyciu takie cudo?
Pytam bo w serwisie trzeba kupić cały zestaw sprężyn
I jeszcze jedno pytanie - zawory mają mieć płaską ściankę w miejscu styku z gniazdami zaworowymi? Bo u mnie ssące mają tą powierzchnię dosyć wklęsłą - wymiana?
Choć patrząc na w.w coś czuję że trzeba będzie zacisnąć pasa i kupić komplecik zaworów - tysiak pewnie z kieszeni pójdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Gość
|
Wysłany: Nie 9:17, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
a ta podkładka nie jest przypadkiem od prawego ssącego? jesli tak to ssące już dawno do wymiany, polecam nie na oryginalne tylko kibblewhite bo kosztuja z przesylka z usa pare zł wiecej a starczają na dużo dłużej i nie robią sie tak szybko wklęsłe i nie trzeba regulować co 15h
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Nie 12:35, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, to jest podkładka z prawego ssącego.
I teraz pytanie - skąd biorą się opinie o niezniszczalności tych silników KTM'a? Mój ma przejechane góra 100-150mth (patrząc na tłok/cylinder) i już zawory do wymiany? Może lepiej na tytanowe się przerzucić, bo jak tak dalej pójdzie to co sezon nowe zawory? Ani się obejrzę i dołożę drugie tyle co wartość samego moto
ps. Jak kupię te kibblewhite, to co ile regulacja i ewentualna wymiana?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:46, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
z tad sie bierze bezawaryjnosc ze jak dbasz to nie zajezdzisz, jak ktos przed tpba nie regulowal zaworów albo zle to robil to szybko padły, jak rozwalilo tobie talezyk zaworowy to zawory obowiazkowo do wymiany, wpgule miales jakas przerwe miedzy dzwigienka a talezykiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
madart
Gość
|
Wysłany: Nie 14:06, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Oryginalne ktm ssące to jakieś 200h z regulacją co 15. Im bliżej końca tym szybciej sie zapadają.
KW nie zapadają sie tak szybko i regulacje a raczej sprawdzenie co 30h wystarczy.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Nie 14:31, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
wójo napisał: | [...]wpgule miales jakas przerwe miedzy dzwigienka a talezykiem ? |
no chyba, że faktycznie poprzedni właściciel nie regulował
Ja osobiście robiłem to już dwa razy (co 15mth), z czego 3mth przed samą usterką silnika - zawory regulowane pomiędzy 0.10-0.15, tak więc luzy wg. serwisówki były prawidłowe.
Przełknąłem fakt, że jednak będę musiał wymienić te zawory (ssące i wydechowe) i teraz pytania:
1. Wymienić tez cały komplet sprężyn, czy tylko tą jedną podkładkę?
2. Czy faktycznie te KibbeWhite są najlepsze (ze stalowych) czy warto pokusić się o Prox'a, ewentualnie Wisseco, a może coś jeszcze innego?
3. A może kupić tytanowe i mieć spokój na długi czas (no chyba, że są jakieś przeciwwskazania)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:13, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
wymieniaj komplet, wszystkie zawory, sprezyny, podkladki, talezyki i zabezpieczenia, co do tytanów to wlasnie słyszalem ze szybciej siadaja od stalowych ale trzeba to zweryfikowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 21:26, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
nie kupuj tytanowych, ich żywotność nie przebija kosztu wymiany , nawet ostatnio rozmawiałem na ten temat z mechanikami KTM i mówią że stalowe sa wystarczające.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Pon 7:02, 23 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
No dobra, ale wracając do pytania nr. 2:
Czy faktycznie te KibbeWhite są najlepsze czy warto pokusić się o Prox'a, ewentualnie Wisseco?
Pytam, bo cena jednak gra tutaj niemałą rolę:
KW (komplet) - ok. 1200pln (+przesyłka z USA)
Oryginał KTM (komplet) - ok. 800pln (dla przykładu: ktmsklep.pl - nr. części: 59036030010)
Prox lub Wisseco - ok. 540pln + 350 za oryginalny komplet sprężyn i uszczelniaczy.
ps. Ma ktoś może dojście do tańszych części niż na ktmsklep.pl ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 15:36, 24 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
zaczne od stwierdzenia co jest tanie to jest drogie
możesz założyć ssące KW i oryginalne wydechy do tego oryginalne komplety sprężyn, nie trzeba kupować drogich spreżyn od KW. 2 ssaki na ebayu to 84$ z przesyłką czyli 285zł. Wychodzi 140zł za zawór gdzie oryginał kosztuje 120 wiec różnica niewielka. Na ktmsklep.pl nie pokazuje mi ile kosztuje komplet sprężyn ale powinno coś koło 80zł
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Wto 16:10, 24 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Tak zrobię, przy czym kupię wszystkie zawory KW.
A oryginalne sprężyny KTM dadzą radę (nie skrócą żywotności) tym zaworom??
ps. Komplet sprężyn (na jeden zawór) to koszt 75zł, tak więc dużo się nie pomyliłeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 18:59, 25 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
sprezyny oryginalne daja rade spokojnie
jedyne co je moze uszkodzic to wlasnie uderzenie w kapelusz sprezyny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Czw 6:50, 26 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zamówiłem jednak cały komplet KibbleWhite - jak by ktoś chciał to tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
mają najlepszą ofertę (nawet na eBay'u jest drożej).
Za 4 zawory + komplet sprężyn + przesyłka do PL wyszło mi jakieś 980zł.
Jak mi nie łapną przesyłki celni to będzie git
ps. w Międzyszasie zabrałem się też za wizualna stronę "remontu":
Elementy po malowaniu proszkowym:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Czw 20:36, 09 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Zawory wreszcie dotarły - niestety doszło mi jeszcze CŁO (130zł) tak więc wyszło ponad 1100zł
jutro docieram gniazda zaworowe i biorę się za składanie wszystkiego do kupy
ps. Zna ktoś dobrą i skuteczną metodę docierania gniazd zaworowych?
Nówki sztuki nie śmigane (jeszcze ciepłe)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|