Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC 450 - Nieszczelny airbox - przestroga!!!!
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Wto 21:21, 17 Lip 2012    Temat postu: EXC 450 - Nieszczelny airbox - przestroga!!!!

Na ostatnich zawodach CC miałem dość nieprzyjemny incydent - otóż przy próbie przejechania przez błoto (wcale nie było głębokie) zassało mi tego całego syfu przez filtr, do gaźnika i komory silnika Sad

Dużym błędem z mojej strony były liczne próby odpalenia sprzętu (wtedy jeszcze nie wiedziałem, że airbox mojego KTM jest aż tak dupiaty - wcześniej jeździłem WR'ką i nawet do głowy mi nie przyszło by mogło coś takiego się stać).

Poniżej fotki z wstępnej rozbiórki moto (jutro w ruch idzie góra silnika - aż boję się rozbierać Embarassed):


(Komora airboxa po umyciu i zdemontowaniu filtra)







Mam tylko nadzieję, że cylinder nie ucierpiał za bardzo.

Jak tylko się z tym uporam, to chyba kupię jakąś piankę montażową/silikon/czy "Bóg wie co" i tak uszczelnię puchę, że nawet kurz się nie dostanie Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 22:05, 17 Lip 2012    Temat postu:

CC Głębokie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Śro 6:50, 18 Lip 2012    Temat postu:

Dokładnie tak.

Szkoda jak fiks, ale co zrobić - wola walki przysłoniła nieco racjonalne myślenie i widać tego skutki Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mentor




Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Iłowo-Osada

PostWysłany: Śro 7:00, 18 Lip 2012    Temat postu:

nms007 - patrzę na gaźnik i stwierdzam że jednak na błoto nie da się jeździć hehe.
A tak poważnie to współczuje usterki moto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Śro 7:07, 18 Lip 2012    Temat postu:

mentor napisał:
[...]patrzę na gaźnik i stwierdzam że jednak na błoto nie da się jeździć [...]


A szkoda bo miałbym Perpetuum mobile Very Happy

ps. Na bieżąco będę informował o przebiegu naprawy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Śro 7:33, 18 Lip 2012    Temat postu:

tak airbox w ktm jest dupiaty ale nie aż tak. łaczony jest tylko przed filtrem, za filtrem jest juz tylko gumowy element i nie ma prawa az tyle błota przedostać się przez filtr. albo miałeś filtr do dupy albo źle zamocowany.
Ja mam ponaklejane gąbki na ścianki airboxa tam gdzie mogło by zachlapać błoto i narazie działa. Co jakiś czas wymyć cały airbox.

PS lc4 mogłem topić po samą kanapę bo airbox byl jako jeden element z wlotem pod kanapą, husaberga można pod sam bak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 8:42, 18 Lip 2012    Temat postu:

mój kuzyn miałm identycznie, tylko błotko troche drobniejsze,po utopieniu odpalił i przejechał jeszcze ok 20km, straty były takie że pierścienie starły sie na maxa, ale cylinder był cały więc nie było dramatu. oczywiście obowiązkowe płukanie silnika i wszystkiego co mozliwe Smile
wiec może u Ciebie też nie będzie tak źle,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:44, 18 Lip 2012    Temat postu:

nms007 też jechałem Very Happy ostro było Very Happy
to w tej dziurze pod koniec trasy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Śro 11:42, 18 Lip 2012    Temat postu:

KristofSX napisał:
[...]oczywiście obowiązkowe płukanie silnika i wszystkiego co mozliwe Smile[...]


jakieś wskazówki a propos "płukanki"? chodzi mi o to czy trzeba wydzierać cały silnik, czy da się to zrobić w ramie?


barek253 napisał:
[...]to w tej dziurze pod koniec trasy?


to było gdzieś w połowie (dół z błotem i na około krzaczory) - tam gdzie, później jechało się innym przejazdem (przez strumyk) - jakieś 50m na lewo od tego bagna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:40, 18 Lip 2012    Temat postu:

no no dokładnie o to mi chodziło Very Happy ja tam tylko przejechalem na zapoznawczym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 15:07, 18 Lip 2012    Temat postu:

nms007 napisał:


jakieś wskazówki a propos "płukanki"? chodzi mi o to czy trzeba wydzierać cały silnik, czy da się to zrobić w ramie?

obyło się bez wyciągania silnika, ale zaraz po odpaleniu wymiana oleju, i po nalaniu swierzego i odpaleniu jeszcze raz tak samo - wystarczyło bo jeżdzi juz cały sezon i sprzęt hula.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Czw 7:11, 19 Lip 2012    Temat postu:

Góra silnika już rozebrana. Na tłoku było co najmniej 5mm błota Shocked Reszta w miarę czysta.
Olej zdradza lekkie oznaki "kąpieli" (mułek/czarny osad) Confused

Cylinder nie ucierpiał ale złapało pierścienie na tłoku. Pewnie wymienię całego tłoka (choć ten jest jeszcze w bdb kondycji), bo chyba nie opłaca się kupować samych pierścieni?!

Jadę dziś do zaprzyjaźnionego mechanika i zobaczymy co on powie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nms007




Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Krosna ;)

PostWysłany: Czw 21:17, 19 Lip 2012    Temat postu:

Fotka zrobiona po ściągnięciu głowicy:


ps. Gaźnik już wyczyszczony, airbox (i kilka innych części) zamówiony.

Teraz kwestia tłoka - jaką tolerancję zachować przy doborze?
Znajomy mówił, że dobry będzie o 0,04 mniejszy niż cylinder. Nie za ciasny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:44, 19 Lip 2012    Temat postu:

O tym jaką masz zachować tolerancję nakazuje Ci producent tłoka.
Zawsze na opakowaniu jest to podane.
Np. w przypadku 2T co producent to inna tolerancja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 10:18, 20 Lip 2012    Temat postu:

niezła lipa ale dziwne ze zaciagneło tyle syfu przez gabke. Miałes dobrze nasaczony filtr ? ja zawsze na styku filtra z airboxem daje troche smaru zeby dokladnie uszczelnic polaczenie, czasami mialem bagno w airboxie ale za filtrem wszystko idealnie czyste...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> EXC Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin