|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Wto 21:21, 17 Lip 2012 Temat postu: EXC 450 - Nieszczelny airbox - przestroga!!!! |
|
|
Na ostatnich zawodach CC miałem dość nieprzyjemny incydent - otóż przy próbie przejechania przez błoto (wcale nie było głębokie) zassało mi tego całego syfu przez filtr, do gaźnika i komory silnika
Dużym błędem z mojej strony były liczne próby odpalenia sprzętu (wtedy jeszcze nie wiedziałem, że airbox mojego KTM jest aż tak dupiaty - wcześniej jeździłem WR'ką i nawet do głowy mi nie przyszło by mogło coś takiego się stać).
Poniżej fotki z wstępnej rozbiórki moto (jutro w ruch idzie góra silnika - aż boję się rozbierać ):
(Komora airboxa po umyciu i zdemontowaniu filtra)
Mam tylko nadzieję, że cylinder nie ucierpiał za bardzo.
Jak tylko się z tym uporam, to chyba kupię jakąś piankę montażową/silikon/czy "Bóg wie co" i tak uszczelnię puchę, że nawet kurz się nie dostanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:05, 17 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
CC Głębokie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Śro 6:50, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak.
Szkoda jak fiks, ale co zrobić - wola walki przysłoniła nieco racjonalne myślenie i widać tego skutki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Śro 7:00, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
nms007 - patrzę na gaźnik i stwierdzam że jednak na błoto nie da się jeździć hehe.
A tak poważnie to współczuje usterki moto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Śro 7:07, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
mentor napisał: | [...]patrzę na gaźnik i stwierdzam że jednak na błoto nie da się jeździć [...] |
A szkoda bo miałbym Perpetuum mobile
ps. Na bieżąco będę informował o przebiegu naprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bully
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Śro 7:33, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
tak airbox w ktm jest dupiaty ale nie aż tak. łaczony jest tylko przed filtrem, za filtrem jest juz tylko gumowy element i nie ma prawa az tyle błota przedostać się przez filtr. albo miałeś filtr do dupy albo źle zamocowany.
Ja mam ponaklejane gąbki na ścianki airboxa tam gdzie mogło by zachlapać błoto i narazie działa. Co jakiś czas wymyć cały airbox.
PS lc4 mogłem topić po samą kanapę bo airbox byl jako jeden element z wlotem pod kanapą, husaberga można pod sam bak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 8:42, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
mój kuzyn miałm identycznie, tylko błotko troche drobniejsze,po utopieniu odpalił i przejechał jeszcze ok 20km, straty były takie że pierścienie starły sie na maxa, ale cylinder był cały więc nie było dramatu. oczywiście obowiązkowe płukanie silnika i wszystkiego co mozliwe
wiec może u Ciebie też nie będzie tak źle,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:44, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
nms007 też jechałem ostro było
to w tej dziurze pod koniec trasy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Śro 11:42, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | [...]oczywiście obowiązkowe płukanie silnika i wszystkiego co mozliwe [...] |
jakieś wskazówki a propos "płukanki"? chodzi mi o to czy trzeba wydzierać cały silnik, czy da się to zrobić w ramie?
barek253 napisał: | [...]to w tej dziurze pod koniec trasy? |
to było gdzieś w połowie (dół z błotem i na około krzaczory) - tam gdzie, później jechało się innym przejazdem (przez strumyk) - jakieś 50m na lewo od tego bagna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:40, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
no no dokładnie o to mi chodziło ja tam tylko przejechalem na zapoznawczym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 15:07, 18 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
nms007 napisał: |
jakieś wskazówki a propos "płukanki"? chodzi mi o to czy trzeba wydzierać cały silnik, czy da się to zrobić w ramie?
|
obyło się bez wyciągania silnika, ale zaraz po odpaleniu wymiana oleju, i po nalaniu swierzego i odpaleniu jeszcze raz tak samo - wystarczyło bo jeżdzi juz cały sezon i sprzęt hula.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Czw 7:11, 19 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Góra silnika już rozebrana. Na tłoku było co najmniej 5mm błota Reszta w miarę czysta.
Olej zdradza lekkie oznaki "kąpieli" (mułek/czarny osad)
Cylinder nie ucierpiał ale złapało pierścienie na tłoku. Pewnie wymienię całego tłoka (choć ten jest jeszcze w bdb kondycji), bo chyba nie opłaca się kupować samych pierścieni?!
Jadę dziś do zaprzyjaźnionego mechanika i zobaczymy co on powie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nms007
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Krosna ;)
|
Wysłany: Czw 21:17, 19 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Fotka zrobiona po ściągnięciu głowicy:
ps. Gaźnik już wyczyszczony, airbox (i kilka innych części) zamówiony.
Teraz kwestia tłoka - jaką tolerancję zachować przy doborze?
Znajomy mówił, że dobry będzie o 0,04 mniejszy niż cylinder. Nie za ciasny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:44, 19 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
O tym jaką masz zachować tolerancję nakazuje Ci producent tłoka.
Zawsze na opakowaniu jest to podane.
Np. w przypadku 2T co producent to inna tolerancja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:18, 20 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
niezła lipa ale dziwne ze zaciagneło tyle syfu przez gabke. Miałes dobrze nasaczony filtr ? ja zawsze na styku filtra z airboxem daje troche smaru zeby dokladnie uszczelnic polaczenie, czasami mialem bagno w airboxie ale za filtrem wszystko idealnie czyste...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|